www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 20 Okt, 2021 15:33

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 84  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 26 Sept, 2021 18:52 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1965
AMvA kirjutas:

Mul on kolm autot ja kolm mootorratast ning neist rajaautol on veel rohkem rehvijookse kui need kaks, mis tavaautodel kasutuses ja asjad mahuvad graazhi ära küll. Tuleb sobivad riiulid teha lihtsalt :P


No p....e, nende rehvide pärast garaažile kolmandat korrust küll peale ei hakka ehitama! Mul on seal garaažis kaks kohe-sadulasse mootorratast, kolm erinevas valmimisastmes, natuke tööpinke ja -laudu, vähemalt ühte autot, eelistatavalt Sprinterit mis kuiva ja sooja armastavad tööriistu täis on, eelistan ka garaažis hoida. Jalgratas ripub trossi otsas juba nii kõrgel lae all et kätte enam ei saagi.

Akf Trumm, kas oled üldse kunagi proovinud universaalrehvidega sõita? Ma ei mõtle neid suverehvimustriga M+S mida juba aegade algusest on müüdud. Väidetavalt on tehnoloogid nüüd teinud sellised mustrid ja segu mis kõlbavad aastaringseks nagu heal vene ajal. Ma pole uusi arenguid katsetanud kuid sel talvel proovin kaubikuga. Kui müüjad valetasid eks siis pärast lillekimp tee ääres näitab kuskohas mees puhkab.

Suvemustriga M+S oli mul aastaid kastika all. Ühed kõige odavamad seejuures, Roadstone Roadianid ja sel põhjusel et see nādal oli hästi läinud kui töömaal rehvi mingi armatuuri või raudkangi otsa puruks ei sõidetud.
Need olid küll ilgelt libedad ja talvel Sossi mäe foori tagant kohaltvõtmiseks lükkasin esiveo aegsasti sisse.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 26 Sept, 2021 19:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Juun, 2014 20:52
Postitusi: 2994
Tagasihoidlik kogemus auto juhtimisega ütleb, et suvel suverehv ja talvel talverehv on kõige kindlam... Kokkuhoidu mingi universaaliga ei soovi.
Üle 30-aastase staaži jooksul pole teeserval kraavi jäänud ja oma rehvivaliku tõttu plekke vahetanud.
Mõnele võib tunduda imelik, kuid viimased 7 aasta olen talvel Falkeni lamellidega sõitnud ja rahul. Jah, suurel kiirusel kurvi minnes võib hakata libisema, kuid annab enne aegsasti teada ja midagi ootamatut ei toimu.

Rehvid on nagu naised - kellele ema, kellele tütar ... :oops:

_________________
Paljude raamatute lugemine teeb inimese paljulugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 26 Sept, 2021 19:58 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Veebr, 2005 13:20
Postitusi: 1775
Asukoht: Dorpat
Eelmisel autol kasutasin teadlikult aasta läbi samu rehvisid. Hankook lamellid, mis auto vanust jms arvestades olid justkui üle makstud aga elu oli mugav. Talvel hea pidamine ja suvel ka mingit probleemi ega tõsist kulumist ei täheldanud. Teine talv ja suvi sai ka veel sõita probleemivabalt. Aastane läbisõit jäi ehk alla 15 tuhande kilomeetri.

_________________
Kui on probleem, tõmba lõuga


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 27 Sept, 2021 7:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Jaan, 2013 10:51
Postitusi: 708
Kapten Trumm kirjutas:
Tulin praegu just Pärnust Tallinna poole, rehvid ees 225/40R17 ja taga 245/40R17. Ringrajal on lahe, aga need rekade sõidetud vaod asfaldis eeldavad, et sa kahega käega rooli hoiad. Originaalmõõdus rehvid ja veljed muidu. Ja kui vähegi tasakaal muutub (nt kulumisest), siis on kohe roolil vibra ka sees.

Pagan, vähemalt laupäeva hommikul Pärnu-Tallinn mina ei suutnud küll aru saada, et oleks mingid vaod sees olnud ja auto oleks "teed otsinud".


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 27 Sept, 2021 9:04 
Eemal
Liige

Liitunud: 08 Jaan, 2007 20:21
Postitusi: 179
Kui tootja paneb alla kõrguselt 2cm erinevad rehvid siis see auto hakkabki imelikult käituma. :D


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 27 Sept, 2021 9:23 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33399
Oma teadmatust ei maksa nii valjuhäälselt demonstreerida.
Taga laiemaid (ja natuke madalama kõrgusindeksiga) rattaid kasutab mitu premium tootjat oma kõige kõrgema riiuli autode all. Tagaveoliste autode all, mille võimsus on piisav, et tagaots kipub esiotsas mööda minema.

Ja kuskohast see 2 cm kõrgusevahe tuleb? Ei oska rehvimõõte lugeda?
225/45 ja 245/40 kõrguse vahe on umbes 3 mm.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 27 Sept, 2021 9:24 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33399
Illike kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
Tulin praegu just Pärnust Tallinna poole, rehvid ees 225/40R17 ja taga 245/40R17. Ringrajal on lahe, aga need rekade sõidetud vaod asfaldis eeldavad, et sa kahega käega rooli hoiad. Originaalmõõdus rehvid ja veljed muidu. Ja kui vähegi tasakaal muutub (nt kulumisest), siis on kohe roolil vibra ka sees.

Pagan, vähemalt laupäeva hommikul Pärnu-Tallinn mina ei suutnud küll aru saada, et oleks mingid vaod sees olnud ja auto oleks "teed otsinud".


Tuimavõitu juhitavusega auto vahest?

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 27 Sept, 2021 9:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2385
andrusjo kirjutas:
Kui tootja paneb alla kõrguselt 2cm erinevad rehvid siis see auto hakkabki imelikult käituma. :D


Ohoh, see on küll päris uus ja huvitav teooria :lol:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 27 Sept, 2021 9:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 08 Jaan, 2007 20:21
Postitusi: 179
Kapten Trumm kirjutas:
Oma teadmatust ei maksa nii valjuhäälselt demonstreerida.
Taga laiemaid (ja natuke madalama kõrgusindeksiga) rattaid kasutab mitu premium tootjat oma kõige kõrgema riiuli autode all. Tagaveoliste autode all, mille võimsus on piisav, et tagaots kipub esiotsas mööda minema.

Ja kuskohast see 2 cm kõrgusevahe tuleb? Ei oska rehvimõõte lugeda?
225/45 ja 245/40 kõrguse vahe on umbes 3 mm.


Jah....225/45 ja 245/40 aga mitte 225/40 ja 245/40
Ja ei ole ainult rehvide erinevus vaid esimesed ja tagumised veljed on eril aiuste ja offset-idega
Ja kasutatakse neid variante ka nelikveolistel masinatel.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 27 Sept, 2021 9:52 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33399
Sellest ei saanud aru, et tootjal oli vaja vähendada tagarataste libisemist, pannes sinna suurema kontaktpinnaga rehvid? Ja et ligikaudu 50/50 kaalujaotuse korral säiliksid esialgsed kõrvalejooksu nurgad, pidid rehvi külgseinad olema sama kõrged? Ehk siis tagumised rehvid pidid olema natune madalama kõrgusindeksiga, sest see ei näita mitte absoluutkõrgust, vaid suhtelist kõrgust (rehvi profiili laiuse suhtes).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 27 Sept, 2021 10:26 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Jaan, 2013 10:51
Postitusi: 708
Kapten Trumm kirjutas:
Illike kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
Tulin praegu just Pärnust Tallinna poole, rehvid ees 225/40R17 ja taga 245/40R17. Ringrajal on lahe, aga need rekade sõidetud vaod asfaldis eeldavad, et sa kahega käega rooli hoiad. Originaalmõõdus rehvid ja veljed muidu. Ja kui vähegi tasakaal muutub (nt kulumisest), siis on kohe roolil vibra ka sees.

Pagan, vähemalt laupäeva hommikul Pärnu-Tallinn mina ei suutnud küll aru saada, et oleks mingid vaod sees olnud ja auto oleks "teed otsinud".


Tuimavõitu juhitavusega auto vahest?

Mis me nende noortega vaidleme. Neil sellised ülitundlikud ja superjuhitavad massinad käes. Iga teekonarus tunda. Need vanainimeste autod on jah sellised tuimad ja juhitamatud.
Võib olla on probleem selles hoopis, et nad ei virise iga asja peale ja ei tõsta lärmi?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 27 Sept, 2021 10:54 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Veebr, 2010 23:57
Postitusi: 459
Illike kirjutas:
Mis me nende noortega vaidleme. Neil sellised ülitundlikud ja superjuhitavad massinad käes. Iga teekonarus tunda. Need vanainimeste autod on jah sellised tuimad ja juhitamatud.
Võib olla on probleem selles hoopis, et nad ei virise iga asja peale ja ei tõsta lärmi?


Trumm tahab ennast huvitavaks teha oma tuuningu Mersuga. Ära allu provokatsioonile! :mrgreen:

_________________
Kriku kirjutas:
Nagu mingitele amööbidele kirjutataks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 27 Sept, 2021 11:04 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Jaan, 2013 10:51
Postitusi: 708
Ah see ongi see idioot kes seal laupäeva hommikul tee peal kõvatas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 27 Sept, 2021 11:16 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33399
Tsiteeri:
Mis me nende noortega vaidleme. Neil sellised ülitundlikud ja superjuhitavad massinad käes. Iga teekonarus tunda. Need vanainimeste autod on jah sellised tuimad ja juhitamatud. Võib olla on probleem selles hoopis, et nad ei virise iga asja peale ja ei tõsta lärmi?


Ma sõidan igapäevasõite 88 kW autoga, mis kasutab 195/60 R16 rehve, sõidadki sedasi kahe sõrmega rooli hoides, tajumata trammirööpaid või maanteerööpaid. Selle põhjal võikski väita, et teedel lainet pole või auto teed ei otsi. Umbes sama sõidukogemus on ka Volvoga, mis kasutab 215/55 R16 rehve.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 27 Sept, 2021 11:54 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33399
AMvA kirjutas:
andrusjo kirjutas:
Kui tootja paneb alla kõrguselt 2cm erinevad rehvid siis see auto hakkabki imelikult käituma. :D

Ohoh, see on küll päris uus ja huvitav teooria :lol:


Justnimelt, sellise "teooria" järgi poleks Ferrarid või Lamborghinid (või vormelid) üldse juhitavad, seal on tagarattad ikka veel rohkem laiemad esimestest kui see tühine 2 cm.

Eriti markantne näide on Lamborghini Countach, mille esirehvid on enamikel mudelitel 205/50 R15 ja tagumised 345/35 R15. Laiuse vahe tervelt 14 cm :shock:

Laial rehvil ka lai hind, selle aparaadi tagarehv maksab südantsoojendava 600 dollarit tükist.
https://www.lucasclassictires.com/Lambo ... s_c269.htm

Mul seisavad garaazis ühed 80ndate 5sele BMW-le mõeldud 16 tolli veljed, esimesed on 8 tollised ja tagumised 10 tollised :oops:
Ilmselt siis tehtud kaalutlustel, et kui hakata väänama, siis antud auto võib olla väga "tail happy" ja selle vähendamiseks on vajalik taga suurem kontaktpind. Samas tavasõiduks need niiväga mõnusad ei ole, sest taoline laiusevahe toob kaasa alajuhitavuse kasvu ning kurvis neutraalse sõidujoone hoidmiseks peab olema julgust parema jalaga kõvemini suruda.

Aga tundub, et ka see laiusevahe pole päris niisama tuulest võetud, vaid ikka motorspordi hiilgeajast
https://www.google.ee/url?sa=i&url=http ... AdAAAAABAK

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 84  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Fuchs ja 18 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt