"Eesti õhuvägi"

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Suletud
Lemet
Liige
Postitusi: 19935
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Kruuda kirjutas:
Lemet kirjutas:Arvestades seda,et kod Rust suutis Punasel väljakul teliku maha saada,ja ka seda,et vahepealsel ajal pole alafinantseerimise tõttu olukord tugevalt paremuse poole muutunud,siis ehk polegi pealinna sihikule võtmine kõige jaburam idee :wink:
Rust ei lennanud sõja olukorras! :D
Vahe on selles et kas radistid joovad või on radarite taga... märkad erinevust
Oli ju nii,et õhukaitse oli neil toredatel aegadel jaotatud kolmeks,üks osa bojevoje dežurstvas,teine pidi olema valmis vähe pikema aja jooksul ja kolmas siis puhkas.Nii et ei tegelenud radarioperaatorid ainult padujoomisega mitte.Ja F -16 ei ole ka mitte Rusti lennuk.Ehkki,oma osa tema ettevõtmise õnnestumises ilmselt ebatraditsioonilises lennumasinas oligi
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kruuda
Liige
Postitusi: 857
Liitunud: 12 Veebr, 2007 6:33
Kontakt:

Postitus Postitas Kruuda »

Juriidiliselt läheb viies artikkel käiku kui esimene saabas astub üle Eesti vabariigi piiri. Kaua praktikas aega võtab ei oska arvata. Eeldan, et isegi hea tahtmise korral ei suueta enne 30 päeva siia muud kui õhu toetust pakkuda.
Maaväe elus püsimiseks on vaja hoida distantsi nii 500m. Kes vähegi on eesti kaarti uurinud teab, et maastikul suurimad kaugused on meil 2500m. Selleks et kahurvägi ei tambiks maaväge sodiks (mürskude hajuvus peab olema suurem kui 250m) ei tohi nad pääseda lähemale kui 12km rinndest. Väikesed kaugused maastikul (max 2500m aga enamasti 1-1,5km) muudavad ka tankid sõdurite positsjoonidelt väljakõrvetamisel ohuks.

Mis puutub sinu algatatud ideestiku Soome talvesõda 2 aastal 2008 siis see on vast liiga vara. Pigem oleme meie enne kui Soome ja sedagi arvatavalt peale gaasitoru valmimist. Nii võiks karta aastat 2012 või sinna kanti.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40136
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vastust Rusti küsimusele tasub otsida radarite alumises eralduspiiris. Põhimõtteliselt on 50 m kõrgusel lendava asja avastamine maapinnal asuvate radaritega väga keeruline. Ega ilmaasjata AWACS-id leiutatud pole.

Mingi transponderi jutt on mingi punavene muinasjutt, oma-võõras transponderid olid tollal kõige salajasem asi ja nende koode muudeti tihedalt.

Eestis PVO-s teeninud meeste juttude kohaselt nägid siin kaugvaatlusradarid kõike, mis toimus Skandinaavia õhuruumis suurel kõrgusel. Aga madalal ei näinud, efektiivne avastamine algas kuskil 500 meetrist.
Kruuda
Liige
Postitusi: 857
Liitunud: 12 Veebr, 2007 6:33
Kontakt:

Postitus Postitas Kruuda »

Lemet kirjutas: Oli ju nii,et õhukaitse oli neil toredatel aegadel jaotatud kolmeks,üks osa bojevoje dežurstvas,teine pidi olema valmis vähe pikema aja jooksul ja kolmas siis puhkas.Nii et ei tegelenud radarioperaatorid ainult padujoomisega mitte.Ja F -16 ei ole ka mitte Rusti lennuk.Ehkki,oma osa tema ettevõtmise õnnestumises ilmselt ebatraditsioonilises lennumasinas oligi
Kapten Trumm oskab ehk täpsemalt öelda aga kahtlustan, et F-16 särab radaris rohkem kui oluliselt väiksem lennuk. Venkud on ise jõudnud TU-22 Moskvasse välja niitval lennul. Rusti kasutas oskuslikult ära veel aastapäeva. Karta on et siis ei olnud ka valves olijad liiga kained. Pealegi kõik kes on armees olnud teavad kuidas määruste ja muuga oli. Näima pidi!
Ja ikkagi mida kuradit hakata peale 4 2000naelase pommiga punasel väljakul? Või keda see heidutama peaks.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40136
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ei olnud PVO dezuuris mingit joomist, minge udutage kuskil mujal.

Pühade ajal oli PVO tihti kõrgendatud valmisolekus, sest sellel ajal liikus piiride ligidal rohkem "objekte".

F-16 ja Cessna peegelpind on üpris võrreldav. Propellermasinal annab head peegeldust tiirlev propeller ise.

F-16 kabiiniklaas on nt kaetud kullakihiga, et vähendada radaripeegeldust kabiinist (sellest klaasi selline pruunikas toon).

Küll on erinevalt Cessna'st F-16 varustatud väga korraliku radarihoiatusega, mis võimaldab minna töötavatest radaritest ringiga mööda.

F-16 EPP on kuskil 3 m2. Pakun, et Cessnal on propiringi pindala juba suurem, muudest peegelpindadest rääkimata.
Kruuda
Liige
Postitusi: 857
Liitunud: 12 Veebr, 2007 6:33
Kontakt:

Postitus Postitas Kruuda »

Küllap siis olid/on õhukaitses mingid erilised isendid :D
Kõikjal kus minul on olnud kokkupuuteid kuulus joomine "rahvusliku eripärana" asja juurde. Üldiselt solvub vene inimene kui keeldud temaga klaasikese võtmast.
Lemet
Liige
Postitusi: 19935
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Kruuda kirjutas:Küllap siis olid/on õhukaitses mingid erilised isendid :D
Kõikjal kus minul on olnud kokkupuuteid kuulus joomine "rahvusliku eripärana" asja juurde. Üldiselt solvub vene inimene kui keeldud temaga klaasikese võtmast.
Pean Sulle pettumuse valmistama,ka meil olid perioodid,kus igasugune joomarlus oli ellimineeritud ja kõik istusid kainetena oma postil. Enne riigipühi loeti tugevalt moraali ja kontroll oli topelt,nii oma väeosast kui ka okrugist.Mis muidugi ei välista,et et rohujuure tasemel katseid ei tehtud,aga kontroll oli piisavalt tugev ja kuna kasvatamine käis kollektiivi kaudu,siis kollektiiv ka kasvatas :wink:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kruuda
Liige
Postitusi: 857
Liitunud: 12 Veebr, 2007 6:33
Kontakt:

Postitus Postitas Kruuda »

Lemet kirjutas:
Kruuda kirjutas:Küllap siis olid/on õhukaitses mingid erilised isendid :D
Kõikjal kus minul on olnud kokkupuuteid kuulus joomine "rahvusliku eripärana" asja juurde. Üldiselt solvub vene inimene kui keeldud temaga klaasikese võtmast.
Pean Sulle pettumuse valmistama,ka meil olid perioodid,kus igasugune joomarlus oli ellimineeritud ja kõik istusid kainetena oma postil. Enne riigipühi loeti tugevalt moraali ja kontroll oli topelt,nii oma väeosast kui ka okrugist.Mis muidugi ei välista,et et rohujuure tasemel katseid ei tehtud,aga kontroll oli piisavalt tugev ja kuna kasvatamine käis kollektiivi kaudu,siis kollektiiv ka kasvatas :wink:
Järelikult ei vedanud minul seltskonnaga või olime me piisavalt eraldi ja kaugel kontrolliks. Minu kogemus on et joodi alati kui saadi. Kuidas selle võimalusega oli on juba teine lugu. Aga vähemalt kahel korral oleme soomusega Termiz-is käinud mille ainus reaalne põhjus oli piiritust tuua.

On keegi mõlgutanud mõtteid ise lennukeid osta?
Et kui kaitse minil. on teised prioriteedid siis prooviks ise kas kaitseliidu kaudu või mõne muu org. kaudu. Siin tekkib arvatavalt terve kuhi juriidilisi probleeme peale rahaliste aga mingid võimalused siiski peaksid olema.
alax
Liige
Postitusi: 1526
Liitunud: 07 Dets, 2005 15:53
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas alax »

Rusti marsruut oli muidugi hoolikalt valitud, just kahe brigaadi vahelt läbi.
Üldse oli see kõik tavatu, mis ei mahtunud tavaolukorda. Kuni selgitati ja üritati midagi ette võtta, oli Rust juba Moskvas. Millegipärast on mul kahtlus, et kellelegi oli seda vaja. Suured kaadrimuudatused olid pärast.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40136
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No see brigaadi vahepealt ei tähenda midagi, piiriala on radaritega kaetud sedasi, et ühe radari katteala ulatub üle järgmise või ülejärgmise radari (ülekattega).

Analoogseid vene radareid kasutavas Leedus kihutas hr Troojalane ka pool riiki läbi enne kui suure pauguga alla kukkus.

Mina isiklikult neid vanenõuteooriaid ei usu, neid tuli omal ajal "volitatud organitest" nagu seeni. Alates nõukogude transponderitest, mingitest allavisatud kanistritest, CIA karvasest käest ja nii edasi. Valgete kiivrite ja oranzide kombinesoonidega nõukogude lennuki meeskonnad jne.

Uurige natuke kriitiliselt, mismoodi lasti alla Powersi U-2 ja see õnnetu KAL-007 reisilennuk Sahhalini alla - ja tõmmake paralleele. Mõlemad teemad on siit läbi käinud.

Tõenäoline käik

1. Elas üks vabamõtleja/punkar Rust, kellel oli lennuk
2. Võimalik, et teda kasutas ära CIA, kuid mitte tingimata
3. Tahtis lennata uude ja paremasse NSVL-tu.
4. Lendaski, lendas madala ja orienteerus maastiku järgi
5. Võimalik (vt p2), et CIA lasi tal õhukaitset testida
6. Radarid avastasid aeg-ajalt, liiga aeglane lennuki kohta, kaob radarilt
7. Kantakse ette staapi, staap ei tea, kantakse ette järgmisse, keegi ei julge käskida. Kardetakse, et katkise transponderiga piirivalve kopter vms
8. Vahepeal väljus lennuk rannikuala raadiolokatsiooniväljast.
9. Moskva lähedal radarijaamas peeti ilmselt mingi almavü metsavahiks vms - mis lennuk see ikka nii Moskva alla tuleb välismaalt, kommunikatsioon loomulikult ei toimi.
10. Maanduski.

Ülejäänu on tõenäoliselt NL "volitatud organite" juurdeluuletatud mula, et õigustada oma õhukaitse saamatust. Mingit transponderit, kanistreid, võimalik et ka CIA-d jne pole kunagi olndudki.

Muide venekeelne publitsistika (kes Trojanovi loo kirjutasid navigatsiooniseadmete rikke kraesse) eitab selle Sahhalini loo juures kategooriliselt Boeingu navigatsiooniviga või -riket. Seda vahtu sai kooliajal isegi raamatukogust loetud.

Iseäranis huvitav versioon oli omal ajal "valgetes kiivrites ja oranzides kombedes N.Liidu püüdehävitaja meeskond" (rõhk mitmusel) - arvake, mis tüüpi kahekohalised püüdehävitajad Eestis asusid?
matiair
Liige
Postitusi: 103
Liitunud: 10 Jaan, 2006 22:46
Kontakt:

Postitus Postitas matiair »

tõenäoline käik

1. Elas üks vabamõtleja/punkar Rust, kellel oli lennuk
2. Võimalik, et teda kasutas ära CIA, kuid mitte tingimata
3. Tahtis lennata uude ja paremasse NSVL-tu.
4. Lendaski, lendas madala ja orienteerus maastiku järgi
5. Võimalik (vt p2), et CIA lasi tal õhukaitset testida
6. Radarid avastasid aeg-ajalt, liiga aeglane lennuki kohta, kaob radarilt

1. Ajaloohuviline kellel oli lennuk ja kole palju tahtmist/julgust ja planeerimise ning navigeerimise oskust toetudes suht avalikult kättesaadavale informatsioonile.
2. Ei usu aga ei tuld pähe tema käest seda küsida
3. Suurt raha jahtis ja sai :-P
4. Madalalt ja aeglaselt ja keegi ei kartnudki seda, et keegi sellise ulakusega tegeleb enne kui oli hilja juba lasta - sel ajal ei tuld kindralitel pähegi Moskva kohal relvastust kasutada. 9/11 ei olnud siis veel toimunud.
5. CIA tegi lennust kindlasti palju järeldusi mitte ei suunanud teda lendama ega toetanud. Väidetavalt ei teadnud tema plaanidest õhktõusul Helsingist seda keegi peale tema enda.
6. Lihtsalt ei usutud enne kui hilja.

Minu oma arvamus ja siit sealt kogutud informatsioon.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40136
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mulle on rääkinud kohalikus PVO-s olnud mehed, et käsk tule avamiseks tuli kõrgelt ja kaugelt. Valveohvitseril polnud suurt sõnaõigust. Enamasti on "tsel" selle aja peale õhuruumist väljunud.

Kui Rust ka avastati, siis meetmete rakendamise ajaks oli ta piiriäärsest tuletsoonist juba kadunud.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 3 külalist