Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Illike
Liige
Postitusi: 814
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Illike »

Kapten Trumm kirjutas:Uuesti ei tahaks proovida? Ses mõttes, et nii lolli võrdlust ei taha mitte kommentaaridagi. :rip:

Sinu tingimused. Kui soovid midagi muud, siis täpsusta.
Võib olla on küsijas viga?
Need on umbes sama klassi autod.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma ei suuda kuidagi näha selle Renault 7 käigu rolli selles marginaalselt paremas (0,4 sek) 0-100 kiirenduses.
Ka tavalise 5-käigulise käsikastiga oleks see Subaruga võrreldes vähemalt samakiire.
Pigem tundub see roll hoopis olevat Renault tunduvalt suurem pöördemoment (Renault on turbomootoriga, Subari vabahingavaga) ja Subaru suurem mass (Subaru on neliveoline, Renault esiveoline).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Illike
Liige
Postitusi: 814
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Illike »

Mõlema auto tühimass mass ca 1600 kg, 1657 vs 1615
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Turboga mikromootoritel on palju käike mitte heaks kiirenduseks, vaid seepärast et nende mootorite ökonoomne pööretevahemik on üsna kitsas ja selles püsimiseks on vaja rohkem käike. Antud juhul ei anna Renaultile edumaad mitte 7 käiku, vaid tunduvalt suurem pöördemoment, mis turbomootorile tüüpiliselt on aetud küllalt laugeks (vähemalt 140 hp versioonil kehtib see 1800-4000 pööret).

Minu tööautol näiteks on ökonoomne vahemik 1500-2000 pööret ja selles püsimiseks on see komplekteeritud 6-käigulise käsikäigukastiga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Hydrazine »

S klassi 600 mersul oli ka mingiaeg selline häda, et kandevkere vajus läbi ja need kutsuti tagasi...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kes veolooma otsib, siis traditsiooniliselt on selleks universaalkerega E-klassi Mercedes, juba W123 alates. Mahutab palju, veab palju.
Paadi vedamisega on muidugi selline lugu, et kui see vedamine eeldab ka vettelaskmist libedavõitu kaldapealselt, siis seal kaheveolised autod hästi ei tantsi.
Neliveoga tuleb muidugi ettevaatlik olla, et siduripoodi järgmine päev mitte minna. Korraliku betoonslipiga pole see nii kriitiline, kui paat just väga raske pole.

Kaldapealt paadi tirimiseks on väga hea nt Volvo XC70, ainult neil on millegipärast lubatud kaunis hale piduriteta haagise mass, samas kui piduritega on täiesti soliidne.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
hjl85
Liige
Postitusi: 6387
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas hjl85 »

S Klassi kohta niipalju: Saksa insenerid konstrueerisid selle auto isikutele, kes istuvad taga ja neile ei tulnud ega tule ka praegu pähe, et s klassi ostjaskond on huvitatud järelkäru vedamisest. Sellise auto ostjal on teised inimesed selleks. Ka praegu ei saa paljudele tipp mudelitele kärukonksu. Kui vajad käru vedamise funktsiooni siis järelikult ei ole see auto sulle.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui S-klassi omanik tahab midagi vedada, siis ostab ta uue S-klassi ja laseb selle ümber ehitada universaaliks mõnes kereehituse firmas 8)
Tegelikult on see käruteema tulnud teise ja kolmanda ringi omanike poolt, kes ei lange kokku uue auto ostja profiiliga.
On vähem rahakamad (universaaliks ümberehitus ei tule kõne alla) ja laiemate vajadustega.

NB! Pange Google otsingusse "mercedes S-klass station wagon" ja see polegi nii vähelevinud tegevus.

Pilt

Isikud, kes täna tarbivad taolist W126 kerega S-klassi, on vägagi erinevad sellest, kes kunagi selle ümberehituse peale teise auto hinna kulutas. Ümber ehitavad samad firmad, mis ehitavad sõiduautodest kiirabi ja matuseautosid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
taara
Liige
Postitusi: 837
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas taara »

Kapten Trumm kirjutas:Kuna mikromootoritel on see vahemik väga kitsas ja väljaspool seda vahemikku on harilikult puuks, siis peabki olema palju käike, et auto üldse edasi liiguks.
Mul on garaazis 2,4 turbomootoriga Volvo, mille mootor toodab 280 Nm pöördemomenti 1800-5000 pööret (graafik on horisontaalne joon). No sada korda pole siin vajalik 6 või 8 käiku, linnaliikluse tempos püsimiseks võib vahetada kohe 1-lt 3le ja 3-lt 5ndale.


Korduvalt on küsitud, et mis auto härral on ja härral pole olnud mune seda välja öelda, siis peab tegutsema kohvipaksu pealt.

Puusalt pakkudes võib tal olla näiteks V70 1996-2000 2.4 Turbo 143kw 270nm 4-käiguline ATM. Kiirendus 0-100km/h 8,4sek. (andmed võivad olenevalt andmebaasist veidi kõikuda ja ka autost, mida härra omab).

Võtame vastu Octaviad 2017-2019:
1.8 TSI 134kw 7-käiguline DSG. Kiirendus 0-100km/h 7,4sek.
1.5 TSI 110kw 250nm 7-käiguline DSG. Kiirendus 0-100km/h 8,3sek.
1.4 TSI 110kw 250nm 7-käiguline DSG. Kiirendus 0-100km/h 8,2sek.
1.0 TSI 86kw 200nm 7-käiguline DSG. Kiirendus 0-100km/h 10sek.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mul pole kahjuks automaat-Volvot ja see on põlvkond uuem, 147 kW, 280Nm, 5ne käsikast, 0-100 peaks olema 7,6 sek ja Vmax 210 kmh.
Ainus automaadiga (4 käiku) auto on mul Mercedes C36 AMG, 3,6 liitrit, 208 kW, 385 Nm, 0-100 6,7 sek ja Vmax ametlikult 250 kmh.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Illike
Liige
Postitusi: 814
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Illike »

Kapten Trumm kirjutas:Turboga mikromootoritel on palju käike mitte heaks kiirenduseks, vaid seepärast et nende mootorite ökonoomne pööretevahemik on üsna kitsas ja selles püsimiseks on vaja rohkem käike. Antud juhul ei anna Renaultile edumaad mitte 7 käiku, vaid tunduvalt suurem pöördemoment, mis turbomootorile tüüpiliselt on aetud küllalt laugeks (vähemalt 140 hp versioonil kehtib see 1800-4000 pööret).

Minu tööautol näiteks on ökonoomne vahemik 1500-2000 pööret ja selles püsimiseks on see komplekteeritud 6-käigulise käsikäigukastiga.

Seega Sinu küsimus on saanud vastatud:
Mõni näide äkki praktikast kah, kus väike mikromootor paljude käikudega kiirem on?

Seega Sa vaidled teemas, kus Sa arvad, mitte ei tea.
taara
Liige
Postitusi: 837
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas taara »

Kapten Trumm kirjutas:Mul pole kahjuks automaat-Volvot ja see on põlvkond uuem, 147 kW, 280Nm, 5ne käsikast, 0-100 peaks olema 7,6 sek ja Vmax 210 kmh.
Ainus automaadiga (4 käiku) auto on mul Mercedes C36 AMG, 3,6 liitrit, 208 kW, 385 Nm, 0-100 6,7 sek ja Vmax ametlikult 250 kmh.

Nüüd on asi klaar. Oleksid võinud kohe õiged lähteandmed anda. Poleks üldse hakanudki võrdlema väikese mootoriga ATM kastiga autot ja manuaali või nii suure mootoriga asjaga.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Illike kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:Turboga mikromootoritel on palju käike mitte heaks kiirenduseks, vaid seepärast et nende mootorite ökonoomne pööretevahemik on üsna kitsas ja selles püsimiseks on vaja rohkem käike. Antud juhul ei anna Renaultile edumaad mitte 7 käiku, vaid tunduvalt suurem pöördemoment, mis turbomootorile tüüpiliselt on aetud küllalt laugeks (vähemalt 140 hp versioonil kehtib see 1800-4000 pööret).

Minu tööautol näiteks on ökonoomne vahemik 1500-2000 pööret ja selles püsimiseks on see komplekteeritud 6-käigulise käsikäigukastiga.

Seega Sinu küsimus on saanud vastatud:
Mõni näide äkki praktikast kah, kus väike mikromootor paljude käikudega kiirem on?

Seega Sa vaidled teemas, kus Sa arvad, mitte ei tea.


Noh, tegelikult selles ebaõnnestunud Subaru ja Renaulti võrdlusest - kui antud Subarust eksisteeriks turboversioon, siis selle dünaamika oleks sama variaatorkastiga sellest Renaultist ikka mäekõrguselt parem, mitte vaid 0,4 sekundit :dont_know:

Lihtsalt tänapäeva turbomootoril on oma suuruse kohta silmapaistvalt suur pöördemoment ja see määrabki kiirenduse, mitte käikude arv.
Käikude arv pole vajalik mitte 0-100 aja kärpimiseks, vaid selleks, et tavasõidul oleks mootor samas 1500-2000 pöörde vahel kütusekulu vähendamiseks.
kui mootori pöördemomendi kõver on kasutatavate pöörete piirkonnas horisontaalne joon, ei tooda 7 käiku 5 asemel mingit lisaväärtust.
Ja selline momendi kulgemine muudab ise jutu "magusast alast, kus mootor hoitakse" jamaks. Mootorit on sedasi vaja "magusas alas" hoida Ferraril, mitte Skodal.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1069
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas isakene »

vanahalb kirjutas:Veoautodega on erinevused veel suuremad. Eestis tohib nelja sillaga kallur teeliikluses võtta vist 12 tonnise koorma, Soomes pannakse julgelt 16-17 ja autorongi täismassiks tuleb siis 76 tonni.
Kinnisel territooriumil , kasvôi Narva karjääris, samasugusele autole 20 + tonni ja seegi on valmistajatehase poolt lubatud.

Võrdluseks, milliseid koormaid autorongid mujal maailmas veavad.

https://www.youtube.com/watch?v=MF85rI9oyeM

Maanteeameti meestele ei tohi näidata, võivad südari saada. :mrgreen:
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:Mul pole kahjuks automaat-Volvot ja see on põlvkond uuem, 147 kW, 280Nm, 5ne käsikast, 0-100 peaks olema 7,6 sek ja Vmax 210 kmh.
Ainus automaadiga (4 käiku) auto on mul Mercedes C36 AMG, 3,6 liitrit, 208 kW, 385 Nm, 0-100 6,7 sek ja Vmax ametlikult 250 kmh.

Su superautol on ainult 50 kW rohkem võimsust, kui mu mootorrattal. :D
Mul on muidu selle 6,7 sekundiga 200 sees 8)
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist