Walter2 kirjutas:maksipoiss kirjutas:Eelmise Masteri mudeliga mu õe elukaaslane põhimõtteliselt ainult "kallas ja tallas" , aga eelmine talv sai uue ja see kooles peale mõne tuhande km. läbimist Soomes ära. Oli vist kas egr või dpf-i probleem.
Neil uutel on AdBlue kapriisne -
aitab kohapeal esinduses meie oludele ümberprogrammeerimine/tarkvara vahetus. Ei meeldi talle meie kütus konnasööjate garneeringus.
Nonäedsa! Keegi kirjutab siin veel, et isegi programmid on piirkonniti erinevad. St: vajadus mingite sõlmede järele, või nende töö juhtimiseks on piirkonniti erinevad, teinekord isegi vastukäivad. Kui mina sellest kirjutasin, siis algatati suisa mitmeleheline arutelu, et "kui jabur jutt see ikka on". Üks mees pani isegi sellise killu:
...kas sulle endale ei tundu see debiilsena, et autotootja paigaldab EU speksi järgi toodetud autole mingi väikese turu jaoks oma piiratud tarkvaraversiooni.... Aga see pole siin esimene kord, kus kirjutad mingist konkreetsest faktist millega ise oled kokku puutunud (rõhutan faktist, mitte arvamisest), ja siis tuleb keegi ja kukub seletama, et kuna tema arvab, et selliseid asjad on tema arvamiste ja seisukohtadega vastuolus (st fakt versus arvamine), siis on asi nüüd nii, et tema arvamine peab faktist üle olema.
Nüüd veokameeste kurtmisest või mittekurtmisest: Omal 86ndast B, kuskilt 95ndast C (aga edasise olematu praktilise kogemusega), ja no siis 05ndast pidin järsku suht jalapealt hakkama C-E-sid kraana-lähivedusid kureerima-dispetšeerima. Nii-öelda peaees vette. Vastavalt bürokraatlikele oludele pidin läbima ise vastutavana veosekorraldaja koolituse. Koos juhtidega ja/või nende abil läbisin kiirkorras ka "praktilise logistika kursuse lähimaa kraanavedude organiseerimisel" nii, et hundid ka tegelikult söönuks ja lambad ka tegelikult terveks jääks. NB! Pole vist kellelgi üllatus, et teoreetiline bürokraatlik kursus ja praktiline tegelik kursus võivad üsna tihti olla täiesti üksteisele vastukäivad! Ma arvasin sinnamaani samamoodi, et "tean neid veokaasju küll, mul C ju! ja kraanat olen kah kodus ehituse ajal oma õuel näinud ja troppijat aidanud!". ..Aga kui ikka oma C-ga pead päevi haigestunud kraanameest asendama, CE-ga troppijana abis ringe kaasa tegema (et töö ei veniks ajaliselt, sest kraanat oodatakse juba mujal) ja nii suvel, kui talvel, siis oli see juba hoopis teine pähkel. Seda kõike oma logistikukohustuste kõrvalt. Samal ajal vaatasin eneseharimise mõttes saksa pealt eriveoste korraldamise seriaale. Lõpeks tegelesin juba juhtide palkamise ja oma autodele (kraanad ja saššiid ju erinevad) välja koolitamisega. Kuna kõik käis oma enda rahakoti pealt/arvelt, siis veokate elektriprobleemidega tegelesin puhtalt ise, suht igapäevaselt. Midagi oli mõnel ikka vaja lappida, kui õhtul platsi jõudis, sest masinad panid ehitusi ja võsasid pidi ringi, nt piisas metsakal kitsal teel võsast läbi käia, kui tundlatuled reas kustusid päevaga- niit läinud, punased (st raputuskindlad) pirnid kestsid kauem. Igal õhtul sai autod vajadusel "üle käidud", et hommikul mehed välja teele saata saaks. Igal õhtul oli midagi organiseerida, kasvõi varustuse kontroll. Okei sellest. Teed oma tööd, tuled laadima, jändad-mässad, ja edasi ja nii uuesti. Mida sul on üldse rääkida "mingi-suva-lipsuga-sõiduka-tondiga" või ka isegi "käpikumehega" veokate liikluse korrald(amat)usest ja B-kati juhtide juhmusest veokate-asjade suhtes? Ainult seda, et "tule sõida minuga üks ring kõrval kaasa, aga ära targuta!". Muud pole mõtet, sest ta nagunii ei saa aru. Pole mõtet energiat sellele raisata- sa oled tema jaoks nagunii see jobu, kes "teed kõik persse keerab". Mina tegin need ringid sellel esimesel poolaastal järjest kaasa, nii 10poolese soolo kui 18 täishaakega, nii kõrval kui roolis, platsil tegin vajadusel ka E-täishaake (mitte poolhaake või eurovasika) tagurdamisi paigutamisel. Ja seda kõike samas ka (kraana)veosekorraldamise-korraldaja aspektist vaadatuna, kui ka lihtsalt inimesena. Peale seda "praktilist koolitust" oskan ma arvestada veoka ja tema juhi tegevuste, gabariitide, teenidusmaade, massidega jmt. Oskan arvestada ja anda teed veokamehele nii, et ta oma16-18 meetriga mahub ka tõesti välja keerama, ei roni talle külje alla, ega ette pidurdam jne. Sest ma olen ise sellise roolis olnud. Mitte palju, aga olen. Ja tõenäoliselt enamus veokaroolis olnuid (ka mina) ei viitisi hakata laadimistevahelisel ajal või teepeal tanklas või kliendi kontoris mingi suvalise asjapulgaga oma veokajuhielu ja -liiklust arutada. ..Mingite tegelastega, kes ainult B-ga rallides arvavad, et sobiksid C-D-E transpordisektorit kureerima. Puhkeajal teiste veokameestega, vat see on isejutt, sõltub hetkeolukorrast.
Oh-sa-poiss! See viimane veokaosa jutt oleks pidanud teise teemasse, "Liikluse planeerimise" alla minema, seal üks mees seletas suure suuga, et veokamehed pole talle küll kohe üldsegi kurtnud, et "liikluse planeerimine veotranspordi korraldamisel jätab soovida, et kõik pidi igatpidi ükebroo olema ja kes hakkama ei saa on ise saabas jne!"