www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 24 Sept, 2021 17:45

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1012 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 68  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 22 Juun, 2021 12:04 
Foorumil
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33142
Tsiteeri:
Seda ma tahangi öelda, et lõppkokkuvõttes rohkem käike, võimaldab sellest mootorist igal sammul võtta välja rohkem, kui vähem käike, seda võimaldas. Pole vahet, kui võimas see mootor on, rohkem saame sealt ikkagi kätte, kui lisame sinna rohkem käike.
Sellepärast seda ka praegu tehakse, pluss keskkonnanõuded.


Jääb vastata vaid küsimus, et miks kiirendusspordis ei kasutata neid 8-käigulisi kaste, vaid hoopis kahekäigulisi Powerglide kaste, mida hakati tootma 1950.
https://en.wikipedia.org/wiki/Powerglide

Tean ka kogemata vastust, kui mootoril on võimu piisavalt (mingi Superbi 140 kW 2-tonnise kaalu kohta on vaid hädapärast rahuldav), siis pole neid käike nii palju vaja, kuna see lisab kaalu ja rikete riski, kui mootoril on jõudu iga käiguga rehve suitsetada, siis on probleemiks pigem pidamise leidmine, mitte paljude käikudega ebapiisava võimsusega mootorist mingi rahuldava kiirenduse saamine.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 22 Juun, 2021 13:09 
Foorumil
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2202
Kapten Trumm kirjutas:


Jääb vastata vaid küsimus, et miks kiirendusspordis ei kasutata neid 8-käigulisi kaste, vaid hoopis kahekäigulisi Powerglide kaste, mida hakati tootma 1950.
https://en.wikipedia.org/wiki/Powerglide

[/quote]

kui pikk see kiirendusdistants ka oligi?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 22 Juun, 2021 13:29 
Foorumil
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33142
Küsimus ei ole üldse selle distantsi pikkuses, pikemal distantsil optimeeritakse kiirema peaülekandega, mitte rohkemate käikudega.

Paljude käikude vajadus tuleneb üldisest mootorite suuruse downsizemisest, kus vajalik pöördemoment toodetakse enamasti ülelaadimise abiga. Nendele mootoritele on omane, et teatud pööretest allapoole lastes kaob jõud täiesti olematuks ja pöörete kasvades tuleb see jõud äkki uuesti taha (kuna ülelaadimise rõhk tekib). Sellise mootori kasulik pööretevahemik on väga väike (pean silmas ka ökonoomsuse konteksti), harilikult 500 pöörde laiune. Selleks, et hoida mootorit pidevalt pööretel, kus tal on piisavalt jõudu ja samas ökonoomsust, eeldab palju käike, kuna auto liikumiskiirused on erinevad. Käsikäigukaste üle 6 käigu enamasti ei praktiseerita, ebamugav ja ühe siduriga on see ka suur ja raske.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 22 Juun, 2021 19:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1914
Minuarust ikka on distantsi pikkus oluline sest iga käiguvahetus kulutab aega. Parematel võib-olla null koma millegagi sekundit aga see on ka aeg. Eriti veel siis kui kiirendusvõistlus 10-12 sekundiga juba läbi on. Kui üritada seal siis kaheksat käiku sisse lapata on tulemus selge häving.

Tavaautodel on suurt käikude arvu nõrga mootori korral vaja hitsi ūlevalhoidmiseks ja suuremal mootoril selleks et rohelisi rõõmustada.
Ma sõidan üsna levinud 3-liitrise diisel - Audiga ja kirikuõpetaja rezhiimi sõites on seitsmes käik sees juba 80 km/t ning mootori pöörded on ca 1200 ehk natuke kõrgemad tühikäigupööretest. 80 -250 sõdab ta ikka sellesama seitsmenda käiguga, ainult mootori pöörded tõusevad. Üldse vahetab auto iseenda tarkusest minu pilgu järgi käike väga vara üles ja põhimõtteliselt võib peaaegu terve Euroopa läbi sõita nii et pöörded on max 1300. Tänu sellele olen ka viiega algavaid kütusekulu numbreid näinud mis sellise mootori kohta pole päris igapäevane.

Eino, manuaalreziimis võib ka käike vahetada ja seierid pidevalt piirajasse lasta aga siis joob vaeseks ja Kliima Greta kukub jala pealt.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 28 Juun, 2021 11:13 
Foorumil
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33142
1990ndate alguse autoehituse etalon ehk W140 seeria S-klassi mersu S600 omas 408 hj ja 580 Nm arendavat V12 mootorit, millel oli 400 Nm saadaval tühikäigupööretel. Autol on neljakäiguline automaat, normaaloludes kasutatakse kohaltvõtuks teist käiku, esimest saab panna ainult käsitsi, kui panna käigukang 2 peale.

Tsiteeri:
Eriti veel siis kui kiirendusvõistlus 10-12 sekundiga juba läbi on. Kui üritada seal siis kaheksat käiku sisse lapata on tulemus selge häving.


No need, kes seda 2-käigulist kasti pruugivad, sõidavad seda 400 m ikka tuntavalt alla 10 sek ja kiirendus 0-100 kmh võib olla seal 2 sek kandis.

Probleem on puhtalt öko - nimelt rohkemate käikudega on vaja väiksema diapasooniga hüdrotransformaatorit (momendikordistuse vahe on väiksem).
Kuna momendikordistus seal on seotud kadudega (asi töötab vedeliku pumpamise teel, kus on kaod), siis vähem tööd seal tähendab vähem kadusid, mis hajuvad üldiselt soojusena õhku.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Viktoriin
PostitusPostitatud: 28 Juun, 2021 14:50 
Foorumil
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33142
Tsiteeri:
Aga nõuka autotööstus suudab üllatada, lisaks automaatkastiga gaz21 on päriselt olemas konditsioneeri ja digiarmatuuriga 08, seda 80ndate lõpust. Niiet kõik võib olla.


2108 kere oli algusest peale ehitatud arvestusega, et sinna saab konditsioneeri paigaldada. Jahutusradika ees on ette nähtud koht konditsioneeri radika paigaldamiseks, mootoriruumi vaheseina on stantsitud kohad, kuhu puurida augud torude läbiviimiseks jne. Ja muid asju kah. Muidugi praktikasse need asjad eriti ei jõudnud. Digiarmatuur oli 1980ndatel väga moodne asi, näiteks Opel Kadetil said selle vaid kõige kallimad GSi mudelid.

Minu jaoks isiklikult on kõige suurem üllatus olnud Moskvits 21412 (see on siis mosse mootoriga "uus mosse") sidurikojalt selliste andurite kinnituskohtade leidmine, mis on paigaldatud nt 1985 BMW 3.5 mootorile. Muidu antud mudeli käigukasti iseloomustab ülikiire 5. käik, millega see originaalne 1,5 mosse mootor suudab allamäge ainult sõita. Peale seda kui need andurikohad leidsin, siis asetus kõik oma kohale. Plaanitud oli suurema töömahuga sissepritsemootor, mis jäi tulemata. Muide 2106 mootoriga mudelil neid ei ole.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Viktoriin
PostitusPostitatud: 28 Juun, 2021 15:16 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Nov, 2014 21:42
Postitusi: 166
2141 on müüdud komplekteerituna Nissani vms mootoriga. Enne, kui tehas pankrotti läks, tegid nad kõikvõimalikke hullusi.

Nõuka(autode) teemas on küsimus ka selles, et mingid asjad on ehitatud/tuunitud läänes edasimüüjate poolt ja reimporditud hiljem. Pluss kohapealne kalhoz ja rats, olgu siis põhjus mis tahes (nt see 03 "vremenji").

Tegelikult neid nüansse teabki vaid teemas sees olev fanaatik.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Viktoriin
PostitusPostitatud: 28 Juun, 2021 15:32 
Foorumil
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33142
2141 diiselmotoriga versioon nimega 21411 läks tootmisse 1991, kuna läbirääkimised Fordiga mootorite tarnimiseks olla veninud.
Seda toodeti ekspordiks ja NSVL siseturule enne NSVL lagunemist seda ei tulnud.
Eestis olen müügis sellist näinud.

21411 läks ajalukku sellega, oli NSVL ainus diiselmootoriga sõiduauto.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 28 Juun, 2021 19:50 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Veebr, 2016 15:53
Postitusi: 374
Nüüd tuleb loll küsimus Trummile.

Miks veoautodel on siis a'la 12 käiku kui piisaks ideaalselt ka neljast või lausa kahest?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 28 Juun, 2021 22:41 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Veebr, 2010 23:57
Postitusi: 442
Kuulge autoiharad, mis materjalist rallimehed porilapakaid teevad ja kust seda osta võiks?

_________________
Kriku kirjutas:
Nagu mingitele amööbidele kirjutataks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 29 Juun, 2021 0:09 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 29 Jaan, 2009 2:04
Postitusi: 512
davidsoniharald kirjutas:
Kuulge autoiharad, mis materjalist rallimehed porilapakaid teevad ja kust seda osta võiks?

ETRA Balti. Nad pakuvad sulle kõigepealt mingit plastikut, aga sa ära võta, see krobiseb jubedalt. :D Iga porilapakasse lendav kivike on kuulda. Riidega armeeritud kummi on kõige parem.

_________________
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 29 Juun, 2021 9:11 
Foorumil
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33142
Tsiteeri:
Nüüd tuleb loll küsimus Trummile.
Miks veoautodel on siis a'la 12 käiku kui piisaks ideaalselt ka neljast või lausa kahest?


Veoautodel on erinevalt sõiduautodest väga erinevaid koormusi ja kiiruseid, millega liikuda. Ja ökoteema muidugi ka.
Meie majas on üks 10-käiguline (2x5) ja niipalju kui sellega sõitnud olen, siis tavalistes liiklusoludes ilma koormata pole seal tõesti pooli käike vaja.
Ühel hetkel vajutad kordisti kiirematele käikudele ja jätad päris mitu käiku lihtsalt vahele, pole põhjust lapata.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 29 Juun, 2021 9:12 
Foorumil
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2202
davidsoniharald kirjutas:
Kuulge autoiharad, mis materjalist rallimehed porilapakaid teevad ja kust seda osta võiks?


https://www.rallipood.ee/toode/porilapatsid-3mm-2tk/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 29 Juun, 2021 9:22 
Foorumil
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33142
See ETRA lehtkumm on küllalt kallis, ruutmeetrine tükk 3 mm õlikindlat (kuid armeerimata) lehtkummi oli mõni aasta tagasi juba 70 euri.
Olen seda kasutanud tihendite tegemiseks, mida pole saada või mida pole ette nähtud tihendiga panna (liimitavad liitepinnad, mis ei taha pidama jääda).

Minuarust sarnases stiilis mingist kumjast plastist lapakaid on müügil valmiskujul ka Automaailmas. Tjuuningkleepsud peal ja mitmet värvi.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 29 Juun, 2021 12:38 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 502
Kapten Trumm kirjutas:
... 21411 läks ajalukku sellega, oli NSVL ainus diiselmootoriga sõiduauto.

GAZ-24 tehti ka eksporti Peugeot diiselmootoriga GAZ24/M24D ja on ka endal õnnestunud sellisega, mis on ekspordist tagasi tulnud, Leningradis 80`ndatel reisida.

Ega omanik väga õnnelik sellise nõrga (55kW- 75hp) ja valjusti möliseva mootori peale ei olnud, sest tooaeg osteti kütust nagunii enamuses autobaasi autojuhtidelt ja kui kõik pakkusid bensiini, siis tema pidi diislikütet otsima.
(Kokkuhoitud diiselkütet müüdi majade ja kasvuhoonete kütteks või kallati lihtsalt maha.
Autojuhid said palka tonnkilomeetri järgi ja kõigil oli mingi nipp kilomeetrite juurdekerimiseks spidomeetril ning et mitte vahele jääda, pidid tanklast ettenähtud kütuse nagunii välja võtma.)
https://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=61036
http://m24d.onefortee.net/hist.htm
https://www.google.com/search?q=Volga+S ... I0Q4dUDCA0


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1012 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 68  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: avrnbr, blueant ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt