Inimesed, ärge laske ennast autofirma marketingist eksitada, Mazda Skyactive, VWA TSI, Honda CVCC ja ZMZ-402 on lihtsalt sama protsessi eri variatsioonid (
stratified charge), kus süüdates törtsu rammusat segu, loodetakse põletada lahjat ja seeläbi säästa kütust. Lihtsalt täpsem töötamine on läbi aegade erinev olnud, kuidas tehnilised võimalused ja teadmised paranenud on.
Kuidas on SPCCI mootoris välditud peroksiidide teke ja detonatsioon? Põlemiskambri kuju ja väiksemate mõõtmetega?
Tänapäeval lahendatakse seda (peale "raua") juba iga silindri kohta omaette piesoelektrilise detonatsioonianduri paigaldamisega ja ECU arvutusvõimsusega, mis suudab varieerida kiiresti ja paindlikult süüte ajastust - asjad, mida nt Honda CVCC ja ZMZ-402 ei omanud. Loomulikult ka kiiresti soojust ära juhtivad alumiiniumist mootoriosad malmi asemel jne.
Detomatsioonile kalduvates (näiteks püstklappidega) bensiinimootorites hakkab küünla juurest liikuma leegifront, mille ees kasvab rõhk ja temperatuur. Kaugemas põlemiskambri nurgas moodustuvad seetõttu peroksiidid, mis detoneeruvad.
Rippklappidega mootorites lahendatakse see silindri äärtes tekkivate, umbes 1 mm paksuste aladega (kolvi ÜSS-s), mis "viskavad" komprimeeritud segu küünla suunas. Detonatsiooni esimene allikas on õhukeseks surutud segu kihid ja leegi levimise pikad vahemaad. Praktiline näide on alatasa kilisev Moskvits 412 mootor, samas analoogne BMW M10 mootor (ja selle suurem derivaat M30) olid suhteliselt detonatsioonivabad ja kannatavad erilise probleemita surveastmeid kuni 13,0. Vahe on selles, kui vaatade põlemiskambri kuju kolvi ÜSS seisus. BMW-l on hästi arendatud
squish area ja kompakne püramiidjas põlemiskamber (saksa k "dreieckwirbelbrennraum"), mosse põlemiskamber on mingi pannkoogi laadne moodustis, mis soodustab lihtsalt detonatsiooni.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.