aga 92, 95, 98 on minu nõukaaja bensiinitarvitamise kogemustest küll mööda läinud.
93 oli siiski (kuni 1990 kaoseni) tanklates täiesti müügil. Vähemalt linnades oli.
92 tuli mingi üleminekuajal, kas mitte peale NSVL lagunemist.
95 oli saadaval nendes tanklates, mis jäid suurte maanteede algusesse. Näiteks Laagris, kus asub täna Laagri Circle K, olen 95 silti näinud. Seda bensiini tarbisid nõuka ajal ainult Tsaikad ja Zil limusiinid (viimaseid liikus siin harva). Olen sellist tanklat ka Jurmalas näinud (seal käidi Venest puhkamas).
98 tanklat ma polegi NSVL ajal näinud.
Kui NSVL veel eksisteeris, siis bensujaamas ju rahaga polnud midagi teha, ostsid/said bensiinitalongid nende müügikohast ja nendega arveldati. See välistas efektiivselt selle, et valitsuse autodele mõeldud 95 võis suvaline isik osta - lihtsalt neid 95 talonge polnud saada mujal kui asutustes, mille autod seda rüüpasid. Tavainimene võis osta kas A-76 või AI-93 talonge.
AI-93 osas mingit defitsiiti kuni NSVL lagunemiseni polnud. Lihtsalt tankimiskohti oli vähem kui 76 omi. Mustal turul liikus mõlemat, 93 põhiliselt sõjaväe kaudu, kuna veoautode bensiini sõjavarusid hoidi (need asusid igas naftabaasis) millegipärast AI-93 kujul. Võimalik, et põhjuseks oli bensiini parem kvaliteet ja puhtus (vähem sadestumist, vaikusid jne).
Ametiautodele anti bensiinitalonge asutuste kaudu, eraisikud võisid neid teatud kohtadest osta. Meie linna kaubamajas miskipärast müüdi neid osakonnas, mis müüs muuskikariistu ja heliplaate. Eitea miks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.