Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
Roamless
Liige
Postitusi: 3798
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

Müüki on tulnud jälle hunnik endisi politsei Octavia-sid. Sisud on ilusad, nagu uutel autodel (kas Skoda vahetas kulunud kangast või kaitsesid istmekatteid neid hästi). Müügis on ka juba 2013 aasta mudelid. Neilt on näha ka politseiautode evolutsioon ehk esimesed olid lihtsad 103 kW manuaalid, siis nö uuem partii on 110 kW kõrgendatud kliirentsi, DEFA eelsoojenduse, tugevdatud vedrustusega, raskete teeolude paketi ning 4x4 veoskeemiga manuaalid. Tänaseks siis jõutud patrullauto standartiga 4x4 140kw automaatkastiga Superbini. Kui asemele võetakse uuendatud Superbi, siis saab politsei standartina juba ka LED esituled, sest nendeta uuendatud Superbi enam ei tehta, kuid valitsus rääkis midagi kokkuhoiust, seega tagasi antavate asemel ei pruugita midagi asemele hankida. Ütleks nii, et olles sõitnud uue Tiguani ja Karoqiga, siis neil on sellest 110kW diiselmootor enam kui küll, aga näiteks Kodiaq-le oli see mootor juba liiga nõrk.
NB! Ei taha nüüd politseiautodest rääkides jälle jõuda sinna "tagaajamisvõimekuseni", et siis mitu lehekülge teksti saaks siia teemasse järjekordselt toota.
https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... 2824036%29
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Seal paistab, et need eelmise korra Octaviad (103 kW) on ka korralike istmetega, huvitav, kas vahetati ära või on räbalamad odava hinnaga juba ära müüdud? Osadel oli see juhiiste ikka päris närakas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Roamless
Liige
Postitusi: 3798
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

Katkise kanga vahetavad ära, töökaaslane andis full service liisingule tagasi auto, millel istmekanga mitmest kohast kogemata puruks teinud. Kui auto müüki paisati, käis ta seda huvi pärast vaatamas ja imestas, kui uus, terve ja ilus kangas oli.
Unforeseen consequences
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Roamless, väike täiendus, need lihtsad 103kW manuaalid olid ka nelikvedu.
Ma ise kardan ka, seda kokkuhoiu värki, et võidakse jälle Superbidest ilma jääda, kuigi tahaks väga loota, et ei jääda.

Tavakasutuse jaoks ongi 110kW küll,sõltuvalt autost ka 66kW, aga politseil vähe teised vajadused, nagu me juba teame.

Kuigi Superbide taas Octaviate vastu vahetamine oleks väga mannetu ja mõttetu, sest kokkuhoid oleks marginaalne, kogu politseieelarvest väga väike osa.
Vaatasin ka Octaviate andmeid, ega neil nelikveolise variandina, midagi vastu panna pole, ainus ligilähedane variant 2,0 bensiin 140kW, kiirendus parem, tippkiirus 226, Superbidel 226-230 sõltuvalt variandist.

Isegi, kui 135kW diislid ostetaks, siis nende kiirendus 7,7 ja tippkiirus kõigest 215 km/h, ehk siis see oleks tagasiminek.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No shit, klemmikas on jälle Need for Speed mängu tagant siia pääsenud :oops:
Politseis on ikka märksa suuremaid muresid kui 0,2 sek parem kiirendus või 15 kmh parem maksimaalkiirus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

OT aga Tulika marsad tulid alguses 93, 94 aasta autod, enamuses bensukad, 3-4 ka diislid, hilisem facelift ka 2000 omad diislid ning Info-Auto nende hooldusajalugu küll ei saanud presenteerida kuna hoolduseid ja ka mootoriremonte tegi Tulika ise.
Kes seda 1M km juttu ei usu, siis viimases Autolehes on juttu ühest endisest taksomersust, mis osteti Eestist uuena ja on tänakseks ületanud 1M km ja millel hiljuti mootor esimest korda lahti käis. Tegemist oli turbovaba 55 kW diisliga, mis taksodel tavaliselt on. Seega suured läbisõidud ja mootorist viimase pigistamine ei sobi kokku. Ja muidugi korraliku õliga regulaarsed õlivahetused ja mitte rohkem kui 15 000 km takka.

Lisaks oli seal nupuke ühest Soome taksost, mis sai 1M km ette 4-aastaga, mootor pole lahti käinud ja amordid läksid vahetusse 750 000 km peal. Aga noh, viimane on rohkem siledate teede teema, mida meil pole.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

Samas ilmselt taksot võib sellise 55 kW autoga sõita linnas, aga enda sõitudeks sellist omada - nutaks vist tuuleklaasis seest märjaks.

Aga üldiselt on moodsate mootorite põhiprobleem tänapäevaste saastenormide saavutamiseks vajalikud lisavidinad, mitte mootori enda vastupidavus. Kõiksugu EGR klapid, EGR Coolerid, DPF filtrid ja muu modru läheb kordades enne läbi, kui mootori mehaaniline resurss otsa saab.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kõrge erivõimsus lõikab ikka matti ressursilt kah ja mitte vähe. Esiteks eeldab see palju keerukamat ehitust (nt ülelaadimine) ja keerukus ise (mitte ainult andurid, vaid ka "raud") on ise rikete allikaks. Teiseks suuremad kolvikiirused, põlemistemperatuurid jne jne mõjutavad kulumist. Ja muidugi ka kokkuhoid mootori tugevuselt, nagu väiksemad-kitsamad saaled, kolvirõngad, väiksem õlimaht jne.

Mersu selle 55 kW diisli (selle kõrval oli Lada 2106 kiire pill) pikaealisuse saladus (nende käes on märksa suuremad rekordid kui 1M km) ongi madal erivõimsus, aeglased pöörded ja ülelaadimise puudumine.

Politsei Skodadel kasutatud 2.0 diisel annab 190 hobujõudu, päris räme. Ei usu, et seal mootori raudosa meil 1M km kunagi näeb.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

Tea, kas selle millise läbisõidu tagaajamisel (sõiduautodel) üldse mõtet on?
Ma olen suht väikese aastase läbisõiduga, nii 15000-20000 aastas, sellisel juhul peaksin ma ühe autoga sõitma 50 aastat. Selle aja jooksul areneb auto ise juba nii palju edasi, et asi kaotab mõtte.
Leo
Liige
Postitusi: 3303
Liitunud: 27 Dets, 2006 20:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Leo »

Kas kellelgi on reaalset informatsiooni, kui palju PPA patrullautod reaalselt aastas läbi sõidavad ja kui palju seal mootori punasesse ajamist on? Ma olen aru saanud, et tavaline patrull ikka tiksub tavaliselt tavalise kiirusega ja isegi väljakutsele minnes ei saa eriti kiiresti sõita, sest iga ristmiku peal tuleb kiirus maha võtta. Taga-ajamisi on harva ja seega ei ole põhjendatud väga võimsate masinate hankimine, sest keskmine kütusekulu ning hooldus läheb kalliks ja raha püütakse säästa igalt poolt.
lamjak
Liige
Postitusi: 483
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas lamjak »

Kui nüüd võtta aluseks mõni postitus tagasi toodud müügikuulutused, siis 2012-2013 aasta sõidukitel on näit 180-200 tuhande kilomeetri juures. Ehk siis umbes 30 000 km aastas.

Mis pööretega sõidetakse, sellega on seis keerulisem. PPA talletab mingi aja sõidukite GPS jälgi, aga kas nende seadmed ka mootori töö kohta andmeid edastavad, ei tea. Ei välista ka muidugi seda, et analüüsibüroo on vastavaid uuringuid juba teinud.

Sõidukitega seonduvate kulude kohta on tehtud mõni aasta tagasi üks magistritöö, autor oli tollal PPA juhtkonnas:
http://www.maksumaksjad.ee/modules/smar ... temid=1881
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Antud 2,0 140kW diislid on igati põhjendatult soetatud.

Tagaajamisi on ilmselgelt rohkem, kui mõni ja ei tasu unustada tõsiasja, et võimekad politseiautod mõjuvad juba eos, paljud ei hakkagi seetõttu eest ära sõitma või nähes, et politsei tihedalt kannul on, loobuvad õige pea ja annavad ennast kätte.
Seda enam, et kui vähegi võimalik, ei tohi kedagi minna lasta, iial ei tea pluss politseil peab olema ikkagi maine, et pea alati saavad kätte.

Jutt ei ole ju 0,2 sekundit paremast kiirendust, vaid me räägime ikka vähemalt 1 sekundist ja 15 km/h tippkiirus on ikka väga oluline vahe, mõelge nüüd ise.
Kui üks Skoda läheb 215 välja ja teine 226-230, siis on see maanteel mõnda kiiremat eest ära sõitjat taga ajades, vägagi määrav asjaolu.

Kütusekulu on täesti marginaalne teema, kuna need praegused Superbid on vägagi ökonoomsed, ei ole mõtet siin iga ml taga ajada.
Seda enam, et politseitööks on muidu ka Superb oma suuruselt ja mugavuselt igati õige auto.
Loomulikult ei sõida need Skodad ilmselt ühte miljonit, aga miks peakski? Pole ju vajadust.


Kui rääkida, kui palju need autod kiiret sõitu saavad ja pöördeid?
Vaadates, kui palju on tagaajamisi ja kiireid väljakutseid, kiiresti sõitvaid politseiautosid olen piisavalt palju näinud, siis on selge, et vatti nad ikka saavad.
Kui vaadata vanu politseiautosid, mis vanasti müügis olid, siis neil ka ikka rikkeid oli.
Ehk siis, politsei teeb oma autodega ikkagi tööd ja autod saavad vatti, see on ka täiesti loomulik nähtus.

Läbisõidud kipuvad jah piirduma pigem 160 000 - 200 000km, osadel juhtudel 300 000km kandis, ajaks, kui autod väljavahetatakse.
Kui vaadata vanu politseiautosid, mis müügis on, tõsi mingi uudis oli, et olemasolevad autod hakkavad rohkem sõitma, aga ma ei tea, kas see päris patrullautode kohta käis.


Vanad automootorid olid hoopis teistmoodi ehitatud, muidugi nad kestsid, õige kasutuse ja hoolduse korral.
Kuigi on ka uuemaid läbi käinud, mis üle miljoni sõitnud, üks oli Eesti posti pirukas, siis mingi vana Skoda Octavia diisel äkki.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
2korda2
Liige
Postitusi: 1595
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas 2korda2 »

klemmikas kirjutas:...15 km/h tippkiirus on ikka väga oluline vahe, mõelge nüüd ise.
Kui üks Skoda läheb 215 välja ja teine 226-230, siis on see maanteel mõnda kiiremat eest ära sõitjat taga ajades, vägagi määrav asjaolu.
Patrullidel on GPS loggerid peal (ma tööga seoses just sel nädalal üht sellist lugesin). Küsi teabenõude korras politseilt mitmel korral keskmiselt patrullauto aastas ületab kiiruse:
a) 150km/h
b) 180km/h
c) 210km/h
Mina aidata ei saa - NDA ei luba.
Milleks genereerida sellist jampsi siia aasta aasta järel?
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Ei ole üldse tähtis mitmel korral ta selle ületab, oluline on see, et ta saab vajadusel seda teha.
Tean isiklikult, et kiirust 210 km/h tuleb politseil ületada hea mitu korda aastas.
Seda enam, toimib see ennetava meetmena, sest, kui teatakse, et eest ära ei saa, siis paljud ei proovigi.

Kahju, et sa seda jampsiks nimetad, see tähendab, et sa ei oska laiemalt mõelda, põhjustest ja tagajärgedest.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1742
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas maksipoiss »

klemmikas kirjutas: Tean isiklikult, et kiirust 210 km/h tuleb politseil ületada hea mitu korda aastas.
.
Käid politsei autode omadusi testimas üritades ise eest ära sõita? :)
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist