Liikluse planeerimisest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kriku »

Ee... Ei ole ju...?
VMO
Liige
Postitusi: 236
Liitunud: 30 Sept, 2016 10:49
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas VMO »

Kas vaatasid Google pilti? Siin Näituse tänav on 2012. aasta pildiga (märk puudub) ja Kevade tänav 2018 (märgid olemas). Ise sõitsin rattaga üleeile sealt läbi ja vähemalt ühes suunas oli Stop olemas.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kriku »

Jah, vaatasin Guuglist. Võimalik, et tegelikult on igas suunas.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1635
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas OLAVI »

"Stopp" märk risttee ees ei muuda teisi märke, paremkäe reeglit ega ristmiku ületamise järjekorda olematuks.
Lihtsalt juht peab märgi ees peatuma ja enne liikuma hakkamist peab veenduma liikumise jätkamise ohutuses.
Ravi Tatari tee rist, mis on saanud erinevat kajastust.
https://www.google.ee/maps/@59.4268954, ... 6656?hl=et
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
taara
Liige
Postitusi: 835
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas taara »

Mis selle Ravi ja Tatari tänava ristmiku ja STOP märgiga on? Jääb arusaamatuks.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1635
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas OLAVI »

taara kirjutas:Mis selle Ravi ja Tatari tänava ristmiku ja STOP märgiga on? Jääb arusaamatuks.

Korduvalt näiteks toodud ohtlik, piiratud nähtavusega ristmik, mis tekitab juhtides arusaamatusi.
https://www.delfi.ee/artikkel/77539980/ ... id-peatuma
https://www.delfi.ee/artikkel/64701928/ ... -ristmikul?
Ja pikalt arutatud:
https://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.ph ... 9311589e03
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas AMvA »



Kusjuures see on huvitav artikkel, kuna minu teada ei peaks kõnniteel sõitvale jalgratturile teed andma (või oli see kergliiklustee, kui selleks eraldi märki ei ole?)
häh
Liige
Postitusi: 213
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas häh »

Autojuht ei asunud teel, vt. joonist. Muidu on jah ainult siis teeandmise kohustus, kui anna teed ja rattatee märk enne seda kõnniteed või mida iganes.
Ega samasugune segadus on selle Stopp märgiga ka, see ei puuduta nimelt suhteid jalakäijatega ;) ka künnis tekitab vahel huvitavaid olukordi.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1635
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas OLAVI »

häh kirjutas:Autojuht ei asunud teel, vt. joonist. Muidu on jah ainult siis teeandmise kohustus, kui anna teed ja rattatee märk enne seda kõnniteed või mida iganes.
Ega samasugune segadus on selle Stopp märgiga ka, see ei puuduta nimelt suhteid jalakäijatega ;) ka künnis tekitab vahel huvitavaid olukordi.

Kas Ravi tänav pole tee?
https://www.delfi.ee/artikkel/64701928/ ... -ristmikul
Autojuht kirjeldas, et ta sõitis mööda Ravi tänavat suunaga Veerenni tänava poole. Ravi ja Tatari tänava ristmikul on stop-märk, mille juures ta seisma jäi ja veendus, et ühtegi sõidukit mööda sõiduteed ei tule, samuti polnud liikumas jalakäijaid.

Kõnealune Ravi-Tatari tänavate piiratud nähtavusega nurk, kus kõnnitee ja sõidutee on samas tasapinnas: https://www.google.ee/maps/@59.4269364, ... 6656?hl=et
Huvitaval kombel, et kui mootorsõiduki juht kiirust ületades sattub õnnetusse on see raskendav asjaolu aga kui jalgrattur või kergliikur ületab kõnniteel lubatud liikumiskiirust, siis sellest ei tee PPA välja.

Kas sellises kohas, kus sõidutee ja kõnnitee on samas tasapinnas ja liigutakse terve tänavakoridori laiuses, mootorsõidukite kiirusega samas suurusjärgus kiirusega, peaks ka jalgrattur/kergliikur arvestama paremkäe reeglit?

(See, et PPAd ei huvita üldse kergliikurite kiiruseületamine linnas, näitavad nendepoolsed vastused minu teabenõude kirjadele.
Kui 18.06.2020 aastal teabenõude kiri registreeriti numbriga ja sellele ka peatselt jõustuva seadusemuudatusele viidates isegi vastati, siis 06.08.2021 teabenõuet ei registreeritud aga vastusest selgub, et jalgrataste/kergliikurite kiiruseületamine linnaliikluses pole PPA probleem ja et kirjale vastab Transpordiamet.
25.08.2021 täpsustatud teabenõudele isegi ei vastataud, kuigi tänati automaatvastusega kirja saatmise eest.
Ehk hoolimatute kergliikurijuhtide saatus on jäetud "loodusliku valiku" hooleks.
Ma muidugi ei kirjutanud teabenõudeid mitte haiglasest huvist ega suhtlemisvaegusest, vaid oli soov tõuksimeestele selgitada seisukohta, et linnas sõitmine kergsõidukiga üle 50km/h kiirusega on seaduslikult vale, mida ka selgitasin saadetud kirjades.)
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
häh
Liige
Postitusi: 213
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas häh »

Skeemi järgi näeb välja nagu õueala, kui see nii pole, ei saa samuti aru, millest jutt käib :D
vanahalb
Liige
Postitusi: 2618
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas vanahalb »

Sellesama posti otsas kus on "Stopp" ("Peatu ja anna teed") mark on ka "Ülekäiguraja " märk. Asfaldile pole seda joonitud kuid seal on sellegipoolest ülekäigurada. Jalgrattur võib mööda kõnniteed sõita ja ülekäigurajal ka teed ületada kuid kui ta ülekäigurajal sõidab ei pea teised talle teed andma. Seda on Liiklusseaduses kohe alguses, § 2 p 100, meenutatud. Ehk siis siin peaks reguleerimisvahendite hierarhia kehtima. Selle järgi tuleb teekattemärgistuse ja liiklusmärgi vastuolu korral juhinda liiklusmärgist, samamoodi on reguleerija märguandel prioriteet liiklusmärgi ees ja minuteada ka seadusel liiklusmärgi ees. Näiteks kui kuskil Eestis on liiklusmärk mis lubab maksimaalseks sõidukiiruseks 140 km/t siis see ei kehti sest Liiklusseaduse järgi saab maksimaalne kiirus riigis olla 120 km/t.

Sellisel ristmikul kus stopp-märk kohustab teed andma ja seadus sugugi mitte on täiesti võimalik et ristmikule sõitnud jalgrattur sõidetakse rihmaks ja otsaajaja mõistetakse pärast kohtus õigeks. Imelikul kombel pole paljud jalgratturid sellisest ülekäigurajal kehtivast korrast vist kuulnudki. Ennemuiste oli minuteada niimoodi et jalgrattur pidi tee ületamiseks alati ratta seljast maha tulema, siis seda korda muudeti ja lubati ka sõites üle tee minna. See asi aga on paljudel kahe silma vahele jäänud et kui ülekäigurajale sõidetakse tuleb sõiduteel liikujatele teed anda.
häh
Liige
Postitusi: 213
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas häh »

Noh, tegelikult jalgrattur üldreeglina kõnniteel sõita ikka ei tohi.

§32 (1) Jalgrattur, tasakaaluliikuri juht, pisimopeedi- ja mopeedijuht ei tohi:
1) sõita kõnniteel, välja arvatud tasakaaluliikuri juht, alla 13-aastane jalgrattur ja tema kuni kaks saatjat ning väikelast rattatoolis sõidutav jalgrattur ja jalgrattur kui sõiduteel sõitmine tee seisukorra tõttu on oluliselt raskendatud;

See "oluliselt" jäetakse südamerahuga tähelepanuta. Nagu ka kogu §31 (kohustused) sisu :D

Nende "jalgratta ja jalgteede" ristumiskohtades on reeglina uuemal ajal pandud "anna teed" märgid (kergliiklejate jaoks siis), võib arvata, kui paljud ratturid selle märgi tähendusest aru saavad või täidavad. Üks selline rist on mul otse aknast vaadata ;)

Kogu selle koerapulma peale on tõsine ime, et neid allaaetud rattureid veel nii vähe on.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4058
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Some »

häh kirjutas:Skeemi järgi näeb välja nagu õueala, kui see nii pole, ei saa samuti aru, millest jutt käib :D

Ravi tänav on seal otsas täitsa tavaline ühesuunaline tänav. Mul endal seal liiklemisega eriti probleemi pole, hiilin autoga vaikselt maja nurga tagant välja, peatun ja vaatan ringi ning siis edasi. Samas on mul vedanud ja mingit hullu jalgratturit pole sellel ristmikul ette tulnud.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2618
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas vanahalb »

häh kirjutas:
Kogu selle koerapulma peale on tõsine ime, et neid allaaetud rattureid veel nii vähe on.


Eestis on minuarust terve põlvkond liikluskasvatusest eemale jäänud ja puuduvat kompenseeritakse mingitest teistest riikidest ületoodud praktikaga. Tihti põhjendavad jalgratturid igasuguseid omapäraseid manöövreid nii et "elasin mitu aastat Hollandis ja seal tegid kõik niimoodi ": Või et "Taanis sõideti niimoodi". Seda küll aga vaskukaaluks "Venemaal jälle suruti vokk tugevama õigusega maanteekraavi" ja kah õige. Igas riigis on ikka omad, kirja pandud seadused ja neid erisusi tuleb teada kui on huvi sõitma minna.

See et ülekäigurajal ette sõidetakse on päris tavaline ja autojuhid oskavad niisugust asja üldiselt oodata. Kui juhtumisi mõni prominent alla jääb ehitataks hiljem selle koha peale traditsiooniliselt torudest tõke et takistada sirgjoones sõiduteel pääsemist. Kogenumaid rattureid see küll eriti ei sega - just sügisel lendas üks naishipsteri välimusega rattur sellest tunnelist välja mis Tallinnas Tehnika tänavalt raudtee alt Kristiine keskuse poole viib, loovis parimas moororratturistiilis tõkete vahelt läbi, saatis mulle veel ülekäigurajalt kurja pilgu kui ma pidureid vilistasin ja põrutas maani seeliku lehvides Uue Maailma linnaosa poole. Ma saatsin noort inimest heldinud pilguga: Uus Maailm on Kalamaja kõrval selles mõttes üldse üks kõige ohtlikumaid piirkondi ja "maal maa tavad"

Täpselt samal päeval oli stiilinäide ka Kalamajast. Ei mäleta täpselt et mis tänaval aga see oli ühesuunaline tänav ja ma tegin parempööret. Jalgrattur tuli samal ajal vastu, mööda parempoolset kõnniteed ja ma päris tõesti ei märganud teda. Tee ääres kasvasid veel suured puud ja ega keegi ju päise päeval ajal esilaternat ei põleta. Seekord jõudis tema hoo maha pidurdada ja seisis veel tükk aega keset ristmikut , üks käsi taevasse sirutatud nagu elav etteheide inimkonnale. See poos oleks väärinud kivisse raiumist aga ma ei hakanud seisma jääma.
Liiklusseaduses näpuga järge ajades poleks jalgrattur seal üldse tohtinud sõita sest sõidutee oli samal ajal tühi ja vaba. Ainuke häda et ühesuunaline kuid ju tal oli siis teisele poole asja. Lihtsalt infos et kui ta lugema juhtub - sel juhul tuleb teise kvartali kaudu sõita. Autojuhid ja mootorratturid ju sõidavad.
slider
Liige
Postitusi: 467
Liitunud: 02 Jaan, 2016 22:51
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas slider »

Tihti põhjendavad jalgratturid igasuguseid omapäraseid manöövreid nii et "elasin mitu aastat Hollandis ja seal tegid kõik niimoodi "

palun näita pardakaamera videot? Hipsterid tüütavad mind ka teinekord aga võiks aru saada, et tõuksid ja rattad on ka nüüd osaks liiklusest.

p.s mina olengi see m'nn kes äärekivi pealt hüpeka ka teeb
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist