Kliimamuutustest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tulevik saab olema selline, mitte nagu praegu et "iga klient tarbib igal ajal piiramatult oma peakaitseme ulatuses" vaid: "iga tarbija saab tarbida küll oma peakaitsme ulatuses aga võrk määrab millisel ajavahemikul ja kui suures koguses".


Peakaitsme ulatuses ei saa sa reaalselt tarbida - praegu ehk öösi. Aga kui kõik laevad autosid, siis mitte.
Meil on tavaline, et 70A trafo taha on pandud 250A eest liitumisi (klientide peakaitsmeid).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas:Tootmisvõimsused on täis.
Ikka veel usutakse, et igaüks saab suvalisel ajahetkel võrku elektrit anda või seda võrgust autode laadimiseks võtta.
https://maaleht.delfi.ee/artikkel/94694 ... uua-ei-saa

Kui üks tankuri püstol suudab ööpäevas väljastada 15 000liitrit autokütust, millest jagub 250 000km läbisõiduks, siis kui suurt energiakogust ja laadijate hulka on tarvis et elektriautod saaksid, öise 6 tunnise laadimisega, samasuure arvu kilomeetreid läbitud?

Väikeauto Dacia Spring saab laadida (salaja) 2kW võimsusega öö 6 tunni jooksul 70km läbisõiduks vajaliku koguse elektrit.
Aga Teslal kuluks 80kWh aku täis laadimiseks 2kW limiidiga 40 tundi (6kw limiidiga 14 tundi).

Tulevik saab olema selline, mitte nagu praegu et "iga klient tarbib igal ajal piiramatult oma peakaitseme ulatuses" vaid: "iga tarbija saab tarbida küll oma peakaitsme ulatuses aga võrk määrab millisel ajavahemikul ja kui suures koguses".


See on nüüd küll hea näide, kui artikkel räägib aiast siis akf räägib aiaaugust. Täiesti loomulik on see, et praegune jaotusvõrk on rajatud ja mõeldud elektrienergia tarbijateni toimetamiseks. Kui keegi kavatseb oma lõppliini otsa sisuliselt elektrijaama ehitada, siis on täiesti ilmne, et selleks see võrk mõeldud ei ole. Mu maakodus olen ma kah kohaliku liini eelviimane tarbija ja maad on nii palju et võiks korraliku päikesepargi püsti panna, aga jah, liini peaksin siis kah ise ehitama. See on umbes sama näide, kui ma ehitan kuskile karumustikasse suure tehase ja imestan, miks riik ei ole raudteed ja neljarealist maanteed sinna ehitanud. Elektriautode laadimisega pole sellel näitel midagi pistmist.
Mis puudutab elektriautode laadimist, siis ei ole sul kodus kah fossiilkütuse tankurit ju? Elektriautode laadimine läheb samamoodi tanklatesse nagu nüüdne ICE autode tankimine. Alexela ehitab hetkel 160 kW võimusega tankimisjaamu ning koos akutehnoloogia arenguga hakkavad need läbisõidud pikenema ja laadimisajad lühenema.
Mis
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Smith kirjutas:
Astu EKRE-sse, akf Kapten Trumm. Nii kattuvad teie stiilid;
Rohefašistid, liberastid jne, ainult äärmused. Mingeid vahepealseid toone pole-
maailm on kas must või valge.


Roheliste hulgas on energeetika ja metsamajandamise alaseid teadmisi vägagi minimaalselt (et mitte öelda olematult).
Ebakompetentsus koos kõva karjumisega ei väärigi muud kui negatiivselt sildistust.
Sellel teemal pole eriti pooltoonid võimalikud, kas jagab või mitte.

Linnahärralt küsiksin maal elava pööblina Sinult paar küsimust,
kui tohib. Kui mitmes riigis veel Euroopas (peale Eesti) tohib teha laiaulatuslikku lageraiet?
Kas KÕIK metsad peaksid olema majandatavad, ka riigi omandisse kuuluvad?

“Alles siis, kui viimane puu on maha raiutud, viimane jõgi saastatud ning viimane kala püütud, suudate te päriselt mõista, et raha ei kõlba süüa.”


Ei tea ja ei viitsi ka otsida. Lageraiet tehakse ka Soomes, olen neid lanke ise näinud.
Euroopat üldiselt näiteks tuua on väga silmakirjalik, enamikest riikidest kadusid suured metsamassiivid juba tööstusrevolutsiooni ajal.
See jutt, et "viimane puu raiutakse maha" on ka roheliste spinn - metsa pindala Eestis on alates Vabadussõja ajast pidevalt kasvanud ja nii palju metsa kui täna - oli mäletamatutel aegadel. Ja raiuda võib isegi rohkem, kui täna
https://www.metsamajandusuudised.ee/uud ... -suuremaks
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Üks asi veel selle roheliste juba alanud kisa peale.
See, et Eesti puidumassi töödeldakse siin ümber hakkeks ja pelletiteks ning veetakse laevadega Euroopasse põletamiseks (Eesti pelletiga köetakse Suurbritannias näiteks ühte soojuselektrijaama) pole meie suhtes ka kuigi roheline majandamine.

Pigem põletada see siin ise ära ja puiduhakke kujul, tekitamata lisa jalajälge kauge transpordi ja pelletiks töötlemisel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas: See on nüüd küll hea näide, kui artikkel räägib aiast siis akf räägib aiaaugust. Täiesti loomulik on see, et praegune jaotusvõrk on rajatud ja mõeldud elektrienergia tarbijateni toimetamiseks. Kui keegi kavatseb oma lõppliini otsa sisuliselt elektrijaama ehitada, siis on täiesti ilmne, et selleks see võrk mõeldud ei ole. Mu maakodus olen ma kah kohaliku liini eelviimane tarbija ja maad on nii palju et võiks korraliku päikesepargi püsti panna, aga jah, liini peaksin siis kah ise ehitama. See on umbes sama näide, kui ma ehitan kuskile karumustikasse suure tehase ja imestan, miks riik ei ole raudteed ja neljarealist maanteed sinna ehitanud. Elektriautode laadimisega pole sellel näitel midagi pistmist.
Mis puudutab elektriautode laadimist, siis ei ole sul kodus kah fossiilkütuse tankurit ju? Elektriautode laadimine läheb samamoodi tanklatesse nagu nüüdne ICE autode tankimine. Alexela ehitab hetkel 160 kW võimusega tankimisjaamu ning koos akutehnoloogia arenguga hakkavad need läbisõidud pikenema ja laadimisajad lühenema.
Mis


Ma tegin eelmine aasta praktilise avalduse 50 kW päikesejaama liitumiseks Tallinnast 25 km ja üldsegi mitte karu mustikasse, vaid 1000 elanikuga alevikku.
Tulemus? Elering teatas, et kohalik võrk ei kanna sellist tohutut võimsust välja ja nõuab keskpinge osas uuendamist. Mis tähendanuks aasta aega venimist ning kulupõhist liitumistasu ($$$$). Ainus võimalus mida pakuti, oli 15 kW mikrotootja liitumine, mida pidi olema võimalik lihtsalt võrku ühendada.

See ei ole meil päris nii lihtne, et ainult metsavahel ei saa. Antud alevikku tuleb ka kõrgepinge sisse ja ajajaamad on kohapeal. Pole sugugi mingi karu mustikas, kuhu tuleb kaugelt mingi lontis õhukaabel 0,4 kV-ga sisse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
logistik76
Liige
Postitusi: 271
Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas logistik76 »

Lahendused paljudele probleemidele on juba täna olemas.
See õnnetu Matsimoka võib tulevikus jaotusveo kaubikuteks Ford 150 Lightinguid osta, saab lisaks kaubale ka elektrit klientidele jagada.
See masin kannatab 19,2 KW laadimist ja 17,4 KW elektri väljastamist. Hind ka soodne, alates 40 tuhat dollarit.
No tõsisemalt, pole suurem asi kaubik, elektrisüsteem on USA standard ja Euroopas seda ei saa ka veel.
Aga elektri autodega jaotamine on juba täna reaalselt toimiv lahendus.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 3321
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Madis Reivik »

Jäätmete sorteerimine pole nii keeruline kui tundub aga masinavärgi nimi on JÄÄTMETE SORTEERIMISE TEHAS ja siis kohalikud ning KOVi broilerid kisavad taevani et ei tohi, ehkki endal prügimägi varjab päikese..

Ehitusjäätmed läbi purusti, magnet eraldab terase, teine magnet alumiiniumi, kerged osad puhutakse minema (õigupoolest imetakse minema) - ega ma kõiki nüansse ei tea kuid see on olemasolev tehnoloogia. Ning see tehas võib olla suletud nii et tolm välja ei jõuagi ning kasutada sedasama puiduhaket et endale energiat toota.

Aga Eestis on see häda et kõik on kõvad planeerijad, siis kui tegemiseks läheb jookseb rahvas laiali ja hakkab kaugelt mõnitama.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No see prügimäele sattuv puit on nii väike kogus, et meie energiaprobleemi see ei lahenda ikkagi :D

Soomes oli mõni aeg tagasi prügi sorteerimisel üks sort "energiaprügi", mis põletati. Vähemalt soustised hamburgeri pakkepaberid tuli panna just sinna. Inimestelt seal ei eeldanud, et nad soustised ühekordsed nõud puhtaks lakuvad ja ilusti vanapaberi konteinerisse panevad. Meil pole sellist anomaaliat täheldada, inimeselt eeldatakse siiani, et nad pakendeid peseks ja papptaldrikuid lakuks. Tegelikult muidugi keegi ei laku, vaid visatakse see olmejäätme konteinerisse, kust see prügimäele läheb.

Aga selle puiduga on selline värk, et kummalisel kombel näib seni roheliste kisa pärast kalevi all seisnud biomassi põletamine Narvas ongi kõige rohelisem tegu, mida Eestis viimane 5a tehtud. Kõik need fanfaaarihelide saatel püstitatud paarisaja kW päikesepargid ja paar väiksemat tuuleparki on Eesti energianälja mastaabis ju ehe asendustegevus. Just kontekstis, et mispärast on selle rämpspuidu pelletiteks tegemine ja siis GB-s ahju ajamine kuidagi rohelisem?

Üks asi veel - rohelised armastavad väga vehkida alternatiivallikatest toodetud energia hulgaga. Sest see on arvult suurem kui tarvitatud energia hulk ja näitab neid soodsamas valguses. Tegelikult nende juhitamatute allikate toodetud energiast läheb päris suur osa "õhku", seda toodetakse (sest voolumõõtja loeb ja toetus jookseb) tihi ajal, kui pole nõudlust.

Üks asi veel. Omal ajal süüdistasid rohelised meie pelletikuningat "väärtusliku metsa pelletiks tegemises". Midagi nii lolli annab välja mõelda, võrrelge kvaliteetse saepalgi ja pelleti mahuühiku hindasid ja mõelge ise, kui mõttekas see on. Vähemalt mina müüksin selle kvaliteetse palgi saeveskisse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 2539
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Peeter »

Tulevik saab olema selline, mitte nagu praegu et "iga klient tarbib igal ajal piiramatult oma peakaitseme ulatuses" vaid: "iga tarbija saab tarbida küll oma peakaitsme ulatuses aga võrk määrab millisel ajavahemikul ja kui suures koguses".
Paistab, et AMvA ei tea, mida see lause tähendab. Definitsiooni järgi praegu 32A peakaitse tähendab seda, et klient saab igal ajahetkel tarbida kuni 32A energiat. Võrguteenuse osutaja kohustus on tagada talle peakaitses lubatud võimsus. Juba 2013 Eestis EE ja TTÜ eestvedamisel (ja kes seal veel kõik olid) tomiunud "Smartgrid: Tark võrk" (vmt pealkiri) workshopil näidatud materialides oli paika pandud aastaks 2017 (oli muideks ju ka kaugloetavate arvestite paigaldamise lõpptärmin samas!) peab Eesis energiamüük üle minema börsipõhisele alusele. Materialidest oli selgelt arusaadavad loosungid: "Muudame võrgu targaks ja seeläbi haldame võrku paindlikumalt ja ökonoomsemalt." jne. Teema lihtne: investeeringud vaske/alumiiniumisse asendame investeeringutega võrgu juhtimisse. Ehk siis võimsuse kontrolli all hoidmiseks vajadusel asume piirama võimsusi. Tehnilistes joonistes oli Powerpointis ära toodud skeemlahendus milles tollel hetkel uued ja veel installeerimata kaugloetavad arvestid juhivad kliendi poolses lahenduse kahe määratud prioriteetliini koormust. Ja on ka suutelised KOGU kliendi koormust haldama. Tuttav, kes töötas tarkvarafirmas, ja tegeles tol 2013-7 perioodil EE, Ericsoniga ja krst veel, ütles tookord, et paljud on seal EE-de-majas leilis, et kas ikka saab 2017 toimima see süsteem. Samal ajal aastake hiljem vast promoti mingite "äpipoiste" programmikest, millega saavat justkui elanik boilerite optimeerimise kaudu stabiliseerida Narvas elektrijaamade koormusi. Jutt käis juurde, et ikka terves linnaosas boilerid välja lülitada ja vaat kus kohe koormus vabaneb jne. No anna abi! Lükkad nt Lasnamäel ja Annelinnas boilerid välja (kaugküte) ja Narvas kohe turbiinil läheb valu maha? Tegelikult oli oluline selle tehnoloogia välja töötamine. 2017 meie kõigi õnneks ei rakendunud see, mis sealt veel vastu vaatas, see ei ole õnneks ka tänaseks rakendunud, ÕNNEKS. Rakendunud on see ainult päevaulatuses.
NIMELT:Kogu selle projekti juurde oli toodud ka majandusmeeste nägemus asjast. Ja nemad esitasid oma nägemuse seda loomulikult kasumiteenimise ja riigile maksude laekumise jmt prismast vaadates. Ehk siis lihtsalt äri. Smartgridi kaudu käivitatav tunnipõhine energiahinnastamise süsteem. Eeldati, et suurtarbijad sõlmivad nagunii energiamüüjaga eraldi spetsiaalkokkulepped (kes kuidas vastavalt oma suurusele ja mõjukusele), siis nende poolt tarbitu jääb avabörsist välja. Ülejäänud kliendilepingu osalised (nn prügikalad, st lihtrahvas) hakkavad elektrit ostma üle börsi millel kujuneb hind vastavalt nõudlusele ja pakkumisele (kui tore ja loogiline lause!). Ära olid toodud ka prognoositavad hinnagraafikud ööpäeva lõikes. Seal sätestatu järgi oli tavatarbija hinnal pea neljakordne vahe öisel vastuhommikut ajal ja ka päevasel (oli vist 10-11- kuni 14 ajal) võrreldes ajaga kella 17-18-kuni 20-21-ga. Kuni neljakordne. Ehk kui raha ei ole, siis teed lapsele suppi õhtul mitte kella 6ks-7-ks, vaid õhtusöök tuleb kell 22. Kogu sellest ärimudelist paistis ilusti välja see ülikooli majanduse juba algmaterialides omandatav põhitõde, "et igalt turult tuleb võtta maksimum mida turg välja kannatab" jne. Prognoositav kasum ja maksutulu näidati väga meeldivat- elu niguts lill tulevikus. Tehnilisi nüansse jmt võin veel lisada kui küsimusi olema peaks.
Kogu selle süsteemi käivitumiseks oli tarvilik:
1)kindlasti viia lõpuni 100% ja saada tööle kauglugemise süsteem koos suutlikuse ja tarkvaraga.
2)teha ümber kõik kliendilepingud, st
a) muuta peakaitse definitsiooni (vastavalt eelkirjeldatule)
b) anda võrguhaldurile üle (osalised) õigused kliendi võmsuse piiramiseks.

Lisan veel, et võrgu ülemäärase võimsuse piiramiseks oli muuhulgas ette nähtud ka meede, milles võrguhaldur määratud hinda tõstes sunnib lihtsalt kliente (nende smartgrid võrguseadmeid) ise välja lülituma. Mida kõrgem hind, seda vähem tarbimist. Eelduseks sellele oli, et tulevikus (st praeguses) on küllalt massides seadmeid, mis kontrollivad ja biidivad võrguhinda, st töötavad ainult siis, kui hind on alla peremehe/võrguhalduri vmt poolt määratud piirhinda. NB! Tehnoloogia selleks oli juba siis 2013 olemas- st seade (seinakontakt näiteks), mis pingib elektriarvestilt hinda ja kui vastus on positiivne talle ette antud numbriga, siis alustab tarbimist, või vastupidi.
Muideks1: Hiljuti aastake tagasi (2020!!!) jooksid need äpipoisid jälle meediast läbi, teemaks siis see, et see nende aastaid aretatud tarkvara aitaks ju võrku optimeerida, aga näe seisma jäänd see projekt miskipärast. Poisse on rahastatud, et nad tarkvara valmis teeks, see ongi valmis, aga lihtsalt pole see veel lauale tõstetud.

Muideks2: Praegu paar päeva tagasi muideks rääkis keegi "tark pea" telekas, et " ... kellel on võimalik (arvestuslikult), siis tarbigegi elektrit päeval, päeval on odavam, aga õhtuks lähebki hind jälle üles. Et see ongi loogiline, et õhtuks läheb hind üles. See on ju börsi süsteem!"
Muideks3: ühes foorumis oli teemaks, et üks võimendite ehitaja (vmt), kes kitarrivõimu vmt väikest signaali võimendas, ei saanud kuidagi signaali puhtaks, mingi komponent ossil sees justkui genereeriks miskit infi endamisi. Selgus, et tuleb kaugloetavast arvestist. Selgus, et "ootamatult olevat" aktiveerunud sisevõrku suunatud hinna edastamise süsteem ja see pingis ja otsis hinnaküsijaid. Arvesti vahetati välja ja häire kadus....

Tegemist oli TTÜ ja EE poolt veetava "Smargrid" teemagrupiga.
Aasta on küll juba 2021, kohe 2022-ki, aga tegevus sinnapoole käib ikka edasi.

Muideks4: küll teine teema, aga haakub Euroopa energiapuudusega. Juba suvest saati on räägitud, et Gazprom pole tegelenud talveks gaasimahutite täitmisega Euroopas ja/või Euroopa jaoks. Et Euroopas võib talvel tekkida seoses sellega gaasidefitsiit. Aga mis saab veel külmal talvel? Et räägitakse, et Euroopas võivat tulla külm talv. Seoses sellega tegid mitmed riigid juba pöördumise Venemaa/Putini/Gazpromi poole palvega asuda tegelema antud asjaoluga. Hiljuti nädalake kaks-kolm tagasi. Sellest jooksis ka meie uudismeediast korraks nupuke läbi. Esimeses stuudios kommenteeris seda olukorda ka Raivo Vare, selgitas tagamaid jne. Ütles välja ka fakti, et täidetud on ainult 70% vajaminevast mahust ja et selle täitmine ei ole ka nii kiirelt teostatav, kui gaasist ilma jäänud tarbijad arvavad, et pole nii, et justkui ainult keerad kraani lahti. Nii või naa, põhjused sellised või tollised, aga see ei muuda fakti, et Euroopa turupiirkonnas on sel talvel tõenäoliselt gaasidefitsiit ja kajastub see väga-väga-väga suuresti just hinnas. St ka gaasist elektritootmine sattub sellega löögialla. Samas räägitakse juba vedelkütuste puudusest ja ka nende tulevasest megahinnast talvel? Postimehe hiljutine esilehe teema oli: (Euroopas) tuleb tõenäoliselt juba sellel talvel arvestada elektrikatkestuste ja energiahindade tõusuga. Kelle huvides on anda strateegilise julgeoleku alustalaks olev energia- ja elektrivarustus/majandus (välis)finantsistide kontrolli alla? Ja seda veel suisa kogu Euroopas?
Alles mõni aasta tagasi oli kõik justkui korras ja nüüd on järsku kõik täitsa perses? Küsimusi kui-palju.


Vahet pole, millised hullud seda jama veavad, aga energia(ja/või) vahendusärimehed hõõruvad rõõmust käsi kokku, et rohehullud praegu seda nende energia bisnessi ajavad.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Paistab, et AMvA ei tea, mida see lause tähendab. Definitsiooni järgi praegu 32A peakaitse tähendab seda, et klient saab igal ajahetkel tarbida kuni 32A energiat. Võrguteenuse osutaja kohustus on tagada talle peakaitses lubatud võimsus.


Seda eeldusel, et alajaamast talle see 32A ka tuleb. Kui 70A postitrafo taga on kümme sellist 32A maja, siis igal ajahetkel see lubadus ei kehti.
Selles ju see elektriautode massiliseks muutumise takistus ongi - kõik panevad suure tarbimise samal ajal taha ja alajaam otsustab, et enam ei jõua.
Pealegi enamik eramuid on meil ikka 16, mitte 32A.

Ja autode paremaks minek tähendab suuremaid akusid ja suuremaid laadismiskiirusi, mis esitab kõrgemaid nõudeid jaotusvõrgule (rohkem ampreid). Kodumajapidamise elektritarve on tänapäeval aga suhteliselt tühine, praktikas võib seal olla ehk 5 amprit korraga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas AMvA »

Peeter kirjutas:Tulevik saab olema selline, mitte nagu praegu et "iga klient tarbib igal ajal piiramatult oma peakaitseme ulatuses" vaid: "iga tarbija saab tarbida küll oma peakaitsme ulatuses aga võrk määrab millisel ajavahemikul ja kui suures koguses".
Paistab, et AMvA ei tea, mida see lause tähendab. Definitsiooni järgi praegu 32A peakaitse tähendab seda, et klient saab igal ajahetkel tarbida kuni 32A energiat. Võrguteenuse osutaja kohustus on tagada talle peakaitses lubatud võimsus.


Nalja teed või? Mine uuri palju su elukoha viimase alajaama võimsus on, siis arvuta natuke ja tule siia tagasi.
logistik76
Liige
Postitusi: 271
Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas logistik76 »

Mul maamajas saab 1 faas 20 A peakaitset ja seda saab ikka iga kuu mitu korda tagasi lülitada, kui paar võimsamat koduseadet sisse ununeb ja veel mõne tööriistaga töötada üritad.5 A ei kujuta kuidagi ette.
10 A-ga elektriauto pistikust laadimisega on samaväärne:
Veekeetja, võimsam veeboiler, vanakooli tolmuimeja, elektripliidi suurem keeduplaat või väiksem praeahi jne.
Kui nende kasutamise võrk välja kannatab, kannatab ka elektriautot laadida ( mitte korraga muidugi).
Lisaks, olgu auto aku kui tahes suur, energiat saab lisada ainult niipalju, kui eelnevalt kulutatud.300- 500 km sõidavad iga päev üksikud.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2620
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas vanahalb »

Madis Reivik kirjutas:Jäätmete sorteerimine pole nii keeruline kui tundub aga masinavärgi nimi on JÄÄTMETE SORTEERIMISE TEHAS ja siis kohalikud ning KOVi broilerid kisavad taevani et ei tohi, ehkki endal prügimägi varjab päikese..

Ehitusjäätmed läbi purusti, magnet eraldab terase, teine magnet alumiiniumi, kerged osad puhutakse minema (õigupoolest imetakse minema) - ega ma kõiki nüansse ei tea kuid see on olemasolev tehnoloogia. Ning see tehas võib olla suletud nii et tolm välja ei jõuagi ning kasutada sedasama puiduhaket et endale energiat toota.


Liiga lihtne see sorteerimine ei ole sest niisuguse tehnoloogiaga on võimalik suuri kodumasinaid või sõiduautosid purustada. Siis jääb ka piisavalt sodi järele mida eraldi töödeldakse. Tallinnas on selleks veski Kuusakoskil.

Ehitus -või olmejäätmemete purustamisel tõmbavad need magnetid koos metalliga igasuguseid kaltse ja kiletükke kaasa ning sellist paska ei osta pärast mitte keegi.

Soomes laseb Fortum küll kõik olmejäätmeid ja ehitusprahti läbi purustaja ja ainult selleks et ahju mahuks. Seal põletatakse kõik põlev energiaks ja alles tuha seest hakatakse metalli ja muud paremat eraldama.

Üleüldiselt on ka Soomes , Heinolas, eraldi kompleks mis eraldab magnetite, materjali erikaalu, elektrijuhtivuse jms põhjal igasuguseid komponente aga tõsiselt peent fraktsiooni on vaja et kasvõi kaabllil oleks plastiku ning vasegraanulid eraldi.
Jõudlus on selline et ka Eestist viiakse sinna sodi.

Iru elektrijaam põletab samuti jäätmeid ja päris arvestatavas koguses müüs sealt eraldatud põlenud rauda. Ca 1000 tonni kuus kui õigesti mäletan igasuguseid pudelikorke, madratsivedrusid, naelu jms.
Miks ta Jõelähtme prügilat tühjaks ei põleta ei oska kommenteerida.
Peeter
Liige
Postitusi: 2539
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Peeter »

AMvA kirjutas:
Peeter kirjutas:Tulevik saab olema selline, mitte nagu praegu et "iga klient tarbib igal ajal piiramatult oma peakaitseme ulatuses" vaid: "iga tarbija saab tarbida küll oma peakaitsme ulatuses aga võrk määrab millisel ajavahemikul ja kui suures koguses".
Paistab, et AMvA ei tea, mida see lause tähendab. Definitsiooni järgi praegu 32A peakaitse tähendab seda, et klient saab igal ajahetkel tarbida kuni 32A energiat. Võrguteenuse osutaja kohustus on tagada talle peakaitses lubatud võimsus.


Nalja teed või? Mine uuri palju su elukoha viimase alajaama võimsus on, siis arvuta natuke ja tule siia tagasi.
See on nüüd küll väga lihtsameelne kiljatus. Vastuseks sellele teatan, et olen kursis võrguehituse selliste arvestustega.
Lisaks märgin veel seda, et olen pidanud tegelema ka kahe KÜ näitel teemaga, et kas ja kus ja millal ja milliste lisameetmetega oleks võimalik KÜ-l võimaldada elektriauto laadimist KÜ kinnistul, kes ja kuidas (st millise tehnilise lahendusvariandiga) selle välja ehitab, kes selle ehituse peaks kinni maksma ja milline peaks seejärel olema "õiglane tasu" sellise hüve loomise , st nii el.auto laadimise võimaldamise ja/või/kui ka laadimise" eest.
Me oleme siin kõik (mina kaasa arvatud) selles küsimuses väikesed inimesed. Tunnistust sellest annab juba see, et kuigi meil on kliendilepingus ette nähtud õigus saada igal ajahetkel kuni oma peakaitse ulatuses energiat, on võrguteenuse osutajad läbi aastate leidnud, et "ega nad ikka kõik koos ei tarbi, ja kui tarbivadki, siis jumal nendega, meie käest nad kõik koos rohkem kui 2/3 meie poolt neile lubatust nüüd küll ei saa! Mis see kõik meile maksma siis läheks ja üleüldse käigu parem persse!" Esimesed siin juba virisevad, et nad ei saa sedagi, mis peakaitsel kirjas.... No ja siis? See on sinu/teie isiklik probleem! Nii ütleb sulle võrguteenuse osutaja. Kui oleksid nende jaoks "tegija" (ükskõik millisest aspektist), siis oleks juba ammu jookstud ja uus trahvo paigaldatud jne.

Soovitan mu jutt nüüd oma väikese inimese mured unustades uuesti avatud mõttega üle lugeda!

Ja veelkord selgitan. Üks asi on kliendilepingu termin, hoopis teine asi on tegelik olukord. Üks asi on see, mis sulle kliendilepingus lubatakse ja kokku lepitakse, teine asi on see, millise nägemusega (üle- või alakatte, reserviga, mt) otsustab võrguteenuse osutaja sinu piirkonnas võrguteenust pakkuda.
Ja praegu selle "peakaitse"-termini järgi on kliendil õigus tarbida igal ajahetkel just nii palju energiat, kui palju on sätestatud lepingus tema peakaitsel ja võrguettevõtte kohustus on see tagada. (Kui just tõesti ei ole mingeid erilisi lisakokkuleppeid).
Uue perspektiivse lepinguga nähakse ette, et peakaitsega määratakse ära suurim tarbitav võimsus üle mille pole kliendil õigus rohkem tarbida aga võrguhaldur ei pea enam tagama peakaitsel märgitud amperaaži. Kõik. See ongi "Smargrid" võrgu idee. Kui võrku hakkab tõmbama kooma, siis ei pea jooksma kaablirullide ja trahvodega, vaid saab administratiivselt tõmmata tarbimise maha. Nii kiirperspektiivis, kui ka pikemas perspektiivis. Punkt.
Selle asemel, et panna jämedam kaabel ja võimsam trahvo, hoida katlad tules põlevkiviga (juhitav energia) vähemalt senikaua kuni uued energialahedused valmis on, selle asemel tahavad rohehullud TÄNA JA KOHE elektribörssi (statsionaarselt defitsiidis istuvat) mille tagab juhitamatu tuule ja päikese energia. Ükskõik mis, aga et oma põlevkivi välja...
NB! Märksõna nr1: Strateegiline riiklik sõltumatu energiajulgeolek.
Märksõna nr2: Eesti vanasõna: Ära vanasse kaevu enne sülita, kuni uus valmis pole!
Märkus nr3: Sellised "Lubatud kuni..., aga võrguandjal pole kohustust tagada" tüüpi lepingud juba Euroopas (vähemalt Saksas) kehtivad.

Tänase päeva "kärn" on Delfi uudis, et autojuhtide puuduse tõttu võivad Eesti poed tühjaks ja tanklad kuivale jääda. Ma ei kujuta ette kuhu kaovad siis need ADR-koolitusega hea elu peal kodus oma voodis magavad bensupütimehed? Et tahavad kõik minna Euroopasse/Inglismaale kabiini magama (kuigi seda ei või ju justkui uuest aastast enam)? Eesti ADR veokite seiskumise põhjustamiseks tuleks luua mingi uus administratiivne/tehniline/riiklik meede millega juhid/autod/ettevõtted lihtsalt kõik rajalt maha võetakse ja seda hakkab jõuliselt läbi viima seaduste täitmist kontrolliv organ elik politsei. Kes selliseid meetmeid Eestis rakendama kavatseb hakata?
Eraldi teema on see, miks ajakirjanikel on vaja (eriti veel meie tänases olukorras) üleüldse selliseid hirmutavaid pealkirju üldse treida, kui jutt käib aiaaugust mitte aiast.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 3321
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Madis Reivik »

Vaatasin vanu meile

Aastal 2010 oli Kliima-energia agentuuris koosolek, teemaks väike rahaeraldis Smartgridi arendamiseks (ca 20k EUR). Sisu - vähekriitiliste tarbijate lülitamisega ajutiselt vähendada võrgu koormust tippude ajal ja sellega vältida reservvõimsuste kasutamist. Täpselt see - boilerite jms väljalülitamine (või miks ka mitte, sisselülitamine ületootmise ajaks).

Hääletati. Osad olid poolt osad vastu (nt üks tuntud olümpiavõitja oli vastu). Üks argument et Elering juba tegeleb või siis TTÜ võiks ise hakata kunagi tegelema.

Praegu on aasta 2021 ja persse, varsti istume pimedas.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: kobra ja 15 külalist