Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Mati79
Liige
Postitusi: 142
Liitunud: 18 Okt, 2020 0:13

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Mati79 »

Kriku kirjutas:Ma ikkagi ei saa aru, mis sonaripiltidest on jutt. Visiir tõsteti üles detsembris 1994. Postitatud pildile on kirjutatud 2000??


See sonaripilt ise on ikkagi tehtud ennem kui visiir leiti ja selle sama pildi peale uurijad ütlesid hiljem, et see oli hoopis metallplaat 7x10 mitte visiir. Rohkem sellest jälge kahjuks pole.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36581
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

See või?
Pilt
Mati79
Liige
Postitusi: 142
Liitunud: 18 Okt, 2020 0:13

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Mati79 »

Kriku kirjutas:See või?


Jah, seesama pilt. Varasemalt läbi käinud arutelu: https://www.militaar.net/phpBB2/viewtop ... 7&p=641051
Selle audentsust toona keegi ei kinnitanud, samas praeguseks on lekkinud see uurijate päris arutelu ja kirjavahetus 7x10m objektist, mis tõesti laeva juurest leiti.
(https://www.estoniaferrydisaster.net/es ... pter24.htm)
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36581
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

Selleks, et vraki lähedal merepõhjas asuv metallplaat kuulutada samaks kui sonaripildil punasega tähistatud kontuur, peaks too ese asuma vrakile piisavalt lähedal, et omal ajal sonaripildile jääda. Selle kohta pole ülal midagi öeldud.
Mati79
Liige
Postitusi: 142
Liitunud: 18 Okt, 2020 0:13

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Mati79 »

Kriku kirjutas:Selleks, et vraki lähedal merepõhjas asuv metallplaat kuulutada samaks kui sonaripildil punasega tähistatud kontuur, peaks too ese asuma vrakile piisavalt lähedal, et omal ajal sonaripildile jääda. Selle kohta pole ülal midagi öeldud.


Jah saan aru, et siin on variante palju, see pilt võib ka fake olla või mingi anomaalia. Aga algne mõte jääb suuresti samaks, et kui toona räägiti müstilisest visiiri sarnasest metallplaadist, mida uuriti/filmiti aga pole näidatud ja mille saatus on teadmata, siis selle leidmine praegu ikkagi annaks kinnitust, et see polnud häma ega bluff.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36581
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

Ei annaks, vandenõuteoreetikud väidaks vastu, et see kolakas on näiteks II maailmasõjast saadik seal olnud.
Mati79
Liige
Postitusi: 142
Liitunud: 18 Okt, 2020 0:13

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Mati79 »

Kriku kirjutas:Ei annaks, vandenõuteoreetikud väidaks vastu, et see kolakas on näiteks II maailmasõjast saadik seal olnud.


Seda küll, alati annab midagi genereerida, aga kuskilt jookseb loogiliselt mõtleval inimesel utoopilistesse asjadesse uskumise piir...
Näiteks minu jaoks on vastuvõetav uskuda, et see sonari pilt on fake või et A.Piht sattus kogemata pääsenute nimekirja kellegi eksimusel jne...
Aga kui sinna juurde käib jutt ja faktid, et merepõhjas oli visiiri sarnane metallist objekt, mis ei olnud visiir ja kiirabiautos oli inimene, kes oli A.Pihti sarnane aga ei olnud A.Piht...
Siis need juba ületavad selle piiri ja ennem ei usu kui olen mõlema kohta pilti näinud (nii metallist objekti kui A.Pihti teisiku kohta).
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36581
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

Jutt on, fakte mitte.
RandomGuy
Liige
Postitusi: 133
Liitunud: 12 Aug, 2021 14:09
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas RandomGuy »

Tere. Väga huvitav teema. :)

Tsitaat Drew Wilsoni raamatust laeva peal vedeleva visiir kohta:

Just niisugusel taustal hakkas Soome meresõidu
uurimisinstituudi hüdrolokaatoriekspert ja osakonnajuhataja
doktor Jouko Nuorteva analüüsima veel nelja vrakist lokaatoriga
saadud kujutist.
Lained ja õhumullid moonutasid pilte, kuid Nuorteval
õnnestus lõpuks saada merepõhjas lebavast vrakist rahuldav kujutis. Kõigil ülesvõtetel paistis mingi vraki vööriosale langenud
objekt.
Mitte 9–18 meetri kaugusel nagu esimesel hüdrolokaatoriga
saadud kujutiste komplektil. Hoopis laeva peal.Selle objekti kuju ja mõõtmed sarnanesid vöörivisiiriga. Kas
visiir oli endist viisi laevanina küljes kinni? Levis kuuldus: visiir
polnudki küljest murdunud.
Nuorteva ei kinnitanud midagi muud peale selle, et “on
vaadeldud suurt objekti”.
Kooskõlas valitsuselt saadud juhenditega väljendas ta
ennast nimme ebamääraselt. Ametiisikud olid palunud, et
Nuorteva avalikult ei mainiks vrakist kerkivaid õhumulle, mis
oleks tähendanud valelootuste julma elluäratamist. “See miski,
mida ma [hüdrolokaatoriga saadud kujutistel] nägin, võisid
olla õhumullid,” meenutas Nuorteva. “Aga ma ei tahtnud seda
öelda. Meile avaldati teatud survet, et vaikiksime ikka veel laevas
olevast õhust, sest avalikkusele oleks jäänud mulje, nagu polekski
inimesed merepõhjas surnud.”
Niisiis tuli tal tegelda “suure objektiga”.
Nuorteva teatel osutus, et hüdrolokaatoriga saadud kujutistel
vööri “peal” asunud suur objekt, mida arvati vöörivisiiriks, oli
hoopis autoteki rambi väändunud külje peegeldus. Terasest ramp
on suletud asendis, pakpoordipoolses servas umbes pool meetrit
paokil. See rambivigastus tekitaski peegelduse.
praks
Uudistaja
Postitusi: 16
Liitunud: 29 Juun, 2014 18:26
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas praks »

Mati79 kirjutas:
Kriku kirjutas:Ei annaks, vandenõuteoreetikud väidaks vastu, et see kolakas on näiteks II maailmasõjast saadik seal olnud.


Seda küll, alati annab midagi genereerida, aga kuskilt jookseb loogiliselt mõtleval inimesel utoopilistesse asjadesse uskumise piir...
Näiteks minu jaoks on vastuvõetav uskuda, et see sonari pilt on fake või et A.Piht sattus kogemata pääsenute nimekirja kellegi eksimusel jne...
Aga kui sinna juurde käib jutt ja faktid, et merepõhjas oli visiiri sarnane metallist objekt, mis ei olnud visiir ja kiirabiautos oli inimene, kes oli A.Pihti sarnane aga ei olnud A.Piht...
Siis need juba ületavad selle piiri ja ennem ei usu kui olen mõlema kohta pilti näinud (nii metallist objekti kui A.Pihti teisiku kohta).


Seda kiirabi video mitmel pool lõpuni arutatud kuid kestvalt on kodanike kes võtavad seda "faktina". Võtaks siis korraks veel teema lühidalt käsile.

Teadaolevalt sõidab kiirabi maha öösel Stockholmi sadamas Mariella autotekilt. Mariella lahkus õnnetuskohalt 28. septembril kell 13.20 ja jõudis Stockholmi kell 23.55. Seega sinna viimasesse ajaauku see video jääb.
28. septembri hommikul Rostockis vaatavad telekat laeva Diana II laevaarst Aivar Kaur, laojuhataja Enn Lääne, kaupluse juhataja Raivo Martinson ja hotelli majandusjuht Tõnu Polakes. Tunnevad ära Pihti Saksa telekanali kahes uudisklipis. Tõenäoliselt Turu Ülikooli Kliiniku ukse juures või siis mingis teises Soome X kohas. Kes usub neid ja kes ei. Mina isiklikult usun, et aastaid koos kapteniga töötanud mehed ei eksinud. Juhul kui Piht pääses siis on see üks kõige tõsiselt võetav tunnistus.

Pahalased pidid ikka vaest kaptenit kõvasti solgutama. Hommikul kuskil Soome haiglas ja päeva jooksul Mariella pardale. Ei ole ajaliselt see kiirabi video eriti veenev, seda tunnistas hiljem ka Sirje Piht. Loomulikult on härr Mati79 selles suhtes õigus, et võiks tolle saladusliku tüübi isiku avalikustada. Kuid tutkit, ametivõimude arvates pööbel ei vääri seda ja sealt siis vandenõud...

Teema jätkuks. Minu arust teenimatult tähelepanuta jäänud Taavi Raba jutt TV3 saates "Ma pääsesin Estonia katastroofist". https://tvplay.tv3.ee/ma-paasesin-eston ... u-10339451 Seda on siin varem arutatud, kuid kahjuks ei võetud ta väidet eriti tõsiselt. Kordamist see vääriks. Mõned väljavõtted saatest kus ta siis räägib tõenäoliselt Pihti hukkumisest.

Saatejuht: Mõne hetke pärast heidab Taavi valgust ka ühe hiljem päästetute nimekirjast saladuslikult kadunud meeskonnaliikmele kes on paljude arvates veel tänaseni elus.
Taavi Raba:............. Seal välistekil...Ma ei tahaks nimetada nimesid või ametinimetusi, sest sellest võib hiljem tekkida äkki mõni arusaamatus. Laevameeskonna liige oli seal, kellega me koos otsustasime, et kuna nägime, et ükski päästepaat loomulikul teel vette ei lähe ega tõenäoliselt ka vee peale ei tule, nagu peaks, siis mõtlesime, et avame päästeparve seal välistekil. Kui me selle lahti tõmbasime, jäi meeskonnaliige valele poole. Paat läks nii kiiresti lahti, et lükkas ta üle reelingu alla. Ta ei pääsenud. Tal polnud parve avamise hetkel päästevesti. Meil ei olnud päästeveste seljas. Pärast oli keegi telekas näinud, et ta oli kuskil pääsenud. Ta oli ära viidud ja rohkem pole teda keegi näinud. Ma tean, et inimene sai surma ja teda ei saanud näha kuskil. Silme all sai surma, kukkus vette.
Mati79
Liige
Postitusi: 142
Liitunud: 18 Okt, 2020 0:13

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Mati79 »

Taavi puhul tahaks temalt küsida, et kus ta varem selle teadmisega oli ja kellele ta on sellest rääkinud?
A.Pihti otsis taga Interpol, tema abikaasa otsis teda praktiliselt terve ülejäänud elu. Ja Taavi lihtsalt hoidis seda infot 25a enda teada?

Taavi jutule räägib muidu vastu E.Rodeni tunnistus:
https://www.estoniaferrydisaster.net/es ... 21.3.5.htm

Whilst Captain Arvo Andresson according to Silver Linde's doubtful statements was said to be on the bridge at ca. 01.00 hours, chief engineer Lembit Leiger was seen by safety officer Ervin Roden and others when stepping into a liferaft together with captain Avo Piht and the Veide twins (dance girls). All 4 are considered to be missing.

PS. R.Arikas on öelnud, et plaanis on tunnistajaid uuesti küsitleda. Pihti teema pole küll neil skoobis, aga mine tea, võibolla õnnestub ikkagi teatud üles kerkinud küsitavusi selgitada.
BenJunior
Liige
Postitusi: 32
Liitunud: 07 Aug, 2021 22:36
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas BenJunior »

Õhtu ,
Võtad siit selle lugemisevara ja loed ja muigd ja …
Kes kiidab Arikat taevani ja kes …
Otsid netiavarustes ringi ja … leiad värsked uuringud.

Yhesõnaga
Lõpu aruandes on oige , vaid sõnad laev uppus sest oli täitunud veega. Kogu Estonia kere on täis erinevaid defformatsiooni pragusid. Ja hea et vraki asukohtki klapib.

Ja siis loed uudiseid , kus mingid Ttü pseudoteadlased avaldavad ekspert arvamusi , kes isegi ei tea mis keskond ja olukord seal all valitseb.

Laev lebab savikal kallakul , mille all tugev aluspõhi. Ehk siis tuleb moreen ja selle alt ka graniit. Laeva parema parda keskpaik 654 tekk , toetuvad täna kaljule. Erinevates videodes on naha , kuis seal korpus , justkui suure haamriga mõlki pekstud… ja siis , nende keskel on mingi imelik korrapärane 30meetrit pikk , pool diagonaalselt jooksev must joon mis algab ennem auku autotekil (3) ja loppeb rebendiga masinaruumis (2tekk) . Rebendi sisemuses näha , kuis kaared justkui läbistatud ja lõigatud . Need tugevad vigastatud keredetailid on tugevalt korrudeerunud.
Jah
Laev on erineva aja jooksul savisel pinnal vajunud … 4-5 meetrit Ida suunas ja 5-6 meetrit lõuna poole. Iga vajumise järgselt ikka rohkem ennast katusele keeranud. No isegi kui idee laeva libisemisest kividel oleks arutada, siis sellist keha uurimine ei tuvastanud, mis võinuks selle 30 meetrit tõmmata.
Vastupidi… kivid on ikka enamjaolt 3 ndast tekst yleval pool.. ja laev ju keeranud põhja veelgi enam yles.

Yks kõik kuidas mõtled ei suuda välja mõlda mis kuramus see nii konkreetne on mis sellise korraparase vigastuste rea teinud. Et isegi kui arvutada pyyad siis sllist liikumist ei ole ka laev merepohjas teinud.

Ahtri ramp (id) on kinni. Aparaat möllab pilti teha ja segav signaal ekraanil.
Sellest koigest hoolimta onnestub saada pilt tavalise ringsonariga millel näha erinevate toimetamiste jäljed laeva ahtris.

Laeva vooris on org , milles maetud midagi ja arusaamatu kedagi.. kuid kaardimaterjali uurimisel selgub, et 370 ooo m3 asemel on sinna laeva ette alasse taidetud vaid 30000 m3

Ajakirjanik kirjutab looo, kus Hr Arikas on kyl kohale tellinud 3d scannerimst võimaldava seadme. Kuid sellist tööd sonari spetsialist Brian ette ei võta kordagi. Mitte yhte 3d pilti laevast ei tehtud. Samas saanuks ju kohe kaardistada lava vööri osa ja augud jne jne.

Ja nyyd siis ka see , kuis koikke seda mis juba netis liikumas, pyytakse salastama hakata.
Väidetega, et Rootslastele ei näidata /ei anta ja Eestlastele ka ei anna…

Homme , homme Raudselt selgub et ….. Rahumägi…
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36581
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

Jajah, TTÜ pseudoteadlased.
BenJunior
Liige
Postitusi: 32
Liitunud: 07 Aug, 2021 22:36
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas BenJunior »

Aga kuis sa siis nimetad inimesi, kes räägivad asjadest mida pole näinud ja uurinud?
Alates 70 meetrist vaheneb hapnik trastiliselt. See ju igalt poolt läbi käinud.
Laeva kere ei roosteta ja mitte miski ei kasva.
Et skepitik küsiks, kas siis hukkunud ?!
Jah , on ühes tükis. Saaks üles tuua ja matta.

Siis vaatad vigastusi. Vaatad visiiri ja vaatad laeva. Laeval ei ole vigastatud atlandi luku ümbrus. Wtf ?!?! Seda saate isegi veenduda, netis olevast Rockwateri videost.
Et nii kui pole. Pole laeva poolel
Selliseid jälgi, mis visiiri alumise huule purustada suutnuks.
Et pole seal ka plahvatusest jälgi…

On ainult jäljed Rambist.
Ehk siis Rambil on Murdumine ja jäljed, mis on laeva ninga 100 % identsed.
Samuti ka vastupidi. Et laeva poolel on näha eranditult kõik vigastused mille on teinud ramp.
Vigastatud värvikriimud on korektsed ja ei ole kattunud hullu rooste kihiga.

Aga visiir on …. Nii kui … lõhki, katki jne.
Samas , visiiril sees puuduvad , rambi lahti tirimiseks vajalikud vigastused…

Aga teadlane raagib kuis visiir tõmbas lahti rambi.
Isegi kõige tugevama fantaasiaga insener ei seosta rambi avanemist visiiriga.
Tehniliselt oleks see võimalik aga vigastused ei sobi.
Seega niikaua, kuni pole fakte ja vigastusi. Neid kahte ma omavahel ei seoks.
Aruanne 14-15 sõlme , Visiir irdus. Aga mis juhtub kui sellise lennu pealt visata vette 55T ramp?! Ramp mille pindala on X ja laeva 14 solmega liikumisel tekkiv vee takistus kg/cm2 on suurem kui Visiisiri kaalu ja Visiiri pindala suhe. Ehk siis kui neid arvutama hakkate saate aru, et … selle kiiruse juures visiiri jääbki vööri lainesse laeva ette sõitma. Vigastused mis tekkivad peaks olema visiiri poolel meeletud, kui samuti peaks olema vigastatud laev.

Ja vaatad ja vaatad … aga mis puudu on ?!
Laeva poolel ( pulbal ) ei ole vigastusi, vaid mingid üksikud värvi kriimud.
Vaatad netist sarnaseid pilte laeva vööridest ja enamus neid kordades rohkem kriimustatud ja kraabitud kui Estonia nina.

Ärme unusta, et laeva süvis oli 5 meetri kanti ja enamus sellest siis ongi pulba. Ehk esimene ja ainus asi mis pidanuks ründama visiiri.

Et kui Insenerid ei suuda leida vastuseid sest puuduvad vigastused, siis meie pseudoteadlased on suutnud teha arvutusi mis ei reaalsusega ei klapi mitte kuidagi.

Vahendad laeva kiirust , siis laevale vett ei tule ja ta ei upu.
Aga sobivalt saad unustada kiiruse ja vee takistuse.
Et mis kuramuse moodi siis , et … see visiir minema lipsas , ilma et laevale mingeid vigastusi tekkinud oleks.?

Aga mis te arvate , kas merepõhjas on üks konkreetne koht, kus viir lebas ja kus Ta üles tõsteti!!

Haaa, nüüd tulevad appi viimased materjalid.
Visiiri on mööda merepõhja lohistatud sadu meetreid ennem
Kui üles tõsteti. Ja isegi parim , et viiri jälgi on mitmes kohas…
Et justkui yhes paigas arvutused ei sobinud, siis lohistati parema koha peale.
Just facts.
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1606
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Smith »

Kriku kirjutas:Jajah, TTÜ pseudoteadlased.


Muidugi, kahelda võib kõiges ja igale väitele saab vastu vaielda. Mingis mõttes ma isegi imetlen nende inimeste energiat, kellel on jaksu ning tahtmist olla kõige ja kõigiga opositsioonis. Selle asemel et usaldada spetsialiste, kes nagu ühest suust kinnitavad, et A on A, üritavad nad ise jalgratast leiutada ja jäävadki seda tegema. Mina usun tööjaotusesse: kui arst ütleb mulle, et mingi süst on hädavajalik, siis ma usun teda ja lasen selle süsti ära teha.

Täpselt samamoodi usaldan ma oma kodus elektritöid tegevat elektrikut ega hakka pärast tema lahkumist juhtmeid uuesti näperdama, et sealt mõnda võimalikku viga avastada. Usaldan bussijuhti, kes mind Tallinnast Tartusse sõidutab, ega seisa sõidu ajal igaks juhuks valvsalt tema kõrval. Usaldan restorani kokka ja söön hea meelega tema valmistatud rooga, mitte ei kahtlusta köögipersonali enda mürgitamises.

Niimoodi on lihtsam ja mugavam elada. Seda tõestab näiteks see, et mina saan täna õhtul minna teatrisse ja homme hommikul veekeskusesse, aga need, kes omaenese tarkusest vaktsiine väldivad, ei saa. Või siis vähemalt peavad enne seda mõttetult palju jahmerdama ja vaeva nägema. Soovin neile selleks jõudu ja jaksu!


See tänane Andrus Kivirähk’i arvamusartikkel sobib mitmesse teemase,
suurepäraselt ka akf-i “ekspertiisi” vastuseks. Mina näiteks ei ole mugav, aga sedavõrd loll
laevahukkude uurimises, et usaldan Eesti parimaid selles valls ning “pseudoteadlasteks”
küll neid nimetada ei sünni.

Et keegi valesti ei mõistaks, siis pidasin silmas BenJuniori mitte Krikut.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 23 külalist