www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 03 Juul, 2020 12:56

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 44 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Abrukal alla kukkunudud vene lennuki mark?
PostitusPostitatud: 13 Apr, 2020 14:06 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juul, 2004 12:39
Postitusi: 3510
Abruka teema on natuke allpool, seda läbi lugeda ei suuda?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Abruka.
PostitusPostitatud: 13 Apr, 2020 15:05 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
Järelikult I-153?
Nagu ka I-16, olid vaid esimesed masinad Wright Cyclone mootoriga, hilisemad M-25 ja M-62 mitme modifikatsiooniga.
Iseenesest loogiline, et vähemolulisel tandril kasutati vanemat tehnikat. Soome hävitajad neist tehniliselt üle ei olnud ning Luftwaffel oli mujal tähtsamaid ülesandeid kui siinmail "Kajakaid" jahtida.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Abruka.
PostitusPostitatud: 13 Apr, 2020 15:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juul, 2004 12:39
Postitusi: 3510
Ütleme nii, et meile on täna teada ühe I-153 allatulistamine Abruka kirdeosas. Wrighti või M-25 mootori kasutamine sellel masinal on vähetõenäoline, suurem osa sai peale kas M-62 või M-63.
Viide nõukogude lenduri mälestustele on täna selline: https://iremember.ru/memoirs/letchiki-i ... igorevich/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Abruka.
PostitusPostitatud: 13 Apr, 2020 18:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
Fakt on see, et leitud jaotusmehhanismi kaanel on propelleri tugilaagri kinnituseks 12 poldiauku, nagu Cyclonel. Kui need üle mõõta, siis näeb, et tollmõõdus.
Cyclone baasil loodud Nõukogude modifikatsioonid olid meetermõõdule ümber tehtud ning tugilaagri kaas kinnitus seitsme tikkpoldiga.
Memuaaride kirjutaja võis lennata uuemal I-153 modifikatsioonil ning õigesti mäletada selle mootori mudelit. Samas teine piloot lendas vanemal lennukil, mil Cyclone mootor. Selliste olemasolu Sa ju ei eita?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Abruka.
PostitusPostitatud: 13 Apr, 2020 20:52 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juul, 2004 12:39
Postitusi: 3510
Ma üritaks enne põnevate teooriate väljamõtlemist leida pilte samast komponendist mootoritel M-62 ja M-63, mis on ehitatud 1941 ja varem. See ei tohiks vast väga keeruline olla?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Abruka.
PostitusPostitatud: 13 Apr, 2020 22:15 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
Mul polnud ka keeruline oma raamaturiiulist M-25 remondijuhend võtta, kus kõik detailid koos mõõtude ja tolerantsidega kirjas. :wink:
M-62 ja M-63 on selle mootori edasised modifikatsioonid. Ja nii kuni AŠ-62 välja. Mootorini, mis siiani kasutuses. Pärastsõjaaegsetel polnud enam kuulipilduja sünkronisaatori paigalduse võimalust.
https://en.wikipedia.org/wiki/Shvetsov_ASh-62


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Abruka.
PostitusPostitatud: 13 Apr, 2020 23:06 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: 16 Dets, 2003 12:32
Postitusi: 4892
Ma siin antud juhul ei suuda härrade vaidluses küll kõiki detaile tabada (st, et mis polte siin loendatakse), aga Wright Cyclone originaalmootorite osas tahaks küll natuke emotsioone vähemaks võtta.

I-16 ei toodetud kunagi seerias Wright Cyclone originaalmootoritega. Ainult katseeksemplaridel olid mõned.

Esimesed seerialennukid oli M-22 ehk Bristol Jupiter kloonidega. Hiljem tulid juba M-25 ehk Wright Cyclone kloonidega.

Ma sügavalt kahtlen, et Wright Cyclone'i meetermõõdustikku teisendamine sisaldas mingeid muid olulisi konstruktiivseid muudatusi. Peale tollmõõdustikust meetermõõdustikku teisendamisest tekkinud vajaduse pisiasju korrigeerida.

Ja I-153 pole kunagi lennanud ühegi originaal Wright Cyclone'iga. M-62 ja M-63 olid juba N Liidus tehtud koopiad. Olemasolevale M-25 mootorile lisati vidinad ja viled, mis olid ostetud DC-3 lennukite Wright Cyclone uuemate seeriate mootorite peal


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Abrukal alla kukkunudud vene lennuki mark?
PostitusPostitatud: 13 Apr, 2020 23:10 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 12 Apr, 2020 15:16
Postitusi: 6
andrus kirjutas:
Abruka teema on natuke allpool, seda läbi lugeda ei suuda?


Kuna olen siin foorumis uus. siis tegin uue teema aga postitus tõsteti hiljem siia alla.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Abruka.
PostitusPostitatud: 13 Apr, 2020 23:18 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 12 Apr, 2020 15:16
Postitusi: 6
Prien annab järgmise jaotuse:
Uffz. Günther Normann lasi alla ühe I-153 kell 14:12, asukoht Saaremaa
Lt. Wolfgang Kretschmer üks I-153 kell 14:15 ruudus 29732/25 Ost (kinnitatud)
Uffz. Erwin Löffler üks I-153 kell 14:25 ruudus 29841/25 Ost (kinnitatud)

see ruudustik jääb segaseks?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Abruka.
PostitusPostitatud: 13 Apr, 2020 23:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
toomas tyrk kirjutas:
Ma siin antud juhul ei suuda härrade vaidluses küll kõiki detaile tabada (st, et mis polte siin loendatakse), aga Wright Cyclone originaalmootorite osas tahaks küll natuke emotsioone vähemaks võtta.

I-16 ei toodetud kunagi seerias Wright Cyclone originaalmootoritega. Ainult katseeksemplaridel olid mõned.

Esimesed seerialennukid oli M-22 ehk Bristol Jupiter kloonidega. Hiljem tulid juba M-25 ehk Wright Cyclone kloonidega.

Ma sügavalt kahtlen, et Wright Cyclone'i meetermõõdustikku teisendamine sisaldas mingeid muid olulisi konstruktiivseid muudatusi. Peale tollmõõdustikust meetermõõdustikku teisendamisest tekkinud vajaduse pisiasju korrigeerida.

Ja I-153 pole kunagi lennanud ühegi originaal Wright Cyclone'iga. M-62 ja M-63 olid juba N Liidus tehtud koopiad. Olemasolevale M-25 mootorile lisati vidinad ja viled, mis olid ostetud DC-3 lennukite Wright Cyclone uuemate seeriate mootorite peal

Raamatus, kus kirjeldatakse NSVL lennukite konstruktsioone kuni 1938. aastani, pole I-153 osas näiteks Cyclone mootorist üldse juttu, vaid põhiliselt lennukite relvastusest, kõrgusomadustest... :wall:
Tegelikult iga järgnev mootori modifikatsioon parandas mingeid parameetreid, kuid oli siiski vaid M-25 edasiarendus, mitte tagasipöördumine Cyclone juurde ehk Cyclonest lähtuv paralleelne arendus.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Abruka.
PostitusPostitatud: 14 Apr, 2020 0:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
toomas tyrk kirjutas:
Ma siin antud juhul ei suuda härrade vaidluses küll kõiki detaile tabada (st, et mis polte siin loendatakse), aga Wright Cyclone originaalmootorite osas tahaks küll natuke emotsioone vähemaks võtta.

Ja I-153 pole kunagi lennanud ühegi originaal Wright Cyclone'iga. M-62 ja M-63 olid juba N Liidus tehtud koopiad. Olemasolevale M-25 mootorile lisati vidinad ja viled, mis olid ostetud DC-3 lennukite Wright Cyclone uuemate seeriate mootorite peal

Palun vaata wooze algsele postitusele lisatud pilti, kus mootori esiosas on 12 tikkpoldiga kinnituv propelleri tugilaagri kaas ning näita mõne N.Liidus (kloonina) toodetud mootori samasugust detaili. :scratch:
Kusjuures on võimalik, et N.Liidus algselt toodetigi Cyclone mootori 1:1 koopiaid ja alles hiljem mindi üle selle mootori meetermõõdustikus edasiarendustele. Igatahes eri allikad kinnitavad, et esimestel I-16 ja I-153 hävitajatel Cyclone mootoreid kasutati.
Analoogiana - algselt ZiS-5 kuni Zil-157 mootorid olid 4-tolliste kolbidega, viimased ZiL-130 kallurite ja ZiL-157 mootorite kolvimõõt aga oli 100 mm. Aega läks meetermõõdustikule üleminekul küll rohkem kui lennukimootori juures. :wink:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Abruka.
PostitusPostitatud: 14 Apr, 2020 8:16 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: 16 Dets, 2003 12:32
Postitusi: 4892
Aga palun

Manus:
M-63.JPG
M-63.JPG [ 35.06 KB | Vaadatud 1372 korda ]


Võetud siit raamatust
https://books.google.ee/books?id=mngyDw ... 63&f=false


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Abruka.
PostitusPostitatud: 14 Apr, 2020 10:48 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
Tänan.
Kujuneb siis selline pilt, et kõigepealt toodeti Cyclone koopiaid, siis M-25 ja M-62, mil tugilaagri kaas kinnitus 7 tikkpoldiga. Seejärel hilisemad M-62 ja sealt edasi, mil 12 tikkpolti (Sinu viidatud raamatu piltidelt). Vist jäi 7 tikkpoldiga kinnitus nõrgaks ja mindi taas ameeriklaste lahendusele tagasi.
Seega Abruka lennukil võis olla nii Cyclone kui M-62 hilisema väljalaske mootor.
Kirjandust kusjuures alati uskuda ei saa. Lisan koopia 1969. aasta raamatust "NSVL lennukite konstruktsiooni ajalugu kuni 1938. aastani". Seal pole I-153 muid mootoreid peale M-25V ja M-62 üldse mainitud, kuigi olemas nad olid. Kahjuks PDF ei läinud läbi, seetõttu lisan foto, mis on viletsama kvaliteediga. :(
Manus:
WP_20200414_001[1].jpg
WP_20200414_001[1].jpg [ 2.97 MB | Vaadatud 1337 korda ]


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Abruka.
PostitusPostitatud: 19 Apr, 2020 21:31 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juul, 2004 12:39
Postitusi: 3510
wooze kirjutas:
Uffz. Erwin Löffler üks I-153 kell 14:25 ruudus 29841/25 Ost (kinnitatud)
see ruudustik jääb segaseks?
Ma enda arvates olen juba vastanud, et Abruka kirdeosas? Panen igaks juhuks pildi ka:
Manus:
25Ost29841.jpg
25Ost29841.jpg [ 37.84 KB | Vaadatud 1045 korda ]
Ruudu suurus, millesse raporteeriti, oli üle 4 x 4 km. Mõõtkava on pildi allservas olemas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 44 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt