www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 22 Okt, 2019 14:31

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Autojuht
PostitusPostitatud: 31 Dets, 2011 13:55 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 30 Dets, 2011 11:38
Postitusi: 9
Asukoht: Eesti
Tere, varsti on ajateenistusse minek ning sooviksin targematelt törts nõu küsida siis.
1) Kui lähen 11 kuuks teenistusse ning avaldan soovi saada autojuhiks, kui suur võimalus mul sinna saada on ?
2) Mis kategooria juhiload seal saab ?
3) Kuidas erineb autojuhi elu (peale selle, et ta viib inimesed, tehnika jne sinna kus vaja kohale ja toob ära), tavasõdurist. Väljaõpe ning metsas roomamine kuulub ikka väljaõppesse?
4)Millise auastmeni on võimalik jõuda ning kuhu reaalselt jõuab?

tänan ette ära vastuste eest :)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autojuht
PostitusPostitatud: 31 Dets, 2011 14:30 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 23 Juul, 2006 22:04
Postitusi: 887
Asukoht: Paldiski
Kui keskharidus on olemas,võidakse seerukursusele suunata hoopis.SBK ajal saavad kõik ühise õppe,nii et roomata saad.Ajateenistuses tehakse igasugu lube sõiduautost kuni liinibussi ja ohtlike veosteni välja,sõltub kas ja milliseid lube varem omasid.Auaste?Maksimum kapral.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autojuht
PostitusPostitatud: 31 Dets, 2011 14:53 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 30 Dets, 2011 11:38
Postitusi: 9
Asukoht: Eesti
Keskharidus ning B kat sõjaväkke minemise ajaks on olemas, tahan peale ajateenistust sõjakooli ka minna. Paljud soovitanud seerukursustele minna, kuid sõjakoolis saan niikuinii n-ltn auastme ning parem ns load sebida endale ajateenistuses.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autojuht
PostitusPostitatud: 31 Dets, 2011 15:31 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 29 Dets, 2011 14:55
Postitusi: 8
Kui tahta sõjakooli minna siis soovitaks pigem NAK-i minna. Saad mingi aimduse juhtimisest juba kätte. Hiljem natukene sõjakoolis kergem. Ajateenistuses saab hea praktika juhtimisele ka.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autojuht
PostitusPostitatud: 15 Jaan, 2012 0:19 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 13 Juun, 2008 16:53
Postitusi: 2
küsimus siis selline et kui B-kat load on olemas aga lõppastme koolitus sooritama ja juhilubade kehtivus lõppeb aega teenides ..et kas on võimalik sooritada lõppastme koolitus ajateenistuses olles riigi kuludega ;) ?? :dont_know:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autojuht
PostitusPostitatud: 16 Jaan, 2012 21:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Aug, 2008 22:58
Postitusi: 523
Asukoht: Tallinn
soldier forever kirjutas:
küsimus siis selline et kui B-kat load on olemas aga lõppastme koolitus sooritama ja juhilubade kehtivus lõppeb aega teenides ..et kas on võimalik sooritada lõppastme koolitus ajateenistuses olles riigi kuludega ;) ?? :dont_know:

Lõppastme koolitus on see libedasõit?
Kui on, siis selle eest pead sa ikka ise maksma, kuid sulle võimaldatakse aeg seda teha, st väljaluba. Ise pead vaid aktiivne olema ja ülemaid sellisest asjast teavitama.

_________________
Kükki, värdjad!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autojuht
PostitusPostitatud: 17 Jaan, 2012 0:08 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Mai, 2006 10:12
Postitusi: 308
Asukoht: Hiiumaa
LihtnePoiss kirjutas:
Tere, varsti on ajateenistusse minek ning sooviksin targematelt törts nõu küsida siis.

2) Mis kategooria juhiload seal saab ?

tänan ette ära vastuste eest :)


Täpselt ka ei tea, kuidas valitakse. Aga kolleegi poeg läks eelmise kutsega 11. kuuks. Ennist oli B katt taskus, praeguseks on kroonu kulu tehtud nii C, D kui E.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autojuht
PostitusPostitatud: 17 Jaan, 2012 19:31 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 13 Juun, 2008 16:53
Postitusi: 2
oukei :)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autojuht
PostitusPostitatud: 19 Jaan, 2012 23:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Veebr, 2006 18:04
Postitusi: 1041
Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
1)Võimalus saada autojuhiks on 50/50. Ehk siis kas jah või ei. See sõltub sellest, kas sul on varasemad load olemas ja kumba varianti sa ise eelistad. Samuti ei ole ilmselt autojuhte vaja täpselt sama palju, kui NAKi tüüpe, seega kõik on suhteline.
2)Juhilubasid võib saada B,C,D,E. Ei tea, kuidas A ja traktoritega on, võibolla mõni väga üksik erand saab neid. Hävituslennuki lubasid Eestis ei saa. Nagu ma aru saan, siis teema algatajal on seks ajaks Bkat käes (see, kas sõidad vahtralehega või oled alla 21, ei ole sõjaväes tähtis). Kui b kat käes, siis on kõik võimalused saada mõni järgnevatest kategooriatest, aga meil oli nii, et enamus sai C (ja mõni üksik peale seda veel E) või hoopisk C ja mõni üksik peale seda veel D. Mis ei tähenda, et olukord ei muutuks, võibolla saab sinu tulevases üksuses iga mees kõik katid, või saavad enamus ainult C. Kui B kati ei ole, siis kiputi meil suunama NAKi, aga mõned väääga ebapädevad tüübid suunati B koolitusele peale mida nad enam rohkem lube ei saanud (polnud aega ja noh, ega nad väga võimekad kah ei olnud).
3)Noorteeg on kõigil sama. Selle aja lõpuks otsustatakse, et kes ja kuhu. Oma autojuhikursuse ajal sain natuke ka niisama töllerdada, ehk siis ei olnud pidevat tegutsemist, kuigi tavaline jalaväe väljaõpe toimus ka siis. Kui kuskil jaanuaris-veebruaris moodustusid NAKidest, autojuhtidest ja 8kuulistest reaalsed üksused, millega sõtta minnakse, siis läks jälle raskeks. Tõsi, mitte kõikidel autojuhtidel, aga mul joppas :D
Mõni autojuht sai hea elu peale, aga kuna meie jaos oli ennetähtaegne reserviminek väga populaarne, siis liiga palju vaba aega just ei olnud.
4)ajateenistuse lõpetad kas reamehe või kapralina. Tulemus sõltub suurel määral enda oskustest ja aktiivsusest, aga veelgi enam juhusest :lol:

Kui tahad minna pärast sõjakooli, siis mine ikkagi kindlasti NAKi.

Kui saad autojuhiks, siis ei ole mõtet mängida kangleast võitluses unega. Kui te väliharjutustel olete mitu ööd patrullis olnud ja magate viimase 48 tunni jooksul kokku 5 tundi, siis väldi rooliistumist. Sellest olukorrast tuleb EELNEVALT ülemustele teada anda ja loota, et ei öelda midagi sellist: "Jah, me oleme selle probleemiga kursis, aga püüdke ikka hakkama saada. Ega te ju kraavi ikka ei pane!"
Ja veel autojuhtidele: Mida parema läbivusega masin, seda rohkem tuleb teda pärast välja kaevata. :oops:

_________________
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autojuht
PostitusPostitatud: 20 Jaan, 2012 3:53 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Juul, 2006 15:43
Postitusi: 155
Üldiselt ei maksa ülemustel masinatele panna andetuid ja oskamatuid juhte. Load ei sõida.
Ma nägin seda oma ajateenistuse ajal ja nägin seda ka siis kui mõni aasta tagasi D tegin ja seal õppisid minuga KL mehed. No vat masinate juhtimisega on nagu laulmisega, viisi võid sa ju pidada aga lauljat sinust ei saa.
Niiet KÕIK oleneb ainult sinu isiklikust pugemisoskusest või siis sinu ülemuse määramatust rumalusest, vb ka juhusest...
...igatahes sitad juhid on teil seal, KVs. Ei tee isegi eksamit esimesest matsust.....rääkimata nendest meestest keda ma ajateenistuses nägin, ei teatud isegi mis on karbuss, kuidas ja mis hetkel rakendada aeglusti jne jne, niiet mees rakendas oma Iltise täiesti süütus olukorras liiva, ning "sõdurid" siis lükkasid saamatu juhi rakendit ja ntx kui ka Potsepa karjääris jäi kinni mingi off-road´ite tehnika, siis Unimogile määratud mees, kellelt 4x4 mehed väljatõmbeks abi küsisid, ei julgend, oskand, ega tahtnud aidata, riigi varaga riigi kodanikku!
Niiet selleks tuli mehelt masina võtmed võtta teisel mehel ja ikkagi loomulikult, appi minna ja aidata.
Autojuhiks ennem sünnitakse, mitte ei saada selleks sõjaväes. :roll:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autojuht
PostitusPostitatud: 30 Jaan, 2012 0:31 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 11 Jaan, 2012 6:27
Postitusi: 6
Standartenführer kirjutas:
Üldiselt ei maksa ülemustel masinatele panna andetuid ja oskamatuid juhte. Load ei sõida.
Ma nägin seda oma ajateenistuse ajal ja nägin seda ka siis kui mõni aasta tagasi D tegin ja seal õppisid minuga KL mehed. No vat masinate juhtimisega on nagu laulmisega, viisi võid sa ju pidada aga lauljat sinust ei saa.
Niiet KÕIK oleneb ainult sinu isiklikust pugemisoskusest või siis sinu ülemuse määramatust rumalusest, vb ka juhusest...
...igatahes sitad juhid on teil seal, KVs. Ei tee isegi eksamit esimesest matsust.....rääkimata nendest meestest keda ma ajateenistuses nägin, ei teatud isegi mis on karbuss, kuidas ja mis hetkel rakendada aeglusti jne jne, niiet mees rakendas oma Iltise täiesti süütus olukorras liiva, ning "sõdurid" siis lükkasid saamatu juhi rakendit ja ntx kui ka Potsepa karjääris jäi kinni mingi off-road´ite tehnika, siis Unimogile määratud mees, kellelt 4x4 mehed väljatõmbeks abi küsisid, ei julgend, oskand, ega tahtnud aidata, riigi varaga riigi kodanikku!
Niiet selleks tuli mehelt masina võtmed võtta teisel mehel ja ikkagi loomulikult, appi minna ja aidata.
Autojuhiks ennem sünnitakse, mitte ei saada selleks sõjaväes. :roll:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Viimases lauses on tegelikult sügav mõte sees


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autojuht
PostitusPostitatud: 01 Veebr, 2012 21:10 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Veebr, 2006 18:04
Postitusi: 1041
Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
Kas just sünnitakse, aga saadakse juba noorelt tehnikaga kokku puutudes.

Küll aga ei ole meil tänasel päeval selle teadmisega KVs ju suurt midagi teha. Mõelge sellele, kuidas meil esialgu tulevased autojuhid teenistusse saadetakse ja kui palju valikut annab teha selles osas, et kes läheb autojuhiks ja kes NAK-i?
Mina õnneks olin natuke enne (raskema) tehnikaga kokku puutunud, aga mõni autojuht oli vaid oma uue sõiduautoga sõitnud ja ei olnud tal aimugi kuidas vahetada õhufiltrit või lisada klaasipesuvett.
Iseasi on muidugi see, et eespool kujutletud näitliku inimese näol ei olnud tegemist mingi lolli lauajalaga vaid lihtsalt inimesega, kellel polnud tarvidust kunagi varem midagi sellist teha.
Ja siin tulebki mängu see, et autojuhi kursuse ajal on peale ARKi eksamiteks valmistumise olulisel kohal ka ajateenijate üldine tehniline harimine, mis minu ajal vähemalt mingil enamvähem rahuldaval tasemel toimis. Täiustamisruumi on kindlasti küllaga, aga ma ei julgeks väita, et KVs on sitad juhid ja KVs pole võimalik autojuhiks saada. Või on ehk mingi soovitus kuidas seda süsteemi parandada?

Tuletades meelde ühe klassiku ütlust: "Kaitsevägi on justkui sõitev tramm, mille rattad on juba ümmargused, mitte enam kandilised". Ei oska öelda, kuidas olid asjad siis, kui trammi rattad veel kandilised olid :D

_________________
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autojuht
PostitusPostitatud: 04 Nov, 2014 21:41 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 28 Okt, 2014 22:25
Postitusi: 2
Natuke halb on see, et 11 kuulisel on ainult 2 võimalust - autojuht või NAK. NAK-i lähevad üldjuhul pädevamad. St. autojuhte on ikka selliseid, kellega sõita küll ei julgeks. Lisaks pole paljudel mingitki tehnilist taiplikkust. Seega minu meelest tuleks autojuhte ikkagi rohkem valida, sest mis kasu on heast meeskonnast, kui autojuht neid kohale ei suuda viia..

_________________
Kruusid


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt