Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
KategorieC
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 01 Aug, 2006 17:19
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas KategorieC »

Üks auto mis meil aastas alla 10 000 sõidab, omab küll aastaläbi nö Kesk-Euroopa lamelle. Vahetan neid iga 3 aasta tagant. Selle ajaga ei sõida mitte mustrit olematuks vaid muster kulub suvel sõitmise tõttu nö "treppi" ja rehvid hakkavad undama. Pidamist on ka talvel, pole Eesti teedel veel kordagi tundnud et rehv on kehva. Ei näe põhjust miks peaks Kesk-Euroopa lamelle Eestis vältima.

Suurema läbisõiduga autol on loomulikult kaks paari velgesid ja talveks lähevad alla korralikud "põhjamaa" lamellid.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4082
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Some »

Kapten Trumm kirjutas:Antud juhul see vaevalt teema on, aga kui autot ostes rattaid valite, siis vältige selliseid 18 tolliseid püksirihmasid, need madalad ja jäigad rehvid on üks ebamugavuse alus. Meie sitavõitu teedel on 16 ja mitte väiksem kõrgus kui 55, mis sõidu vaikseks ja mugavaks teeb. Lisaks kõrgemate rehvidega auto hoiab soonilises asfaldis paremini suunda ega "otsi teed". Lisaks lõhub selline pidev põrutamine ja raputamine (rehv ei täida eriti amortiseerivat rolli) veermikku.

Tulin praegu just Pärnust Tallinna poole, rehvid ees 225/40R17 ja taga 245/40R17. Ringrajal on lahe, aga need rekade sõidetud vaod asfaldis eeldavad, et sa kahega käega rooli hoiad. Originaalmõõdus rehvid ja veljed muidu. Ja kui vähegi tasakaal muutub (nt kulumisest), siis on kohe roolil vibra ka sees.


Mul paraku 18" originaalmõõt, alternatiiviks olnuks 19"... Mugavuse osas väga ei virise, muidugi Outbacki 17" jämedad ballooniud summutavad paremini aga Outback ongi laisaks kulgemiseks.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2629
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

Kapten Trumm kirjutas:
Mis puudutab neid universaalrehve siis me neid ei kommenteeri, minu silmis on need selline rämps, et keegi peaks mulle peale maksma, kui ma need oma autodele alla peaks panema. Mis on tehtud kõige jaoks ei kõlba tegelikult millegi jaoks.


Need "universaalrehvid" on mõeldud kasutamiseks nt Prantsusmaa kliimas, kus võibolla talvel üks saps lörtsi korra tuleb.
Lisaks on kahtlane, kas neil ikka on see põhjamaa tähistus, mida vaja (lumehelbe pilt).

Sellist saasta võib leida saksast toodud autode all, samuti sealt siia tassitud kasutatud rehvide hulgas.


On ikka lumehelbe pilt ka, muidu ei tohi neid universaalrehvideks nimetadagi.
Ma ostsin prooviks Nokian Weatherproofid ja alla panen ühele Sprinterile mis tuli Saksamaalt Goodyear Cargo Vectorite ehk M+S suverehvidega. Kas aastat sõitsin nii ja kõige hullem just ei olnud. On palju lootusetumaid MS variante tulnud talvel läbi proovida.
Mitut rehvijooksu pidamast takistab eelkõige ruumipuudus garaažis ja viitsimatus neid pidevalt lapata. Kolm autot on vastavalt vajadusele igapäevakasutuses ja see virn ulatuks laeni.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2629
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

AMvA kirjutas:Korraliku, talvetingimustesse mõeldud lamell talverehvi (mis omab seda lumehelbekese tähistust) kumisegu on oluliselt pehmem, kui suverehvide oma. Arvestades, et kummisegu omadused sõltuvad ka kasutustemperatuurist, siis see omadus võimendub eriti suvel, kui õhutemperatuurid on üle 20-ne ja tee temperatuur veel kõrgem. On üldteada fakt, et pehmem kummisegu kulub oluliselt kiiremini, kui kõvem segu.


See segu oleneb rehvi tootjast ja sellest millele ta on rõhku pannud. Mul on kõige halvem kogemus kunagi uuena ostetud Continental mingi... (Premium?)Contact suverehvidega mille sõitsin ühe suvega , ca 20 000 km ja täitsa tavalise 81 kw VW Passat all täiesti siledaks. Testide oli tal jah väga head haarduvused aga mille arvelt ! Oleks vähe rohkem klotsmuster olnud, sobinuks talverehvideks.

Pärast seda pole enam Contit julgenud osta. Järgmiseks olid sama auto all kasutatult ostetud Michelinid ja mulle jätkus neid veel kaheks aastaks. Siis Kormoranid (Michelini odavbrand minuteada) ja kulumine oli nagu ikka. Kevadel ja sūgisel küll hirmus libedad. Üksaasta panin kevadel juba varakult alla et ei tea millal talumajja jälle juhtun. Ühtlasi on seal üks ca 200 m pikkune tõus ja see polnud veel korralikult lahti sulanud. Ma nendega sealt mäest üles ei saanudki. Vahetasin esisillale uuesti talverehvid tagasi, suverehvid pagasnikusse, sõitsin üles ja pärast veeretasin talverehvid alla tagasi. Enamvähem sileda maa peal ja vajadusel hoogu võttes kannatas juba sõita küll.

Kõige libedamad suverehvid on olnud ühe autoga kaasa tulnud HiFly hiinakaid. Auto oli soojas garaažis, pidin seal midagi tegema ja viisin ta õue lume peale seisma. Õhtuks muutus segu umbes samasuguseks millest Salvo kelkusid tehti. Garaaži ees oli mõne kraadine kallak et vihmavesi ära voolaks ja uuesti uksest sisse saamiseks pidin ikka ohtralt graniidisõelmeid puistama.

No aga need on äärmuslikud näited mõistest "suverehv" . Kui oma raha eest on tulnud osta siis Pirellidel polnud midagi viga ja pole eriti kallid ka olnud. Soomest ostetud autodel on kõigil nagu needus Nokianid all olnud ja kuigi ma selle tegija suverehvide suhtes varemalt üsna skeptiline olin siis vist ilmaasjata.
andrusjo
Liige
Postitusi: 207
Liitunud: 08 Jaan, 2007 19:21
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas andrusjo »

Kapten Trumm kirjutas:
Some kirjutas:Hetkel jäid silma Falkeni rehvid, 67db ja paistab Goodyeari säästubränd olema:
https://www.reifendirekt.co.ee/product/ ... C/R-334151


Antud juhul see vaevalt teema on, aga kui autot ostes rattaid valite, siis vältige selliseid 18 tolliseid püksirihmasid, need madalad ja jäigad rehvid on üks ebamugavuse alus. Meie sitavõitu teedel on 16 ja mitte väiksem kõrgus kui 55, mis sõidu vaikseks ja mugavaks teeb. Lisaks kõrgemate rehvidega auto hoiab soonilises asfaldis paremini suunda ega "otsi teed". Lisaks lõhub selline pidev põrutamine ja raputamine (rehv ei täida eriti amortiseerivat rolli) veermikku.

Tulin praegu just Pärnust Tallinna poole, rehvid ees 225/40R17 ja taga 245/40R17. Ringrajal on lahe, aga need rekade sõidetud vaod asfaldis eeldavad, et sa kahega käega rooli hoiad. Originaalmõõdus rehvid ja veljed muidu. Ja kui vähegi tasakaal muutub (nt kulumisest), siis on kohe roolil vibra ka sees.


Milline autotootja sellise laiuse ja kõrguse vahega porno valmis on teinud??
AMvA
Liige
Postitusi: 3539
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

vanahalb kirjutas:Mitut rehvijooksu pidamast takistab eelkõige ruumipuudus garaažis ja viitsimatus neid pidevalt lapata. Kolm autot on vastavalt vajadusele igapäevakasutuses ja see virn ulatuks laeni.


Mul on kolm autot ja kolm mootorratast ning neist rajaautol on veel rohkem rehvijookse kui need kaks, mis tavaautodel kasutuses ja asjad mahuvad graazhi ära küll. Tuleb sobivad riiulid teha lihtsalt :P
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40131
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Loen seda universaalrehvide õigustust üsna imestunult, kas mehed seda ei karda, kui mõnikord pidurdusmaast see 2 meetrit puudu jääb ja järgnev avarii nullib kohe päris mitme jooksu "universaalrehvide" säästu :dont_know:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40131
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

andrusjo kirjutas:Milline autotootja sellise laiuse ja kõrguse vahega porno valmis on teinud??


Mida sellisele lollusele küll vastata? :dont_know:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2629
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

AMvA kirjutas:
Mul on kolm autot ja kolm mootorratast ning neist rajaautol on veel rohkem rehvijookse kui need kaks, mis tavaautodel kasutuses ja asjad mahuvad graazhi ära küll. Tuleb sobivad riiulid teha lihtsalt :P


No p....e, nende rehvide pärast garaažile kolmandat korrust küll peale ei hakka ehitama! Mul on seal garaažis kaks kohe-sadulasse mootorratast, kolm erinevas valmimisastmes, natuke tööpinke ja -laudu, vähemalt ühte autot, eelistatavalt Sprinterit mis kuiva ja sooja armastavad tööriistu täis on, eelistan ka garaažis hoida. Jalgratas ripub trossi otsas juba nii kõrgel lae all et kätte enam ei saagi.

Akf Trumm, kas oled üldse kunagi proovinud universaalrehvidega sõita? Ma ei mõtle neid suverehvimustriga M+S mida juba aegade algusest on müüdud. Väidetavalt on tehnoloogid nüüd teinud sellised mustrid ja segu mis kõlbavad aastaringseks nagu heal vene ajal. Ma pole uusi arenguid katsetanud kuid sel talvel proovin kaubikuga. Kui müüjad valetasid eks siis pärast lillekimp tee ääres näitab kuskohas mees puhkab.

Suvemustriga M+S oli mul aastaid kastika all. Ühed kõige odavamad seejuures, Roadstone Roadianid ja sel põhjusel et see nādal oli hästi läinud kui töömaal rehvi mingi armatuuri või raudkangi otsa puruks ei sõidetud.
Need olid küll ilgelt libedad ja talvel Sossi mäe foori tagant kohaltvõtmiseks lükkasin esiveo aegsasti sisse.
mart2
Liige
Postitusi: 5171
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas mart2 »

Tagasihoidlik kogemus auto juhtimisega ütleb, et suvel suverehv ja talvel talverehv on kõige kindlam... Kokkuhoidu mingi universaaliga ei soovi.
Üle 30-aastase staaži jooksul pole teeserval kraavi jäänud ja oma rehvivaliku tõttu plekke vahetanud.
Mõnele võib tunduda imelik, kuid viimased 7 aasta olen talvel Falkeni lamellidega sõitnud ja rahul. Jah, suurel kiirusel kurvi minnes võib hakata libisema, kuid annab enne aegsasti teada ja midagi ootamatut ei toimu.

Rehvid on nagu naised - kellele ema, kellele tütar ... :oops:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
speedsta
Liige
Postitusi: 2058
Liitunud: 22 Veebr, 2005 12:20
Asukoht: Dorpat
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas speedsta »

Eelmisel autol kasutasin teadlikult aasta läbi samu rehvisid. Hankook lamellid, mis auto vanust jms arvestades olid justkui üle makstud aga elu oli mugav. Talvel hea pidamine ja suvel ka mingit probleemi ega tõsist kulumist ei täheldanud. Teine talv ja suvi sai ka veel sõita probleemivabalt. Aastane läbisõit jäi ehk alla 15 tuhande kilomeetri.
Kui on probleem, tõmba lõuga
Illike
Liige
Postitusi: 814
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Illike »

Kapten Trumm kirjutas:Tulin praegu just Pärnust Tallinna poole, rehvid ees 225/40R17 ja taga 245/40R17. Ringrajal on lahe, aga need rekade sõidetud vaod asfaldis eeldavad, et sa kahega käega rooli hoiad. Originaalmõõdus rehvid ja veljed muidu. Ja kui vähegi tasakaal muutub (nt kulumisest), siis on kohe roolil vibra ka sees.

Pagan, vähemalt laupäeva hommikul Pärnu-Tallinn mina ei suutnud küll aru saada, et oleks mingid vaod sees olnud ja auto oleks "teed otsinud".
andrusjo
Liige
Postitusi: 207
Liitunud: 08 Jaan, 2007 19:21
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas andrusjo »

Kui tootja paneb alla kõrguselt 2cm erinevad rehvid siis see auto hakkabki imelikult käituma. :D
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40131
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Oma teadmatust ei maksa nii valjuhäälselt demonstreerida.
Taga laiemaid (ja natuke madalama kõrgusindeksiga) rattaid kasutab mitu premium tootjat oma kõige kõrgema riiuli autode all. Tagaveoliste autode all, mille võimsus on piisav, et tagaots kipub esiotsas mööda minema.

Ja kuskohast see 2 cm kõrgusevahe tuleb? Ei oska rehvimõõte lugeda?
225/45 ja 245/40 kõrguse vahe on umbes 3 mm.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40131
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Illike kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:Tulin praegu just Pärnust Tallinna poole, rehvid ees 225/40R17 ja taga 245/40R17. Ringrajal on lahe, aga need rekade sõidetud vaod asfaldis eeldavad, et sa kahega käega rooli hoiad. Originaalmõõdus rehvid ja veljed muidu. Ja kui vähegi tasakaal muutub (nt kulumisest), siis on kohe roolil vibra ka sees.

Pagan, vähemalt laupäeva hommikul Pärnu-Tallinn mina ei suutnud küll aru saada, et oleks mingid vaod sees olnud ja auto oleks "teed otsinud".


Tuimavõitu juhitavusega auto vahest?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist