Viktoriin
Re: Viktoriin
OK.
Tunnistan, et küsimus on liiga spetsiifiline ja seetõttu ka raske... kuigi pädev guugeldamine oleks ilmselt aidanud edasi
Ma vastan selle ise ära ja esitan parem rohkem laiema spetsiifikaga küsimuse.
See ametimees oli hasplimees ja tema tööülesandeks oli lugeda mõõdunöörilt õige kaugusmõõt, ning see siis hüüda geodeedile/kartograafile. Täpset kaugusmõõtu peeti aga ülitähtsaks ja seal eksida ei tohtinud. Seepärast ei usaldatud seda näiteks jooksupoisile, sest praktikas oli jooksupoiss meeskonnas kõige noorem ja vähemkogenum. Jooksupoisist sai ametiredelil järgmisena latipoiss, latipoisist hasplimees ja hasplimehest geodeet/kartograaf.
Juuresoleval pildil on hasplimees kõige ees osutades käega punktile, kuhumaani mõõdetud on ja kustmaalt kaugus loeti (see oli selline ametialane liigutus, mida pidi alati üldjuhul tegema enne kauguse hõikamist). Taamal kõige kaugemal on jooksupoiss, temast paremal seisab latiga latipoiss, teodoliidi kõrval seisab geodeet/kartograaf ja toolil istub kirjutaja.
Pilt pärineb aastast 1923 kui mõõdunööri asemel kasutati osati juba ka metallist mõõdulinti.
Pildil tegelikult ei toimu mõõtmine elik töö tegemine, vaid asjamehed on oma kohad sisse võtnud demonstratiivselt, fotograafi jaoks poseerides.
********************************************************************************
Hokkei.
Lihtsam küsimus siis ka.
Hoburakendite ja hobuveokite laialdase kasutamise aegu kasutati tihti pikkadel distantsidel, või raskemate veoste puhul lisahobuseid. Aisade vahel rakkes oli tavaliselt traavel või veohobune ja selle kõrvale pandi abiks vedama kas üks või kaks hobust. Venemaalt on kõigile tuntud nn "Troika"
Kuidas nimetati seda hobust või hobuseid, kes jooksid peamise veohobuse kõrval ?
P.S.
Minu teada kasutati sama nimetust ka hobuste kohta, kes olid rakendatud lihtsalt kas rakendi kõrvale mittevedavana, või ka jooksis rakendi/vankri/saani/hobuveose taga n.ö. "tühja" ja keda kasutati vahetushobusena samuti lihtsalt ülipikkadel distantsidel, kus puudus võimalus vahepeal hobujaamas vms kohas hobust vahetada ja/või raskete veoste vedamisel pikema maa taha.
Tunnistan, et küsimus on liiga spetsiifiline ja seetõttu ka raske... kuigi pädev guugeldamine oleks ilmselt aidanud edasi
Ma vastan selle ise ära ja esitan parem rohkem laiema spetsiifikaga küsimuse.
See ametimees oli hasplimees ja tema tööülesandeks oli lugeda mõõdunöörilt õige kaugusmõõt, ning see siis hüüda geodeedile/kartograafile. Täpset kaugusmõõtu peeti aga ülitähtsaks ja seal eksida ei tohtinud. Seepärast ei usaldatud seda näiteks jooksupoisile, sest praktikas oli jooksupoiss meeskonnas kõige noorem ja vähemkogenum. Jooksupoisist sai ametiredelil järgmisena latipoiss, latipoisist hasplimees ja hasplimehest geodeet/kartograaf.
Juuresoleval pildil on hasplimees kõige ees osutades käega punktile, kuhumaani mõõdetud on ja kustmaalt kaugus loeti (see oli selline ametialane liigutus, mida pidi alati üldjuhul tegema enne kauguse hõikamist). Taamal kõige kaugemal on jooksupoiss, temast paremal seisab latiga latipoiss, teodoliidi kõrval seisab geodeet/kartograaf ja toolil istub kirjutaja.
Pilt pärineb aastast 1923 kui mõõdunööri asemel kasutati osati juba ka metallist mõõdulinti.
Pildil tegelikult ei toimu mõõtmine elik töö tegemine, vaid asjamehed on oma kohad sisse võtnud demonstratiivselt, fotograafi jaoks poseerides.
********************************************************************************
Hokkei.
Lihtsam küsimus siis ka.
Hoburakendite ja hobuveokite laialdase kasutamise aegu kasutati tihti pikkadel distantsidel, või raskemate veoste puhul lisahobuseid. Aisade vahel rakkes oli tavaliselt traavel või veohobune ja selle kõrvale pandi abiks vedama kas üks või kaks hobust. Venemaalt on kõigile tuntud nn "Troika"
Kuidas nimetati seda hobust või hobuseid, kes jooksid peamise veohobuse kõrval ?
P.S.
Minu teada kasutati sama nimetust ka hobuste kohta, kes olid rakendatud lihtsalt kas rakendi kõrvale mittevedavana, või ka jooksis rakendi/vankri/saani/hobuveose taga n.ö. "tühja" ja keda kasutati vahetushobusena samuti lihtsalt ülipikkadel distantsidel, kus puudus võimalus vahepeal hobujaamas vms kohas hobust vahetada ja/või raskete veoste vedamisel pikema maa taha.
- Che Latino
- Liige
- Postitusi: 589
- Liitunud: 23 Veebr, 2015 0:14
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Крайний ?
Re: Viktoriin
Ei.
Sellel (nendel) on (oli) ilus eestikeelne nimetus meil.
* Vene keeles oli nende nimeks "пристяжные" ja peahobune "Коренник"
Sellel (nendel) on (oli) ilus eestikeelne nimetus meil.
* Vene keeles oli nende nimeks "пристяжные" ja peahobune "Коренник"
Re: Viktoriin
Nu, kõik kellel pead suurtest pühadest haiged, ei taha oma pead vaevata ja need kellel see pea on veel haigem kui haige, need võtsid milnetist pühade puhul puhkuse
Ma ei taha siia aga oma X valdkonna küsimustega tropiks jääda nüüd küll.....
...neli...
...kolm....
kaks.....
........üks
Neid hobuseid kutsuti "priipassi" hobusteks.
Krt, viimane küsimus tuleb nüüd otse militaariast
II MS ajal (veebruarist 1945) töötas sõjaolukorrast tulenevalt UK printsess Elizabeth (hilisem kuninganna Elizabeth II) ca viis kuud UK armee juures n.ö. "lihttöölisena". Kellena ?
Ma ei taha siia aga oma X valdkonna küsimustega tropiks jääda nüüd küll.....
...neli...
...kolm....
kaks.....
........üks
Neid hobuseid kutsuti "priipassi" hobusteks.
Krt, viimane küsimus tuleb nüüd otse militaariast
II MS ajal (veebruarist 1945) töötas sõjaolukorrast tulenevalt UK printsess Elizabeth (hilisem kuninganna Elizabeth II) ca viis kuud UK armee juures n.ö. "lihttöölisena". Kellena ?
Re: Viktoriin
Kas ta mitte autojuht-mehaanik ei olnud?
Re: Viktoriin
Enne kui Enkus küsida jõuab, siis ma pistan siia kiirelt vahele, et piltarvutuses olid need salved sihilikult NII ninajuurepeale kokku joonistatud,
et nimetatud asjaolu minult (ja ka väga paljudelt ja väga austatud kaasfoorumlastelt) silme vahele jäi.
Niisiis ainuke, kes õige varjundi välja käis, oli Diesel ja tal oleks kah nagu teoreetisliselt õigus miskit küsida või nii...
Ja Vuks - ka TEIE olid hoolimatu ja kiirustav. Kiitsite muudkui takka aga ja...
Ma ei tunne Teid ära... "See ei ole ju meie meetod!"
Это же не наш метод
https://www.youtube.com/watch?v=O3hHOTC_vvU
et nimetatud asjaolu minult (ja ka väga paljudelt ja väga austatud kaasfoorumlastelt) silme vahele jäi.
Niisiis ainuke, kes õige varjundi välja käis, oli Diesel ja tal oleks kah nagu teoreetisliselt õigus miskit küsida või nii...
Ja Vuks - ka TEIE olid hoolimatu ja kiirustav. Kiitsite muudkui takka aga ja...
Ma ei tunne Teid ära... "See ei ole ju meie meetod!"
Это же не наш метод
https://www.youtube.com/watch?v=O3hHOTC_vvU
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Re: Viktoriin
Õige vastus Vuksi esitatud lisaküsimusele pildis on:
"Sest kolmandik sulas"
Persoonid pildil on küll kujutatud karikatuurses võtmes, aga siiski selgesti äratuntavad - näiteks piitsaga härra on V.I.Jakuunini nimeline.....
"Sest kolmandik sulas"
Persoonid pildil on küll kujutatud karikatuurses võtmes, aga siiski selgesti äratuntavad - näiteks piitsaga härra on V.I.Jakuunini nimeline.....
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
-
- Liige
- Postitusi: 1063
- Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
- Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Pole enne siin viktoriinis väga sõna võtnud, aga vaatan, et praegu on miskine paus tekkinud ja proovin kätt ja loodetavasti ei unusta siia vaadata, et vihjeid anda või õiget vastust kinnitada.
See mägi on üks seitsmest mäest oma mäeahelikus. Ma ei tea, kas ta on kõrgeim, ilmselt mitte. Esimest ja ainukest korda vallutati see mägi 28 sept. 2005. Selle mäe vallutamiskatsed on seega olnud 100% edukad, kuid esialgu ei olnud mitte kellelgi plaanis seda üldse proovida.
Mis muudab selle mäe või selle vallutuse eriliseks?
See mägi on üks seitsmest mäest oma mäeahelikus. Ma ei tea, kas ta on kõrgeim, ilmselt mitte. Esimest ja ainukest korda vallutati see mägi 28 sept. 2005. Selle mäe vallutamiskatsed on seega olnud 100% edukad, kuid esialgu ei olnud mitte kellelgi plaanis seda üldse proovida.
Mis muudab selle mäe või selle vallutuse eriliseks?
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
Re: Viktoriin
Paistab raske küsimus olevat, lõim pikalt vaikne. Elustaks siis omapoolse vastusevariandiga - Kaluxung / Kalurong Tiibeti ja Bhutani piiril.
-
- Liige
- Postitusi: 1063
- Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
- Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Ma ei saa väite, et see Kaluxung neile kõigile nõuetele ei vasta, kuid siiski mitte seda ei pidanud ma silmas. Aga kui on raske küsimus, siis on ehk mõnest vihjest kasu. Andestage mulle, et ma selline ümbernurga jutupuhuja olen ning võibolla jäävad vihjed seosetuteks.
See mäeahelik sai nime vaid lühike periood enne vallutuse algust ning tõenäoliselt ei olnud seda kunagi enne eriti nähtudki. Nimepanek on seoses ühe 2003a. 1 veebruaril juhtunud õnnetusega.
See mäeahelik sai nime vaid lühike periood enne vallutuse algust ning tõenäoliselt ei olnud seda kunagi enne eriti nähtudki. Nimepanek on seoses ühe 2003a. 1 veebruaril juhtunud õnnetusega.
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
-
- Liige
- Postitusi: 1063
- Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
- Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Natukene siis veel.
Üks tähelepanuväärne asi selle mäe vallutuse juures on see, et selle vallutas inimese juhitud robot. Teine tähelepanek võiks olla see, et mäe jalamilt mäe tippu minek kestis üle aasta, seda just puuduliku energia tõttu.
Ma mäe nime ei ootagi, seda on raske leida. Hiljem on samal viisil vallutatud veel kõrgemaid mägesid (ja eks need kõik vallutused ole tublid saavutused) kuid mis on selle esimese ja ka ülejäänute vallutuste puhul see tähelepanuväärseim tegur.
Üks tähelepanuväärne asi selle mäe vallutuse juures on see, et selle vallutas inimese juhitud robot. Teine tähelepanek võiks olla see, et mäe jalamilt mäe tippu minek kestis üle aasta, seda just puuduliku energia tõttu.
Ma mäe nime ei ootagi, seda on raske leida. Hiljem on samal viisil vallutatud veel kõrgemaid mägesid (ja eks need kõik vallutused ole tublid saavutused) kuid mis on selle esimese ja ka ülejäänute vallutuste puhul see tähelepanuväärseim tegur.
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
Re: Viktoriin
Abikaasa mägi (Husband Hill) Columbia mäeahelikus.allatah kirjutas:Natukene siis veel.
Üks tähelepanuväärne asi selle mäe vallutuse juures on see, et selle vallutas inimese juhitud robot. Teine tähelepanek võiks olla see, et mäe jalamilt mäe tippu minek kestis üle aasta, seda just puuduliku energia tõttu.
Ma mäe nime ei ootagi, seda on raske leida. Hiljem on samal viisil vallutatud veel kõrgemaid mägesid (ja eks need kõik vallutused ole tublid saavutused) kuid mis on selle esimese ja ka ülejäänute vallutuste puhul see tähelepanuväärseim tegur.
-
- Liige
- Postitusi: 1063
- Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
- Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Some pakkus välja õige vastuse ja palun tal esitada järgmine küsimus.
See on esimene (inimkonna poolt) Marsil vallutatud mägi.
2003 aastal saadeti Maalt Marsile asumisele kaks marsikulgurit Spirit ja Opportunity. Nad olid plaanitud töötama umbes 90 päeva (Marsi ja Maa päevad on enamvähem sama pikkusega). Paraku panid NASA insenerid oma arvustustega kuskil puusse ja plaanitud uurimustööde järgselt hakati mõtlema, mida jätkuvalt töökorras olevate kulguritega edasi teha. Niisiis andis Spirit ketsi, et sõita ühe horisondil paistva mäeaheliku poole. Spiritiga oli viimane ühendus 2010 aasta. Võimalik, et ta päikesepaneelid kattusid liivaga nagu palju kordi varem ja mõni väga suur torm puhub ta puhtaks. Opportunity töötab jätkuvalt edasi. Opportunity on hiljem ka kõrgemaid mäetippe võtnud.
Mäeahelik sai nime 2003a hävinenud Columbia süstiku järgi ning seitse tippu kannavad seitsme hukkunud astronaudi nimesid.
See on esimene (inimkonna poolt) Marsil vallutatud mägi.
2003 aastal saadeti Maalt Marsile asumisele kaks marsikulgurit Spirit ja Opportunity. Nad olid plaanitud töötama umbes 90 päeva (Marsi ja Maa päevad on enamvähem sama pikkusega). Paraku panid NASA insenerid oma arvustustega kuskil puusse ja plaanitud uurimustööde järgselt hakati mõtlema, mida jätkuvalt töökorras olevate kulguritega edasi teha. Niisiis andis Spirit ketsi, et sõita ühe horisondil paistva mäeaheliku poole. Spiritiga oli viimane ühendus 2010 aasta. Võimalik, et ta päikesepaneelid kattusid liivaga nagu palju kordi varem ja mõni väga suur torm puhub ta puhtaks. Opportunity töötab jätkuvalt edasi. Opportunity on hiljem ka kõrgemaid mäetippe võtnud.
Mäeahelik sai nime 2003a hävinenud Columbia süstiku järgi ning seitse tippu kannavad seitsme hukkunud astronaudi nimesid.
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 68 külalist