www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 04 Juun, 2020 17:26

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: "Graf Zeppelin" leitud...
PostitusPostitatud: 27 Juul, 2006 22:42 
Eemal
Uudistaja
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Nov, 2005 14:34
Postitusi: 23
Asukoht: Tallinn
Saksamaa II maiilmasõja aegne ainuke sõjaaegne lennukikandja on 99% tõenäosusega leitud.
Poola firma Petrobaltic teatas,et on leidnud Poola majandustsoonist 250m pikkuse ja 30 m laia laevavraki.

http://img.photobucket.com/albums/v101/ ... 781645.jpg

Pildil: Poola mereväe komandör Dariusz Beczek hoiab käes pilte kus ülemine on joonis,keskmine on sonaripilt ja alumine pilt mis on tehtud 30 -datel laeva ehituse käigus.

paar pilti veel : http://foto.mw.mil.pl/foto.php?vhost=www&id_lg=6323

http://foto.mw.mil.pl/foto.php?vhost=www&id_lg=6318


ja laeva enda kohta lugemist http://www.german-navy.de/kriegsmarine/ships/carrier/grafzeppelin/history.html

http://en.wikipedia.org/wiki/German_air ... f_Zeppelin

veel uudisest http://news.yahoo.com/s/ap/20060727/ap_ ... f_zeppelin


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Juul, 2006 11:24 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Jaan, 2005 21:06
Postitusi: 1818
Asukoht: Tallinn
Kui see on tõesti Zeppelin, siis on tegu unikaalse leiuga. Täitsa huvitab, mis asjast edasi saab?

_________________
Anton - horridoo!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Juul, 2006 17:54 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Mai, 2006 15:20
Postitusi: 314
Võimas tõesti!
Kui see nüüd üles kangutada siis oleks see rohkem kui unikaalne ja ainulaadne asi maailmas!
Ikkagi sakslaste esimene lennukikandja mis oli rohkem valmis kui teised lennukikandjad Saksamaal II ilmasõja aegu.
Niiet ikkagi päris asjalik leid. :wink:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Juul, 2006 18:22 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 21:59
Postitusi: 468
Siin ka postimehe artikkel !

http://www.postimees.ee/280706/esileht/ ... 211003.php


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Juul, 2006 21:29 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 06 Apr, 2006 21:53
Postitusi: 263
Asukoht: Mäksa
Peaks ka naftat otsima hakkama,mine tea mida leiab..


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Juul, 2006 21:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Veebr, 2006 20:49
Postitusi: 1445
Asukoht: Stockholm
tõnis.SSS kirjutas:
Võimas tõesti!
Kui see nüüd üles kangutada siis oleks see rohkem kui unikaalne ja ainulaadne asi maailmas!
Ikkagi sakslaste esimene lennukikandja mis oli rohkem valmis kui teised lennukikandjad Saksamaal II ilmasõja aegu.
Niiet ikkagi päris asjalik leid. :wink:



Sugugi mitte ainulaadne!

Seydlitz - veel üks selline.
http://warships.web4u.cz/lode.php?langu ... a=Seydlitz
Ehkki - ühine nimetaja - Saksamaa ei olnud lennukikandjate kasutamiseks valmis ja puudus ka huvi selle relvaliigi vastu.
Ehitamine käis üle kivide ja kändude ning valmis ei saanud kumbki.

_________________
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Juul, 2006 23:35 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Mai, 2006 15:20
Postitusi: 314
Neil on siiski vahe!
Üks on ehitatud koheselt lennukikandjana teine aga ümber ehitatud lennukikandjaks. :wink:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Juul, 2006 23:53 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Dets, 2004 18:53
Postitusi: 2008
Asukoht: Saarel
On küll Saksa oma, aga mis väärtust sellisel korralikult purukslastud vrakil ikka olla saab?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29 Juul, 2006 12:16 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Sept, 2005 16:39
Postitusi: 578
kas mitte Jaapan ei teinud esimest lennukikandjat? (vabandage kui ma eksin)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29 Juul, 2006 14:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juul, 2004 12:39
Postitusi: 3483
Karuke kirjutas:
Ehkki - ühine nimetaja - Saksamaa ei olnud lennukikandjate kasutamiseks valmis ja puudus ka huvi selle relvaliigi vastu.
Ehitamine käis üle kivide ja kändude ning valmis ei saanud kumbki.
et kohe puudus huvi selle relvaliigi vastu ? delfist võtsid selle tarkuse jälle ?

kuna laeva saatusest peale sõda on internetis palju jama, tooks nõukogude poole seisukoha:
http://wunderwaffe.narod.ru/Articles/Gr ... /index.htm

sama tekst skännituna ajakirjast:
http://rapidshare.de/files/27308877/cipa.zip

tänud siis apple16 kasutajale vif2ne foorumilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29 Juul, 2006 21:09 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Veebr, 2006 20:49
Postitusi: 1445
Asukoht: Stockholm
andrus kirjutas:
Karuke kirjutas:
Ehkki - ühine nimetaja - Saksamaa ei olnud lennukikandjate kasutamiseks valmis ja puudus ka huvi selle relvaliigi vastu.
Ehitamine käis üle kivide ja kändude ning valmis ei saanud kumbki.
et kohe puudus huvi selle relvaliigi vastu ? delfist võtsid selle tarkuse jälle ?



Eks mõtle ise ka... :D

Laeva kallal hakati tööle 1936. aastal - (kui teisejärgulise ülesande)
Tööd kestsid 1940 aastani kui projekt ajutiselt suleti.
1942 alustati tööd taas - ja 1943a pandi asi seisma.
Ehk siis 1945. aastaks oli laeval ajalugu juba 9 aastat - tõsi küll tehases. :D
Vahepeal jõuti valmis ehitada Bismarck, Tirpitz, Scharnhorst, Gneisenau, Admiral Hipper, Blücher, Prinz Eugen, hulk väiksemaid aluseid ja mehine kari allveelaevu...
Aga meie vaest lennukikandjat ehitati kogu selle aja - ja valmis ei saadudki. :D
Kuidas muidu kui huvi puudusega seda värki seletada?

Aga üritan oma karupeakesega ära arvata miks siis huvi puudus?

1. Kuni Pearl Harbouri "etteasteni" ei osatud lennukikandjat kui sellist relvaliigina küllaldaselt hinnata.

2. Saksamaal oli küll rida kuulsaid laevu - kuid ikkagi merejõud kui selline puudus (v.a allveelaevad)
Kogu eelpool loetletud rida kuulseid ja suuri saksa sõjalaevu paistis silma vaid sellega - et nad lasti põhja esimesel-teisel. väljasõidul sadamast .
Inglased valitsesid merel nii nagu ise tahtsid. :D

Et mis sa arvad mis oleks "Graf Zeppelinist" saanud kui sakslased oleks ta kasutusele võtnud?


Põhja oleks lastud kolinal - koos meeste ja lennukitega :(

_________________
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30 Juul, 2006 18:59 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juul, 2004 12:39
Postitusi: 3483
tore, et viitsisid lahti kirjutada, nii võiks alati olla...
Karuke kirjutas:
Laeva kallal hakati tööle 1936. aastal - (kui teisejärgulise ülesande)
teadupärast peale 1.ms saksamaale lubatud laevastik oli õige pisike, õige hoo sai ehitus sisse peale kokkulepet brittidega / versailles lepingu üleütlemist, enne polnud nimelt lennukikandjaid lubatud ehitada :)
Tsiteeri:
Tööd kestsid 1940 aastani kui projekt ajutiselt suleti.
sõjaaeg on raske aeg, resursse tuleb ratsionaalselt kasutada.

Tsiteeri:
Aga meie vaest lennukikandjat ehitati kogu selle aja - ja valmis ei saadudki. Kuidas muidu kui huvi puudusega seda värki seletada?
resursside puudumine ja strateegiline situatsioon tulevad veel pähe 2 teise võimalusena

Tsiteeri:
1. Kuni Pearl Harbouri "etteasteni" ei osatud lennukikandjat kui sellist relvaliigina küllaldaselt hinnata.
2. Saksamaal oli küll rida kuulsaid laevu - kuid ikkagi merejõud kui selline puudus (v.a allveelaevad)
sakslased ehitasid ju laevastiku 0-st üles peale 1.ms, samamoodi nagu ka muu sõjaväe - kas tõesti on raske aru saada, et võimalusi lihtsalt nappis ?

Tsiteeri:
Kogu eelpool loetletud rida kuulseid ja suuri saksa sõjalaevu paistis silma vaid sellega - et nad lasti põhja esimesel-teisel. väljasõidul sadamast . Inglased valitsesid merel nii nagu ise tahtsid.
see on nüüd küll liialdus, kuni 1941.a. suveni käis ristlejasõda meredel edukalt, arvestades sakslastel olnud laevade hulka (õigemini vähesust). Läänemerel tegid 1944-5.a. saksa suured laevad mida aga heaks arvasid, hoolimata nõuk. ülisuurtest õhujõududest (ja brittide katsetest läänemerd miinisupiks muuta).

kirjutasid veel militaartehniliste kurioosumite alla midagi halvustavat suurte lahingulaevade kohta, vastan et:
Isegi kui laev istub sadamas, nagu tirpitz seda tegi, sidus ta märgatavat osa briti laevastikust, mida oleks tarvis läinud jaapani vastu võitlemisel. Ja tirpitzi retk merele põhjustas PQ-17 purustamise, kuigi laev ise sadamast eriti kaugele ei jõudnudki :) ja ühegi laeva pihta oma kahuritest ei tulistanud. Kas pole naljakas ?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30 Juul, 2006 20:18 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Veebr, 2006 20:49
Postitusi: 1445
Asukoht: Stockholm
andrus kirjutas:
sakslased ehitasid ju laevastiku 0-st üles peale 1.ms, samamoodi nagu ka muu sõjaväe - kas tõesti on raske aru saada, et võimalusi lihtsalt nappis ?.



No teisest küljest oli see nullist ehitamine isegi omamoodi eelis :D
Sakslastel oli kogemus, insenerid ja tööstusbaas - kuid puudus vajadus üleval pidada ja putitada olemasolevat tehniliselt vananenud tehnikat.
Võis panna kõik vahendid kaasaegsete lahenduste arendamiseks.
Minu arvates oli see Hitleri Saksamaa sõjalise edukuse üks oluline põhjus.
Selge, et ressursse oli piiratult ja prioriteete tuli seetõttu hoolikalt valida :D
Ja valitigi - eelis anti suurtele lahingulaevadele ja allveelaevastikule. :D

Tsiteeri:
kirjutasid veel militaartehniliste kurioosumite alla midagi halvustavat suurte lahingulaevade kohta, vastan et:
Isegi kui laev istub sadamas, nagu tirpitz seda tegi, sidus ta märgatavat osa briti laevastikust, mida oleks tarvis läinud jaapani vastu võitlemisel. Ja tirpitzi retk merele põhjustas PQ-17 purustamise, kuigi laev ise sadamast eriti kaugele ei jõudnudki :) ja ühegi laeva pihta oma kahuritest ei tulistanud. Kas pole naljakas ?


Üldse ei halvusta suuri lahingulaevu - ja tehnikainimesena isegi omamoodi "fännan" neid.
Kuid objektiivselt pean ikkagi nentima, et lahingulaevade ehitamisel tehtud kulutuste juures oli selle laevatüübi töö tulemuslikkus häbematult madal.

Bismarck - uputatud esimesel lahinguülesandel - aga see eest saavutas ka saksa laevastiku parima tulemuse "Hoodi" uputamisega, Tirpitz - suur mitte midagi - va hirm konvoidele, Scharnhorst & Gneisenau - üks edukas etteaste ja siis üks põhja teine utiili... jne. :(

_________________
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30 Juul, 2006 20:44 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juul, 2004 12:39
Postitusi: 3483
Karuke kirjutas:
No teisest küljest oli see nullist ehitamine isegi omamoodi eelis. Sakslastel oli kogemus, insenerid ja tööstusbaas - kuid puudus vajadus üleval pidada ja putitada olemasolevat tehniliselt vananenud tehnikat.
Võis panna kõik vahendid kaasaegsete lahenduste arendamiseks.
see võtab siiski aega ja lisaks on veel võimalus astuda teiste poolt juba jala otsast maha raputatud ämbritesse - disaininõkse keegi niisama teistele ei jaganud: lennukikandjal olid näiteks miskid jamad katapuldid (vanade briti lennukikandjate pealt vist maha viksitud) ja muud (laste)haigused, mille parandamine oleks omakorda aega võtnud ja aega saksa konstruktoritel nappis.

Tsiteeri:
Kuid objektiivselt pean ikkagi nentima, et lahingulaevade ehitamisel tehtud kulutuste juures oli selle laevatüübi töö tulemuslikkus häbematult madal.
arvan, et ainuüksi uputatud laevade arvu järgi tulemuslikkuse määramine on vale, kuidagi peaks ka vastas(t)e poolt tehtud jõupingutused ja kulutused arvesse võtma.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30 Juul, 2006 20:54 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Veebr, 2006 20:49
Postitusi: 1445
Asukoht: Stockholm
andrus kirjutas:
arvan, et ainuüksi uputatud laevade arvu järgi tulemuslikkuse määramine on vale, kuidagi peaks ka vastas(t)e poolt tehtud jõupingutused ja kulutused arvesse võtma.


Seda küll :D
Samas oletan, et resursse oleks võinud (tagantjärgi tarkus) ka otstarbekamalt kasutada.
Lahingulaevad olid II MS ajaks juba konservatiivse insenerimõtte jääknähud.
Lahingulaevade hiilgeaeg oli ikkagi I MS - kui veel polnud tõhusat lennuväge.
II MS ajaks oli olukord muutunud ja mõne laevastiku uhkuse - miljardeid maksnud lipulaeva võis uputada mingi sitane vineerist kokkuklopsitud torpeedokandja :D

_________________
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt