www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 20 Sept, 2019 2:21

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Keevitamine
PostitusPostitatud: 31 Okt, 2006 13:47 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 02 Apr, 2005 23:12
Postitusi: 1556
Asukoht: Tartu/Tallinn
Tere!

Järgnev meetod on peamiselt sirge ja pika keevituse jäljendamiseks.

Vaja on maalriteipi, tähtis on et ei jätaks endast eemaldamisel maha koledat liimist jälge. :wink:

Esiteks uuristada tulevase keevituse asemele vagu. Piiritleda see vagu teibiga. Veel on vaja midagi, millega saaks siluda pealekantava pahtli. Ise kasutan tükikest plastiklehete. Pahtliks kasutan Tamiya toodet, peaasi et oleks võimalik hiljem mingisuguse vedelikuga eemaldada/lahustada.

Pilt

Pilt

Teiseks kanda peale pahtel ja siluda. Tähtis on et vagu saaks ikka ilusasti täidetud ja peale silumist võiks jääda sinna väike nõgu.

Pilt

Seejarel lasta niipalju kuivada, et ei hakkaks tööriista külge. Minu puhul tuli oodata 30 sekundit. Siis alutadsin ''keevitamist''. Kasutasin nuga mille otsa olin ümaraks lihvinud. Tegutseda tuleb kiiresti, sest pahtel kuivab iga hetkega.

Pilt

Võimalikult kiiresti on soovitan eemaldada ka teibi.

Pilt

Nagu näha võib äärde jääda pahtlist rant. Siinkohal ongi vaja, et kasutatav materjal oleks lahustatav. Töötlesin ranti Testorsi liimiga. (selleks on soovitatav kasutada hästi vedelat ja kanget liimi) Peale täielikku kuivamist tõmbasin paar korda keevituse õrnalt 800-se liivapaberiga üle.

Ongi valmis.

Pilt

Tervitades

Siim


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04 Nov, 2006 11:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3186
Asukoht: Tallinn
Tervitus!

Väga hea, et tuleb ka tehnoloogilisi uuendusi, olen juba tüki aega hoogu võtnud, et midagi taolist üles panna, aga tundub et ajaga on samuti nagu rahaga - kas on teist vähe või siis pole üldse... :wink:
Meetod on täiesti kasutatav - alustasime koos sõbraga praktiliselt samal kombel, kuid hiljem liikusime veidi edasi - püüdsime meetodit mugavamaks muuta. Selleks võtsime kasutusele 2 ML mahutavusega ühekordse meditsiinilise süstla, Veidi Humbroli pahtlit ja Revelli liimi süstlasse ja eesmisest otsast sobiva jämedusega traadijupiga korralikult läbi segada - konsistents peab olema selline, et valmis segu tuleks paraja survega läbi süstlanõela. Nõel tuleb muidugi lühemaks teha - optimaalseks osutus 7 mm - ja otsa veidi töödelda, loodan mõne aja pärast ka pildid üles panna.
Kui nüüd kolvile suruda, tuleb nõela otsast avale vastava jämedusega pehme pahtlist vorstike, selle pealekandmine käib põhimõtteliselt samuti nagu sinugi näites - peenemad ja tasased õmblused kahe peenikese teibiriba vahele, võib ka süvendada, kuigi enamjaolt selleks vajadust ei ole. Suure osa õmblustest teen ilma teibiribadeta, kuna selle meetodi juures ei ole karta pahtli laialivalgumist. Faktuuri pealekandmiseks kasutan spetsiaalselt töödeldud otsaga süstlanõela, aga tundub et tuleb veidi aega leida ja jutu illustreerimiseks veidi pilte teha.
Sellisel kombel "keevitatud torniga T-34" mõned keevisõmblused:
Pilt

Urmas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05 Nov, 2006 17:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Veebr, 2006 22:14
Postitusi: 90
Tervist
Rääkides tehnoloogilistest uuendustest, üks vägagi detailne küsimus.
Nimelt, kuidas oleks võimalik tankil või mõnel muul elukal poritiiva plekki mõlki saada? Kuulsin seda, et kuuma veega on midagi võimalik ära teha.
Täpsemalt teooriat teada ei saanud. Ehk oskaks nõu anda?

See teadmine tuleks lisaks keevituse näitele kindlasti paljudele harrastusmudelistidele kasuks. :D

Jaan


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05 Nov, 2006 19:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3186
Asukoht: Tallinn
Tervist!

Kuuma veega saab mõnda sorti plastikut tõesti veidi painutada, ilma et murduma kipuks, aga et tõetruu välimusega mõlkis ja kortsus poritiiba..., kahtlen, isegi kui mõlgitav osa mastaapse paksuseni lihvida. Paljud löövad siiski käega ja kasutavad sel juhul kuuma jootekolbi või mõnda muud küttekeha, kuigi ma ei ole veel juhtunud sel kombel mõlgitud mudelit nägema, mille deformatsioonid ka reaalsed tunduksid.
Hoopis teine tulemus on juhul, kui asendada mudeli plastikust poritiivad plekist detailidega, isegi kogu pikkust pole tarvis metallist teha, piisab vaid segmendist, millele kavatsetakse hiljem "karmi kätt" tunda anda.
Plekk peab olema üsna õhuke ja tuleb kindlasti tule kohal pehmeks põletada, siis on lihtsam deformeerida, sobivad nii vask kui ka messing, aga ka tavaline õhuke must metall - osa õllepurke on mõnikord sobiva paksusega terasplekist, neid on üsna lihtne magneti abil alumiiniumpurkidest eristada.
Urmas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Nov, 2006 1:28 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 02 Apr, 2005 23:12
Postitusi: 1556
Asukoht: Tartu/Tallinn
Fossiil, kindlasti peab sinu meetodi ka ära proovima. Väga ilus T-34 torn muidugi kah. :wink:

Nende purkide osas soovitan keskenduda sellistele jookidele, mis pole gaseeritud. Selveris oli mingil ajal müügis mingid odav energiajook. Selle material on minemeelest parim.

Siim


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2007 18:44 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3186
Asukoht: Tallinn
Tervist!

Võtan vana teema üles, sai siin veidi kodutööd tehtud ja nüüd on aeg tulemused üles panna,
pajatasin siin pikalt ja laialt, et kuidas mina keevitan, nüüd püüan asja veidi näitlikumaks teha.
Kõigepealt vjalikud materjalid - abivahendid:
Pilt

Arvan et siin on kõik niigi näha - pahtel, liim, paari milliliitrine süstal,
kaks süstlanõela, ühele toppisin plastikust torukese sappa, et oleks mugavam käes hoida ja traadijupp.

Edasi hakkab juba midagi toimuma, esimesel pildil on mõlema nõela otsad suures plaanis,
pikem on keevituse faktuuri tegemiseks, lühem käib süstla otsa ja läbi
selle pressin valmis segu vajalikku kohta.
Teisel pildil on näha kuidas pahtel süstlasse saada - kolb välja, sinna otsa
paras ports ja siis sisse tagasi, aga mitte lõpuni välja.

Pilt

Kolmandal pildil tilgutan Revelli liimi süstla eesmisest otsast sisse, seda tuleb katse-eksituse meetodil proovida - liiga paks ei tule läbi,
aga väga vedel kipub laiali valguma ja tuleb kaua oodata, enne kui saab
faktuuri peale kandma hakata. Neljandal käib segamine, sellesama traadijupiga,
mis esimesel pildil oli.

Edasi võtsin proovitüki ja surusin sinna peale paar "vorstikest", ühe vaba käega,
teise aga teibiribade vahele , teinekord on vaja võimalikult sirget, kergelt väljapoole punnitavat
õmblust.

Pilt

Teip on see kõige tavalisem pruun pakketeip

Järgmine operatsioon on faktuuri pealekandmine, horisontaalsetel õmblustel pole eriti tähtis,
mispidi faktuur jookseb, kuid vertikaalsetel võib olla.

Pilt

Pildil on ka nuga, mida kasutan äärte tasalõikamiseks, selline väike ja kumera otsaga teraga.

Edasi on mõlemad õmblused pärast kohendamist:

Pilt

Tihtipeale asuvad õmblused täpselt nurga peal, sel juhul tuleb nurga terav osa veidi
lamedaks kaabitseda (õmbluse laiuselt) ja piirata teibiribadega, kuna vaba käega
on üsna ebamugav täpset "juga juhtida":

Pilt

seejärel patsutan teibiribade vahele lastud vorstikese lamedaks, antud faas peaks olema parempoolsel pildil, iseasi kuipalju see näha on.

Nüüd kannan peale faktuuri ja lõikan teibile laiali vajutatud ülejäägid ära.

Pilt

Ja siin on jupike valmis õmblust juba ilma teibiribadeta - enam vähem sirge ja nurga peal:

Pilt

Tihti peab õmblus olema soomuslehtede vahel, peaaegu äärtega tasa. Sel juhul on vajalik paraja laiusega vagu:

Pilt

Edasi käib kõik nagu oodatudki - vorstike süvendisse ja siis faktuur peale, teipi reeglina vaja pole, kuna vagu annab nõela otsale ise õige suuna:

Pilt

Sisenurgas olevate õmblustega on sama lugu - nõel tavaliselt omapäi jalutama ei lähe:

Pilt

Tundub et kõik, ahjaa, selle lühikese nõela ots mis süstlale otsa käib, peab olema siledate servade-nurkadega, et plastikut ei kriibiks.
Otsa kuju tuleb leida proovimise teel, mina lihvisin kahelt poolt veidi nurga alla,
ühelt poolt rohkem, teiselt vähem. Kui küsimusi peaks olema, laske aga tulla.

Edu proovimisel, kes viitsib mässata, Urmas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2007 18:52 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 25 Okt, 2007 21:38
Postitusi: 246
jälle sai midagi uuemat teada


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04 Nov, 2007 2:52 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 02 Apr, 2005 23:12
Postitusi: 1556
Asukoht: Tartu/Tallinn
Peab tõesti ise ka proovima. Tundub kiire meetod olevat.

Mis süstlast pärast süstlast saab? Kas liimi pahtli segu rikub täielikult ära või saab veel kasutada?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04 Nov, 2007 13:57 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3186
Asukoht: Tallinn
Mis pärast saab? Oleneb enda soovist - alguses pidasin üht ja sama süstalt päris mitu aastat, aga nüüd olen vaadanud, et kui harva keevitada, siis on lihtsam kõvakskuivanud jääk koos süstlaga minema visata ja iga kord uus segu teha. Kõvakskuivanut saab reanimeerida küll - paar päeva enne kasutamist veidi Revelli liimi juurde ja läbi segada, mõne päeva jooksul muutub päris ühtleaseks ja saab kenasti kasutada. Kuid see lahtikangutamine ja segamine on parajalt tobe mässamine, lihtsam on uus võtta, maksab ju selline süstal vaid mõne krooni. No ja teed iga kord enam-vähem paraja portsu valmis.
See nõel, läbi mille välja pigistad, tuleb muidugi alles hoida - sobivas jämeduses terastraadi jupp sisse ja korras - kuivab kinni küll, aga näpitsatega saab välja tõmmata, seda kasutan endiselt. Olen ka ühe peenema otsa teinud - vahel on peenemaid õmblusi vaja läinud.

Urmas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05 Nov, 2007 14:13 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Dets, 2004 17:03
Postitusi: 746
Asukoht: Kuressaare
Fossiil mainis siin eespool faktuuri suunda vertikaalsete õmbluste puhul. Kui juuksekarva pikuti lõhki ajama hakata, siis päriselus tehakse vertikaalsed keevitused üldjuhul alt ülespoole, seega soovitaks alati kasutada sellist faktuuri suunda, nagu fossiili T-34 torni vertikaalsetel keevitustel näha.
Päriselus ülalt allapoole (vastupidi) keevitades kipub räbu ja shlakk raskusjõu mõjul mitte veel kokku keevitatud pindade vahele jooksma ja keevisõmblus ei õnnestu. Mudelite puhul pole sellel tehnoloogiliselt muidugi mitte mingit vahet, kuid mudeli väljanägemisele ja originaalile vastavusele annab see väga palju juurde.

_________________
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30 Nov, 2007 13:23 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 05 Veebr, 2007 16:52
Postitusi: 532
Tere,

Pakun välja veel ühe võimaluse:
Pilt

http://rapidshare.com/files/57718481/1530.rar

Tõmmake alla ja pakkige lahti.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23 Dets, 2007 20:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3186
Asukoht: Tallinn
Näedsa, lõpuks juhtus uuesti ette: http://www.armorama.com/modules.php?op= ... &artid=220
Siis võimalus keevitusi imiteerida Milliputist vorstikestega mässates, ise ei viitsinud proovidagi - tundub et rutiinset tööd on üksjagu rohkem, kui süstlaga, aga eks ta ole igaühe enda otsustada.

Urmas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt