Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest koolides.

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli

Postitus Postitas nimetu »

Lihtsalt kõrvalmärkuse korras, et üsna paljud kehalise õpetajad ongi veidi tüsedamad. Mitte sellepärast, et nad laisad on, vaid sellepärast, et keskmisest oluliselt intensiivsem spordiga tegelemine lammutab keha päris korralikult. Tihti on koormuse langus peale professionaalset karjääri nii intensiivne, et keha lähebki jämedaks. Ma mäletan ühte meie kehalise õpetajat, kes oli ka üsna tüse, kuid tema nimel oli noorusajast terve hulk kooli rekordeid, mis veel tolle ajani kehtisid. Samamoodi oli üks endine klassikaaslane tõeline tipp-tasemele sportlane oma 20-ndate keskpaigani, kuid peale järksu lõpetamist muutus vorm drastiliselt.
Eriväelased lõpetavad ka üldiselt oma karjääri sellises seisus, et kui hommikul kondid ei valuta, siis ilmselt on midagi valesti.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Alaealiste ja segaste kuritegevus

Postitus Postitas Kriku »

[Õiguskantsler Ülle] Madise sõnul on seadusega keelatud laste tervist, erivajadust, õppeedukust, käitumist, arengut, koduseid olusid ja muud isiklikku kirjeldavate andmete sattumine kõrvaliste isikute kätte. Selline info võib saada kiusamise ajendiks ja tingida halva kohtlemise. Laste edasijõudmist ja õppeedukust peegeldavad andmed on õpilase isikuandmed, millele juurdepääsu võimaldamine kahjustaks oluliselt õpilase eraelu puutumatust.

«Seetõttu peab kool tunnistama hinnetega seotud teabe asutusesiseseks kasutamiseks mõeldud teabeks. Kehaline kasvatus on põhikooli riikliku õppekava järgi kohustuslik õppeaine ning spordipäev on üks õppetegevuse korraldamise viis. Seetõttu tuleks spordipäeva tulemuste avaldamisse suhtuda samamoodi nagu ülejäänud õppetöö tulemuste avaldamisse. See tähendab, et õpilase hindeid ja muud edasijõudmisega seotud infot on õigus teada üksnes lapsel ja tema vanemal või eestkostjal,» märkis Madise.

Tema sõnul võib õpilane keelata oma hinnete avaldamise ka oma vanematele või eestkostjale. «Kool peab hoolitsema selle eest, et kõrvalistel isikutel ei oleks võimalik õpilase õpitulemuste ja muude isiklike andmetega tutvuda. Kõrvalised isikud on näiteks ka kaasõpilased ja nende vanemad, tugispetsialistid ning õpetajad, kes ei ole hindamise ja õpilase arendamisega seotud,» selgitas Madise.
https://www.postimees.ee/6801689/oigusk ... ks-hoiduma

Minu rõhutus. Kommentaare pean liigseks.
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

nimetu kirjutas:Eriväelased lõpetavad ka üldiselt oma karjääri sellises seisus, et kui hommikul kondid ei valuta, siis ilmselt on midagi valesti.
..see käib "tavaliste" jalaväelaste kohta ka muuseas - lihtsalt niisama :|
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Alaealiste ja segaste kuritegevus

Postitus Postitas nimetu »

Minu rõhutus. Kommentaare pean liigseks.
Mina ei pea. Ma kipun arvama, et see on hoopis ajakirjanduslik käkk. Leheneeger ise tõlgendas Madise ütlusi valesti.
Madise konkreetne tsitaat on ju selline:
«Kool peab hoolitsema selle eest, et kõrvalistel isikutel ei oleks võimalik õpilase õpitulemuste ja muude isiklike andmetega tutvuda. Kõrvalised isikud on näiteks ka kaasõpilased ja nende vanemad, tugispetsialistid ning õpetajad, kes ei ole hindamise ja õpilase arendamisega seotud,»
Ehk siis Madise rääkis ikkagi kaasõpilaste vanematest, mitte õpilase enda vanematest. Madise räägib n-ö kõrvaliste/kolmandate isikute õigusest ligi pääseda isiklikele andmetele, mitte õpilase või tema eestkostjate/vanemate õigusest. See on eksliku arusaama tõttu ülespuhutud jama.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli

Postitus Postitas nimetu »

..see käib "tavaliste" jalaväelaste kohta ka muuseas - lihtsalt niisama :|
Täitsa usun.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Alaealiste ja segaste kuritegevus

Postitus Postitas Kriku »

Jah, ajakirjanduslik käkk. Jutt on teovõimelistest, st. täisealistest õpilastest:
Teovõimeline (s.t vähemalt 18-aastane) õpilane võib keelata oma hinneteavaldamise ka oma vanematele või eestkostjale (PGS § 55 lg 1).
https://www.oiguskantsler.ee/sites/defa ... kaitse.pdf
Z03
Liige
Postitusi: 1136
Liitunud: 22 Juul, 2016 10:09

Re: Alaealiste ja segaste kuritegevus

Postitus Postitas Z03 »

Mõistlik, et spordipäeva tulemused ei ole avalikud. Esimesed kolm kohta võiksid ju kusagil autahvlil üleval olla ja saavad oma soorituse eest diplomi või medali, aga ülejäänutele, eriti edetabelis viimastele on selline avalik nimekiri rohkem häbipost.

Jälle üks näide, kuidas kooli sõbralikumaks ja kiusamisvabamaks muuta.
Kasutaja avatar
Health
Liige
Postitusi: 863
Liitunud: 25 Aug, 2019 14:13
Kontakt:

Alaealiste ja segaste kuritegevus

Postitus Postitas Health »

Lihtsalt huvi pärast uurin, kas igasugused avalikud sportimise ürituste protokollid tuleks ka kuskile ära peita või ainult need mis koolides spordipäevade tulemustena tulevad?
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Alaealiste ja segaste kuritegevus

Postitus Postitas AMvA »

Health kirjutas:Lihtsalt huvi pärast uurin, kas igasugused avalikud sportimise ürituste protokollid tuleks ka kuskile ära peita või ainult need mis koolides spordipäevade tulemustena tulevad?
Sellistele üritustele minnakse vabatahtlikult, kooli spordipäev on kohustuslik. Siin on vaks vahet.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Alaealiste ja segaste kuritegevus

Postitus Postitas nimetu »

Ka see küsimus on Madise tekstis põhimõtteliselt juba vastatud:
Kehaline kasvatus on põhikooli riikliku õppekava järgi kohustuslik õppeaine ning spordipäev on üks õppetegevuse korraldamise viis. Seetõttu tuleks spordipäeva tulemuste avaldamisse suhtuda samamoodi nagu ülejäänud õppetöö tulemuste avaldamisse.
Ehk siis, kuna tegu on ikkagi õppetegevusega, siis sarnaselt näiteks õppeaine hinnetele ei soovitata neid panna avalikult kuhugi üles. Õppetegevusevälised või vabatahtlikud üritused sinna alla ei tohiks käia.

Isiklikult arvan, et spordipäeva tulemuste tabeli kooli teadetetahvlile panemine võiks olla lubatud. Lapsed tahavad niikuinii üksteist võrrelda ja kiusamiseks on piisavalt lihtne muid põhjuseid leida. Samas ma ei pooldaks sellise info panemist kuhugi vanemate meililisti.
Kasutaja avatar
Health
Liige
Postitusi: 863
Liitunud: 25 Aug, 2019 14:13
Kontakt:

Re: Alaealiste ja segaste kuritegevus

Postitus Postitas Health »

Ta oli püstitatud küll sutsu teoreetilise küsimusena või mõtte eksperimendina.

Kui asi on inimeste privaatsuse kaitsmises siis oleks mõnevõrra alust ka need ära kaotada. Kas vabatahtlikult spordivõistlusel osalemine annab vabanduse alandamiseks ja kiusamiseks rohkem kui see kui seal osaletakse kohustuslikus korras?

Mis saab aga olukordadest kus kohustuslikus korras osaletakse spordiüritusel, mis on avatud ka teistele?

Ehk läheb kergelt pedantiliseks kätte ära.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Alaealiste ja segaste kuritegevus

Postitus Postitas Fucs »

Ma üritan võtta ühe postitusega siis oma mõtted viimastel teemadel kokku.
Post tuleb pikk ja ma tean, et enamus ei viitsi pikki poste lugeda, aga mina jälle ei viitsi iga viie minuti tagant siia kahte lauset käia lisamas :D

Minul on nende viimasel ajal üles kerkinud erinevate hindamisteemade ja "edetabelite" suhtes vastakad tunded.
Ühest küljest ma saan aru, et igasugused edetabelid võivad olla aluseks n.ö. "koolikiusamisele".
Teisest küljest, kui nüüd konkreetselt nendest spordipäevade tulemuste avalikust (ehk koolisiseselt avalikust) väljapanekust rääkida, siis juhul kui keegi tahab teist kiusata selle pärast, et see on mingis tabelis viimane, siis ei aita siin selle tabeli mittekoostamine ja peitmine, kuna kiusaja näeb ka ilma "sekundeid ja sentimeetreid" välja toomata, kes seal spordipäeval kusagil viimaseks jäi, viimaste hulgas oli või midagi teistega võrdselt teha ei suutnud.

Kui eeldada, et kiusamise aluseks on kellegi soov spordipäeva nõrkade tulemuste alusel kedagi kiusata, siis ei käi sellised kiusajad näpuga spordipäeva edetabelites näpuga järge ajamas, et keda siis nüüd täna peaks spordipäeva tulemuste alusel kiusama hakkama. Selliselt arutledes jõuame lõpuks sinna, et spordipäeval peavad kõik hakkama käima ükshaaval ja privaatselt. Siis on tagatud ka soorituste privaatsus.

Paraku on aga nii, et kui juba koolis/klassis on välja valitud kiusamise objekt(id) ja välja kujunenud kooli/klassi kiusajate isiksused, siis ei lõpeta seda koolikiusamist ükski spordipäeva edetabeli välja panemata jätmine. Kui üks tahab kedagi kiusata, siis ta ka kiusab ja leiab ohvri ning põhjuse. Ja teeb seda nii kaua, kuniks selle kiusajaga pole hakatud tegelema. seal ei aita ka see, et klassis või koolis kiusatav vahetab kooli. Kiusaja leiab alati kohe järgmise ohvri, kuniks klass on tühi või järele on jäänud ainult need, keda kiusaja ise kardab.

Minu arust mingi spordipäev, tulemuste väljapanek ja soorituste hindamine ei ole see teema, millega peaks tegelema, et vähendada nn "koolikiusamist".
Minul on põhikoolist näiteks hoopis selline kogemus, et üks korpulentsem poiss oli kehalises kasvatuses ja spordipäevadel kõikidel aladel alati viimane, samuti muudes ainetes pidev kaheline ja kolmemiinuseline, kuid oli klassi kõige suurem teiste kiusaja. Samal ajal oli klassis üks erivaikne tütarlaps (tal oli mingi probleem teiste ees rääkimisega ja ka klassi ees vastamas käimisega), kes tegi kergejõustiku aladel kõikidele silmad ette, kuid keda klassis kõige rohkem kiusati.

Siin on veel täiesti eriteema see, mis vanuses koolilastest me üldse räägime. Erinevas vanuses lapsed käituvad täiesti erinevalt ja ka käitumise põhjused on erinevates vanustes täiesti erinevad. Ei saa võrrelda 1. - 2. klassi õpilaste käitumist ja koolikiusamiste põhjuseid ning intensiivsust 8. - 9. klassiga, ega ammugi mitte 11. - 12. klassiga.

Minevikus on jõutud seisukohale, et kõige suuremaks laste vaimseks traumeerijaks ning põhjuseks teiste õpilaste poolt tagakiusamise objektiks saamisel on ebavõrdsus.
Ebavõrdus võimalustes, kohtlemises ja hinnangutes ehk ühiskondlik sotsiaalne staatus.
Ja kuigi nt. nõuka ajal üritati kogu ühiskond n.ö. tasalülitada ja räägiti "klassideta ühiskonnast", siis sellele vaatamata üritati seda ebavõrdsust koolis lahendada muu hulgas näiteks kohustusliku koolivormiga. Ja kuna nõuka ajal toodeti ja saigi osta ainult ühesuguseid koolikotte, pinaleid ja guaššvärve, siis puudus põhimõtteliselt igasugune mitmekesisus ja erinevus, mis suures plaanis võimaluste ebavõrdsust koolis võimendaks. EW ajal koolivormi ei olnud, kuid koolitarbed hangiti kõikidele koos ja ühesugused. Äriettevõtted esitasid (väiksemates kohtades maakondade kaupa) koolidele "õppe- ja käsiraamatute ning koolitarvete nimekirja ja hinnakirja", millest siis valiti kelle pakutavaid tooteid koolis võetakse. Jne. Seega muutunud on laste jaoks peaasjalikult kooli keskkond ja tingimused, mitte soorituste hindamine ja spordipäeva tulemuste edetabelite koostamised.

Ajad muutuvad ja täna ei kujutaks keegi ette, et kõik peaks koolis ühesugune olema.
Rebimine sotsiaalse staatuse kõrgemate kohtade pärast nii lastevanemate kui laste endi hulgas algab juba lasteaias.
Suur või väike ebavõrdsus ühiskonnas kandub paratamatult ka koolidesse. Mida varakapitalistlikum ühiskond seda rohkem.

Igaks juhuks, et keegi ei hakkaks jälle fantaseerima - ma ei kiida siin ega nuta taga nõukaaegseid ega EW aegseid koole, vaid tõin lihtsalt välja põhilised muutused ajas, millede mõju koolilaste (ja lastevanemate) vaimsele tervisele ja käitumisele on kordades suuremad, kui soorituste eest pandavad hinded ja avalikud spordipäevade edetabelid.

Hindamine ja soorituste edetabelid peaksid ideaalis põhinema aga võrdsel kohtlemisel.
Kui ei põhine on põhjus hindamises ja hindajas, mitte edetabelites ja hinnetes.
Võrdsetel alustel hindamine on tasu tehtu eest, ning selle kaudu ja enda teistega võrdlemise võimaluse kaudu õpib laps selgeks kogu ühiskonna toimimise alused edaspidises elus. Laps peab saama koolis aru, et tema töö on seal õppimine ja enda arendamine (ka treenimine), ning hinded on töö eest saadav tasu. Koolist "ellu astudes" peab inimene teadma ja saama aru, et edaspidi käibki kõik tegelikus elus ainult sinu võimekuse, soorituste, nendele antavate hinnangute ja edetabelite alusel.
Töökoha (ja sealt edasi töötasu ja sealt veel edasi positsiooni kodus, tööl ja ühiskonnas) saab tööjõu vabaturul oma soorituste, võimekuse ja isikuomaduste alusel, mitte selle järgi, kellel on suurema ekraaniga nutipluti töövestlusel kaasas, või kelle papa-mamma on mõne udubaari ajakirja esikaanel.

Võimekuste hindamine ja nende alusel koostatavad edetabelid peaksid tasakaalustama võimaluste alusel tehtavaid hindamisi ja edetabeleid.
Lapsel peab olema motivatsioon ning võimalus ise pingutada ja parandada oma kohta mingis tabelis, kus ta seda ise teha saab. Asja nimi on enesearendus. Seda ei saa keegi teine sinu eest teha. Soorituste võimekust ja kohta soorituste edetabelites saab laps ise mõjutada, kui hindamine on kõigile üheselt arusaadavatel võrdsetel alustel. Võimaluste ja sotsiaalse staatuse edetabelis enda kohta laps ise mõjutada ei saa. Aga kogemuse mõlemast edetabelist - teadmise, et sellised edetabelid eksisteerivadki kogu elu ja teadmise, kuidas kummaski edetabelis saab oma kohta parandada, peab laps koolist saama. Vastasel korral toodame me koolis täiesti eluvõõraid ja kogenematuid inimesi.

Lõpuks peame valede teemadega tegelemisel ja valesid asju reguleerida püüdes tunnistama, et "tahtsime parimat, aga läks jälle nii nagu alati".

*

Mul on enamus ajast tunne, et meil on probleemide lahendamisel rutiiniks saanud mitte põhjustega tegelemine, vaid tagajärgedega võitlemine ja/või pseudoprobleemidega tegelemine tegelike probleemide asemel. Lisaks silmaklappsus. Arvame, et lahendame mingi jube lihtsa liigutusega jube suure probleemi, aga ei näe suuremat pilti ja seda, millised on mingi teo suuremad ja hoopis tähtsamad mõjud. Et ei tekiks olukord, kus omast arust jube hea lahendus lahendab küll võib-olla osa ühest probleemist, kuid tekitab juurde kümme uut ja palju tõsisemat probleemi, mille tulemusel ollakse lõpuks omadega "täiesti rabas" juba.

Kas me ei peaks nn "koolikiusamistest" rääkides spordipäeva edetabelite asemel tegelema hoopis koolikiusajatega, et neid oleks võimalikult vähe?
Kas me ei peaks hoopis esitama endale küsimuse, millistest kodudest ja lastetubadest ning miks tulevad need "koolikiusajad"?
Mulle meenutab toimuv olukorda, kus hull pääseb relvalattu kus on kümme inimest ja selle asemel, et keegi neist võtaks vaevaks seda hullu peatada ning kinni võtta (traumeerida), tormab iga üks laost hullu käeulatusest ära viima hoopis mõnda relva. Ja siis kõik istuvad närviliselt pöidlad pihus, et need kümme inimest jõuaks ühe hullu eest ikka kõik relvad ära viia. Ja kui ei jõua, siis tehakse järeldus, et olukorra kordumise vältimiseks peab laos edaspidi olema kümne inimese asemel alati viiskümmend inimest, ning vähem relvi.

Kõik kes räägivad koolis laste traumeerimisest, sest neid hinnatakse, neid topitakse spordipäeva edetabelitesse, neid karistatakse ja kutsutakse korrale jne jne, nendelt ma tahaksin küsida, et kas te peate oma vanemaid ja vanavanemaid koolis traumeeritud haigeteks inimesteks, kes koolis saadud vaimsete traumade pärast ei saa või ei saanud hiljem elus enam kuidagi hakkama, või tekkis neil terve rida muid probleeme sellest kohutavast traumeerimisest tulenevalt? Kas neist kasvasid probleemsed või ebaadekvaatsed inimesed? Kas nad heietavad lastele ja lastelastele hommikust õhtuni, kuidas neid koolis traumeeriti, sest see on jätnud neile kustumatu mälestuse ebainimlikust koolist?

Enamgi veel, kas te peate kõiki eelnevaid põlvkondi koolis vaimselt ja füüsiliselt traumeerituteks, kes kulutavad nüüd vanemast peast hommikust õhtuni psühhiaatri kabineti ja teiste erialaarstide uksi diagnoosiga "koolikiusamine"?

Alati naerdakse selle üle, et iga vanem põlvkond kritiseerib nooremaid põlvkondi, et "vat kus ikka meie ajal....muru oli rohelisem ja laevad olid puust ning mehed rauast".
Aga tegelikult ju nii ongi. Minu vanematel oli kõvasti raskem elu kui minul ja vanavanematel omakorda kordades raskem elu kui minu vanematel. Vanavanemad olidki nii vaimselt kui füüsiliselt tugevamad ning elus hakkama saavad kui minu vanemad ja minu vanemad tugevamad kui mina. Ometi ei kurtnud ega kurda nad, et neid koolis ahistati, vaimselt traumeeriti, hinnati ja topiti soorituste järgi edetabelitesse. Pole ühtegi viidet sellele, et eelnevad põlvkonnad oleksid olnud vaimselt ebatervemad või füüsiliselt vähemvõimekamad kui praegused põlvkonnad. Mulle tundub hoopis vastupidi kõik olevat.

Kui praegu on probleemiks (kui on? kas on?) koolilaste vaimne ja füüsiline tervis, siis tuleks vaadata, millal toimusid suured muutused, mis siis muutus või on muutunud ja millised muutused seda on põhjustanud, ning tegeleda nendele probleemidele lahenduste otsimisega, mitte tormata lammutama ja ümberkorraldama asju, mis muutunud ei ole ja mis neid muutuseid põhjustanud ei ole. Minu arust käib meil pidev uuesti jalgratta leiutamine.

Üldjoontes kõik, mida ma sellest kõigest arvan.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Alaealiste ja segaste kuritegevus

Postitus Postitas nimetu »

Ja teeb seda nii kaua, kuniks selle kiusajaga pole hakatud tegelema. seal ei aita ka see, et klassis või koolis kiusatav vahetab kooli. Kiusaja leiab alati kohe järgmise ohvri, kuniks klass on tühi või järele on jäänud ainult need, keda kiusaja ise kardab.
Vahel on hoopis niipidi, et ohvri kiusamine jätkub ka uues koolis. Tõeline kiusamine käib tavaliselt ikka grupiga. Näiteks on mingid omavahel seotud tutvusringkonnad, kus kiusatav on tuntud, või jätkatakse ahistamist interneti teel, või on ohvril mingid isikuomadused, mis muudavad ta üsna kergelt ahistamise sihtmärgiks. See on üsna keeruline teema.

Muidu olen täitsa nõus eeltoodud jutuga. Ainult mingi edetabeli põhjal ei hakata kedagi kiusama. Põhjused on tavaliselt ikka mujal.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Alaealiste ja segaste kuritegevus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Oh taevas. Olen ka ise kontrolltöid saatnud pakiga klassis ringi käima, et igaüks leidku ise oma :oops: :oops: :oops:
Puha Euroopa andmekaitse reeglite rikkumine! :oops: :oops: :oops:
Mõelda vaid, mõni tegelane sai äkki eluaegse psühhotrauma sellest, et keegi nägi tema kahte. :dont_know:

Iseenesest igasugu pingutust, kokkuvõtmist, higi ja pisaraid nõudvate (kuidas kellelegi) soorituste eemaldamine inimese arengufaasist on üks rumal mailisrepside populism eesmärgiga püüda valimisikka kohe-kohe saavaid valijaid ja see töötab ühemõtteliselt pehmopõlvkonna saamise nimel.

Olen ka ise mõned aastad õpetanud ja harrastanud kontrolltöid üsna tihedalt - kui puuduvad hinnatavad sooritused, siis ka ei viitsita õppida. Hinne on asi, mida vanemad vaatavad ja mille kehv seis toob õppijale kaasa igasugu probleeme.

Õiguskantsleri asumine väerinnale on iseenesest mitte niiväga üllatav. Õiguskantsler võiks pigem keskenduda varalise ebavõrduse probleemile, millel on laste enesehinnangule tunduvalt suurem mõju kui palliviske edetabelil. Kus üks laps vehib teiste ees nädala taskurahaks saadud sajalisega, samas teised peidavad häbiga oma viiekaid taskupõhja. Või kus üks laps käib Armanis ja teine kaltsuka riietes. Minu ajal oli see lahendatud koolivormiga ja liiga ässade rahameeste rahad võttis õpetaja ära ja tagastas hiljem vanemale manitsusega, et laps ei vehiks rahaga teiste ees.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Alaealiste ja segaste kuritegevus

Postitus Postitas Kriku »

Kapten Trumm kirjutas:Õiguskantsleri asumine väerinnale on iseenesest mitte niiväga üllatav.
ÕK vastas konkreetsele pöördumisele, nagu ta ikka teeb.

Tõin õigesse teemasse üle kogu selle jutu, enda postitusest alustades :oops:
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Dzinn ja 19 külalist