Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
-noglik-
Liige
Postitusi: 47
Liitunud: 27 Mai, 2007 23:35
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas -noglik- »

04.12.1994 toimetati Estonial veealuste võtetega. Muuhulgas filmiti pirnvööri peal asuvat jäämurdetäävi, millel on näha kraapimise jälgi ja kerepoolses kaldenurgas räsitud kohta.
Videol mida olen näinud katkeb aga pilt ootamatult kohas, kui kaamerapilt liigub mööda jäämurdetäävi pirnvööri otsa suunas. Peale väljalõigatud kohta jätkus pilt hoopis teises kohas.

Siiski õnnestus väljalõigatud koha äärelt saada viimane kaader aeglustatud salvestuselt, millelt omakorda on näha jäämurdetäävil tugevate vigastustega algavat kohta. Lisatud pildil paremal ( võte 04.12.94 kell 14.20 ja 00sekundit )

Ehk keegi on leidnud ja leidub sellest kohast väljalõikamata osaga video või mõni teine sama kohta ja suures plaanis võetud kaader?
Oleksin tänulik viite eest, mis õigele kohale juhib.

J17a.jpg
J17a.jpg (17.87 KiB) Vaadatud 2382 korda
Sihi täpselt - läheb pihta.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15559
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Fucs »

-noglik- kirjutas:Ehk keegi on leidnud ja leidub sellest kohast väljalõikamata osaga video või mõni teine sama kohta ja suures plaanis võetud kaader?
Oleksin tänulik viite eest, mis õigele kohale juhib.

8) Seda, et see video on täpselt sellest kohast ära lõigatud, kus ROV liigub edasi mööda pirnvööri jäämurdetäävi ja jõuab peaaegu selle lõppu (mis lõpparuande kohaselt põhjustas kokkupõrkel eest ära kukkuva visiiriga sellele selle suurema "mõlgi"), on ka siinpool ammu tähele pandud :D aga mina ei ole leidnud midagi, mis edasi aitaks. Ei pikemat (kärpimata) videot, mõnda teist videot, ega pädevaid pilte.

04.12.1994 ALgus 14:01:48 -
Sarb Marine Sprint 101
client: Rockwater
vessel: Semi One
Tape number: 02
Task: Examination of bulbous bow of Estonia

Seda on lõigatud:
14:02:12 - 14:12:08 (10 minutit puudu)
14:20:00 - teadmata aeg

Samas pole õrna aimugi, kust see video algselt üldse pärineb/kes kust millal selle on saanud ja esimesena netti riputanud... kes seda millal lõikunud on.... jne
https://www.youtube.com/watch?v=OAQY4WVPBAs

UK videoanalüüsi- ja produktsioonifirma "Disengage" tegi osadele videotele omal ajal ka analüüsi. Nende hulgas olid ka videokassetid, mis filmitud 02.12.1994-04.12.1994
Kõnealune video peaks pärinema videokassetilt "B40a/number 6"
https://www.estoniaferrydisaster.net/pd ... sure10.pdf
Kahjuks pole suutnud enam netist leida selle raporti lisasid 1 kuni 4 :( ... kuigi kunagi ammu olen ma neid oma silmaga kusagil korra näinud...
Appendix 1. (videos supplied list)
Appendix 2. (documentation of cassetes contents)
Appendix 3. (comparisation of times covered)
Appendix 4. (still images from tapes)



* IMHO meiesugustel "diivanispetsialistidel" pole hetkel midagi muud teha... tuleb ära oodata uute eeluuringute aruanne + 3d fotogramm-meetria tulemused ja 3D modelleerimise tulemused ja loota, et siis midagi ka avalikult jagatakse...

Lootust natukene nagu oleks...
Modern analysis methods for Estonia investigations - vital areas to investigate.

Film material show damage on bulbous bow. There are several instances of damage visible
in the film material. This suggests collision with an object that could have been quite strong
considering the very strong construction of the bulbous bow according to the GGE report.
Compare this material with reports from earlier incidents that could have caused damage to
the bulbous bow. This damage was never investigated or commented by JAIC.

It is also important for a new investigation to analyze the video tapes filmed at the bow, mid-
ships and at the stern to confirm or reject if the hull up to 1 meter below the fender bar was
visible before the rocks were dropped on this position. Then it should have been possible to
detect the big damage on starboard side if divers or ROVs covered all of the ship with their
filming.

The sonar picture above also serves to illustrate the damage to the starboard side of the visor,
Heavy impact through collision with the bulbous bow or alternative? The picture above also
shows a damage on the starboard side that is not present on the sonar picture to the left. A
big part of the steel hull has been bent outwards from the visor. This damage needs to be
analyzed and also the force needed to bend this part of the visor with FEM analysis. A new
investigation needs to clarify when this damage occurred.

3D analysis of visor and bulbous bow.
Analyze the damaged areas of visor and the shape of the bulb in a 3D simulation to confirm
or reject if it is possible to explain damage by collision between visor and the bulbous bow
on the ship. This is achieved with the use of a portable 3D scanner and that information is
imported into a 3D model covering both the damaged visor and a 3D model of the bulb in
the bow.

Analysis of surfaces of visor.
The surfaces of the visor need to be investigated in order to find possible traces of collision
with foreign object. Material like titanium, aluminum alloys or steel may be present on the
surfaces. Several areas of the starboard side and port side of the visor needs to be examined.
On the starboard side of the visor there is a very sharp straight edge between an area without
paint and an area below with the white paint still intact. This sharp edge needs to be ana-
lyzed. The other edges of the area without paint also need to be analyzed. The shape of the
paint at the edges could indicate if the surface has been burnt when the damage occurred or
if the paint has been removed by mechanic deformation during collision with foreign object
or collision with the bulbous bow.

Photogrammetric investigation of the bulbous bow, shell- and bottom plating
This information will be used to analyze any damage to bow of the ship. This will be trans-
formed into a FEM analysis to rule out if any foreign object has hit this part of the ship. This
will also answer the question of what force and energy content would be needed to cause
any damage.
Photogrammetric investigation of the shell- and bottom plating will answer the question if
some water tanks were open to the sea which could have added to the sinking sequence.
https://www.seainfo.se/files/Estonia-In ... iative.pdf
praks
Uudistaja
Postitusi: 16
Liitunud: 29 Juun, 2014 18:26
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas praks »

-noglik- kirjutas:
Fucs-i viimati viidatud pdf dokument vahendab lk45 keskmises lõigus teavet tõkestus/turvavaierite kohta - Allveekaadrite põhjal järeldab Carlsson, et tõkestusvaierid olid kinnitatud laevakere küljes olevate kõrvade külge, kuid need polnud enne viimasele reisile väljumist kinnitatud rambi vastavate kõrvade külge. Vastasel korral oleksid need rambi avanedes puruks tõmmatud. (Carlsson 2007, 15, 18)

SSPA konsortsium on lisanud, et paremparda vaier ei olnud rambi külge ühendatud, sest selle küljes oleva seekli polt on terve. Vasakparda vaieri alumist otsa ei ole allveekaadritelt näha, kuid rambi vastav kõrv on terve. Seeklid ja kõrvad olid seejuures ahela nõrgimad lülid.

Lõpparuandes on kirjas - Rambi vöörpiigitekile tagasikukkumist tõkestavad turvavaierid olid rambi mõlemal küljel kõrvadest lahti tulnud.
Lõpparuanne Lk 118 III tulp


Huvitav miks nn.seeklid ja kõrvad ahela nõrgem lüli? Miks ei võinud järgi anda trossilukk ( vaevalt trossiots pleisitud oli) või terastross ise? Praeguste uuringutega vööri põhjalikult filmiti ja jääb vaid loota, et sealt saab lähitulevikus mingit infot vaierite kohta. Loomulikult ei kannata mingit kriitikat JAIC'i aruande ümmargune jutt kust midagi konkreetset näiteks nende vaierite kohta ei saa välja lugeda.

-noglik- kirjutas:
Igal vähegi parema kvaliteediga avatud vööri fotol, mis tehtud enne uppumist liinil olles on alati need turvavaierid ühenduses laevakere ja rambi vahel nähtavad. Mis võis olla põhjuseks, et need tormisele merele minnes seekord rambi küljest ööseks lahti võeti?

On see millegagi põhjendatav ja üldse võimalik, et need turvavaierid seal lihtsalt mõlemal poolel tolknesid ülevalt alla, rambi küljest lahti võetuna, samal ajal, kui nende vahel autod alles laeva sisenesid enne merele minekut?

Kas ei ole või ma ei leia seda kohta lõpparuandest, kus turvavaierite kohta oleks küsitud ja saadud tunnistajate ütlusi?

Kuna terve poldiga seekli ja selle lihtsalt lahti tulemise vahel on lahti keeramise ja kinni keeramise erinevus, kas mitte ei võetud need vöörirambi küljest lahti hetkel, kui uppunud laeval prooviti siseneda/avada/siseneti vöörirambi meetrise pilu kaudu autotekile?


Kui teoreetiline pahalane oleks turvavaierite eemaldamiseks seekli poldi lahti kruttinud siis vaevalt enam oleks selle tagasi keeramisega vaeva näinud.
kana tagumik
Liige
Postitusi: 1870
Liitunud: 13 Mai, 2009 19:12

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas kana tagumik »

Kõige hullem ,et ei tea, kas see artikkel ka midagi sisaldada võiks või üritatakse lihtsalt leheruumi täita parema puudumisel.

https://ekspress.delfi.ee/artikkel/9425 ... ja-tulisid
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36565
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

Just lugesin ise ka. Peamiselt oletused ja Rahumäe rahulolematus. Ainuke fakti moodi asi on see:
Ent kõige olulisem asi seostub laeva paremas pardas asuva ja keret läbistava auguga. See on vähemalt neli meetrit lai ja paarkümmend meetrit pikk. Vigastuse täpset suurust ei teata, sest ta jääb osaliselt laevakere alla. Kuidas ta sinna kärises? Rene Arikas ütleb, et laeva külje peal paikneb metallist põrkepruss. See on kohati kokku surutud. „Selleks on vajalik tuhandete tonnide suurust raskust,“ märgib ta. Ehk tema usub, et auk laevakeresse tekkis vraki enda raskuse ja merepõhjas toimunud nihkumise tõttu.
Kui nii, siis kõik kokkupõrketeooriad ükskõik millega võib ära unustada.
Mati79
Liige
Postitusi: 142
Liitunud: 18 Okt, 2020 0:13

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Mati79 »

Kriku kirjutas:Just lugesin ise ka. Peamiselt oletused ja Rahumäe rahulolematus. Ainuke fakti moodi asi on see:
Ent kõige olulisem asi seostub laeva paremas pardas asuva ja keret läbistava auguga. See on vähemalt neli meetrit lai ja paarkümmend meetrit pikk. Vigastuse täpset suurust ei teata, sest ta jääb osaliselt laevakere alla. Kuidas ta sinna kärises? Rene Arikas ütleb, et laeva külje peal paikneb metallist põrkepruss. See on kohati kokku surutud. „Selleks on vajalik tuhandete tonnide suurust raskust,“ märgib ta. Ehk tema usub, et auk laevakeresse tekkis vraki enda raskuse ja merepõhjas toimunud nihkumise tõttu.
Kui nii, siis kõik kokkupõrketeooriad ükskõik millega võib ära unustada.


Väga huvitav valikuline tõlgendus artiklist. Faktid kahtlastest objektidest vrakist eemal, järjekordne filmitud videomaterjali varjamine, kahtlaselt tühi autodekk, visiiri ja rambi vigastuste mitte klappimine? Mitte ükski neist ei jäänud sulle silma?

Ma olen Estonia teemat 4-5a aktiivsemalt uurinud ja see on üks parimaid ja sisukamaid artikleid seni.
Turist 47
Liige
Postitusi: 4363
Liitunud: 08 Nov, 2014 18:30
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Turist 47 »

kana tagumik kirjutas:Kõige hullem ,et ei tea, kas see artikkel ka midagi sisaldada võiks või üritatakse lihtsalt leheruumi täita parema puudumisel. https://ekspress.delfi.ee/artikkel/9425 ... ja-tulisid

Ära osta, ära maksa. "mingid objektid, kusagil-täpselt ei tea; see auk pardas- ei tea, veel midagi, mida ei tea". Asendustegevus, ei muud.
Võib olla, et ongi artikkel üks sisukamaid ja parimaid nagu siin kommenteeritud, aga ise paraku mingit "sisulisust" ei näe, ei oska näha.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Dr.Sci »

Turist 47 kirjutas:
kana tagumik kirjutas:Kõige hullem ,et ei tea, kas see artikkel ka midagi sisaldada võiks või üritatakse lihtsalt leheruumi täita parema puudumisel. https://ekspress.delfi.ee/artikkel/9425 ... ja-tulisid

Ära osta, ära maksa. "mingid objektid, kusagil-täpselt ei tea; see auk pardas- ei tea, veel midagi, mida ei tea". Asendustegevus, ei muud.
Võib olla, et ongi artikkel üks sisukamaid ja parimaid nagu siin kommenteeritud, aga ise paraku mingit "sisulisust" ei näe, ei oska näha.
Minu arust ei tasu ka ostmist ega isegi mitte jagamist siin... kasvõi seesama 20 m pikk ja 4 m lai laeva keret läbiv auk - Minu jaoks on selliste mõõtmetega umbes pool Laulasmaa Spaa ujumisbasseinist...ühesõnaga, lugesin küll kiiresti ja diagonaalis aga raisatud ajast on kahju.
Mati79
Liige
Postitusi: 142
Liitunud: 18 Okt, 2020 0:13

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Mati79 »

Dr.Sci kirjutas:
Turist 47 kirjutas:
kana tagumik kirjutas:Kõige hullem ,et ei tea, kas see artikkel ka midagi sisaldada võiks või üritatakse lihtsalt leheruumi täita parema puudumisel. https://ekspress.delfi.ee/artikkel/9425 ... ja-tulisid

Ära osta, ära maksa. "mingid objektid, kusagil-täpselt ei tea; see auk pardas- ei tea, veel midagi, mida ei tea". Asendustegevus, ei muud.
Võib olla, et ongi artikkel üks sisukamaid ja parimaid nagu siin kommenteeritud, aga ise paraku mingit "sisulisust" ei näe, ei oska näha.
Minu arust ei tasu ka ostmist ega isegi mitte jagamist siin... kasvõi seesama 20 m pikk ja 4 m lai laeva keret läbiv auk - Minu jaoks on selliste mõõtmetega umbes pool Laulasmaa Spaa ujumisbasseinist...ühesõnaga, lugesin küll kiiresti ja diagonaalis aga raisatud ajast on kahju.


Augu teemal tahaks veel üle täpsustada (mitte, et see oleks artikli põhiteema olnud), aga sellega pole asjad sugugi selged. Uurimistiim pole seni avaldanud videokaadreid sellest väidetavalt 20m pikast august. Norra dokumentaalis esitleti ühte auku kokkupõrke kahtlusena (ja teine auk oli kuskil mustas materjalis). Praegune uurimine teatas esialgu, et auke on veelgi rohkem, kuid hiljem on jutt keskendunud vaid sellele ühele ülisuurele augule ja keegi pole kinnitanud, kas tegu on Norra dokumentaalis esitletud augu kohaga (mis nüüdseks on rebenenud pikemaks?) või mingi muu kohaga. Ja millised on järeldused teiste aukude kohta.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36565
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

Mati79 kirjutas:Väga huvitav valikuline tõlgendus artiklist. Faktid kahtlastest objektidest vrakist eemal, järjekordne filmitud videomaterjali varjamine, kahtlaselt tühi autodekk, visiiri ja rambi vigastuste mitte klappimine? Mitte ükski neist ei jäänud sulle silma?
Nagu öeldud - need olid oletused.

Mati79 kirjutas:Ma olen Estonia teemat 4-5a aktiivsemalt uurinud ja see on üks parimaid ja sisukamaid artikleid seni.
Sinu standardite järgi, ma usun küll.

Mati79 kirjutas:Augu teemal tahaks veel üle täpsustada (mitte, et see oleks artikli põhiteema olnud), aga sellega pole asjad sugugi selged. Uurimistiim pole seni avaldanud videokaadreid sellest väidetavalt 20m pikast august. Norra dokumentaalis esitleti ühte auku kokkupõrke kahtlusena (ja teine auk oli kuskil mustas materjalis). . Praegune uurimine teatas esialgu, et auke on veelgi rohkem, kuid hiljem on jutt keskendunud vaid sellele ühele ülisuurele augule ja keegi pole kinnitanud, kas tegu on Norra dokumentaalis esitletud augu kohaga (mis nüüdseks on rebenenud pikemaks?) või mingi muu kohaga. Ja millised on järeldused teiste aukude kohta.
Rebendite tekkimine pärast laevahukku loodusjõudude toimel näib praegu olevat kõige lihtsam seletus ka väiksematele (mis arvatavasti võivad aja jooksul suuremaks rebeneda nagu isegi ütled).
Kasutaja avatar
ambur123
Liige
Postitusi: 1585
Liitunud: 27 Apr, 2009 9:37
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas ambur123 »

Kui autoteki algus on tühi ja lähedal vedelevad mingid objektid, siis ehk põhjaminekul laevast välja libisenud / kukkunud autod?

OT: laeval käinud tuukrid pidid kõvad mehed olema, seda mitte ainult füüsilises mõttes. Sattusin YouTube's osadele vanadele Rockwateri videotele, kus tuukrid laeva sisse läksid. Konda kottpimeduses kiivrilambi valgel mööda kajuteid ja koridore, siin-seal uppunute surnukehad ees ... Kõva närviga mehed!

PS: ma kahjuks ei leidnud enam linki, kuid mõni aeg tagasi üks Estonia teemat uuriv soomlane (ajakirjanik või "ajakirjanik") väitnud, et põhjamineku ööl olla olnud mingeid röövimisi vms vägivallakuritegusid. Ta täpsemalt ei tahtnud rääkida, sest see ei sobivat mälestamisega (vms udune põhjendus). See meenutas mulle ammu-ammu kuuldud kuulujutte sellest, kuidas inimestelt olla kuldkette kaelast tõmmatud. (Samas mine tea, võis vabalt olla ka päästeparvele rabelemise käigus.)
Kasutaja avatar
Siki
Liige
Postitusi: 1269
Liitunud: 09 Juun, 2020 14:29
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Siki »

ambur123 kirjutas:See meenutas mulle ammu-ammu kuuldud kuulujutte sellest, kuidas inimestelt olla kuldkette kaelast tõmmatud.


Need ei olnud vist ainult kuulujutud, vaid raamatusse jõudnud reaalsed mälestused pääsenutelt. Et koridorides trügivate inimeste seas olid noored mehed, ilmselt laevaga Rootsi "tööle" suunduvad vargad, kes kasutasid isegi veel sellises olukorras juhust :|
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Manurhin »

Kriku kirjutas:
Mati79 kirjutas:Augu teemal tahaks veel üle täpsustada (mitte, et see oleks artikli põhiteema olnud), aga sellega pole asjad sugugi selged. Uurimistiim pole seni avaldanud videokaadreid sellest väidetavalt 20m pikast august. Norra dokumentaalis esitleti ühte auku kokkupõrke kahtlusena (ja teine auk oli kuskil mustas materjalis). . Praegune uurimine teatas esialgu, et auke on veelgi rohkem, kuid hiljem on jutt keskendunud vaid sellele ühele ülisuurele augule ja keegi pole kinnitanud, kas tegu on Norra dokumentaalis esitletud augu kohaga (mis nüüdseks on rebenenud pikemaks?) või mingi muu kohaga. Ja millised on järeldused teiste aukude kohta.
Rebendite tekkimine pärast laevahukku loodusjõudude toimel näib praegu olevat kõige lihtsam seletus ka väiksematele (mis arvatavasti võivad aja jooksul suuremaks rebeneda nagu isegi ütled).

Aga kas rebendite servad mitte sirged ei peaks olema? Avastatud augul on ääred sissepoole kaardunud, täpselt nagu oleks see tekkinud kokkupõrke tulemusel mingi välise objektiga.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas nimetu »

Need ei olnud vist ainult kuulujutud, vaid raamatusse jõudnud reaalsed mälestused pääsenutelt. Et koridorides trügivate inimeste seas olid noored mehed, ilmselt laevaga Rootsi "tööle" suunduvad vargad, kes kasutasid isegi veel sellises olukorras juhust :|

Mitte ainult raamatusse, seda juttu on nad ka otse kaamera ees rääkinud. Meenub üks dokumentaalfilm Estoniast, kus pääsenud oma kogemusest rääkisid ja seal mainiti taoline intsident ära.

Aga kas rebendite servad mitte sirged ei peaks olema? Avastatud augul on ääred sissepoole kaardunud, täpselt nagu oleks see tekkinud kokkupõrke tulemusel mingi välise objektiga.

Miks nad peaksid sirged olema? Kui merepõhjas olev paljand vms seda külge pressis, siis see muljukski terase sissepoole.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Manurhin »

nimetu kirjutas:Miks nad peaksid sirged olema? Kui merepõhjas olev paljand vms seda külge pressis, siis see muljukski terase sissepoole.

Siis peaks see laev ju siiamaani seal terava servaga paljandi otsas istuma. Või põrkas äkki tagasi ja keeras veel natuke ringigi, nii et vigastus on ilusasti näha, mitte ei ole täpselt vastu merepõhja ja seda oletatavat paljandit? Ja varem oli ju jutt, et seal on põjas paks mudakiht. Kust see nii teravate servadega paljand nüüd äkki sinna sai? Maismaalgi on kõik graniitkaljud ja rändrahnud omal ajal jää poolt ümaraks lihvitud, kuidas siis merepõhjas selline terava servaga kivi olla saab?
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist