Viktoriin

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Noor
Liige
Postitusi: 1846
Liitunud: 13 Aug, 2006 13:47
Asukoht: Euroopa
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Noor »

Kes küsib? isakene?
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.
Walter2
Liige
Postitusi: 3979
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas: Teise küsimuse vastus on natuke keerukam - nimelt on jutt avariigeneraatori ajamist. Ameeriklased kasutasid selleks hüdrasiiniturbiini, mis kasutab mürgist ainet, vajab eraldi tingimusi hoolduseks. Viggenil oli sama probleem lahendatud kerest välja lükatava tuuleturbiiniga (Tartus muuseumis on see ka väljalastud asendis). Kuna reaktiivlennuki generaatorit ajab ringi mootor, siis antud asjandus on seks puhuks, kui mootor vakka jääb - et hädavajalik vool pardal olemas oleks. Või peaks seal ka mingid akud olema... :dont_know:
Lisatud piltidel on üldse hüdrovoolikud küljes - vahest tagavad need et hüdraulika tööle jääks? Kuidas blackouti puhul kui avariigeneraator toodab vaid el. voolu tagatakse hüdraulika hädavajalik töö - kas el. pumpadega?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Noor
Liige
Postitusi: 1846
Liitunud: 13 Aug, 2006 13:47
Asukoht: Euroopa
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Noor »

Walter2 kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas: Teise küsimuse vastus on natuke keerukam - nimelt on jutt avariigeneraatori ajamist. Ameeriklased kasutasid selleks hüdrasiiniturbiini, mis kasutab mürgist ainet, vajab eraldi tingimusi hoolduseks. Viggenil oli sama probleem lahendatud kerest välja lükatava tuuleturbiiniga (Tartus muuseumis on see ka väljalastud asendis). Kuna reaktiivlennuki generaatorit ajab ringi mootor, siis antud asjandus on seks puhuks, kui mootor vakka jääb - et hädavajalik vool pardal olemas oleks. Või peaks seal ka mingid akud olema... :dont_know:
Lisatud piltidel on üldse hüdrovoolikud küljes - vahest tagavad need et hüdraulika tööle jääks? Kuidas blackouti puhul kui avariigeneraator toodab vaid el. voolu tagatakse hüdraulika hädavajalik töö - kas el. pumpadega?
Reisilennukitel harilikult esmane abimees on APU (auxiliary power unit) kui midagi peaks mootoritega juhtuma.

Ka aga turbiin juba välja lastakse siis primaar tüürpindade (primary flight controls) hüdraulika toodetakse RAT-iga. Samuti on veel lisaks viimase võimalusena süsteemis akumulaatorid, kui rõhk süsteemis puudub või on liiga madal.
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1056
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas isakene »

Võin küsida küll.
Ei ole keeruline küsimus, aga viiteid teema kohta foorumist ei leidnud ja arvasin, et võiks huvitav olla.

Niisiis, minu andmetel on tsiklifirma Harley Davidson olnud militaariaga seotud alates aastast 1916, kui vennad Davidsonid ja mr. Harley esimesed mootorrattad sõjaväele üle andsid. HD tootis militaartsikleid rohkemal ja vähemal määral kuni aastani 1999 ning valmistus ka sõjaväele uut pakkumist tegema, välja oli töötatud uus mudel pea hävinematust plastikust raamiga ning lollikindla Rotaxi mootoriga. Teatavasti kasutas Harley Davidson oma militaartsiklitel jõuallikana mitukümmend aastat austerlaste Rotaxi jõuallikat. Sõjameeste poolt väljavalituks osutus aga hoopis ühe Jaapani firma mootorratas, millele jänkid ise ühe täienduse tegid. Peale seda sündmust sai Harley militaartsiklite ajalugu otsa ning firma tegeleb sellega, mida ta kõige paremini oskab - suurekubatuuriliste V2 mootoritega mootorrataste tootmisega.

Millise Jaapani firmaga on tegemist ja milles seisnes ameeriklaste täiendus?
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Mudakoon
Liige
Postitusi: 1017
Liitunud: 19 Mai, 2015 13:01
Asukoht: "Põhi ja lõuna"
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Mudakoon »

Firmat ei tea , täiendusena pakun "gaasikäepideme" ümberpaigutust lenksul? Et nagu vasaku käega vunki ja paremaga vajadusel tina....
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1056
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas isakene »

Mudakoon kirjutas:Firmat ei tea , täiendusena pakun "gaasikäepideme" ümberpaigutust lenksul? Et nagu vasaku käega vunki ja paremaga vajadusel tina....
Väga külm. :) Ümberehitus puudutab mootorit.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2105
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas vaoinas »

Mootorrataste tootja on Kawasaki, põhineb mudelil KLR650, mis on peale täiendamist M1030M1. Ning täiendus puudutas mootori ümberehitamist, et see oleks võimeline töötama erinevate kütuste, peamiselt diisliga.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1056
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas isakene »

vaoinas kirjutas:Mootorrataste tootja on Kawasaki, põhineb mudelil KLR650, mis on peale täiendamist M1030M1. Ning täiendus puudutas mootori ümberehitamist, et see oleks võimeline töötama erinevate kütuste, peamiselt diisliga.
Akf vaoinas saab 9,9 punkti 10-st. 9,9 seepärast, et USA mariinide algne nõue oli, et masin peab töötama JP-8 peal, mis maakeeli tähendab reaktiivkütust ehk lennukipetrooli. Mida tarbib ka kogu ülejäänud US Army ja NATO liikuv ja seisev tehnika, vähemalt meerikamaal, põhjus lihtne - kütuselogistika maksimaalne lihtsustamine. See, et tsikkel edukalt ka diisli ja muude sarnaste kütustega hakkama saab, on teisejärguline. Kodanik nimega Fred Hayes töötas oma firma ja Cranfieldi Ülikooli koostöös KLR 650 mootoril põhineva multifuel mootori välja ja müüb seda edukalt. Sisuliselt jäi algsest mootorist alles korpus ja käigukast, ülejäänu on Hayes Diversified Technologies'i omatoodang. Tsikkel on väga ökonoomne ja on võitnud mitmeid ökonoomsussõidu auhindu, keskmine kütusekulu ca 3l/100km. Kui algselt oli plaanis tsiklist ka tsiviilversioon välja lasta, siis sellest mõttest tuli loobuda, kuna sõjameestele hakkas too tsikkel hirmsasti meeldima ja firmal (sisuliselt väike perefirma) on tõsiselt tegemist, et sõjaväe tellimusi täita. Ning minu andmetel on M1030M1 siiani ainus seeriatootmises diisel/petroolmootorratas.

Akf vaoinas jätkab.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2105
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas vaoinas »

Kuna ma suurem asjatundja mootorrataste osas ei ole, siis vastust teadis Wikipedia ja mina olin vaid sõnumi edastaja.

Ja kuna ühtegi head küsimust ka meeles ei mõlgu, siis ei hoia kaasfoorumlasi selle taga kinni, vaid annan järje vabaks.
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Svejk »

"Kerge vahepala"

Milline persoon ühendab endaga Nõukogude Liidu kangelase kuldtähe ja Kuuepäevase sõja.
Jätan endale õiguse tunnistada valeks variandid, milliseid küsides silmas ei pea..... 8)
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kriku »

Moše Dajan (müüt)
Gamal Abdul Nasser (tegelikult)
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Svejk »

Härrad on nii lahked ja küsivad... 8)
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kriku »

1500. aastal leiutati Veneetsias uudne tehniline lahendus, mis oleks pidanud muutma kergemaks teatavad sõjaväelised ülesanded, mida oli juba sajandeid vahelduva eduga üritatud. Ideed levitati 19. sajandi lõpus tsirkusenumbrina ning tegelikku kasutusse läks see II maailmasõja alguses.

Millest on jutt?
Kasutaja avatar
Che Latino
Liige
Postitusi: 587
Liitunud: 23 Veebr, 2015 0:14
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Che Latino »

Langevari?
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kriku »

Ei.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: olevtoom ja 10 külalist