Pikap
Pikap
Üritasin end küll vaos hoida, kuid vanema tehnika teemas kõige manitsuste kiuste oma elu elavad mälestused "pikap-Volgadest" sunnivad mind selle koha pealt ikkagi targutama.
Selline Volga (GAZ 24-02) on universaalkerega (harvem ka kombi), ingl.k. estate/station wagon: Pikap, ingl. k. pickup (truck), on selline riist:
Ning kui pikapi kasti monteerida kuulipilduja (ja selle "operaator"), siis saab sellest technicali (on äkki selle jaoks ka juba mõni eestikeelne termin?): Terminoloogilise arutelu mõttes, kas keegi teab või oskab mulle osundada, kustkaudu ja miks tekkis see universaalide pikapiteks nimetamise (äärmiselt visa) haigus?
Kõik pildid wikipediast:
https://en.wikipedia.org/wiki/GAZ-24#/m ... Anvers.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_F-Se ... _tanks.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Technical ... ouctou.JPG
Selline Volga (GAZ 24-02) on universaalkerega (harvem ka kombi), ingl.k. estate/station wagon: Pikap, ingl. k. pickup (truck), on selline riist:
Ning kui pikapi kasti monteerida kuulipilduja (ja selle "operaator"), siis saab sellest technicali (on äkki selle jaoks ka juba mõni eestikeelne termin?): Terminoloogilise arutelu mõttes, kas keegi teab või oskab mulle osundada, kustkaudu ja miks tekkis see universaalide pikapiteks nimetamise (äärmiselt visa) haigus?
Kõik pildid wikipediast:
https://en.wikipedia.org/wiki/GAZ-24#/m ... Anvers.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_F-Se ... _tanks.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Technical ... ouctou.JPG
Re: Pikap
Kuna oli olemas selline masin nagu IŽ Moskvich KOMBI mis oli universaalkerega, siis ei tahtnud keegi oma muud marki (Volga, VAZ) autot kombi nimega nimetada ja oldi isegi solvunud, kui keegi tema autot niimoodi nimetas sest IŽevski tehase toodang oli rohkem selline põllumehe värk. (Trummelpidurid ka ees, aeglasem peaülekanne, jäigemad vedrud, jne.)
https://www.google.com/search?q=moskvic ... 93&bih=526
https://www.google.com/search?q=moskvic ... 93&bih=526
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Re: Pikap
Ilmselt maakeelsete sõnade "pikk" ja "kapp" kombo see on mis muud.manjabes kirjutas:Üritasin end küll vaos hoida, kuid vanema tehnika teemas kõige manitsuste kiuste oma elu elavad mälestused "pikap-Volgadest" sunnivad mind selle koha pealt ikkagi targutama.
Terminoloogilise arutelu mõttes, kas keegi teab või oskab mulle osundada, kustkaudu ja miks tekkis see universaalide pikapiteks nimetamise (äärmiselt visa) haigus?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Pikap
Nii pikap kui ka universaal on vene aja mõttevead. Pasundati juba nõuka ajal, et VAZ 2102 ja Volga 24-12 pikapiks nimetamine on kurjast. Kuigi, ma ei ole kindel, et "universaal" on "station wagon" korrektne tõlge, las keeleteadlased seletavad. Aga IŽ Kombi ei ole kindlasti mitte universaal vaid hatchback ehk laugpära.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Pikap
Hatchback on luukpära vast ikka?
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Pikap
Sellega on nii ja naa. Kui Google tõlge abiks võtta, siis tõlgitakse nii laugpära kui luukpära silma pilgutamata hatchbackiks. Õige termin laugpära kohta peaks olema fastback, aga inglisekeelne maailm kasutab seda väljendit pigem sportlikumate autode kohta. Ega neil endal ka kriteeriumid väga paigas ei ole, Wiki ütleb näiteks nii: A closed body style, usually a coupe but sometimes a sedan, with a roof sloped gradually in an unbroken line from the windshield to the rear edge of the car. A fastback naturally lends itself to a hatchback configuration and many have it, but not all hatchbacks are fastbacks and vice versa. Eestis üldiselt liigitab Maanteeamet laugema sabajoonega autod laugpäraks ning püstisema sabaga autod, mis pika universaalkere ehk station wagoni alla ei käi, lähevad luukpära alla. Luukpära alla lähevad ka hardtop kered, mille kohta meil maakeelset terminit vist polegi.Kriku kirjutas:Hatchback on luukpära vast ikka?
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Pikap
Mul esimene Golf2 oli passis üldse järskpära.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Pikap
Siiani kasutusel. Luukpära ja järskpära on sünonüümid, inglismannide keeles ikka seesama hatchback. Mis alusel Maanteeamet neid nimesid jagab, ei õnnestunud välja guugeldada...Walter2 kirjutas:Mul esimene Golf2 oli passis üldse järskpära.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Pikap
Tänu inseneride, kujustajate ja turundajate erinevatele mõttevälgatustele on terminoloogia kirju. Näiteks algupärane Mini ei olnud alguses luukpära, kuna päras luuki ei olnud. Viimased aga olid täisväärtuslikud luukpärad. Väliselt on autod väga sarnased. Lisaks veel igasugused erimid nagu liftback, kammback, glassback, shooting brake ja nii edasi.
Teine teema on luukpära ja kupee eristamine. Nii mõnigi tehas on oma tooted liigitanud kupeedeks, mis aga ei sobi erinevatele netiekspertidele. Opel Calibra ja Astra Coupe tulevad kohe meelde.
Siis on veel kaheukselised sedaanid, mille piir kupeedega on hägune. BMW-de puhul on ingliskeelsed allikad reeglina kasutanud vormi coupe, sakslaste jaoks on nad 2-ukselised limusiinid.
Põhiteema juurde tulles - esimene viide pikapile, mida mina näinud olen, on 1945. aasta ENSV Teataja, kus on määratud sõiduki GAZ-pikap kütusekulunorm. Too peaks olema GAZ-415 ehk siis päris ehtne pikap. Väärkasutust olen nii kõnes kui kirjas kogenud 1980. aastate lõpust ehk siis lugemisoskuse omandamisest. "100 autot" söövitas õiged mõisted ajju üsna varakult.
Teine teema on luukpära ja kupee eristamine. Nii mõnigi tehas on oma tooted liigitanud kupeedeks, mis aga ei sobi erinevatele netiekspertidele. Opel Calibra ja Astra Coupe tulevad kohe meelde.
Siis on veel kaheukselised sedaanid, mille piir kupeedega on hägune. BMW-de puhul on ingliskeelsed allikad reeglina kasutanud vormi coupe, sakslaste jaoks on nad 2-ukselised limusiinid.
Põhiteema juurde tulles - esimene viide pikapile, mida mina näinud olen, on 1945. aasta ENSV Teataja, kus on määratud sõiduki GAZ-pikap kütusekulunorm. Too peaks olema GAZ-415 ehk siis päris ehtne pikap. Väärkasutust olen nii kõnes kui kirjas kogenud 1980. aastate lõpust ehk siis lugemisoskuse omandamisest. "100 autot" söövitas õiged mõisted ajju üsna varakult.
- Longbowman
- Liige
- Postitusi: 252
- Liitunud: 30 Mär, 2018 16:00
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Pikap
Ka GT (Grand tourer) nimetus on pisut ära lörtsitud.
Originaalis oli tegu siiski luksuslike kaheukseliste maanteekulguritega.
Tänapäeval kohtab lühendit igasugu käkerdiste küljes, k.a. neljaukselised masinad.
https://en.wikipedia.org/wiki/Grand_tourer
Originaalis oli tegu siiski luksuslike kaheukseliste maanteekulguritega.
Tänapäeval kohtab lühendit igasugu käkerdiste küljes, k.a. neljaukselised masinad.
https://en.wikipedia.org/wiki/Grand_tourer
"Maksumüüri" taga olevate artiklite üle kurtjatele - teile on loodud ajaleht "Pealinn", ajakiri "Vahitorn" ja Päästearmee supiköök. Ajalehed maksid raha ka nsvl ajal.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist