Venemaal hukkus Poola president

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
lant
Liige
Postitusi: 356
Liitunud: 05 Apr, 2005 22:28
Asukoht: Järvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas lant »

Kas ei ole nii, et sellised tähtsad tegelased ei peaks koos ühe lennukiga lendama.
Kui sai vene kroonus lennuväes teenida, siis kindralid ja muu ladvik lendas alati mingisuguse kahe propelleriga kärakaga, marki ei mäleta.
Sai siis ülemuselt küsida, miks tähtsad ninad sellise fossiiliga sõidavad.Ülem vastas, et sellepärast, et kui sellel lennukil peaks midagi juhtuma(mootorid jäävad seisma, tellik ei tule välja ja mida iganes), siis see küna maandub kus iganes ja mis ilmaga, lihtsalt planeerib vaikselt maha.Kui oli neid rohkem, siis tulid mitme lennukiga.
Tore oli vaadata, kui lennuväljal läks millegipärast kole kiireks, siis oli oodata selliseid lennukeid maha tulemas.
Võib olla oli IL-12, sellest niipalju aega möödas, marki ei mäleta.
Osa olid ka 4 mootorilised propellerid, kuidas kunagi
Kasutaja avatar
Lohetapja
Liige
Postitusi: 349
Liitunud: 03 Apr, 2007 1:43
Kontakt:

Postitus Postitas Lohetapja »

Kõiki mune ei maksa tõesti ühte korvi panna.
johnbull
Liige
Postitusi: 470
Liitunud: 07 Jaan, 2007 0:59
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Postitus Postitas johnbull »

venelastel olemas tehnoloogia kuidas udu kaotada ja vihmapilvi juhtida
asi see siis on - teha üks korralik tihe pilv, juhtimiskeskus muudab mandumis nulli vms. ja ongi pauk käes ja milline veel.
Enne venede suurt prääznikut saadeti poola juht taevasesse bändi, äkki rikub deržaava peo ära!!
...ja ajalugu kordus taas...
:rip:
kahtlased sündmuste jadad seal venemaal,keegi keerutab koogelmoogelit konnatiigis?!!!

Ja uurima seda juhust peaks rahvusvaheline uurijate grupp mitte mingi puutin
Ajalugu kirjutavad alati võitjad, ja kaotanud poolte ajalugu kuulub osalejate kahanevale ringile.
(Joachim Peiper)
Kasutaja avatar
Marissa
Liige
Postitusi: 1069
Liitunud: 10 Juun, 2005 8:57
Kontakt:

Postitus Postitas Marissa »

Jaah .. Ma teadsin, et Katõni memoriaali avamisest teevad poolakad oma taevakanalitelt ülekannet ja keerasingi teleka TVP Polonia peale ning mõni minut hiljem tuli teade lennukatastroofist. Kuna osalt on poola ja vene keel sarnased, siis oli ka jutt enam-vähem arusaadav. Esimese mõttena käis peast läbi, et see oli siis Katõn-2 ...
:rip:
Kes kontrollib olevikku, kontrollib minevikku. See kes kontrollib minevikku, kontrollib ka tulevikku.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Lemet kirjutas:Lugupeetud kaasfoorumlane EOD vast leiab mahti ja võtab kommenteerida TU-154 hoiatussüsteeme liigmadala väljajoondamise puhuks instrumentaalmaandumisel.
Väga vabandan, kuid instrumentaalprotseduure olen õppinud vaid teoreetiliselt ja mitmed aastad tagasi. Üldpõhimõte on, et on olemas lennuvälja, lennuki ja piloodi piirangud. Näiteks lennukiga, mis Frankfurti lennuväljale võib maanduda automaatrežiimis (piloot ei puuduta juhist, kuni rattad maas), Tallinna lennates peab piloot nägema rada 200´ (ca. 60 meetri) kõrguselt. Kui näeb, võib maandumist jätkata. Kui ei näe, tuleb maandumine katkestada, sooritada uus lähenemine, siirduda ootetooni või suunduda varulennuväljale. Raadiokõrgusmõõtja sel lennukil kindlasti oli, kuid eesolevaid puid see ei näita.
Ühesõnaga, eeldades, et kaptenil olid kõik pädevused, tuleb vaadata lennuvälja ja lennuki sobivust opereerimiseks sellistes ilmastikutingimustes. Muidugi ei saa välistada seda, et kapten sai käsu maanduda iga hinnaga. :roll: Seekord oli hind ülikõrge. :rip:
Kasutaja avatar
oleeg
Liige
Postitusi: 5193
Liitunud: 23 Jaan, 2006 14:10
Asukoht: Kodutares
Kontakt:

Postitus Postitas oleeg »

Loodame, et tegu on juhuslikult kokkulangeva õnnetusjuhtumiga.

:rip:
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Vene lennundusteabe kogumikus (AIP) Smolensk üldse puudub. http://77.108.79.50/caica/products.php?lang=en
Niipalju õnnestus netist leida, et Tallinnast kaks korda lühema rajaga. Sellisele platsile Tu-154 mahasaamine pole ilmselt ka hea nähtavusega lihtne. Lennuki käsiraamatut pole vist netist võtta.
http://www.airgorilla.com/airports/euro ... k-lnx.html
http://www.maplandia.com/russia/airport ... k-airport/ Sellel kaardil siis allpool olev lennuväli. Smolenski põhjaosas paistab suurem, ilmselt sõjaväelennuväli.
http://en.wikipedia.org/wiki/Smolensk_Airport
Tundmatu sõdur nr.2
Liige
Postitusi: 77
Liitunud: 29 Mär, 2006 13:20

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr.2 »

Poola õhuväes on viimase kahe aasta jooksul olnud juhtumeid, kus:
a) kõrgem ohvitser nõuab lennuki kaptenilt maandumist tingimustes, mida kapten ohtlikuks peab;
b) lennuk kukub alla keerulistes meteoroloogilistes tingimustes meeskonna mitmete raskete eksimuste tagajärjel.

Kord on neil käest ära. Puuduliku väljaõppega piloodid lendavad puudulikult varustatud lennukitel puudulike navigatsioonivahenditega lennuväljadele puudulike teadmistega lennujuhtide silme all.

Smolenski lennuväli ei ole varustatud ILSi ega täppislähenemisradariga. Nendeta on 500m nähtavuse juures maanduda püüdmine otsene ohutusmiinimumide eiramine - mitte esimene kord. Tulemus käes.
kana tagumik
Liige
Postitusi: 1870
Liitunud: 13 Mai, 2009 19:12

Postitus Postitas kana tagumik »

militaarlennuväli pidi olema, aga samas juba maha jäetud - väeosa koliti ära - seega pidi seal lennuväljal seks ajaks paras bardakk olema.


mis tungimustel võib lennuki piloot torni käske ignoreerida?
Tundmatu sõdur nr.2
Liige
Postitusi: 77
Liitunud: 29 Mär, 2006 13:20

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr.2 »

Lennujuhil on üleüldse väga napp ala, kus ta midagi käskida saab. Peamine viis, kuidas lennujuht piloodile kohustuse tekitab, seisneb sellise informatsiooni edasiandmises, millele piloot peab lennuki ohutu käitamise huvides viivitamatult reageerima.

Näide. Kui lennujuht teavitab, et lennurajal on nähtavus allpool piloodi poolt valitud raadionavigatsioonivahenditega maandumise miinimumi, peab piloot maandumise katkestama. Põhjuseta ei saa lennujuht aga maandumise katkestamist nõuda.
Siiri
Uudistaja
Postitusi: 6
Liitunud: 18 Dets, 2009 12:23
Kontakt:

Postitus Postitas Siiri »

Mitte midagi uut päikese all. Eile pisut napsisena läksin väga emotsioonalseks kui uudised näitasid poola lennuki purukskukkumist ja järgmisena oli uudis sellest, et vene ja saksa juhid pidutsesid gaasijuhtme avamisel.
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

Postitus Postitas setu »

Sügav kaastunne kogu Poola riigile ja inimestele. Seda juhtunut oli valus kuulata. Sügav kummardus ka meie presidendile, kes on aidanud kaasa inimliku tuumiku moodustamisele koos Läti, Leedu ja Poola riigijuhtidega. Seda nii rasketel aegadel (Gruusia), poliitiliste debattide (EL/Brüssel) tekke kui ka meie mäluruumi avardamisele ja selle sügavuse kandmisele (Katõn; Siber; etc). See nimekiri on pikk.
Lähen viin Poola Suursaatkonna ette küünla.

Case-study'na selle laiapõhjalise katastroofi käsitlemine on vajalik, isegi siis kui see on laiahaardeline (lugedes eelmisi postitusi). Omalt poolt lisaksin oleksoloogia mõttekäigu: Antud juhtumi lahendusena julgeksin kasutada Globemasterite lennutunde kus oleks NATO kriisispetsialistide töörühmad ja 99% ulatuses kogu õnnetuspaiga tööd saaks kaetud. See on koht, kus ei koonerdaks ega loodaks Venemaa süsteemidele (Riigi- ja kultuuri, sõjaväejuhtide laipu smolenski, etc morgides jätaks ära). Johtuvalt, isegi mitte otsesest vajadusest, lubaksin Eesti "lennutunde" Poolale.

Ei oska ennustada, kuid tundub, et NATO riigipead (k.a. Obama) lähevad Katõni mälestustseremooniale. See oleks vajalik. Kuid ei oska öelda, kas ka saavutatav. Paraku oleks see hukkunud inimeste nimel tegutsemine, nendele kättesaamatuks muutunud tseremoonia läbiviimine.

leinas süütan mitmenda küünla,
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
mil34
Liige
Postitusi: 212
Liitunud: 10 Aug, 2005 19:12
Kontakt:

nimekiri

Postitus Postitas mil34 »

9 kindralit ja admiral
http://www.postimees.ee/?id=248215

...
tegemist 1. klassi lennuväljaga Smolensk-Severnõi.
krijgsvolk
Liige
Postitusi: 802
Liitunud: 09 Aug, 2009 9:40
Asukoht: Jõgevamaa
Kontakt:

Postitus Postitas krijgsvolk »

"My Ladys and Gentlemans!
Äsja kirjutasin alla dekreed, mis kuulutab Venemaa välaspool seadust olevaks!
Pommitamine algab ... nelja minuti pärast.
Tänan tähelepanu eest!"

Ronald Reagani irvitus Nõukogude Liidu üle
A.D. 1983.

Ega ma tegelikult ei usu, et siin karvane käsi mängus oli, Venemaal oli siin palju enam kaotada, võita aga Katyni üritusest palju rohkem, ja ega me ei saagi enam teada millega oleksid Medvedev ja CO välja tulnud.
Selline hetk aga enam ei kordu...

...samas milline haruldane võimalus jätta põlisvaenlane ilma kogu riigi tsiviil/militaar tippjuhtkonnast...võib olla mõni eriteenistuste renegaatide grupp ei pidanud vastu kiustusele...kasutada harukordset võimalust...
lisaks oleks kuritegu nii koletu, et seda ei usutaks a priori...sama ma ka tean, et see kõik on "bred sivoi kobõlõ"!
...aga samas...
wyrd
Liige
Postitusi: 616
Liitunud: 19 Juun, 2007 22:27
Asukoht: IIRI/EESTI
Kontakt:

Postitus Postitas wyrd »

Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 34 külalist