Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Fucs »

Manurhin kirjutas:Kas sellest eest ära kukkunud aparellist mingit pilti või joonist on kuskil juba ilmunud? Kui n.ö. loomulikul teel eest ära kukkus, siis peaks see vedelema täpselt laeva ees lapiti põhjas. Aga ma saan aru, et on kuidagi hoopis laeva külje najal püsti?

Siin on nüüd ametlikult välja öeldud kaks erinevat versiooni.

Rene Arikas via ERR 15.07.2021 kirjutas:"Tänasel päeval oleme ainult võimelised tuvastama, et vööriramp ei ole kinnitatud hingede külge ja ta lebab laeva paremas pardas, toetudes osaliselt laevakerele."

Rene Arikas via ERR 16.07.2021 kirjutas:Allveerobotiga tuvastati, et vöörirambi parema parda väike tükk on vöörirambi parema parda hinge küljes, et vöörirambi parema sisemise nurga tükk on puudu. Vöörirambi konstruktsioonil leiti erinevaid vigastusi, millest enamik on selle keskosas.

Jaan Metsaveer kirjutas:Kas parvlaev Estonia vööriramp on täiesti küljest või lihtsalt pöördunud? „See omab printsipiaalselt tähtsust,“

Dagens Nyheter 14.07.2021 kirjutas:Samtidigt har undersökningen upptäckt att bogrampen lossnat från ena gångjärnet och lämnat en fri infart till bildäck.
Tõlge: Samal ajal on uurimine avastanud, et vööriramp on ühest hingest lahti tulnud ja jätnud autodeki juurde vaba sissepääsu.

Bogrampen är sned men i princip helt nere, från att ha varit öppen 60 centimeter vid undersökningar som gjorts av Jutta Rabe och JAIC. Den är inte helt lös men hänger i ett gångjärn på sidan. Det är fri infart till bildäck, säger han.
Google tõlge: Vööriramp on kaldus, kuid põhimõtteliselt täiesti allapoole, olles Jutta Rabe ja JAICi uuringutes olnud avatud 60 sentimeetrit. See ei ole täiesti lahti, vaid ripub küljel hinges. Autodekile on tema sõnul vaba juurdepääs.

Õhtuleht 16.07.2021 kirjutas:Nii tingib uus uurimine kohese vajaduse mööda uusi niidiotsi edasi liikuda: kas ramp lebab täiesti lahtiselt või ripub ühe hinge küljes, nagu väideti Rootsi meedias?


*

Nagu ütles TTÜ laevaehitaja - senini pole seal avastatud midagi, mis seaks uurimiskomisjoni arvamuse kahtluse alla.

Täpsuse huvides tuletaks meelde, et vajadusel täpsemad ja põhjalikumad uuringud on planeeritud järgmise aasta kevadesse.
Praegused eeluuringud viiakse läbi selleks, et otsustada, kas mida kuidas ja millal järgmise aasta kevadel üldse uurima hakatakse.
2021 juulis olid algselt ette nähtud põhimõtteliselt ainult sonariuuuringud, et saada ülevaade vraki seisukorrast ja mere põhja olukorrast.
Postimees 09.07.2021 kirjutas:Eesti juhtimisel viivad Eesti ja Rootsi ametiasutused juulis Estonia õnnetuspaigas läbi eeluuringud. Projekti pikkuseks on kavandatud kümme päeva, kuid selle lõplik kestvus sõltub ilmastikuoludest.
ERR 10.07.2021 kirjutas:Reedel teostati seadmete testimine ja kalibreerimine; mõõdeti merevee olulised parameetrid: nähtavus, hapnikusisaldus jpm; viidi läbi vraki uurimine lehviksonariga; lasti mere põhja hoovuste suunda ja kiirust mõõtev seade ning alustati kogutud andmete töötlemisega.

Töödeldud andmeid on Rene Arikase sõnul vaja järgnevateks uuringuteks.

Kuna olud ja nähtavus mere põhjas olid ootamatult head teostati Eesti poole algatusel kohe lisaks ka osalised videouuringud.
Dagens Nyheter 13.07.2021 kirjutas:De i måndags upptäckta sprickorna i M/S Estonias skrov går längs med fartygssidan. Det tyder på andra och större skador än det hål som i höstas visades i en dokumentärfilm. Den estniska haverikommissionen kräver nu att en undervattensfarkost sänds ner för att filma fartyget.

Enligt direktören i den estniska haverikommissionen Rene Arikas har man förutom sprickorna också gjort andra observationer:

– Vi har upptäckt att det finns olika föremål utanför vraket som vi definitivt vill ha mer detaljerad undersökning av.

Men Estland trycker nu på för att utredarna snarast möjligt ska fotografera skrovet från en undervattensfarkost med en videokamera. Att göra detta nu har varit en eventuell möjlighet.

Från svensk sida har man däremot velat vänta med att fotografera vraket till nästa vår med fotogrammetri. Det är stillbilder som sätts samman och ger en stor detaljrikedom. Motivet för att vänta har varit att sikten i vattnet då är bättre med mindre alger och växtlighet. Men Estland vill gå snabbare fram:

– Sikten är tillräckligt bra för att utföra undersökningar med en undervattensrobot, säger Rene Arikas till Postimees.

Det kräver i så fall att ett nytt fartyg sänds ut, utöver det svenska och estniska som finns på plats. Ett sådant fartyg ligger enligt uppgift till DN redo och kan i så fall ganska omgående sända ner en robot för att filma M/S Estonia.

Google tõlge:

M / S Estonia laevakere esmaspäeval avastatud praod kulgevad mööda laeva külge. See viitab muudele ja suurematele kahjudele kui auk, mida eelmisel sügisel dokumentaalfilmis näidati. Eesti õnnetuste uurimise amet nõuab nüüd veealuse sõiduki allalaadimist laeva filmimiseks.

Eesti õnnetuste uurimise ameti direktori Rene Arikase sõnul on lisaks pragudele tehtud ka muid tähelepanekuid:

- Oleme avastanud, et väljaspool vrakki on mitmesuguseid esemeid, mille kohta soovime kindlasti üksikasjalikumat uurimist

Kuid Eesti soovib, et uurijad pildistaksid võimalikult kiiresti videokaameraga veealuse sõiduki kere.
. Selle tegemine nüüd on võimalik.

Rootsi pool on aga soovinud oodata vraki fotografeerimist järgmise kevadeni fotogrammeetria abil. Need on ikka kokku pandud pildid, mis pakuvad palju detaile. Ootamise põhjuseks on olnud see, et vees on siis nähtavam vähem vetikaid ja taimestikku. Kuid Eesti tahab liikuda kiiremini:

"Nähtavus on piisavalt hea, et uurimusi veealuse robotiga läbi viia," ütles Rene Arikas Postimehele.

Sel juhul nõuab see lisaks paigas olevale rootsi ja eestlasele uue laeva väljasaatmist. DN sõnul on selline laev valmis ja võib sel juhul üsna kiiresti robotit M / S Eesti filmimiseks alla saata.


*

Vaatades, kui kiirelt on Soome PV laevad kohal olnud, kui sealkandis mingi liikumine tekib, ....


Selle Soome poolse vraki valvega on minu jaoks natukene segased lood.
Olen otsinud avalikest allikatest infot selle kohta (nii tehnilise, juriidilise kui kasutatava praktika kohta), kuid midagi asjakohast mis selle valvamise praktilist poolt täpsemalt selgitaks pole leidnud.

Hylyn sukelluskiellon valvonta jätettiin suomalaisviranomaisille.
https://www.hylyt.net/item/estonia-595/
Merivoimien yksikkö on paikalla ja aluetta pidetään eri tavoin valvonnassa koko ajan. Valvonta on jatkuvaa, olipa vuosipäivä tai ei. Toki olemme hereillä sen suhteen, että vuosipäivä on käsillä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/raj ... ta/7561492

2019 septembris, kui need dokumentaalfilmi tegijad käisid all filmimas, siis info selle kohta tuli Soome piirivalvale Rootsist mis võimaldas neil n.ö. kiirelt reageerida.
Länsi-Suomen merivartiosto valvoo Estonian hylyn rauhaa.

Rajavartiolaitos oli saanut ennakkotietona Ruotsin viranomaisilta sunnuntaina, että Saksan lipun alla kulkeva sukellustukialus Fritz Reuter saapuisi Estonian hylyn alueelle maanantaina iltapäivällä ja sen henkilöstöllä on aikeena sukeltaa Estonian alueella.

Tõlge:
Piirivalve oli pühapäeval saanud Rootsi ametivõimudelt esialgse teabe selle kohta, et Saksamaa lipu all sõitev allveelaevade tugilaev Fritz Reuter saabub esmaspäeva pärastlõunal "Estonia" vraki piirkonda ja selle pardal viibijad kavatsevad sukelduda "Estonia" sukeldumiskeelu alal.

https://yle.fi/uutiset/3-10986984

2019a kokkuvõttev ülevaade Soome piirivalve tegemistest...
Estonian hautarauhan häirintä muodosti syyskuun lopulla aivan omanlaisensa kokonaisuuden. Saimme etukäteen ruotsalaisilta viranomaisilta tiedon, että Saksaan rekisteröity Fritz Reuter -niminen alus olisi tulossa suorittamaan sukellustöitä Estonialla, jonka hautarauha on lailla suojattu.

Tõlge:
"Estonia" hauarahu rikkumine moodustas septembri lõpus täiesti ainulaadse terviku. Rootsi võimud teavitasid meid eelnevalt, et "Estoniale", mis on seaduslikult kaitstud hauarahuleppega, tuleb sukeldumistöid tegema Saksamaal registreeritud Fritz Reuter nimeline laev.
https://navigatormagazine.fi/blogit/raj ... 0-luvulle/

Seega ilmselt teostatakse hukupaigas seiret radaritega ja kui sinna mõni alus peaks jääma pikemalt paigale, siis reageeritakse.
Kiirreageerimiseks on seni pakkunud lisatuge Rootsi pool, kes teavitab Soome piirivalvet infolekkinud planeeritavate tegevuste puhul juba ette.
Küsimus on, et kas Soome piirivalve reageerib ka juhul, kui näiteks Rootsi pool teavitab ette, et nende enda alus(ed) laevahuku paigas viibivad midaiganes ettekäändel.
Samas peab jääma sellisel juhul Soome poolele maha fikseeritud märge mõne sellise tegevuse kohta ja see peaks olema vajadusel kontrollitav.
Teine küsimus on, et juhul kui seal liiguvad allveealused, siis kas Soome poolel on võimekus ka selliseid aluseid seal tuvastada või mitte. Millegipärast kahtlen selles ja olen teatud määral skeptiline... midaiganes ka siis ei peaks tähendama see lause, et
aluetta pidetään eri tavoin valvonnassa koko ajan
, elik tõlgituna "piirkonda jälgitakse kogu aeg mitmel viisil".

*

Kuna juba sai selle postituse tegemine ette võetud, siis märgiks ära veel ka ühe natukene häiriva seiga.
Kui juba käib uus eeluurimine ja kõik teavad, et kogu see "Estonia" teema on ülimalt sentsitiivne, varasematel uuringutel on omajagu ämbreid kolistatud nii uurimisel kui selle kajastamisel, siis võiks ennast nüüd ometi kokku võtta ja mõtelda 10 korda alati enne, kui üks kord midagi välja üteldakse.

Lause: "Vigastuste ala vastas on arvatavalt graniidipaljand. Vaatluse põhjal ühtib vigastuste geomeetria graniidipaljandi geomeetriaga" oleks korrektsena siis "Vigastuste ala vastas on arvatavalt graniidipaljand. Vaatluse põhjal ühtib vigastuste geomeetria ARVATAVA graniidipaljandi geomeetriaga"

Et ei jääks kohe alguses arusaama (mis hakkab kohe kindla faktina oma elu edasi elama), et seal ongi juba 100% ära tõestatult kindlat just graniidipaljand.
Tõenäoliselt ongi, aga enne kindlas kõneviisis selle väitmist, tuleks ametlikel asjapulkadel see asi ikkagi üheselt selgeks teha.

P.S.
See (info kommunikeerimine) puudutab ka seda rambi hingede teemat... et kas ripub ühe hinge küljes või on ikkagi hingedest lahti.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:...

Mõni kinnitus veel hoiab, seepärast pole lapiti?
Vees on muidu asjad palju kergemad kui õhu käes.


Ma ei saa üldse aru miks see ramp peaks seal lapiti olema? KUI see ramp sealt eest kinnituste katkemise tõttu ära vajus, siis vööri kuju tõttu (vaata allolevat pilti) pidigi see sinna just täpselt nii toetuma jääma. Ise küsimus on selles et kuidas ramp oma pesast (autotunnelist) välja libises. Selle vastus peitub ilmselt algse raporti väites et eralduv visiir tõmbas rambi lahti. Kas see väidetav 60cm avatust on piisav, ei tea.

Pilt
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Fucs »

Tulles nüüd korraks tagasi rambi hingede teema juurde (minu eelmise posti esimene osa), siis ramp ei saa eest ära tulla ja lahtiselt "kerele toetuda" ainuüksi rambi pöördumisel (Jaan Metsaveere küsimuse sisu) ega ühele hingele rippuma jäädes/ühe hingega endiselt laeva kere külge jäädes (Rootsi meedia [kummalised] väited), sest see hing lihtsalt murduks sellisel juhul ära. Seega kui see ramp juba kord eest ära on ja "lebab paremas pardas" (Rene Arikas väide), siis ta "polegi enam kinnitatud hingede külge" (Rene Arikas).

Küll aga võib ramp olla eest ära murdunud koos parempoolse hingega: "parema parda väike tükk on vöörirambi parema parda hinge küljes, et vöörirambi parema sisemise nurga tükk on puudu" (Rene Arikas) ja järgi pole andnud mitte hing ise vaid laevakere. Küsimus jääb, et mis seisus on teine paremparda hing (keskmine) mis peale laevahukku terveks jäi ja loodame sellele ka mingi aeg vastuse saada.

Et oleks arusaadav, millest jutt, siis panin huvilistele jalavaeva vähendamiseks kokku seda teemat puudutava materjalide kogumiku ja visualiseeringud.

Lõppraport:
LA01.png


LA02.png


2001 aastal fikseeritud seis rambi parempoolse välimise hingega oli selline:
Packo04 .png



Kiidan ja tänan!

Kriku


Aga palun :D
Fucs
Kasutaja avatar
-noglik-
Liige
Postitusi: 47
Liitunud: 27 Mai, 2007 23:35
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas -noglik- »

VR1.png
VR1.png (217.96 KiB) Vaadatud 6971 korda
Manused
VR2.png
VR2.png (222.83 KiB) Vaadatud 6971 korda
Sihi täpselt - läheb pihta.
praks
Uudistaja
Postitusi: 16
Liitunud: 29 Juun, 2014 18:26
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas praks »

Varem oli kuulda, et üks Estonia ahtrirampidest oli ka pisut irvakil. Praegu väidetakse, et mõlemad kinni.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1000
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas davidsoniharald »

praks kirjutas:Varem oli kuulda, et üks Estonia ahtrirampidest oli ka pisut irvakil. Praegu väidetakse, et mõlemad kinni.


Allikas palun mõlemale väitele.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
praks
Uudistaja
Postitusi: 16
Liitunud: 29 Juun, 2014 18:26
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas praks »

davidsoniharald kirjutas:
praks kirjutas:Varem oli kuulda, et üks Estonia ahtrirampidest oli ka pisut irvakil. Praegu väidetakse, et mõlemad kinni.


Allikas palun mõlemale väitele.


Lasen praegu puusalt, kuid mäletan, et Rockwateri videol olevat see täitsa olemas. Kiire google andis selle tulemuse: https://www.estoniaferrydisaster.net/es ... pter27.htm (as to (8) The condition of the starboard stern ramp). Kurat teab, ehk mingi häma ehk targemad oskavad öelda.

https://www.ohtuleht.ee/1038832/video-j ... aki-vastas Videos: 00.50 min

Ohutusjuurdluse Keskuse pressikonverents: https://www.youtube.com/watch?v=GXPHrUsVxsc 53.37 min jutt ahtrist ja ahtrirampidest koos piltidega.
kana tagumik
Liige
Postitusi: 1870
Liitunud: 13 Mai, 2009 19:12

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas kana tagumik »

https://www.postimees.ee/7301961/estoni ... kas-ja-aab

postimehe blogi ,sealt tuleb nati uut infot ka

Aab: Kõigepealt faktid. Me nägime aruandest seda, et oli lõikeid. Kes ja millal käis - esialgu nende faktide tuvastamine on Rene meeskonna tegutsemine.


Jaak Aab: Kui me ei saa neid vastuseid, siis toome rambi üles ja vaatame üle. Tahe on seda teha võimalikult põhjalikult. Kui kõigist nendest asjadest tulevad asjaolud, et peame kriminaaluurimisega alustama, siis mina võin seda küll kinnitada. Ka minu hinges on olnud erinevaid küsimusi.


Ma ei tea, kui palju ja kas PM mittetellijad näevad ,aga Arikas ütleb:
Signaali segamine on fakt.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Põgeniketulv Euroopasse..

Postitus Postitas Kriku »

Arikas: Esiteks see pikkus oli tund. Aga ilmselgelt ta uppus väga kiiresti - see on fakt. Ilmselgelt ei olnud piisavat aega inimeste evakueerimiseks. See ei vastanud ühelegi toonasele riskistsenaariumile. Paljud rahvusvahelised reeglid on muutunud, see on vigadest õppimine. Mis puudutab Estonia uppumise stsenaariumid, siis minu eesmärk on digitaliseerida kõik joonised ja viia läbi simulatsioonid. Seal me saame päris täpse vastuse, kuidas toimus ruumide täitumine, millised nihkumised toimusid. Seda me varasemalt teinud ei ole. Põhirõhk on sellest hetkest, kui Estonia läks vee alla ja kuidas ta merepõhja kukkus - millised vigastused sellest. Visiiri vabastamise kohta tahan ka teha. Kas see on loogiline, et vesi tuli ainult visiiri ja rambi kaudu sisse? Seda me saamegi simulatsiooniga.

Jaak Aab: Kui me ei saa neid vastuseid, siis toome rambi üles ja vaatame üle. Tahe on seda teha võimalikult põhjalikult. Kui kõigist nendest asjadest tulevad asjaolud, et peame kriminaaluurimisega alustama, siis mina võin seda küll kinnitada. Ka minu hinges on olnud erinevaid küsimusi.
Parem hilja kui mitte kunagi.

Signaali segamine on fakt. Minu otsus oli see, et ma tulen sellega avalikuks. Esimesel päeval oli üks tund, teisipäeval ja kolmapäeval hakkas erinevatel aegadel ning kestis uuringute lõpuni. SEda signaali segati. Oli erinevad signaale, rägime klassikalisest sonari signaalist. Segamine on see, et 3D sonaril oli järele jäänud 20-50 meetrit. Miks? Läksime segaja algallikast eemale. Mida lähemale me jõudsime, seda segavaks see jäi. Selle tõttu jäid meil tähtsad tööd tegemata. Ma olen kaasanud erinevaid spetsialiste.

Tegemist on segamisega. Me peame mõistma, et olles ka sõjandust õppinud, siis klassikalised allveelaevad on vaiksed - kuulavad ainult. Antud juhul oli tegemist segamisega.
Mnjaa.

Selle kohta siin vahepeal küsiti:
Arikas: Selle peale panna liivakiht. Lõpuks ehitada betoonsarkofaag. Vrakk hakkas lagunema. Liiv oli toodud suuremas koguses kohale. Seda ei pandud peale, kuna saadi aru, et Estonia katmise projekt on halb. Siis juba toimusid varingud. See on suurusjärgus kuskil 7 meetrit. Mina ma ootan? Kas peale seda, kui 1996. aastal toimusid varingud, kas on veel toimunud varingud.
praks
Uudistaja
Postitusi: 16
Liitunud: 29 Juun, 2014 18:26
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas praks »

https://www.youtube.com/watch?v=mJi5m8e ... 2SfVcF8Tmt
Estonia laevahuku toetusrühma istung. Ligi kaks tundi kõvema närviga vaatajatele. Minu arvates parasjagu poliitilist s...ta loopimist. Palju läheb aega Arikasel, et mämmutada üle infot mida on korduvalt räägitud. Uus info ei jõua härradele-prouadele kohale. Vähesed asjalikud küsimused Reitelmannilt ja Ruubenilt. Vägisi tekib hirm,et mis siis saab uurimisest siis kui Arikas viskab tüdimusega "ametniku lipsu" nurka ja läheb näiteks kaptenina Norra tagasi suurt raha teenima. 1.21 min tasuks mehe jutt ära kuulata, respect ehk maakeeli minu siiras lugupidamine.
Viimati muutis praks, 27 Juul, 2021 20:04, muudetud 1 kord kokku.
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Crispy »

Loen seda Postimehe teksti ja no kurat, kas olen mina loll ja ei oska lugeda või on see reaalselt purjus inimese poolt kirjutatud?
OLAVI
Liige
Postitusi: 1635
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas OLAVI »

praks kirjutas:https://www.youtube.com/watch?v=mJi5m8eNTAE&list=PLU985AFYCOtNPTE6PgyqZLa2SfVcF8Tmt
Estonia laevahuku toetusrühma istung. Ligi kaks tundi kõvema närviga vaatajatele. Minu arvates parasjagu poliitilist s...ta loopimist. Palju läheb aega Arikasel, et mämmutada üle infot mida on korduvalt räägitud. Uus info ei jõua härradele-prouadele kohale. Vähesed asjalikud küsimused Reitelmannilt ja Ruubenilt. Vägisi tekib hirm,et mis siis saab uurimisest siis kui Arikas viskab tüdimusega "ametniku lipsu" nurka ja läheb näiteks kaptenina Norra tagasi suurt raha teenima. 1.21 min tasuks mehe jutt ära kuulata, respect ehk maakeeli minu siiras lugupidamine.

Sinutoru näitab, et sellele videole on kirjutataud 8 kommentaari aga tegelikult on näha kolme.
Kas "video ülespanija" on juba 5 kommentaari kustutanud?
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Crispy »

OLAVI kirjutas:
praks kirjutas:https://www.youtube.com/watch?v=mJi5m8eNTAE&list=PLU985AFYCOtNPTE6PgyqZLa2SfVcF8Tmt
Estonia laevahuku toetusrühma istung. Ligi kaks tundi kõvema närviga vaatajatele. Minu arvates parasjagu poliitilist s...ta loopimist. Palju läheb aega Arikasel, et mämmutada üle infot mida on korduvalt räägitud. Uus info ei jõua härradele-prouadele kohale. Vähesed asjalikud küsimused Reitelmannilt ja Ruubenilt. Vägisi tekib hirm,et mis siis saab uurimisest siis kui Arikas viskab tüdimusega "ametniku lipsu" nurka ja läheb näiteks kaptenina Norra tagasi suurt raha teenima. 1.21 min tasuks mehe jutt ära kuulata, respect ehk maakeeli minu siiras lugupidamine.

Sinutoru näitab, et sellele videole on kirjutataud 8 kommentaari aga tegelikult on näha kolme.
Kas "video ülespanija" on juba 5 kommentaari kustutanud?

Ma kaldun arvama, et tegu on spämmkommentaaridega mida Youtube automaatselt kustutas.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Fucs »

praks kirjutas:https://www.youtube.com/watch?v=mJi5m8eNTAE&list=PLU985AFYCOtNPTE6PgyqZLa2SfVcF8Tmt
Estonia laevahuku toetusrühma istung. Ligi kaks tundi kõvema närviga vaatajatele. Minu arvates parasjagu poliitilist s...ta loopimist.
Jah :|
praks kirjutas:Palju läheb aega Arikasel, et mämmutada üle infot mida on korduvalt räägitud. Uus info ei jõua härradele-prouadele kohale.
praks kirjutas:Vähesed asjalikud küsimused .....
See kõik on nii kurb.
Ma saan aru, et tugitoolispetsialistid pidevalt unustavad asju ära või lihtsalt ei olegi viitsinud teema(de)ga ennast kurssi viia ega süveneda ja muudkui heietavad ühte ja sama jama, aga üks valitsuse liige, mitte et võiks, vaid PEAKS ennast hiljemalt pärast mingisse "Laevahuku uurimise toetusrühma" määramist või ise sinna ronimist, teema üksikasjadega igakülgselt kurssi viima. Sa oled valitsuse tasandil, ehk kõrgeimal tasandil mis võimalik, mingis spetsiaalse teemaga tegelevas "ühenduses", kus sinu uurimist pädevalt ja asjakohaselt toetavaks ülesandeks muuhulgas on esitada pädevaid küsimusi, aga sa lihtsalt lalised teemast mööda või ajad mingit umbluud seal....

AGA

Mulle jäi, või õigemini läks, nüüd jällegi üks järgmine asi segaseks.

Alates 14:47 räägitakse kaheksast rambi hingest :shock:
Rene Arikas kirjutas:... selleks hetkeks kui ta [MS Estonia] merepõhja jõudis, on kaheksast hingest alles jäänud vigastusteta ainult kaks hinge ja nende kahe hinge küljes, need on ka hilisemates erinevates aruannetes näha, on ta sellest hetkest saadik rippunud.....

Lõppraporti ja jooniste järgi oli rambil neli hinge.

Iga hing koosneb kolmest kõrvast, kõrvade sees olevatest puksidest ja nendest läbi lükatavatest telgedest. Igal hingel üks, keskmine kõrv, on keevitatud laeva kere külge ja kaks äärmist hinge kõrva on keevitatud rambi külge.
Kere küljes on neli hingekõrva ja rambi küljes kaheksa hingekõrva. Kokku NELI hinge. :scratch:

Et siis ma ei saa enam aru, kas tänasel päeval nüüd räägitakse kahest terveks jäänud HINGEST või räägitaksegi juba ainult kahest terveks jäänud HINGEKÕRVAST ?

Lõppraporti järgi hoidsid rampi pärast laeva põhja jõudmist ja seal lebama jäädes ees kaks terveks jäänud hinge (s.o. siis "hingekõrvadest" rääkides - kaks hingekõrva laeva kere küljes ja neli hingekõrva rambi küljes). Nüüd "parema parda väike tükk on vöörirambi parema parda hinge küljes" jättis mulle alguses mulje, et ära on rebitud laeva kere küljest, koos väikese tükiga pardast, parempoolse hinge keskmine kõrv, aga 20.juuli OJK pressikonverentsi videot vaadates sai selgeks, et ära on rebitud tükk rambi parempoolsest alumisest nurgast kus asub rambi parempoolne alumine hing ja see rambi tükk on selle parempoolse hinge küljes ja hing omakorda on ilusasti laeva kere küljes. Ehk, et järgi pole andnud mitte hing ega laevakere vaid ramp ise.
Endiselt ootaks infot selle kohta, mis seisus on rambi paremalt teine hing, mis jäi pärast laevahukku terveks :?:

****************

nn "Vinnova" aruandes "Technical Summary of the Investigation on The Sinking Sequence of MV Estonia" on LK 42 kuni 45 joonised rambist ja viletsa kvaliteediga fotod ka vigastustest.

http://www.itdemokrati.nu/msestoniaeng/ ... nglish.pdf

Fotod peaks pärinema ROV uuringute videost
Estonia dive by Rockwater 02-04/12/1994 millest osad lõigud ka Youtubes saadaval
https://www.youtube.com/watch?v=a9qcygmXU2o (siin on keegi enamvähem kõik avalikult saadaolevad ROV videolõigud üheks 1h 54m pikaks videoks kokku pannud)

Seal videos on filmitud rampi ja selle piirkonda kohe kokku lõigatud video esimeses pooles ja suht algusest alates (5:00 kuni 14:30).
https://youtu.be/a9qcygmXU2o?t=301
...ja uuesti alates 30:26 kuni 53:01
https://youtu.be/a9qcygmXU2o?t=1826

****************

Vahepeal on uute avastuste valguses "Estonia" uurimiste teemal koostatud Tallinna Tehnikakõrgkoolis ka üks magistritöö.

Tauri Roosipuu

PARVLAEVA ESTONIA HUKU VARASEMATE UURIMISTULEMUSTE VÕRDLUS SEOSES UUTE ASJAOLUDEGA
Magistritöö
https://digikogu.taltech.ee/en/Download ... 8075f5f0df
Kasutaja avatar
-noglik-
Liige
Postitusi: 47
Liitunud: 27 Mai, 2007 23:35
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas -noglik- »

VRTV2.jpg



Fucs-i viimati viidatud pdf dokument vahendab lk45 keskmises lõigus teavet tõkestus/turvavaierite kohta - Allveekaadrite põhjal järeldab Carlsson, et tõkestusvaierid olid kinnitatud laevakere küljes olevate kõrvade külge, kuid need polnud enne viimasele reisile väljumist kinnitatud rambi vastavate kõrvade külge. Vastasel korral oleksid need rambi avanedes puruks tõmmatud. (Carlsson 2007, 15, 18)

SSPA konsortsium on lisanud, et paremparda vaier ei olnud rambi külge ühendatud, sest selle küljes oleva seekli polt on terve. Vasakparda vaieri alumist otsa ei ole allveekaadritelt näha, kuid rambi vastav kõrv on terve. Seeklid ja kõrvad olid seejuures ahela nõrgimad lülid.

Lõpparuandes on kirjas - Rambi vöörpiigitekile tagasikukkumist tõkestavad turvavaierid olid rambi mõlemal küljel kõrvadest lahti tulnud.
Lõpparuanne Lk 118 III tulp

..............................................................................................................................

Igal vähegi parema kvaliteediga avatud vööri fotol, mis tehtud enne uppumist liinil olles on alati need turvavaierid ühenduses laevakere ja rambi vahel nähtavad. Mis võis olla põhjuseks, et need tormisele merele minnes seekord rambi küljest ööseks lahti võeti?

On see millegagi põhjendatav ja üldse võimalik, et need turvavaierid seal lihtsalt mõlemal poolel tolknesid ülevalt alla, rambi küljest lahti võetuna, samal ajal, kui nende vahel autod alles laeva sisenesid enne merele minekut?

Kas ei ole või ma ei leia seda kohta lõpparuandest, kus turvavaierite kohta oleks küsitud ja saadud tunnistajate ütlusi?

Kuna terve poldiga seekli ja selle lihtsalt lahti tulemise vahel on lahti keeramise ja kinni keeramise erinevus, kas mitte ei võetud need vöörirambi küljest lahti hetkel, kui uppunud laeval prooviti siseneda/avada/siseneti vöörirambi meetrise pilu kaudu autotekile?
Sihi täpselt - läheb pihta.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist