Kallis on soomuk KV jaoks seepärast, et oleme saavutamas olukorda, et kasutaja ei tee seal muud, kui korra päevas tõmbab õlivarda välja ja vaatab, et mõni rehv tühi pole. Edasise jaoks tuleb erafirma treiler ette ja minek Milremi töökotta. Sellise mugavusega kaasneb selline müntide kõlin, nagu kasiino automaat teeb, kui võita õnnestub.Kui mingi sõjarelv on riigi rahakoti peal, siis ta on riigi rahakoti peal. Olenemata sellest, kas see riigi rahakott on kaitseväes või Kaitseliidus. Raha maksja muutus ei too kaasa raha maksmise vajaduse kadumist. Kui asi on kallis kaitseväe jaoks, siis on ta ka kallis Kaitseliidu jaoks. Kui me muidugi ei muuda kättesaadavuse tingimusi. Kui näiteks (toonitan - suvaline näide) kaitsevägi ütleb, et mingi relv peab olema valmis pauku tegema 365 päeva aastas neljatunnise ettehoiatusega, siis samad tingimused kehtivad suure tõenäosusega ka Kaitseliidu jaoks. Kui sellise valmiduse hoidmine maksab teatud summa raha, siis ei ole võimalik selle raha suurusjärku muuta.
KL-s see õnneks nii (veel) pole. Meil tuleb ise käsi veel mustaks teha. Kui mitte hooldades, siis ikka teeääres remontides. See on küll vanemate meeste mure rohkem. Meil lihtsalt pole raha, et kasutada Milremi täismugavusteenust nagu see KV-s kombeks. Sellise teenusega maksaks iga üles löödud BTR sadu tuhandeid.
Ma ei arvan, et KV laonurgas vedelenud rehvid või Kamazi mootorid on tasuta. Neil on kõigil hinnasilt, kuid see ei ole kosmiline. Kamazi mootor maksab poes nii 6000 eurot. Soomuki kontekstis niisama saadud. Samuti pole tasuta soe garaaz. Kuid need lisakulud ei ole kosmilised. Tasub märkida, et enamasti need BTRi projektid ei sisaldanud kuigipalju KL eelarveraha (seda ei jätku isegi olemasolevatele tendiveokitele), vaid seda koguti. Vabatahtlikult. Masinad mingil tasemel sõitma pandi, järelikult pole ulmeline.
Aeg-ajalt, kui siin foorumis ilmub vihje mõnest LogK auto-oksjonist, vaatan seda imestusega. Autod on nii pisikese läbisõiduga ja suhteliselt hea väljanägemisega. Remont ei tasuvat ära. Mõne aja pärast ilmuvad samad autod välja kuskil erafirmas ja sõidavad palju aastaid.
Ja ära palun vastanda nende kamina hangitud tendiautode ja vabatahtlike putitatute valmisolekut. Me putitame ju peale BTR-ide ka muud. KV vanarauda näiteks. Ei ole olulist vahet.