Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sveitsi armeenuga võimaldab teoorias saagida puid ja keerata kruvisid, kuid puude saagimiseks on soovitav omada siiski saagi ja kruvide keeramiseks kruvikat.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
taara
Liige
Postitusi: 835
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Politseinikule nüpli andmine on tõusev trend...

Postitus Postitas taara »

Trumm ei taha ikka aru saada, et justnimelt seesama mõttetu patrullpolitseinik peab tegema KÕIKE. Ei ole sellist asja Eestis, et üks patrull nillib tänavanurgal, teine mõõdab kiirust, kolmas kihutab pättidel järgi, neljas viib jotasid kainerisse. Kahjuks või õnneks üks ja sama patrull nillib tänavanurgal kiirust, kimab tapmise sündmuskohale ja sealt edasi kihutab pätti kinni pidama, lisaks korjab tee pealt üles mõne Keskturu joodiku.

Point on see, et tuleb leida kuldne kesktee, mis praeguste Superbidega on ka saavutatud. Diisel, automaat, universaal. Ökonoomne, piiravalt kiire, mugav ja ruumikas.


Krikule - Vabandust, eksisin jah. Kuna kustutada ei saa, siis äkki oled nii hea ja tõstad õigesse kohta?



Palun lahkesti.

Kriku
Viimati muutis taara, 20 Veebr, 2020 15:53, muudetud 1 kord kokku.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Halb võrdlus, sest politseitöö sisaldab mitut vajadust, seetõttu peab ka auto vastav olema, pluss rahaline pool.
Sellepärast praegused Skoda Superbid väga sobivad ongi, need täidavad piisavalt hästi, kõik vajadused, arvestades sealjuures eelarvega.

Meenutades alles üsna hiljuti, kui Kapten trumm politseile Skoda Fabiaid tahtis, mis eriti mingeid vajadusi ei täida, peale lihtsa liikumise.

Parem võrdlus oleks padrunikomplekt või erinevad kvaliteet tööriistakomplektid, mis sisaldavad erinevateks töödeks häid asju, selline on ka Skoda Superb, politseile.

Lisaks lisan sulle seda, et sa oled väga optimistlik selle 5-10 sekundit parema ringiaja pakkumisega.
Olgu veelkord meelde tuletatud, et päris elu on midagi muud, kui ringrada, päris tänavatel ja maanteedel tagaajamised.
Kuid meenutan väga tähtsat asjaolu, selleks, et üks auto oleks sinu väljatoodud ringrajal 5 sekundit kiirem, selleks peab see auto olema kõvasti parema sooritusvõimega, kuid odavama otsa Civic Type-R-d ei ole niipalju parema sooritusvõimega, et 5 sekundit ajavahe sisse sõita, eriti veel oma standardpiduritega.
Kallim Type-R on teine teema, aga see odavama otsa 148kW oma küll mitte.

Tuleb muidugi lisada, et me võime siin arvata igasugu asju, reaalselt ringrajal sõites, saaksime täpsema tulemuse.
Lisan muidugi veel, et päris elu ei ole ringrada, aga tahtsin seda juurde mainida, et ringrajal oluliselt kiirem olemine, ei ole üldse nii kergesti saavutatav.
Viimati muutis klemmikas, 25 Veebr, 2020 19:20, muudetud 2 korda kokku.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Crispy »

Roamless kirjutas:Teemasse kah, täna õnnestus näha politseivärvides uut Skoda Kodiaqi linnamaasturit. Ei olnud sõjaväepolitsei oma, kuna oli tavapolitsei värvides sinivalge ja ei olnud ka tõenäoliselt piirivalve oma, kuna oli tähistatud kollaste triipudega, millega patrulle tähistatakse. Ütleme nii, et politseivärvides Kodiaq oli silmale väga esinduslik vaadata. Huvitav palju neid hangiti, kas tegu on mingite üksikute nn eskort/esindussõidukitega või osteti mingi ca 25-50 autot nö maapiirkondade vajadustega arvestades. Uudistest pole igastahes läbi käinud.
Nägin ka seda masinat. Eskortis neljapäeval Tartu maanteel tagantpoolt presidenti.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36428
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kriku »

Roamless
Liige
Postitusi: 3798
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

https://etv.err.ee/1074811/pealtnagija- ... -tood-teeb
Uued Kodiaq-id videos ehk varustus korralik, LED tuled jne jne, kuid ühikuliselt on vist on ikka ainult mõned eksemplarid politseil ja tegu tõenäoliselt liikluspolitsei eskordiks mõeldud autodega, mida praegusel kriisiajal aktiivselt patrullimises kasutatakse.
Seoses koroonakriisiga jookseb päeval mul akna alt kogu praegune politsei põhiline autopark läbi ehk käivad mänguväljakuid puistamas. Põhiliselt naised põristavad universaal Golfidega, millel vähemalt Comfortline varustus, mitte Trendline (ehk tavakeeli plank), tavapatrull töristab Superbiga ja siis on mingid vennad Tiguanidel, ka mingid piirkonnapolitseinikud?
Unforeseen consequences
Leo
Liige
Postitusi: 3303
Liitunud: 27 Dets, 2006 20:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Leo »

Välipolitseinik veedab suure osa tööajast patrullautos, seega peavad need olema töötegemiseks piisavalt mugavad, samas mitte liiga kallid riigile maksta. Millised autod ja kellele ning mis varustusega, see on juba pikem teema, ilmselt on PPAs väga täpsed reeglid töömasinate kohta, mis põhinevad riiklikel reeglitel. ETV näitas, et Stroomi rannas jälgitakse 2+2 reeglit drooni ja ATV abil, sest teised masinad ei suuda pargis ja liival liikuda.
Roamless
Liige
Postitusi: 3798
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

ilmselt on PPAs väga täpsed reeglid töömasinate kohta
PPA on juba ammu väga täpsed standardid tööautode kohta. Antud teemas on seda ka korduvalt lahatud. Patrullauto, kus patrullpoliteinikud enamuses ajast veedavad, peab olema piisavalt võimas mugav ja ruumikas, kuid mitte ülikallis (nagu näiteks rootslaste uued politseivolvod), sellega on Superbiga tabatud naelapea pihta, näiteks kui patrullid veel Octaviatega ringi põristasid, siis oli raskusi varustuse ärapaigutamisel, lisaks kippusid autod jääma kitsukeseks täisvarustuses politseinikutele, problemaatiline oli nö klienditeenindus, kui näiteks ka 120 kilone klient ennast Octavia tagapingile pidi pressima, lisaks kippus nappima võimsust, olid vist 103 kW diislid. Näiteks manuaalkast tähendas, et kui politseinik ala välijuht üksi autos sõitis, siis keskusega suhtlemine oli raskendatud, kuna ühe käega lappas ta käigukasti. Samuti on igati õige käik, et maapiirkondades said piirkonnapolitseinikud väikemaastureid ehk Tiguane (on ka Forestere), seal ongi külavaheteedel sõitmine mõnel aastajal raskendatud. Mis aga puutub Kodiaqi, siis missest, et see näeb politseivärvides hea välja, on tegu juba natukene sellise nö hea aja priiskamisega, kui neid lihtsalt Tallinna patrullautodeks ostetaks, aga antud juhul on tegemist üksikute eksemplaridega, mis mõeldud ekskortautodeks ehk siis klemmika ihaldatud 200kW Superbide asemel. Loodetavasti nüüd nö kriisi ajal ei leita, et hoiame jälle kokku ning hakkame Octaviad patrullautodeks ostma, eelmisel kriisi ajal vähemalt toimiti nii, et Superbi asemel sai standardiks jälle Octavia.
Viimati muutis Roamless, 27 Apr, 2020 16:28, muudetud 1 kord kokku.
Unforeseen consequences
Leo
Liige
Postitusi: 3303
Liitunud: 27 Dets, 2006 20:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Leo »

Ma väga loodan, et ei astuta rahapuudusele viidates samasse ämbrisse, millest on just välja ronitud. Meiekandis on välipolitsei patrull peamiselt VW pakiauto peal, kus on 2 kohta juhile ja kaassõitjale, väike töölaud ja pink paberitööks ning taga puur loomastunud inimestele. Sõiduauto on peamiselt ülemustele ja liikluspolitseile, näiteks Ford Mondeo.
Roamless
Liige
Postitusi: 3798
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

No Eestis igas prefektuuris sama, lisaks sõiduautodele olemas ka sinupoolt kirjeldatud samasuguse varustusega Wolkari või Mersu bussid. Lisaks liiguvad samasuguste eravärvides bussidega kiirreageerijad, erinevalt Soomest, meil polnud miljuneid, et neile soomustatud G Mersusid osta :)
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mul oli üks kursavend, kes oli asendusjuhina sellise peal sõitnud, roostetamise kiiruselt olid need hujundajad suht RAF-i tasemel olnud. :D
Aga noh, arvestades millist "kvaliteeti" hakkas NSVL lagunemise järel tulema vene varuosade osas+RAFi tehase agoonia, siis nende RAF-idega polnud ka erilist perspektiivi. Ja noh, kuna mul oli ühe klassivenna isa sellise RAFi juht, siis sai seal haigla garaažis küllalt käidud ja nähtud, millised remonditunnid ja tehnikute hordid olid selle mõne RAF-i ja Uaziku käigus hoidmiseks vajalikud. Nagu hävituslennukil - iga bussi peale terve maapealne meeskond. :D

Lõppeks mindigi siis esialgu kasutatud lääne busside peale, mida tükati ka kingiti - vaestele maakonnahaiglatele abiks seegi.

Eks need Vitarad olid analoogne valik - teine võimalus oli sõita Ladadega, Ladadest olid Vitarad suht natuke kallimad, aga töökindlamad. Skodad ja Daciad tootsid 1990ndate keskel ikka konkreetset sotsialismiajastu saasta (ülevõtmised ja VW/Renault tehnoloogiad tulid hiljem).

Kunagi noore ja uljana on Vitaraga seotud ka selline vahejuhtum - noh bemmiga sõites oli vaja ju aeg ajalt kiirust proovida ja ühel sellisel katsel (kiirus oli umbes 170 kmh) tuli kurvi tagant vastu see Vitara, Stalkeri kiirusmõõtja armatuuril töötamas. Läbi esiklaasi paistis veel selline vaatepilt: :shock: :shock: .
Edasi oli umbes sekund otsustada, mida teha. Lasin samamoodi edasi, ise mõttes kalkuleerides, kuidas nad asuvad nüüd autot ringi keerama, uuesti kiirust koguma. Igal juhul järgi nad ei tulnud ja mind pole ka hiljem tülitatud - eks said ka ise aru selle ürituse mõttetusest ja võibolla suure ehmatusega ei pannud ka numbrit tähele :oops: :oops:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Mudakoon
Liige
Postitusi: 1017
Liitunud: 19 Mai, 2015 13:01
Asukoht: "Põhi ja lõuna"
Kontakt:

Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Mudakoon »

Olen nagu kusagilt kuulnud , et kiiruse suurenedes nägemise laius aheneb... Bemmiga kurvis 170 km/h , kurvi tagant sõitis vastu Vitara , tõenäoliselt 90 km/h ja teil oli aega näoilmeid teha ja jälgida? :shock:
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
mutionu
Liige
Postitusi: 1467
Liitunud: 08 Nov, 2005 15:52
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas mutionu »

Mudakoon kirjutas:Olen nagu kusagilt kuulnud , et kiiruse suurenedes nägemise laius aheneb... Bemmiga kurvis 170 km/h , kurvi tagant sõitis vastu Vitara , tõenäoliselt 90 km/h ja teil oli aega näoilmeid teha ja jälgida? :shock:
Väga OT aga hädaolukorras on inimese organismi, sh aju, töö hämmastav. Olen umbes samasuguses olukorras olnud, tõsi küll, väiksemate kiirustega. Siiani on meeles vastassuunas sõitva auto juhi siiralt hämmastunud nägu kui ta mind nägi.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ei teki sellisel kiirusel mingit tunnelnägemist, liiklusmärkide lisatahvlid ja vastu tulevate autode numbrimärgid näiteks on ilusti loetavad, kui juht just silm punnis ainult auto nina ette ei jõllita. Ei ütle, et see oleks ohutu, aga midagi väga ekstreemset ka pole.

Vitarade kaitseks ütleks niipalju, et koos paljud naljade aluseks oleva kipakusega (neid keerati kummuli ikka rohkem kui üks) võiks märkida selle aparaadi täitsa korralikku maastikuvõimet. Olen sellise aparaadi natuke luksima tsviilversiooniga aastast vist nii 1995 pool päeva roninud mööda Männiku tankidroomi (oli veel automaatkastiga variant) ja ei tekkinud eriti tunnet küll, et hakkab kinni jääma.

Lihtsalt alternatiivid sama raha eest ei olnud ka teab mis kõvade sõiduomadustega (Suzuki on kogu aeg olnud selline soodne auto) ja tollal neid neliveolisi väikeautosid niiväga ei tehtud kah.
Väga OT aga hädaolukorras on inimese organismi, sh aju, töö hämmastav
Korraliku autoga pole taoline kiirus midagi hädaolukorralist, lihtsalt vajab rohkem keskendumist ja olukorra ettenägemist. Ja muidugi korras autot, häid rehve-velgi kah. Nüüd, 25 a hiljem vanema ja targemana saan hästi aru, mis neid noori poisse sinna bemmi roolitaha veab ja miks neid ülepäeva algosadeks laiali sõidetakse. Lihtsalt see on päris kuratlik auto, millega maanteel korrektne 90 kmh veeremine tundub autole väga vastumeelne - no 120st ülespoole läheb sõit hoopis mugavamaks ja veenvamaks. Toona, 90ndate keskpaigas oli isegi 2-liitrine BMW (mida peetakse BMW standardite järgi nõrgaks säästuautoks) toonaste mainstream autode nagu Sierra ja Opel Ascona kontekstis ikka kiire masin. Et kui Fordi mootor tegi 5000 pöörde peal sellist häält, et kohe tulevad kepsud ilmavalguse kätte, siis BMW mootor justkui nõudis "veel, veel" :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist