Viktoriin
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Kuniks isand Borja küsimust välja mõtleb, seniks tahaks veel lugupeetavatelt teada saada, milline oli (väidetavalt ja hm...esimese aprilli seisuga) kolmas riik, kes ehitas ja katsetas Teise Maailmasõja ajal lahingutingimustes omaenda reaktiivhävitajat.
Viimati muutis Lemet, 06 Apr, 2011 18:26, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Liige
- Postitusi: 153
- Liitunud: 19 Mai, 2008 19:04
- Asukoht: tartu
- Kontakt:
Ei...nagu nüüdseks hetkeks on selgunud, paistab tegu olevat 80-ndatel sündinud aprillinaljaga, mis tänaseks päevaks on võtnud täisväärtusliku tõena koha sisse nii mitmetelgi tõsistel lennundussaitidel... Eksisteerib isegi pilt. Legendi kohaselt jõudis lennuk maha pidada ka ühe õhulahingu, mille käigus alla tulistati. Teine, luurelennuki versioon, olla sama legendi kohaselt maa peal puruks pommitatud. Mis riigi kraesse siis naljamees selle saavutuse lükkas...?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Ungari ?Weiss Manfred XNI-2 "Kameleon"
...ah et aprillinali...nujah ...pole paha
http://www.airwar.ru/enc/fww2/xni2.html1 апреля 1945 года в воздушном бою с американскими "Мустанг"... ...маленькая Венгрия стала третьим государством которая не только построила, но и испытала в боевых условиях собственный реактивный истребитель.
...ah et aprillinali...nujah ...pole paha
Jep, see ta oli...Ja välja pidanuks nägema selline...
Isegi mudelite maailma on teine jõudnud
http://www.treking-life.com/72/model0190e.html
Aga kuidas asi juhus...
Küsimisjärg isand Olefile, kui lugupeetud kaasfoorumlane Borja pole vahepeal midagi välja mõelnud.
P.S. Lisaks veel, et nii mitmegi siinse foorumi mudelisti tööga oleks täiesti vabalt võimalik analoogse trikiga hakkama saada. Ning aasta 20-30 pärast murraksid ilmselt paljud pead, on see nüüd siis tõde või luulu...
Isegi mudelite maailma on teine jõudnud
http://www.treking-life.com/72/model0190e.html
Aga kuidas asi juhus...
http://scalemodels.ru/modules/myarticle ... _3963.htmlВенгерский истребитель XNI-02 Kameleon - Был, или не был?
Венгерский истребитель XNI-02 Kameleon - Был, или не был?Уже много времени собирался писать по этой теме, но отложил её снова и снова. В днях нашёл журнал М Хобби в котором снова увидел этот интересный летательный апарат и решил в конце концов всё написать. На это у меня и вторая причина, но об этом немножко позже!
Добрый день Всем.
Уже много времени собирался писать по этой теме, но отложил её снова и снова. В днях нашёл журнал М Хобби в котором снова увидел этот интересный летательный апарат и решил в конце концов всё написать. На это у меня и вторая причина, но об этом немножко позже!
На различных конкурсах и в сегодняшние дни появляется этот самолёт и всё ещё много вопросов задавают об нём. В конце второй мировой войны в Венгерском небе появился до тех пор невиданный реактивный самолёт с Венгерским опознавательным знаком. Как позже выяснилось это был самолёт под названием XNI-02 „Kameleon”. Так началась статья Венгерского историка военной авиации György Punka которая появилась в нашем авиационном журнале „Repülés” в 1980 году. Он подробно описал как лейтенант R. Taylor (USAF 385 FG) сбил в воздушном бою неизвестный самолёт с Венгерским ОЗ. Далее описал в детали о развитии самолёта в последние месяцы 1944-ого года. Для постройки двухместного апарата использовали конструктивные узлы от Ju-87 и реактивные двигатели новой разработки. Самолёт строился для поражения наземных целей, но предвиделось и версия для разведки и ночной истребитель. В последние месяцы войны разработку и постройку самолёта перебазировали в Австрию, в Wiener Neustadt. Здесь проводили и лётную програму нового самолёта.
Как в последнем предложение György Punka писал: «лейтенант Taylor сделал заметку в своей полётной книжке: Неизвестный реактивный самолёт в округе Linz, высота 2500 м., 10.35 часов, 1945 год 1-вое Апрелья.»
Да это была ШУТКА 1-ого Апрелья! Вся история создания самолёта, фотографии, всё! Он (György Punka) сам построил модель самолёта из различных наборов Ju-87 и Р-51 Mustang. Сделал маленькую диораму и хорошую фотографию с неё. Тоже несколько кадров как бы из кинопулемёта американского истребителя. Приготовил чертежи для журнала и «сенсационный» техт о том как много лет после войны удалось найти информации об этом небывалом самолёте! Несмотря на то что журнал „Repülés” был серёзным изданием под руководством MHSZ (Венгерский ДОССАФ) шутку и они любили! С тех пор XNI-02 „Kameleon” начал свою собственную жизнь, во многих зарубежных изданиях писали о нём как факт, публиковали рисунки, различные окраски и т.д. и т.п.
Для моделистов стендовиков это было тоже очень интересная тема и многие взялись и построили модель! Не только зарубежом но и на нескольких Венгерских конкурсах можно было видеть её модели. Я бывал много раз у György Punka и он показал мне первоначальную модель на своей полке и расказал всю историю по его созданию и о выше упомянутой статье.
Несколько из Венгерских пилотов ветеранов войны живущих в Канаде спрашивали в своём издание однополчанов об этом самолёте. Проблема в том что они тоже не прочитали последнее предложение в статье и не посматрели на обложку журнала, дата появления: Апрель 1980 год. Вот здесь и вторая причина, почему я написал сейчас об XNI-02 „Kameleon”, сегодня же 1вое Апреля и это идеальное время писать об этом самолёте, который никогда не существовал в жизни только на полке György Punka!!!
Всего хорошего
Габор
Küsimisjärg isand Olefile, kui lugupeetud kaasfoorumlane Borja pole vahepeal midagi välja mõelnud.
P.S. Lisaks veel, et nii mitmegi siinse foorumi mudelisti tööga oleks täiesti vabalt võimalik analoogse trikiga hakkama saada. Ning aasta 20-30 pärast murraksid ilmselt paljud pead, on see nüüd siis tõde või luulu...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Et isand Borjast pole kippu ega kõppu kuulda, siis küsiks veel sellist asja.
"Punane parun" (tegelikult küll siiski vaid vabahärra, aga aadlik seegi) Richthofen saavutas Esimeses Maailmasõjas ligi kaheksakümmend õhuvõitu. Küsimus- kuidas tähistas mainit isand oma õhuvõite ja miks lõpetas ta selle tähistamise kuuekümnenda õhuvõidu juures?
"Punane parun" (tegelikult küll siiski vaid vabahärra, aga aadlik seegi) Richthofen saavutas Esimeses Maailmasõjas ligi kaheksakümmend õhuvõitu. Küsimus- kuidas tähistas mainit isand oma õhuvõite ja miks lõpetas ta selle tähistamise kuuekümnenda õhuvõidu juures?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Just. Peale selle üritas ta iga allatulistatud lennuki küljest saada mingit suveniiri, kas siis kuulipildujat, embleemi vms. Aga jah, see karikateema on õige vastus. Muideks- nimetus Punane Parun, mille ta oma lennuki värvi järgi sai- ses osas polnud ta kaugeltki mitte esimene. Juba aasta aega varem värvis kurikuulus prantsuse äss Jean Navarre Verduni all oma Nieuport 11 tulipunaseks, millega mõjus vaenlasele moraalselt juba enne õhulahingu algust. Nii et Manfred von võis olla ka kogemustest innustunu...
Kui isand Borja ei sekku, siis on küsimisjärg lugupeetud kaasfoorumlase Some käes...
Kui isand Borja ei sekku, siis on küsimisjärg lugupeetud kaasfoorumlase Some käes...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 30 külalist