www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 25 Jaan, 2022 19:07

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1833 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 123  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2021 11:22 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Jaan, 2017 21:12
Postitusi: 249
Samal ajal oleks hea välja tuua Renaultid

https://www.auto24.ee/new/model.php?id=3660&sr=1&m=3

1.3 TCe 103kW manuaal vs automaat
mõlemal on 103 kW
manuaali pöördemoment on 260 NM 1750 rpm ja automaadil 240 Nm 1600 rpm.
manuaalil on 6 käiku ja automaadil 7.
manuaal kiirendab 9,8 sekki sajani automaat 9,5.
Ehk siis väiksema pöördemomendiga 7 käiguline automaat kiirendab paremini.

Ei saa öelda, et see on kindel reegel iga auto puhul, kuid on selge, et teatud maale on rohkem käike parem, kui need on õigesti ehitatud.

Jah ma tean, et teatud inimesed ei taha uute autode tehnoloogiat vastu võtta ning arvavad, et üle 4 käigu pole vaja või, et suur mootor loeb rohkem, kui väiksem turbomootor.
Aga oleks aeg sellest kiviajast välja tulla ja aru saada, et tehnoloogia võidab, uued väiksemad turbomootorid, koos uute rohkekäiguliste käigukastidega on kiiremad igast asendist, üldkokkuvõttes.

_________________
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2021 12:11 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Jaan, 2009 11:50
Postitusi: 437
Asukoht: Saaremaa
Hydrazine kirjutas:
No vabandan, polnudki võrdlusena mõeldud aga, et Opel'i mingi toodanguga ei saa korravalvurite spets SAAB'i eest minema, et saab ikka küll. Corsaga ei oleks vist saanud aga olen seda meelt, et selline tegevus on igatepidi ohtlik ja seotud riskidega, mida ei peaks võtma. Aga et Opeli kohta levinud arusaam, et odav logu pann... aga miskit on päris ägedat ka teinud koostöös teistega.



Ei olnud mingit spets. politsei Saab -i. Täiesti tavaline SAAB 9-3 2.0T oli, tagaajamisel maksimaalselt venitas välja 206kmh. Lotus Omega vastu pole sellel mingit lootuski. UK- s oli ka politsei nende Lotus Omega/Lotus Carlton -ite vastu tõsiselt hädas, sest kurjategijad tegid nendega "reide" ja kätte saada neid oli pea võimatu. Väidetavalt oli ka politseikopteri eest õnnestunud ärasõidu juhtum.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2021 12:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Jaan, 2017 21:12
Postitusi: 249
Kui auto on kiirem, kui helikopter, siis saabki minema.

Need Rootsi eest ära sõitjaid see Highway, seal üks mainis ka, helikopterist kiiremat autot.
Võibolla mainis seal muid nippe ka, nagu parkimismaja jne, ma ei mäleta.

Mingit uudist mäletan küll Inglismaalt, kus selle Lotus Omega suhtes oli politsei väga mures, aga see oli võibolla see hetk, kui see auto alles tuli.
Opel on ka teiste kiirete sedaanidega hakkama saanud, näiteks Opel Vectra C läks üks mingi 260 välja ja Topgearis ütles Clarkson, et see on kas üks kiiremaid sedaane või äkki isegi kõige kiirem sedaan, ma ei mäleta enam.
Ilmselt mõtles ta ajastut ka.

_________________
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2021 12:29 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Jaan, 2009 11:50
Postitusi: 437
Asukoht: Saaremaa
See Vectra C sedaan oli Vectra GTS OPC 2.8 V6 Turbo. Sama mootoriga oli ka universaali versioon, selle maks. kiirus oli 250km/h.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2021 12:54 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Jaan, 2017 21:12
Postitusi: 249
Siiski 260 km/h
https://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=2509
Topgearis öeldi ka kas 260 või 265, ma ei mäleta kumb.

Andmed paistavad varieeruvat 250, 254 ja 260 km/h.

Ühe lehe andmeil on luukpära tippkiirus 260 ja universaali 254.

Viimasel versioonil, millel on 206kW, paistab olevat kiirusepiiraja 250 peal, aga lehti ise pakub teoreetliseks 267.
Varasem 188kW versioon on tehaseandmeil 260 km/h, aga leht ise pakub teoreetiliseks 257.

_________________
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2021 13:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Jaan, 2011 21:47
Postitusi: 485
ohh, ajan nüüd vana sapaka töökotta ja aretan talle mingi vähemalt kümnekäigulise kasti külge.
siis läeb lõbusaks, foori taga keegi järgi ei jõua ja mendi eest sõidan ka lõdvalt ära.
või paneks üldse mingi viiskümmend käiku, siis saaks orbiidile hulka kiiremini kui space-x.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2021 13:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Jaan, 2017 21:12
Postitusi: 249
diesel kirjutas:
ohh, ajan nüüd vana sapaka töökotta ja aretan talle mingi vähemalt kümnekäigulise kasti külge.
siis läeb lõbusaks, foori taga keegi järgi ei jõua ja mendi eest sõidan ka lõdvalt ära.
või paneks üldse mingi viiskümmend käiku, siis saaks orbiidile hulka kiiremini kui space-x.



Milleks see jama praegu?
Äkki viiksid ennast selle asemel kurssi, kuidas käigukastide ülekandeid tehakse ja milleks need head on.
Kui me ehitaks auto ainut 0-100 jaoks, kus 120 ongi tippkiirus 7000 pöörde peal, palju ülekanne ja mootor võimaldavad, siis võibolla tõesti on vajalikud vaid 2-3 käiku, olenevalt täpsest autost ja mootorist.
Aga autosid ei ehitata vaid 0-100 jaoks üldiselt ja nii tekivadki olukorrad, millest ma eespool kirjutasin.

Kui ehitada auto vaid 0-100 jaoks, siis me ei vajagi enam sellisel kujul käigukasti ja saame selle väiksemaks ja kergemaks tõmmata ja tõenäoliselt mingi kahe siduriga süsteem, ka differ ilmselt tuleks siis teise ülekandega.
Käikude arvu puhul hakkab rolli mängima ka see, kui palju aega võtab käiguvahetus ja kui palju suudaks auto ilma selle käiguvahetusega pikema käiguga kiirendada samal ajal.
Seal tulebki leida tasakaal, mitu käiku on parim, see on juba inseneride pärusmaa.

_________________
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2021 16:41 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Jaan, 2011 21:47
Postitusi: 485
klemmikas kirjutas:
Milleks see jama praegu?

see polnud jama vaid puhas sarkasm.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2021 16:50 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Dets, 2004 23:14
Postitusi: 1022
diesel kirjutas:
ohh, ajan nüüd vana sapaka töökotta ja aretan talle mingi vähemalt kümnekäigulise kasti külge.
siis läeb lõbusaks, foori taga keegi järgi ei jõua ja mendi eest sõidan ka lõdvalt ära.
või paneks üldse mingi viiskümmend käiku, siis saaks orbiidile hulka kiiremini kui space-x.

Olen ühe sellise autoga mõned aastad sõitnud.
1998 aasta VW Polo 1,6 automaat.
Kui vasaku suuna sisse lülitasid võttis kliima ka tagant ära et jäksu rohkem oleks.
Neid vastu rinda kukkuvaid lõugu oli möödasõitu tehes kohe lõbus vaadata.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2021 17:10 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1182
Asukoht: Tallinn
Kui juba sapakast rääkida, siis maanteemuhu juures meeldib mulle siiani see erinemine teistest "levinud masinatest"... Uksed käivad hoopis ettepoole lahti, käigud käivad H süsteemis vastupidi, et 1 on vasakule taha, 2 on vasakule ette jne. Mootor on üldse taha pandud ja bensupaak on ees kapoti all, ning lisaks veel õhkjahutus... Väga huvitav peainseneri mõtteviis pidi olema. Aga selle eripära tõttu kasutati meie "ruumis" sapaka käimakaste vormelite puhul... Oli ikka üks omapärane aparaat, ning samas 4 suurt tugevat meest tõstsid tühja masina õhku ja viisid teise kohta. Ruumiga oli seal sees küll kitsas, ja suunatule lüliti oli keset armatuuri nagu vanadel veokatel, et paremale või vasakule. Ja siis see filmiklassika, et "Džonn lase vesi välja! Autol loll!" aga ta oli ju õhkjahutusega... Hilisemad sapakad "seebikarbid" olid veidi teistmoodi aga ega nüüd seda päris "muhku" ei näegi enam, EU ei lubagi seda muidu liiklema kui uunikumina näitusele.


Viimati muutis Hydrazine, 15 Juun, 2021 8:15, muudetud 3 korda kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2021 17:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Mär, 2018 12:29
Postitusi: 3412
OT: minu isal oli selline "maantemuhk" ja kollast värvi. Maale sõites mahtusid sinna: mina, isa, ema, vanaema ja meie koer + asjad katusel. Iga 20-30 km jahutuspeatus (olenes õhu temperatuurist). Lahemaal, enne suvilat asus Nõmmeveski tõus, seal käsutas isa meid alati autost välja, et auto end üles veaks. Oh aegu ammuseid. Ja kohale jõudes veetis isa ülejäänud päeva mootorit näppides. :D
Vabandust OT pärast.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2021 18:07 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Mär, 2018 12:29
Postitusi: 3412
klemmikas kirjutas:
Jah ma tean, et teatud inimesed ei taha uute autode tehnoloogiat vastu võtta ning arvavad, et üle 4 käigu pole vaja või, et suur mootor loeb rohkem, kui väiksem turbomootor.
Aga oleks aeg sellest kiviajast välja tulla ja aru saada, et tehnoloogia võidab, uued väiksemad turbomootorid, koos uute rohkekäiguliste käigukastidega on kiiremad igast asendist, üldkokkuvõttes.

Midagi nii lolli pole pikka aega lugenud. Aga milleks siis jahud teises teemas RS6-test jne. Parem osta mikromootiritega kärusid-need ju tipptehnoloogia ja suuremahulisi mootoreid ei ole vaja :D .
Ja sulle üllatuseks-suur mootor loeb rohkem kui väike mikromootor. Kõik oleneb pöördempomendist ja käigukasti häälestatusest.
Need 6+ käiku jms on kõik puhtalt nn rohelise teema tõttu (väiksem kütusekulu ja seega ka co2)ning mikro turbokad jookseksid muidu kiiresti piirajasse.
Ning millest ja millistest nad kiiremad on? Mida sa omavahel võrdled?
Võtame 1994 aasta mb500E. 240 kw, 4 käiku 0-100 5,5 sek. Seega sinu väide, et väike punn on sellest kiirem on vale. Lisaks loeb kõik keskkonnast kus kasutada (maantee, linn jne). Mikromootor hakkab juba lõhki lendama ja jõud kaob 120 + pealt, suur mootor veab rahulikult edasi jne jne.
Olen omanud autosid 66 kw kuni 400 kw (4l töömaht). Pole kahtlustki kumb neist kiireim, stabiilsem,ühtalsema käigu ja dünaamikaga jne.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2021 18:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 4616
Asukoht: Tartu
hjl85 kirjutas:
OT: minu isal oli selline "maantemuhk" ja kollast värvi. Maale sõites mahtusid sinna: mina, isa, ema, vanaema ja meie koer + asjad katusel. Iga 20-30 km jahutuspeatus (olenes õhu temperatuurist). Lahemaal, enne suvilat asus Nõmmeveski tõus, seal käsutas isa meid alati autost välja, et auto end üles veaks. Oh aegu ammuseid. Ja kohale jõudes veetis isa ülejäänud päeva mootorit näppides. :D
Vabandust OT pärast.

Muhk oleks tänapäeval ideaalne ökoauto. Kui tootmiskvaliteet ja -täpsus oleks tänapäevane ja "lastehaigused" (ülekuumenemine, alatasa jukerdav soojendus) välja ravitud, palju tavalisele inimesele, kes pidevalt pikki vahemaid ei sõida, vaja olekski. Plaste on minimaalselt (ainult juhtmete isolatsioon, osaliselt polster ja istmed dermatiinist, armatuurlaual väheke karboliiti), suuremalt jaolt lihtsalt stantsitud plekk. Lihtne ja odav toota ja ühel päeval ka lihtne utiliseerida, kuna probleemjäätmeid samahästi kui polegi. Taolisest V4 mootorist annaks 50hj suurema vaevata kätte saada. Idealne sõiduk linnalähedasest küprokkülast linna tööle või poodi sõitmiseks. Tippkiirus ~120 km/h oleks samuti tegelikult piisav, palju on tänapäeval enam kohti, kus kiiremini sõita on lubatud.

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2021 19:42 
Eemal
Liige

Liitunud: 04 Veebr, 2015 21:14
Postitusi: 487
Maanteemuhk ehk ZAZ 965 : käigud käisid nagi VAZ tüüpi autodel , peegelpildis käisid käigud 40 hj ZAZ 968 l . Maanteemuhk mingit sõidumõnu ei pakkunud - jäik esivedrustus , väga kitsas jalaruum juhile , mul on neid 2 tk. olnud . Bensiini läks ka reipalt 7- 8 liitrit keskmiselt 100 kilomeetri läbimiseks , remontida sai pidevalt .

Opel Vectra B , need 2,2 l bensiinimootoriga autod läksid kõik vähemalt üle 225 km/ h välja , mõnel olevat lausa 250 km/h "kellale" saadud . Omas ajas olid need väga head autod .

Mootorrattaga auto eest ära sõita , järjekindlalt sõideti , eriti kui peale Vectraid Nissan Primerad tulid , neist mõni harv läks 200 km/h välja . Nii mõnigi politseinik ei hakanud üldse Primeraga mootorratast püüdma . Tsikliga täiskiirusega sõita ja veel pikka maad , see nõuab väga kõva füüsilist jõudu ja vastupidavust , bikega kiirusel 200 + nii kui end tuuleklaasi tagant kergitad , tahab tuul mootorratturi sadulast minema pühkida .


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2021 19:56 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 4616
Asukoht: Tartu
parkija kirjutas:
Maanteemuhk mingit sõidumõnu ei pakkunud

Iga asi tuleb asetada omasse ajastusse, omasse konteksti. Jah, Volga või Moskvitšiga sõita olnuks muidugi mõnusam, aga küllap muhumees ka vaikselt muheles kui vihma ja läbilõikava tuule käes läbimärjast jalgratturist või bussipeatuses külmetavast jalamehest mööda sõitis. Ja viimased kadestasid mis kole - mis temal viga, tal ikkagi auto :D.

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1833 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 123  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot], ruger ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt