Teeme sporti!

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Henry Sõjaväesaaga

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kas keegi noore nolgina on teinud "kiiruskatseid" vene "meestekaga" (tollal oli selline meestejalgratas)?
Meie tegime, kiirust mõõdeti mopeed Delta spidomeetri järgi. Minu rekord oli mäletamist mööda 45, kuid kõvemad vennad pressisid ka üle 50.
Delta maksimaalkiiruse (60 kmh) ei saanud keegi.
Nüüd on sellest 30 aastat möödas, mul on selline maastikumustriga rehvidega (kuid suurte ratastega) "mäekas", mõnikord käin sõitmas Kakumäe ja Stroomi ringi, 16 km.
Keskmine kiirus on 25 kmh ja pikemate sirgete lõpus maksimaalkiirus 40 kmh. Rattal on spidomeeter peal. Ideaalvormist seejuures kaugel (Indurainiga samastab siin ainult sileaju manstein).
Arvan, et kitsamate rehvide ja parema mehega sangas (40 kmh on mööda sõidetud küll) pole see 50 kmh eriline küsimus, sai ju käikudeta "meestekaga" vanasti kiiremini.
Me võime nüüd heietama hakata, et misasi on "võistlusratas" ja "linnaratas" (neid ka erinevaid), või kas spidomeeter on taadeldud.
Heas vormis 20-25a tüüp kerib 500 m 50 kmh täna läbi küll. Sõites jalgrattateel 20-25 kmh sõidavad nooremad mehed mööda nagu tühjast kohast.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Illike
Liige
Postitusi: 814
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Henry Sõjaväesaaga

Postitus Postitas Illike »

Oled küll kõva mees, seda ei saa kohe mitte eitada.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Henry Sõjaväesaaga

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Lisaks ei sõida mitte keegi linnas 50 km/h lihtsalt sel põhjusel, et inimesed käivad rattaga sõitmas vähe pikemaid distantse kui 200m.
Juhin veelkord tähelepanu, et 50 kmh on kasutatud senini maksimaalkiiruse (saavutatakse sirgete lõpuks) kontekstis.
Kui võtta täna jalgrattateedel ette kõrge keskmine kiirus, siis kujuneb asjast tegelikult algeline kiirusliku vastupidavuse treening.
Kui kerin mõnesaja meetrise sirge lõpuks 40-42 kmh spidomeetrile, siis tol hetkel viskab pulsi kuskile 130 kanti, mingi ristmiku vms ületamisel kukub juba 90 kanti.
A. Viru järgi peaks aeroobse reziimi pulss mul olema 150 kandis, anaeroobsel veel kõrgem. Joostes saab selle erilise vaevata kätte kuskil esimese kilomeetri jooksul.
Anaeroobsed ja kiiruslikud treeningud tähendavad ju veel kõrgemat pulssi.
Kogu jutt on siis selle linna ja tööinimese näpistatud tunnise tegevuse kontekstis (distantside ja aegade pikenemisel langeb keskmise kiirus tuntavalt).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Henry Sõjaväesaaga

Postitus Postitas von manstein »

Ah, jätame selle rataste ülekandearvude ja anaeroobse võimekuse teema.
Seda enam, et postituse autori enda viimane rattasõidukogemus jääb aastasse1985.
Ja isiklik suutlikus olematu..

Küll aga viskaks Trummile viimase õnge.
Vene ajal oli suht populaarne rakenduslik kergejõustikuala granaadivise.
Kolhoosi spordipäeval sai seda heitevahendit loobitud 61 meetrit. Diplom ka olemas..

Kusjuures tegu ju külalumpeni ettevõtmisega. Kõik ju puha pehmod.

Põnevil ootaks, kas Isand Trummil sarnasel militaaralal märk maas on.
Ja ega resultaat ehk üle saja meetri ei küüni.. Arvestades kehas pulbitsevat pauerit.

Kuigi:
Keskmine kiirus on 25 kmh ja pikemate sirgete lõpus maksimaalkiirus 40 kmh.

Ikkagi vist tavaline lihtsurelik.. Kahjuks..
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Henry Sõjaväesaaga

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Selle teemavälise ärapanemise initsieerisid siin ikka sõbrakesed manstein, vaoinas jne.
Peab ikka päris elav fantaasia (või siis elav rumalus), kui igale noorele mehele jõukohase numbri peale hakatakse Induraini nime omistama.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
herman30
Liige
Postitusi: 1435
Liitunud: 16 Apr, 2008 18:19
Asukoht: Soome
Kontakt:

Re: Henry Sõjaväesaaga

Postitus Postitas herman30 »

Kilo Tango kirjutas:Kui mu mälu mind ei peta, kasutasid sa trumm väljendit "linnaratas". Lisaks on selline kiirus linnas praktiliselt siiski saavutamatu. Lisaks ei sõida mitte keegi linnas 50 km/h lihtsalt sel põhjusel, et inimesed käivad rattaga sõitmas vähe pikemaid distantse kui 200m.
Ei tea milline on Trummi linnaratas aga minu arust on see selline:

Pilt

Mitte keegi ei aja 50km/h sellega.
andrus
Liige
Postitusi: 4332
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Henry Sõjaväesaaga

Postitus Postitas andrus »

Siin on see kapten Trummi linnaratas:
Pilt
Mingi pehmo on ennast selle taha seisma sättinud.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 3V5qbVbNLM
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Henry Sõjaväesaaga

Postitus Postitas Lemet »

Ei tea milline on Trummi linnaratas aga minu arust on see selline:
Linnarattaks vist ei kvalifitseeru, rohkem just maarattaks, maavanaemal poes käimiseks. Linnaratturitele (eriti just selle viimase aja jaburduse taustal, mida see seltskond on võtnud endale nõutama hakata) jääb selline riist liikluses kulgemiseks ilmselgelt lahjaks. Et mul aia tagant oma tervise eest hoolitsejad igapäevaselt hooga läbi kulgevad, on silma jäänud rohkem selliseid asju.

Pilt
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Henry Sõjaväesaaga

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Jah, selline on ka mul. See pole päris maanteeratas, kuid mitte ka maastikuratas, on küll kärniliste kummidega ja käikudega, millega saab hädaga maastikul sõita, kuid maastikurattast suuremate ratastega ja kiirema käiguga. Nagu selline kompromiss maastikuratta ja maantee sportratta vahel - esimesest kiirem, kuid teisest aeglasem (nii sõiduasendi kui rehvide poolest).

"Pehmo" on muide originaalis viide vaimu tugevusele, mitte füüsilistele võimetele. Õllereklaamis, kus see alguse sai, viide otsustusvõimetule mehele nagu.
Isik, kes ei julge kutse peale sõjaväkke ilmuda, on selle definitsiooni järgi pehmo ja sellel pole vähimatki seost tema kehaliste võimetega.
Samamoodi on siin foorumis pehmoks nimetatud kodanik Lobjakat, kes on väitnud kaitseväe rolliks "sümboolse paugu tegemist sõja korral".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Teeme sporti!

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:Jah, selline on ka mul. See pole päris maanteeratas, kuid mitte ka maastikuratas, on küll kärniliste kummidega ja käikudega, millega saab hädaga maastikul sõita, kuid maastikurattast suuremate ratastega ja kiirema käiguga. Nagu selline kompromiss maastikuratta ja maantee sportratta vahel - esimesest kiirem, kuid teisest aeglasem (nii sõiduasendi kui rehvide poolest).
Selliseid kutsutakse hübriidideks. Tänapäeva Eestis kõige mõistlikum valik kui just põhimõtte poolest metsas maastikurattaga müttamas ei käi.

Ülemisel piildil on siiski asfaldirehvidega ilma vedrustuseta maastikuratas.
Kasutaja avatar
Sho
Liige
Postitusi: 2908
Liitunud: 26 Jaan, 2009 18:45
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Henry Sõjaväesaaga

Postitus Postitas Sho »

Vaatan, et siin teemas on arenguid ja uusi alamteemasid.

1. LINNARATAS
Siin olen ma kompetentne, omades aastakümnete pikkust linnarattakogemust, kuni autod mõned aastad tagasi ratta keldrisse tõrjusid.
Üks õige linnaratas on just selline nagu mul - Schwinn City Cruiser.
Pilt
Laiad kroomist kiiskavad porikad, must-kollane herilasevärving, eriti suur, mugav ja pehme sadul ning kindlasti suured niklist kaubakorvid kahel pool tagaratast. Selline on linnaratas. Et suht aeglaselt ja mugavalt kulgeda peegelsiledal asfaldil. Eesmärgiks vältida organismi igasugust tervistrikkuvat anaeroobset või aeroobset kulumist. 16 kmh on selline paras keskmine ristlemiskiirus, neli korda kiirem kui jalakäija.


2. "PEHMO" UUS TÕLGENDUS
"Pehmo" on muide originaalis viide vaimu tugevusele, mitte füüsilistele võimetele.
See muudab kogu lugu. Päevakangelane Henry on siis väga "kõva" mees, tugeva vaimuga, julgeb esitada väljakutse militaarsüsteemile. Erinevalt "pehmodest", kes kõrvad lidus vastuvaidlematult alluvad ning esimese kutse peale sõjaväkke ilmuvad, julgemata vastu hakata. :wink:


3.Vaoinas: "Sul on õigus, hea sõber Trumm. Ma olen kasutajat Von Manstein näost näkku kohanud ja võin kinnitada, et tegu on erakordselt rumala inimesega.
Mhmh, nii on... päriselt ka."


Mina tunnistan ausalt, et olen loll. Seetõttu ei saa ka sellest postitusest aru.
Kui see on nüüd pugemine ja Trummile sõbraks trügimine, siis Trumm pole ometi nii loll, et sellise läbinähtava vale õnge minna.
Kui see on midagi muud, siis ma ei saa aru, mida öelda taheti.
Võtke teed ja tulge homme jälle..
Dan
Liige
Postitusi: 319
Liitunud: 03 Aug, 2005 16:08
Asukoht: Eestimaa
Kontakt:

Re: Henry Sõjaväesaaga

Postitus Postitas Dan »

Kapten Trumm kirjutas:Jah, selline on ka mul. See pole päris maanteeratas, kuid mitte ka maastikuratas, on küll kärniliste kummidega ja ...
http://www.youtube.com/watch?v=u8i7znv3qhs

See mees on autoriteet...
herman30
Liige
Postitusi: 1435
Liitunud: 16 Apr, 2008 18:19
Asukoht: Soome
Kontakt:

Re: Henry Sõjaväesaaga

Postitus Postitas herman30 »

Sho kirjutas: Üks õige linnaratas on just selline nagu mul - Schwinn City Cruiser.
:) See on küll päris kena ratta. Võtags meelega endale.
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Henry Sõjaväesaaga

Postitus Postitas denis23 »

Kapten Trumm kirjutas:Mölin sai alguse minu fraasist "eluohtlik kiirus jalgrattaga", millest üks piiratud mõtlemisvõimega tegelane järeldas, et see on 90+ kmh.
Minuarust on Tallinna linnasisestel jalgrattateedel 50 kmh, mida saavutab iga vähegi treenitud inimene tänavajalgrattaga juba väljaspool igasugu (elu)ohutuse piire.
Üle jalgrattatee tuimalt sõitvad autod (Kakumäel nt), kakerdavad rulluisutajad, rihma otsast lahti pääsenud koerad.
Enda kondid puruks kukkuda on lihtne ja ega õnnetu juhtumi korral ka otsa saada pole välistatud.
Olen korra esmaabi andnud ühele jalgratturile, kes sai umbes 30 kmh hunnikusse sõites lahtise reieluu murru.
Lihtsalt on nii :dont_know:

Tiksudes jalgrattateel ohutu kiirusega ca 30 kmh terve ja vähegi treenitud inimese pulss suurt üle 100 ei tõuse.
Seepärast pakuvad taolised armsas tempos rattasõidud peamiselt väikes kalorikulu ja head enesetunnet värskest õhust.
30 aastase inimese ohutu pulsisagedus on 210 miinus vanus aastates, seega 180 (A.Viru).
Aeroobse reziimi saavutamiseks (et suurendada hapnikutarbimist - see suurendab vastupanuvõimet ja kiirendab ainevahetust - saabub siis, kui anaeroobsed varud on kulutatud) peab olema pulsi sagedus vähemasti 150 (vähemalt 80% maksimaalsest) ja see peab kestma vähemalt pool tundi järjest. Ei soovita seda linna ja linnalähedastel rattateedel proovida, liiga ohtlik. Sestap tuleks tegeleda jooksmise ja suusatamisega, kus intensiivsus 1 km kohta on tunduvalt suurem ja vajalik reziim saavutatakse lihtsasti.

Väikesed kommentaarid. Ma teen suviti jalgrattatrenni ka 12 aastat, keskmiselt 3000-4000 km/aastas. Tavaline sõit on 70 km @ 30km/h mööda asfalti. See ei ole kiirus, millega sõidavad profid võidusõiduratastega muidugi, aga see ei ole ka väike kiirus.

Lühidalt öeldes, keskmiselt nädala jooksul jooksul, sa sõidad sadadest jalgratturitest mööda, sinust sõidab võib olla 3-4


Ehk siis, veidi alla 2.5 tunni kestev.

Tavaliselt, sellised trennid on suvel üle ühe päeva, vahest on iga päev, vahest on paar päeva järjest. Kolme päeva järjest 70 km ei jõua sõita.

Kui alustasin 25 aastasena, olid need näitajad oluliselt väiksemad muidugi. Usun, et ma peaksin tavalise 35+ inimese jaoks normaalses vormis olla.

Tavaline pulss trenni ajal on keskmiselt 140-150, tõusudel ning vastu tuult kuni 180, aga sellise koormusega rohkem kui 20 min ei ole meeldiv sõita. .

Üldiselt, üsna tõsise koormusega trenn, kalooridekalkulaator annab sellele trennile 2600 kcal energiakulu.


Kiirus 50 km/h tänavajalgrattaga on unelmate valdkonnas tavakodaniku jaoks. Ja tundub et ka mitte tavakodaniku jaoks (Kirsipuust me siin ei räägi eks:)?

Aga jah, jalgrattateedel ma ei sõida eriti, sest liiga ohtlik on. Erandiks on Männiku-Saue jalgrattatee, see on piisav lai ning vähese koormusega.

Peace.
Ostan kokku kõik võimalikud E.Savisaare kuju, nime, autogrammiga esemed (trükimaterjalid, aktifotod, raamatud, pastapliiatsid, toiduainepakendid) jne.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36425
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Liigu terviseks, valmis tööks ja kaitseks jne.

Postitus Postitas Kriku »

Seda et "Delfi" roosamas osas kirjutab keegi perearst niimoodi:
Üldise toonuse ja vastupidavuse hoidmiseks on soovitatav nädalane füüsilise koormuse “annus” 150 minutit kiiremat kõndi vms, mille käigus ei häiri hingeldamine kaaslasega suhtlemist, vähemalt kümneminutiliste etappidena VÕI 75 minutit intensiivsemat füüsilist koormust (hingelduse tõttu pole sujuv suhtlemine kaaslasega enam võimalik).

Lihastoonuse parandamiseks on lisaks eelnevale soovitatavad ka jõuharjutused vähemalt kahel korral nädalas.

Eeltoodud soovitusi järgib aga vaid umbes kümme protsenti ühiskonnast.
See on ikka üsna uskumatu statistika :shock:

Mida akf-id arvavad, kas see on õige? Mis tähelepanekuid on näiteks tehtud meie reservväelaste kogunemisel või kui neid Ukrainas kokku ajama hakati?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: ugandiklubi ja 11 külalist