Sonda lennukid ja "tank"
Sonda lennukid ja "tank"
Targem on vist uus teema alustada,kuna laskemoonaladudest läks asi kaugele.
Võtsin siis ühendust eelmises teemas mainitud mehega,elupõline kohalik kes tehnikaga täielikult sina peal.
Väidab siis sõber Eeri ühe lennuki asukohaks umbes 59 21`55`` ja 26 45`22´´.Tõenäoliselt nägin ma 30 aastat tagasi ikkagi selle lennuki tükke ja eksisin nüüd ca 200- 250 meetriga.Lendur olla hukkunud ja maetud Uljaste oosi tippu teispool järve.
Teine lennuk tuli alla Sonda metskonna majadest kilomeeter Uljaste poole ja 200m vasakule metsa mis annab umbkaudseks kohaks 59 21`29´´ ja
26 47`59´´
Nn "tankiga" sõitis ringi ei keegi muu kui ta ise veel 15-20 aastat tagasi.
Olla käinud sellega ka filmi "Metskannikesed" võtetel.
"tank" oli tegelikult tema väitel T-34 mootoriga ja kastiga raskekahurväe djagatš ATC.Lõpuks olla sel riistal kuskil metsas veoratas katki läinud ja sealt olla see ära varastatud
Võtsin siis ühendust eelmises teemas mainitud mehega,elupõline kohalik kes tehnikaga täielikult sina peal.
Väidab siis sõber Eeri ühe lennuki asukohaks umbes 59 21`55`` ja 26 45`22´´.Tõenäoliselt nägin ma 30 aastat tagasi ikkagi selle lennuki tükke ja eksisin nüüd ca 200- 250 meetriga.Lendur olla hukkunud ja maetud Uljaste oosi tippu teispool järve.
Teine lennuk tuli alla Sonda metskonna majadest kilomeeter Uljaste poole ja 200m vasakule metsa mis annab umbkaudseks kohaks 59 21`29´´ ja
26 47`59´´
Nn "tankiga" sõitis ringi ei keegi muu kui ta ise veel 15-20 aastat tagasi.
Olla käinud sellega ka filmi "Metskannikesed" võtetel.
"tank" oli tegelikult tema väitel T-34 mootoriga ja kastiga raskekahurväe djagatš ATC.Lõpuks olla sel riistal kuskil metsas veoratas katki läinud ja sealt olla see ära varastatud
Pe-2 asukohal võib mõni kord GPS-iga käia.Teise lennuki kohta mina olen nii palju kuulnud,et oli kindlasti venelane(ühe piloodiga) ja väiksemat sortiFW Anton kirjutas:Teglike koorinaatide saamiseks tuleks kukkumiskohtadel GPS aparaadiga käia ja kohad fikseerida. Kas keegi oskab öelda, mis see teine lennuk oli?
Selle teise lennukiga on raskusi. Kindlat viidet claimlistis pole. Kui selle lasid alla saksa lendurid, siis võis see olla IL-2 või Jak-9 mis tulistati alla 03. septembril 1944 kui õhuvõitlus käis Ida-Virumaal ja võitude koordinaadid on mingi pärast märkimata jäänud (va. üks Jak-9, mis lasti alla Narva lahe kohal). Teine võimalus on, et lennuk sai matsu õhutõrjelt (neid andmeid pole teada) või kolmas põhjus oli tehniline rike.
Anton - horridoo!
Kinnitamata andmetel kuulus see Pe-2 276. PAD 34. GBAP, ekipaaž: leitnant Mukasev A.G., nooremleitnant Judin P.K. ja seersant Shilov S.G.
Kinnitada aitaksid neid andmeid mootorite bloki tükid või blokikaaned kus on näha seerianumbrid või kere tükid kus on näha seerianumbrid. Seerianumbreid võib leiduda ka mujal (propelleri südamikul, telikul, kabiini elementidel)
Kinnitada aitaksid neid andmeid mootorite bloki tükid või blokikaaned kus on näha seerianumbrid või kere tükid kus on näha seerianumbrid. Seerianumbreid võib leiduda ka mujal (propelleri südamikul, telikul, kabiini elementidel)
Anton - horridoo!
Tudengil õige jutt, klubi Otsig poolt tostetud, kuid 2002 aastal ,leitud lenduri jäänused, TT püstoll, lennukist on järgi väntvõll ja hunnik detaile, tuvastada õnnestus, praegu otsitakse Venemaal lenduri sugulasi, Lühidalt lennukist JAK-9D topeltküttepaakidega luurelennuk, 1944 luuras Kiviõli tehase asukohta ja suunas pommitajaid PE-2 objektidele
Midagi nendes juttudes ei klapi. Esiteks Jak-9D ei olnud luurelennuk (Jak9-R) vaid hävitaja versioon mis läks esimesena masstoodangusse ja toodeti 1942-1943. Teiseks on Kiviõlist Rääsani linnulennult vähemalt 10 km. Kolmandaks ei näita sakslaste andmebaas selles piirkonnas ühtegi allatulistatud Jak-9, küll aga üks Pe-2 ja kaks La-5. On küll võimalus, et nn. Jak-9D sai tabamuse õhutõrjelt aga sellist väikest ja kiiret lennukit tabada flakist ja nii, et lendur surma või raskelt haavata saab - see pidi küll flaki meestele ropp vedamine olema!
Anton - horridoo!
Jak-9R on luurelennuk , kuid Jak -9D peale pandi vajaduse korral saamamoodi kaamera just seellel lennukil see oli. 10 kilomeetrit lennuki jaoks ei ole mingi vahemaa, kes ei jaga lennukilahindutest pole mõttet vaielda miks lennuk kukkus nii kaugele Kiviõlist. Koordinaate siin pole mõttet avaldada, kellel on proffesionaalne huvi palun astuge läbi ,kõik näitame momendil lennuki jäänused asuvad Mere ja Sõjaajaloomuuseumis Toilas.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist