Isemeisterdamine
Ise tehtud, hästi tehtud! Eks töö ise olegi suurim õpetaja, st. oma vigadest õpitakse. Samas õeldakse, et loll õpib enda, tark aga teiste vigadest...
Tänapäeval ju tehaksegi kiivreid fiibrkiust (või mis ta oligi). Sellist potti oleks vast parem teha samamoodi, nagu paate tehakse. Spets kiudriie, või võrk ja siis mõksiga kinni. Lähemalt peaksid vast ise seda kanti uurima, ei ole spets.
Tänapäeval ju tehaksegi kiivreid fiibrkiust (või mis ta oligi). Sellist potti oleks vast parem teha samamoodi, nagu paate tehakse. Spets kiudriie, või võrk ja siis mõksiga kinni. Lähemalt peaksid vast ise seda kanti uurima, ei ole spets.
* Otsin pilte ja infot Aegna merekindluses teeninutest, eriti aastatest 1930-34 *
* Meie peaülesanne olgu peatada eestlaste väljasuremine. Ukrainlased ei sure välja ka siis, kui nad kotavad (enamasti venelastega asustatud) Ida-Ukraina ja Krimmi! *
* Meie peaülesanne olgu peatada eestlaste väljasuremine. Ukrainlased ei sure välja ka siis, kui nad kotavad (enamasti venelastega asustatud) Ida-Ukraina ja Krimmi! *
Kui klaasriiet pole, siis võiks vist marli ka kõlvata. EPO vaiguga liimitakse neid tõepoolest kokku, st et kiht kihilt määrid klaasriidelaraka EPOga sisse ja lajatad vormi. Ja kuskil vanas mudelautode raamatus tegid pioneerid kere vormi VASELIINIGA sisse enne, kui EPO ja klaasriidega jändama hakkasid. Õieti nägin Tartu pioneeride majas ihusilmaga pealt, kuda võidusõidumudelitele nõnda keresid tehti. Ise käisin siis küll raketiringis...
Täpsemini tuli esmalt teha puust autokere, korralikult ära lihvida jne, et kuju õige sai. siis lõigati sellele praod sisse, pragudesse läksid miskid plaadid, mis hiljem hakkasid vormi pooli eraldama. Kui need paigas, siis tehti selle puust auto peale kere vorm, samuti klaasriidest ja EPO-st. Siis kui vorm valmis, hakati vormi sisse päris automudeli kere tegema.
Muidu on see teema ka minu jaoks aktuaalne, nimelt on kange tahtmine teha saksa poti kujuga jalgrattakiiver. Klapiks mu liikuriga hästi kokku.
Täpsemini tuli esmalt teha puust autokere, korralikult ära lihvida jne, et kuju õige sai. siis lõigati sellele praod sisse, pragudesse läksid miskid plaadid, mis hiljem hakkasid vormi pooli eraldama. Kui need paigas, siis tehti selle puust auto peale kere vorm, samuti klaasriidest ja EPO-st. Siis kui vorm valmis, hakati vormi sisse päris automudeli kere tegema.
Muidu on see teema ka minu jaoks aktuaalne, nimelt on kange tahtmine teha saksa poti kujuga jalgrattakiiver. Klapiks mu liikuriga hästi kokku.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
-
- Liige
- Postitusi: 1230
- Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
- Asukoht: Tallinn, Õismäe
- Kontakt:
Kui jätkad sama tehnoloogiat, st paber+liim, siis võid kasutada esiisade tarkust. Kleebi esimene kiht lihtsalt veega.
Tegin kodus kunagi toreduse pärast poisile ajalehepaberist kera. Kleepisin paberitükid õhupallile.
Esimene kiht veega ja sealt edasi kliistriga.
Siis lasin palli tühjaks ja võtsin välja.
Seesugust tehnoloogiat kasutades tegi üks mu tuttav niidist lambikupli!
Tegin kodus kunagi toreduse pärast poisile ajalehepaberist kera. Kleepisin paberitükid õhupallile.
Esimene kiht veega ja sealt edasi kliistriga.
Siis lasin palli tühjaks ja võtsin välja.
Seesugust tehnoloogiat kasutades tegi üks mu tuttav niidist lambikupli!
Paber ja liim tehnika on hästi ära unustatud vana, nimeks papjemažee. Enne plastmassiajastut tehti nii nukkude päid jpm. Sai isegi koolis tööõpetuse tunnis nii üks buratiino pea tehtud. Mudel plastiliinist, pärast pea pooleks ja plastiliin välja, siis peapooled uuesti kokku. Vaha oleks parem, saaks väikesest august välja sulalt. Pealispinda lihvida, veidi pahteldada ja värvida - valmis.
Nii saab tervele pataljonile kiivrid, head kerged pealegi . Ja siis sõda mängima!
Nii saab tervele pataljonile kiivrid, head kerged pealegi . Ja siis sõda mängima!
-
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 14 Veebr, 2005 13:23
- Kontakt:
Klaasriiet on Tartus Abakhani poes niipaljukui kulub,vaiku saab mõnest paadipoest,või rekkapoest(mõeldud stangede lappimiseks).Ettevaatust kõvendi doseerimisel!Tallinna kandi inimesed saavad vaiku ka Kiilis asuvast paaditehasest vist...Tartus tehakse neid vastavalt Lähtel,Kvissentalis ja mingi koht on veel Lemmatsis.
liivaPritsi ja värviPüstoliga
Peale mõnenädalast väga pikkade pausidega tööd sai lõpuks ühe projektiga mäele. Juba pikemat aega oli plaanisn 8cm GrW 34 alusplaat korda teha, st puhastada ja värvida.
Liivapaberile ja terasharjale ei hakanud isegi mõtlema, võtsin kohe liivapritsi ette.
Tehniline resurss oli järgnev:
Nõukaaegne mitte just väga tootlik kompressor, millega on paras auto rehve täis pumbata.
U 200l vahepaak, ilma milleta oleks töö tegemine täiesti mõttetu. Ehk siis 5-7 at surve ülesse ja paak võimaldab survet hoida mõnda aega.
Kõige tähtsam element on loomulikult liivaprits. Tegemist ei ole mingi müstilise masinaga. Gaasiballoon, paar toru, paar kraani ja törts keevitamist. Minu õnneks oli see masin juba tubli põhjanaabri pool kunagi valmis tehtud.
Esmalt katsetasin vene pilduja alusplaati puhastada:
Ja jumal nägi, et see on hea. Seejärel proovisin ka käenahka koorida. Õnnestus küll ja õnneks päris luuni välja ei läinud:
Algseis oli siis järgmine. Plaat oli u 60 aastat maapõues peidus ja u 4 aastat ootas töökat kätt.
Peale puhastamiset tulemus järgmine. Korraks oli näha ka relva numbrit, aga kuna ma jäin pooleks sekundiks seda vahtima siis lendas see koos liivaga kõigi tuulte suunas. Seega tuleks paati veidi siluta ja uus number peale joonistada. Ps. plaat on olnud rohelist värvi, vähemasti altpoolt. Täiesti võimalik, et ülemine pool oli kollane, sest jalad samuti kollased.
Plaadi ülemine pool sai tehtud enne jaani. Samas mökerdasin selle Buvanolsiga kah üle, sai selline kena hall ja ei läinud roostesse nagu vene plaat mida ma üle ei töötlenud.
Ja kui ma olin selle kõik ära teinud võtsin elus esmakordselt kätte värvipüstoli ja värvisin plaadi punaseks nagu kord ja kohus.
Ise olen tulemusega rahul ja kellel midagi öelda on seda tulistan liivapritsist.
Lõpuks peaks siis see plaat saama selga kollase värvi, aga see juba tulevikumuusika. Jalgade töötlemine on veel ees, see tunduvalt keerulisem ja vastusrikkam töö. Puudu see jupp mis jääb plaadi ja jalgade vahele Nii et on mille poole pürgida.
Liivapaberile ja terasharjale ei hakanud isegi mõtlema, võtsin kohe liivapritsi ette.
Tehniline resurss oli järgnev:
Nõukaaegne mitte just väga tootlik kompressor, millega on paras auto rehve täis pumbata.
U 200l vahepaak, ilma milleta oleks töö tegemine täiesti mõttetu. Ehk siis 5-7 at surve ülesse ja paak võimaldab survet hoida mõnda aega.
Kõige tähtsam element on loomulikult liivaprits. Tegemist ei ole mingi müstilise masinaga. Gaasiballoon, paar toru, paar kraani ja törts keevitamist. Minu õnneks oli see masin juba tubli põhjanaabri pool kunagi valmis tehtud.
Esmalt katsetasin vene pilduja alusplaati puhastada:
Ja jumal nägi, et see on hea. Seejärel proovisin ka käenahka koorida. Õnnestus küll ja õnneks päris luuni välja ei läinud:
Algseis oli siis järgmine. Plaat oli u 60 aastat maapõues peidus ja u 4 aastat ootas töökat kätt.
Peale puhastamiset tulemus järgmine. Korraks oli näha ka relva numbrit, aga kuna ma jäin pooleks sekundiks seda vahtima siis lendas see koos liivaga kõigi tuulte suunas. Seega tuleks paati veidi siluta ja uus number peale joonistada. Ps. plaat on olnud rohelist värvi, vähemasti altpoolt. Täiesti võimalik, et ülemine pool oli kollane, sest jalad samuti kollased.
Plaadi ülemine pool sai tehtud enne jaani. Samas mökerdasin selle Buvanolsiga kah üle, sai selline kena hall ja ei läinud roostesse nagu vene plaat mida ma üle ei töötlenud.
Ja kui ma olin selle kõik ära teinud võtsin elus esmakordselt kätte värvipüstoli ja värvisin plaadi punaseks nagu kord ja kohus.
Ise olen tulemusega rahul ja kellel midagi öelda on seda tulistan liivapritsist.
Lõpuks peaks siis see plaat saama selga kollase värvi, aga see juba tulevikumuusika. Jalgade töötlemine on veel ees, see tunduvalt keerulisem ja vastusrikkam töö. Puudu see jupp mis jääb plaadi ja jalgade vahele Nii et on mille poole pürgida.
Kui on probleem, tõmba lõuga
Isemeisterdamine
Oli kuskil foorumis pikk teema Saksa "kaika" järeletegemisest. Treijoonised ja muu, lisaks pildimaterjal.
Otsinguga ei leia.
Kas keegi oskab suunata?
Tänud,
Rainer
Otsinguga ei leia.
Kas keegi oskab suunata?
Tänud,
Rainer
- Feeliks_Jalgraud
- Liige
- Postitusi: 898
- Liitunud: 02 Mai, 2008 14:56
- Asukoht: Teises kohas
- Kontakt:
Vb on see abiks:
http://www.lexpev.nl/grenades/europe/ge ... e2439.html
http://www.lexpev.nl/grenades/europe/ge ... e2439.html
Mul pole midagi mõistlikku öelda.../ ███████████]98% fucked up
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 14 külalist