71. leht 187-st

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 16 Juul, 2021 16:07
Postitas avrnbr
ruger kirjutas:Kuuldes sellist jama pidevalt uudistes, liigub nimetissõrm oimukohale-idioodid tegelevad teemaga.

Pigem kipub nimetatud sõrm päästikule. :twisted:

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 16 Juul, 2021 18:59
Postitas maksipoiss
Ghostship kirjutas:a. Kohvipaksu pealt ennustades, kui toit ja elamiskulud tõuseks nii 30% ja kütused oleks seal 2 euro liiter kandis, oleks enamus alla keskmise teenijaid kohe käpuli finantsiliselt.)

Selline tõus võtab ka nõksa üle keskmise teenijad käpuli.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 16 Juul, 2021 19:44
Postitas blueant
ruger kirjutas:Igasuguste kliimaneutraalsuste ja rohepöörete osas üsnagi täpne avaldus Monika Helmelt. Kahjuks enamusega siin peab nõustuma. Tahtes meeldida suurriikidele, võtame väikese riigina kohustusi, mida peaks eelkõige täitma suured reostajad ja tööstusriigid.

Täpset pole seal midagi.

Nagu Kriku ütles, ega riigi pindala CO2 ei emiteeri. Eesti CO2 heide on sama suur kui Kongo DR-l, Tansaanial ja Rwandal-Ugandal kokku. Kamba peale kokku elab neis 200 miljonit inimest ja ka gloobust värvides saab päris lahmaka laigu.

Teiseks me ei tee seda suurriikidele meeldimiseks, vaid selleks, et meie lastelastele parem maailm pärandada. Uutmoodi eetika on ka argument, et me oleme väike riik. Oma solgitoru sa ju jõkke ei juhi argumendiga, et naabreid on palju ja las parem nemad filtreerivad. Selline suhtumine on ühest teistest kultuuriruumist.

Kolmandaks käib meil no vähemalt sajas aasta, kus kehtestame muu maailmaga võrreldes igasuguseid reegleid ja piiranguid kõiksugu tegevustele, mitte ainult keskkonnaalastele. Mida kust kaevandada tohib ja kelle nõusolekut selleks vaja on. Mitu tuld, mismoodi toodetud-taadeldud jne peab olema kalalaeval. Ma ei ütle, et siin ülereguleerimist ei juhtu, aga kõige selle käigus ei jää lääs muust maailmast maha, vaid elu on aasta-aastalt aina paremaks läinud.

Neljandaks oleme me koos muu Euroopaga piisavalt suured, et kliimakäitumist mõjutada nii eeskuju kui turujõuga. Ühel hetkel võivad kliimavaenulikke tooteid oma vahel vahetama jääda ainult paariariigid. Ka Hiina peab oma majapidamise kiirelt korda saama, kui ta Euroopa ja USA suureks kaubanduspartneriks tahab jääda.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 17 Juul, 2021 8:52
Postitas Kilo Tango
Eleringi võrk olevat elektriautode tulekuks valmis.


https://www.err.ee/1608280329/eesti-ele ... uks-valmis

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 17 Juul, 2021 9:28
Postitas parkija
Tutvusin artikli sisuga ja kõik on oletuslik - leian sõnu : peaks , võiks , soovituslik jne . Kapten Trummi sõnadega : järjekordne eduraport , mille kõrvale saab kenasti mahutada oigamise et ülikõrge elektrihind on põhjustatud venemaa elektri vähesusest .
Taristu peaks vastu pidama , aga elektrit ei jätku .

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 17 Juul, 2021 10:21
Postitas hjl85
blueant kirjutas:
Nagu Kriku ütles, ega riigi pindala CO2 ei emiteeri. Eesti CO2 heide on sama suur kui Kongo DR-l, Tansaanial ja Rwandal-Ugandal kokku. Kamba peale kokku elab neis 200 miljonit inimest ja ka gloobust värvides saab päris lahmaka laigu.

Teiseks me ei tee seda suurriikidele meeldimiseks, vaid selleks, et meie lastelastele parem maailm pärandada. Uutmoodi eetika on ka argument, et me oleme väike riik. Oma solgitoru sa ju jõkke ei juhi argumendiga, et naabreid on palju ja las parem nemad filtreerivad. Selline suhtumine on ühest teistest kultuuriruumist.

Kolmandaks käib meil no vähemalt sajas aasta, kus kehtestame muu maailmaga võrreldes igasuguseid reegleid ja piiranguid kõiksugu tegevustele, mitte ainult keskkonnaalastele. Mida kust kaevandada tohib ja kelle nõusolekut selleks vaja on. Mitu tuld, mismoodi toodetud-taadeldud jne peab olema kalalaeval. Ma ei ütle, et siin ülereguleerimist ei juhtu, aga kõige selle käigus ei jää lääs muust maailmast maha, vaid elu on aasta-aastalt aina paremaks läinud.

Neljandaks oleme me koos muu Euroopaga piisavalt suured, et kliimakäitumist mõjutada nii eeskuju kui turujõuga. Ühel hetkel võivad kliimavaenulikke tooteid oma vahel vahetama jääda ainult paariariigid. Ka Hiina peab oma majapidamise kiirelt korda saama, kui ta Euroopa ja USA suureks kaubanduspartneriks tahab jääda.

Loll jutt suhu tagasi. Toome siis siia 3 milj migranti ja kõik on korras :wall: EL võib ka kohe kõik tuled välja lülitada ja mitte s..gi ei muutu. Absoluutselt mitte midagi. EL osa on 8% kogu maailma co2-st.
Niikaua sa seda jura ajad kui esimene arve postkasti kukub või kui mõtled kas vaatan tv-d, sest elekter jube kallis. Ja sinu ettekujutus EL-i suurusest on ülepaisutatud. Ja kas sa tõesti arvad, et Tansaania, Rwanda jne püsivad samal tasemel?!? Ka sealsed elanikud tahavad paremat elu ja parema eluga kaasneb suurem saaste.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 17 Juul, 2021 10:24
Postitas hjl85
Kilo Tango kirjutas:Eleringi võrk olevat elektriautode tulekuks valmis.


https://www.err.ee/1608280329/eesti-ele ... uks-valmis

Ja nagu ikka -kortermajade elanikud vaadaku ise. Võrk võib olla aga laadimisjaamade ehitamine magala/kortermajade juurde rajoonidesse on sisuliselt võimatu. Seega kujuneb auto jälle luksuseks.
Minu aga loodan, et mõni 27-st riigist saadab selle plaani seenele. Läbirääkimised kestavad kindlasti aastaid

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 17 Juul, 2021 10:54
Postitas Kilo Tango
hjl85 kirjutas:...
Ja nagu ikka -kortermajade elanikud vaadaku ise. Võrk võib olla aga laadimisjaamade ehitamine magala/kortermajade juurde rajoonidesse on sisuliselt võimatu. ...


Mis alusel sa seda väidad?

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 17 Juul, 2021 11:51
Postitas Smith
hjl85 kirjutas:
Kilo Tango kirjutas:Eleringi võrk olevat elektriautode tulekuks valmis.


https://www.err.ee/1608280329/eesti-ele ... uks-valmis

Ja nagu ikka -kortermajade elanikud vaadaku ise. Võrk võib olla aga laadimisjaamade ehitamine magala/kortermajade juurde rajoonidesse on sisuliselt võimatu. Seega kujuneb auto jälle luksuseks.
Minu aga loodan, et mõni 27-st riigist saadab selle plaani seenele. Läbirääkimised kestavad kindlasti aastaid


Kortermajas elades oledki haavatavam igasugustele olukordadele.
Olen seda ka varem öelnud - need ENSV ajal ehitatud kortermajad tuleb varem või hiljem
niikuinii jalapealt maha võtta. Sisekliima, elektrijuhtmestik, vee-ja küttetorustik, planeering
jne on ajast maha jäänud ning nende renoveerimine pole majanduslikult mõttekas.
Meil on siin maakohas KOV kas müünud või lammutanud enamus neid vanasid vallale
kuuluvaid lobudikke ja ehitanud uued. Väljakutse on tohutu kuid see penoplasti ja
odava Poola krohvi alla peitmine ei ole lahendus. Ehk kuskil kolkakülas kus tõesti see
kinnisvara ei ole midagi väärt.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 17 Juul, 2021 14:08
Postitas hjl85
Aga vot seda ei maksta kinni ja neile inimestele täiesti ükstaskõik. Praegu on praegu ja mingi asi X saja aasta pärast huvitab väga väheseid.
Selle plaani nimi on utoopia ja kuidas see kõik puutub autode laadimisse?!? Neid ei jaksata nagunii ehitada.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 17 Juul, 2021 14:09
Postitas hjl85
Alf Kilo: vaata selle sama eleringi tegelase intervjuud ak-s ja ka palja loogikaga on see mõistetav.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 17 Juul, 2021 16:14
Postitas Kilo Tango
Üldiselt on nii et elektriautode hind läheneb väga suure kiirusega sisepõlemismootoriga autode hinnale. Erinevate hinnangute kohaselt võrdsustuvad hinnad va. 3-5 aasta jooksul. Siis pole enam korterielanikul mingit põhjust oodata -läheb paneb auto poes käimise ajaks kiirlaadijasse ja järgmise päeva mure on murtud.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 17 Juul, 2021 16:45
Postitas kana tagumik
Keegi tegi märkuse - 4000 lehekülge juttu uues "eurodirektiivis" ja tuumaenergiast mitte sõnakestki.

Elektriautod - on linnastunud väikekodanlase mugavussõiduk, mõeldud korrast teedele ja oludesse, kus kogu infra ja teenindus on suht käe -jala juures. Igasugused Brüsseli ja kantslereliitide eluviisi aga 99,9999999999999999999999999999% endale lubada ei saa. Lisaks saaks akude utiliseerimisest kiiresti kasvav nuhtlus, praegu päästab elektrautode suht väike kasutus. Suurem osa aega hakkaks kuluma laadimisjärjekordades, niikaua kui elektrikaid on vähe, pole probleemi.

Lisaks ei taheta rääkida konnasilmast - elektri nõudluse MEELETUST kasvust ja igasugustest realistke vahendite puudumisest, kuidas seda rahuldada. See, mis täna on elektriauto pistikusse talutav, muutuks kasvava nõudluse korral küsitavaks. Igasugused jutud ühistranspordile üle minekust on jällegi linnaelidi mull. Eriti irooniline, et suurlinnades on ühistransport pigem üle koormatuse kui alakasutuse suunas juba praegu.

Seda lõime lugedes tuli mõte, millest ei räägita: 4000 lehekülge kirjutati valmis eeldusel "palju küsid, vähe saad, vähe küsid, ei saa midagi".

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 17 Juul, 2021 21:57
Postitas wudu
hjl85 kirjutas:
Kilo Tango kirjutas:Eleringi võrk olevat elektriautode tulekuks valmis.


https://www.err.ee/1608280329/eesti-ele ... uks-valmis

Ja nagu ikka -kortermajade elanikud vaadaku ise. Võrk võib olla aga laadimisjaamade ehitamine magala/kortermajade juurde rajoonidesse on sisuliselt võimatu. Seega kujuneb auto jälle luksuseks.
Minu aga loodan, et mõni 27-st riigist saadab selle plaani seenele. Läbirääkimised kestavad kindlasti aastaid

Kõik uute ja ka renoveeritavate korterelamute juurde, kus on üle kümne parkimiskoha peab rajama ka kohustuslikus korras laadimistaristu. Alates selle aasta 10. märtsist.
https://forte.delfi.ee/artikkel/92647365/koigi-uute-korterelamute-ja-arihoonete-parklates-peab-saama-elektriautosid-laadida

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 19 Juul, 2021 14:20
Postitas nimetu
Üldiselt on nii et elektriautode hind läheneb väga suure kiirusega sisepõlemismootoriga autode hinnale. Erinevate hinnangute kohaselt võrdsustuvad hinnad va. 3-5 aasta jooksul. Siis pole enam korterielanikul mingit põhjust oodata -läheb paneb auto poes käimise ajaks kiirlaadijasse ja järgmise päeva mure on murtud.

Mina nii optimistlik ei oleks. Kui eesmärk on täielikult minna üle elektriautodele, siis see tekitab tohutu nõudluse akudes kasutatavate haruldaste metallide järgi. See nõudlus ületaks olemasolevad koobalti, liitiumi ja nikli varud ning kindlasti ületaks ka praeguse tootmisvõimsuse. Kõige sellega kaasnevad mitmetahulised riskid - nii loodusreostuse vallas kui ka poliitilises mõõtmes. Hiina on kaugelt suurim haruldaste muldmetallide tootja ja omanik - ligikaudu 80% neist metallidest kaevandatakse sealt ning lisaks sellele toimub seal enamuse nende materjalide töötlemine (ka need materjalid mida kaevandatakse mujal riikides). Veel üks asi mis jäetakse tihti mainimata on see, et nende materjalide kaevandamisel ja töötlemisel on tohutu süsinikujalajälg. Märkimisväärsed varud on ka sellistel riikidel nagu Brasiilia, Vietnam ja Venemaa. Iseasi kas need riigid on üldse valmis koostööd selles vallas tegema. Isegi kui hind peaks võrdsustuma, siis tarneraskused on lähemas tulevikus (järgmise 10 aasta jooksul) vägagi tõenäolised.

Viide:
https://www.earthworks.org/cms/assets/u ... lowres.pdf