Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tegelikult on autode mass viimase 30 aastaga ikka kohutavalt kasvanud.
Praegu kaalub väikeauto samapalju kui 80ndate keskklassi sedaan.
See omakorda mõjutab ka heitmeid (suurema massi vedamiseks vaja rohkem võimsust, mis tähendab ka heitmeid).

Kui meie peres oli 1,3 47 kW mootoriga Samara, siis sellega oli maanteel võimalik sõita 5 liitrit 100 km peale. Kogu karbussi ja muude tolle aja asjadega.
Auto tühimass oli ca 950 kg. Täna samasuur bensiiniauto eriti vähemaga ei sõida, kuid kW on üle 60 ja tühimass kisub sinna 1500 kg kanti.

Väike mõistatus, mis autole kuuluvad allolevad andmed:

MÕÕTMED
Pikkus 4720 mm
Laius 1751 mm
Kõrgus 1412 mm
Rööbe -
MASSID
Täismass 1880 kg
Registrimass 1880 kg
Tühimass 1370 kg
Kandevõime 510 kg
Piduritega haagise lubatud mass 1200 kg
Piduriteta haagise lubatud mass 650 kg

Mootori võimsus on 160 kW ja kütusekulu maanteel 90 kmh 7,3 liitrit 100 km peale.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Walter2 kirjutas:
Sellised arendused on peale kliima-gretede veel ka autotööstuse ja pankade huvides, nn programmeeritud vanandamine.
Enne kui auto jõuab moest minna, algab massiivne ja kulukas lagunemine. Kuna teise ja kolmanda ringi autosid ei jaksa selle ostja enam remontida, siis nende hind kukub täiesti vertikaalselt.

See on konstruktsioonide optimeerimine ning seda õpetatakse ka kõrgemates koolides. Kõige paremini on selle oskuse omandanud idamaade tehnikatootjad.


Just just - see on just idamaade autodele omane, et teatud kriitilise läbisõiduga (sõltuvalt kasutajast ja teeoludest 150-200 tuhat jm) algav laviinitaoline kulukate osade vahetamine (roolilatt, rattarummud, amordid, rooste likvideerimine), mis finaliseerub tootja jaoks sobival viisil - hirmutatud klient osta analoogse uue auto.

Euroopa autodele see niiväga omane pole, need pudenevad pidevalt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Taaniel Tina
Liige
Postitusi: 941
Liitunud: 07 Nov, 2012 9:54
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Taaniel Tina »

AKF Trumm, aga võtame siis ühe tänapäevase peaaegu sama suure auto massi - Toyota Yaris, pikkust on 60-70 mm vähem kui Samaral (Samaral oli pikkus 4005 mm, Yarisel on 3940 mm) , KW jah rohkem (kuni 92), aga tühimass ei ole mitte 1500 kg, vaid sõltuvalt mudelist 1065-1125 kg.

Ehk siis võrdleme ikka sarnaseid asju. See 4700 mm on juba suure keksklassi auto pikkus, seda Samaraga on ikka väga kohatu võrrelda.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Yaris ei ole väikeauto, vaid supermini. Samaraga sama klassi autod on Toyota Corolla, Opel Astra ja VW Golf. Vaata, mis need kaaluvad.
Autod on muutunud mõõtudelt suuremaks ja kaalult tublisti raskemaks. 900 kg tühimassiga olid need autod viimati 1980ndate lõpus.

Ehk siis võrdleme ikka sarnaseid asju. See 4700 mm on juba suure keksklassi auto pikkus, seda Samaraga on ikka väga kohatu võrrelda.


See ei olnu Samaraga võrdluseks, vaid üldiseks näiteks.
Tegemist on BMW E28 seeria 535i andmetega, st võimsam keskklassi sedaan.
Ja nüüd vaatame kaalu....1370 kg tühimass
Võrdluseks, hetkel müüdava 530i sedaani tühimass on täpselt 1700 kg.
1700 miinus 1370 on 330 kg.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:Tegemist on BMW E28 seeria 535i andmetega, st võimsam keskklassi sedaan.
Ja nüüd vaatame kaalu....1370 kg tühimass
Võrdluseks, hetkel müüdava 530i sedaani tühimass on täpselt 1700 kg.
1700 miinus 1370 on 330 kg.


Võrdele nende autode kokkupõrketeste. Selle E28 kohta ilmselt tänapäevase metoodika järgi test puudub, aga see oleks ilmselt kohutav.
Taaniel Tina
Liige
Postitusi: 941
Liitunud: 07 Nov, 2012 9:54
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Taaniel Tina »

Yaris ei ole väikeauto, vaid supermini.


Nimeta teda mis klassi autoks tahes, Yaris on enam vähem samade mõõtudega kui kunagine Samara.
Seega kordan palvet, palun võrdle enam vähem sama suuruseid autosid. Uus Corolla luukpära on ju üle 300 mm pikem kui Samara. Kui tahad Samarat Corollaga võrrelda, siis peaksid võtma sama aasta Corolla.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas retti »

Kapten Trumm kirjutas:Yaris ei ole väikeauto, vaid supermini. Samaraga sama klassi autod on Toyota Corolla, Opel Astra ja VW Golf. Vaata, mis need kaaluvad.
Autod on muutunud mõõtudelt suuremaks ja kaalult tublisti raskemaks. 900 kg tühimassiga olid need autod viimati 1980ndate lõpus.

Ehk siis võrdleme ikka sarnaseid asju. See 4700 mm on juba suure keksklassi auto pikkus, seda Samaraga on ikka väga kohatu võrrelda.


See ei olnu Samaraga võrdluseks, vaid üldiseks näiteks.
Tegemist on BMW E28 seeria 535i andmetega, st võimsam keskklassi sedaan.
Ja nüüd vaatame kaalu....1370 kg tühimass
Võrdluseks, hetkel müüdava 530i sedaani tühimass on täpselt 1700 kg.
1700 miinus 1370 on 330 kg.

Nii Soome kui Eesti rahvaauto Nissan Cherry 1,5 B tühikaal oli 830 kg ja Golf I -750 kg
Viimati muutis retti, 15 Juun, 2021 10:07, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Võrdele nende autode kokkupõrketeste. Selle E28 kohta ilmselt tänapäevase metoodika järgi test puudub, aga see oleks ilmselt kohutav.


Avariiturvalisuse ja massi kasvu taga on nõrk seos. Tänapäeva teadmised võimaldavad teha ka perfektselt sama ohutu auto kui uus 530i ka 1300 kg tühimassiga. Kaalu kasvu taga on:
1. auto mõõtmete kasv (kuna inimesed on pikemad ja jämedamad kui 30 a tagasi)
2. suurem kogus müraisolatsiooni (antud E28 ei küüni praegu isegi Golfi tasemele), näiteks tänapäeva keskklassi sedaanis on üle 200 kg müraisolatsiooni
3. palju mugavusvarustust, E28 tüüpne varustus piirdus toona elektriakende, -peeglite ja kasettraadioga, isegi taolise klassi autos oli konditsioneer vähem kui 10%-l.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:
Võrdele nende autode kokkupõrketeste. Selle E28 kohta ilmselt tänapäevase metoodika järgi test puudub, aga see oleks ilmselt kohutav.


Avariiturvalisuse ja massi kasvu taga on nõrk seos. Tänapäeva teadmised võimaldavad teha ka perfektselt sama ohutu auto kui uus 530i ka 1300 kg tühimassiga. Kaalu kasvu taga on:
1. auto mõõtmete kasv (kuna inimesed on pikemad ja jämedamad kui 30 a tagasi)
2. suurem kogus müraisolatsiooni (antud E28 ei küüni praegu isegi Golfi tasemele), näiteks tänapäeva keskklassi sedaanis on üle 200 kg müraisolatsiooni
3. palju mugavusvarustust, E28 tüüpne varustus piirdus toona elektriakende, -peeglite ja kasettraadioga, isegi taolise klassi autos oli konditsioneer vähem kui 10%-l.


Eks sa tead ikka ja alati paremini :D.

See konditsioneeri kõige raskem osa on kompressor, mis kaalub max 10 kilo. Ja 200 kg müraisolatsiooni? :shock: Ma olen neid tänapäevaseid kesklassi sedaane ikka molekulideks ka vahest võtnud ja no ei tule sealt kuidagi sellist kogust müraisolatsiooni kokku. Vastavalt sinu teooriale (sama turvalisuse saaks ka kergema autoga) saaks ju ka suurema auto kergema ehitada, sest need max 5-15 cm mõõtudes suurenemist ei vaja eriti palju materjali ja õhk teatavasti ei kaalu pea midagi.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Hydrazine »

Kapten Trumm kirjutas:2. suurem kogus müraisolatsiooni (antud E28 ei küüni praegu isegi Golfi tasemele), näiteks tänapäeva keskklassi sedaanis on üle 200 kg müraisolatsiooni


Üle 200 kg ? Mis konkreetset autot sa nüüd mõtled siinkohal?
Kasutaja avatar
speedsta
Liige
Postitusi: 2059
Liitunud: 22 Veebr, 2005 12:20
Asukoht: Dorpat
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas speedsta »

Juhtimisi nägin eile sellist videot: https://www.youtube.com/watch?v=MCiNGmw ... AndFriends
e46
Algne kaal 1529 kg
Pigimatt, eemaldatud 11 kg, kardaanitunneli külge jäi osaliselt alles.
Suurem osa sisust eemaldatud (istmed, plastik, lagi, vaip jne), lõpptulemus 1333 kg.
Kui on probleem, tõmba lõuga
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Hydrazine kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:2. suurem kogus müraisolatsiooni (antud E28 ei küüni praegu isegi Golfi tasemele), näiteks tänapäeva keskklassi sedaanis on üle 200 kg müraisolatsiooni


Üle 200 kg ? Mis konkreetset autot sa nüüd mõtled siinkohal?


E-klassi Mercedes näiteks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas: Eks sa tead ikka ja alati paremini :D.

See konditsioneeri kõige raskem osa on kompressor, mis kaalub max 10 kilo. Ja 200 kg müraisolatsiooni? :shock: Ma olen neid tänapäevaseid kesklassi sedaane ikka molekulideks ka vahest võtnud ja no ei tule sealt kuidagi sellist kogust müraisolatsiooni kokku. Vastavalt sinu teooriale (sama turvalisuse saaks ka kergema autoga) saaks ju ka suurema auto kergema ehitada, sest need max 5-15 cm mõõtudes suurenemist ei vaja eriti palju materjali ja õhk teatavasti ei kaalu pea midagi.


See mugavuskoli kogunebki sedasi kilo haaval.
Kompressor on 10 kg, ok.
Süsteemis on külmaainet ca 1 kg
Kaks radiaatorit
Lisa ventilaatorid
Voolikud-torud
Filter
Andurid, juhtmed, elektroonika
Ongi 20 kg täis. Või rohkemgi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:
AMvA kirjutas: Eks sa tead ikka ja alati paremini :D.

See konditsioneeri kõige raskem osa on kompressor, mis kaalub max 10 kilo. Ja 200 kg müraisolatsiooni? :shock: Ma olen neid tänapäevaseid kesklassi sedaane ikka molekulideks ka vahest võtnud ja no ei tule sealt kuidagi sellist kogust müraisolatsiooni kokku. Vastavalt sinu teooriale (sama turvalisuse saaks ka kergema autoga) saaks ju ka suurema auto kergema ehitada, sest need max 5-15 cm mõõtudes suurenemist ei vaja eriti palju materjali ja õhk teatavasti ei kaalu pea midagi.


See mugavuskoli kogunebki sedasi kilo haaval.
Kompressor on 10 kg, ok.
Süsteemis on külmaainet ca 1 kg
Kaks radiaatorit
Lisa ventilaatorid
Voolikud-torud
Filter
Andurid, juhtmed, elektroonika
Ongi 20 kg täis. Või rohkemgi.


480 kilo veel minna.
Radikad, voolikud alumiiniumist, need ei kaalu tegelikult pea mitte midagi. Andurid kah väga rasked ei ole, kaaluvad gramme :D
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Miks neid ringiaegade nimel siis eemaldatakse? Muide võidusõiduks kraabitakse isegi kivikaitse põhja alt ära.
Näiteks Opel Omega B mudelil oli müramatt kleebitud isegi esilogarite siseküljele.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Amazon [Bot] ja 28 külalist