Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Sam Beaver
Liige
Postitusi: 829
Liitunud: 09 Aug, 2017 19:54
Asukoht: Siin & seal, põhiliselt tööl
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Sam Beaver »

Kapten Trumm kirjutas:90ndate alguses, kui suur vaesus oli, on neid Fordi ja BMW mootoreid nende vene õlidega ka 100 tuhandega vaeseks sõidetud.
Need odavad rimakad mida tooaeg siia tassiti, olid ju enne siiasaabumist enamjaolt peaaegu läbi köetud ka. Niiet kui see secondhand Ford või Bemm vene õliga 100000 ära sõitis, siis suht kõva sõna ju?
Putin destroyed the pro-Russian lobby in the world with his own hands. Now acting in Putin's interests would mean admitting that you fucked a goat
vanahalb
Liige
Postitusi: 2644
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

Kapten Trumm kirjutas:Lugesin kohe kiuslikult, mitu korda blondiin pidurdab. Sõidan samal rajal sama kiirusega. Mersu juht kasutas selle 2,5 km jooksul piduripedaali 36(!!!) korda, mina kasutasin (käsikastiga diiselauto) 3 korda.


See ei viita ilmtingimata "lollile blondiinile" vaid põhjuseks võib olla ka "loll auto" . Automaatkastil on mootoripidurdus nagunii suht õnnetu ja olenevalt autost ja tee profiilist võib gaasi mahavõtmine hoopis kiirust juurde panna. Seda siis kui auto arvab et vedu läks kergeks ja nüüd on õige aeg käik üles vahetada. Enamasti tuleb vähegi tempos püsimiseks kogu aeg piduripedaali seljas elada.

Ma eelistan ka võimalusel manuaalkasti sest no ei ole meeldiv kui mingi kolmanda maailma alamakstud IT-kuli, kellelt käigukasti programm allhankega on ostetud, minu eest autot juhib. Poekott-autol ongi 5 käiguline manuaal. Linnas kasutan ma üksi sõites ja kerge autoga läbi ainult kahte käiku : teisega kohalt minema ja sõitmiseks piisab kolmandast. Mis lappamisest jutt käib :)
OLAVI
Liige
Postitusi: 1697
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

vanahalb kirjutas:
... Poekott-autol ongi 5 käiguline manuaal. Linnas kasutan ma üksi sõites ja kerge autoga läbi ainult kahte käiku : teisega kohalt minema ja sõitmiseks piisab kolmandast. Mis lappamisest jutt käib :)

Tänapäeval on terve plejaad "autojuhte", kes (kütuse)säästmise jutuga on äralollitatud ja hoiavad kiivalt et tahhomeetri osuti üle 2000rpm ei läheks ning linnavahel 50km/h sõites kasutavad 6 (kuuendat) käiku hoolimata mootori õlirõhust (kaasaegsete autode õlirõhu hoiatuslampi juhib arvuti ja tavaliselt on selle süttimine keelatud võntvõlli pööretel alla 2000rpm) ning uskumata et diiselmasinad ei põleta tahmafiltrit puhtaks alla mootri 2000rpm pöördeid.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Lemet
Liige
Postitusi: 19944
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Lemet »

Kõvemad mehed suutsid piduriketaste ja klotside vahetamiseni jõuda vähem kui 50 000 km-ga. Ma plaanin 100 000 ära sõita, hetkel on juba 93 000 ees.


Viiekäigune manuaal, diiselBerlingo- käisin just 100 000 hoolduses. Leiti, et tagumised klotsid võiks ära vahetada, muu on korras. Just võiks, mitte ei peaks. Kettaid olla veel küll järgi, esimesi klotse kah julgesti järgmise ülevaatuseni. Liikumise ühtlane hoidmine on võtmeks, ka kütusekulu number sõltub sellest hoomatavalt. Võid paagitäiega sõita 1100, aga võid ka vaid 850...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas:Autojuhtimiskunsti see küll ei näita, näitab vaid oskust mingit mehaanilist seadeldist opereerida.
Autojuhtimiskunst on siiski autovaldamise oskus erinevates situatsioonides ja käiguvahetusega pole sellel mitte mingit pistmist. Sinu loogika järgi ei valda ükski tänapäevane võidusõitja seda peent "autojuhtimiskunsti", kuna kogu käiguvahetus tehakse ära labadega rooli taga, millede taga on omakorda tegelikult elektroonika.


Kohe näha, et sul puudub professionaalse autojuhi ettevalmistus, mis mul õnneks olemas on.
On küll käiguvahetusega pistmist, nagu minu autoõpetaja ütles, et kui saate käigud käppa, on muu juba lihtne.
Ja "tänapäeva võidusõitja" peab ikka mõtlema, milline käik panna ja millal, seega vägagi peab ta seda kunsti valdama.

Ja profaanile selgituseks - et asi pole mitte ainult käiguvahetuse mehhaanilises liigutuses, vaid selles, millal, kas ja mismoodi - ja kuidas see auto liikumisega haakub. :wall:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

OLAVI, ma arvan, et selle pensakril on kümme korda lihtsam sõita automaadiga kui vehelda selle käsikastiga ja unustada muu liikluse jälgimine.
Kui päris aus olla, siis kui ei ole plaanis käia oma autoga Audru rajapäevadel, siis on käsikastiga vehkimine täiesti mõttetu tegevus.


Pensionärile, kui tegemist pole miski rikkur- või investorpensionäriga, automaatkastiga (vägagi kasutatud) auto soetamine on üsna rumal mõte.
Automaatkäigukast on siiski täiendav risk ja realiseerumisel päris arvestatava rahanumbriga. Töökindlus jääb käsikastide alla ikka kordades ja sestap pole eriti suur ime, kui penskarite autopargist leiab nii Lada 2106-sid kui VW Polo 1,2-sid, mõistagi käsikastiga.

Näiteks sellise lihtsa asja nagu Mersu 4-käigulise automaadi (kasutusel 90ndate keskpaigani) kapitaalremondi pakkumne on nt 2500 eurot (olen ise võtnud).
20 aastat vana auto puhul võib see kergelt ületada auto enda maksumuse.

Kahjuks rohkearvulise elektroonika, can-buside ja paljude käikude kasutamine annab töökindluses pöördvõrdelist efekti.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:
Kohe näha, et sul puudub professionaalse autojuhi ettevalmistus, mis mul õnneks olemas on.
On küll käiguvahetusega pistmist, nagu minu autoõpetaja ütles, et kui saate käigud käppa, on muu juba lihtne.
Ja "tänapäeva võidusõitja" peab ikka mõtlema, milline käik panna ja millal, seega vägagi peab ta seda kunsti valdama.

Ja profaanile selgituseks - et asi pole mitte ainult käiguvahetuse mehhaanilises liigutuses, vaid selles, millal, kas ja mismoodi - ja kuidas see auto liikumisega haakub. :wall:


See on nii tore Trumm, kui sa üritad mu päeva lõbusaks teha :lol:

Ma küsin siis sinu käest, mite korda nädalas sa Audru ringil või Laitse Rallipargis sõitmas käid?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Äkki käid C-kati kursusel ära?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:Äkki käid C-kati kursusel ära?


Mul on isegi E-kat käes. Kas sul on? Jutupaunik rsk.
Lemet
Liige
Postitusi: 19944
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Lemet »

Mul on isegi E-kat käes


E-kategooriat tegelikult ei eksisteeri, niipaljut võiks ju teada...

Mootorsõidukite kategooriad

 

Mootorsõiduki juhtimise õiguse (edaspidi juhtimisõiguse) seisukohalt jagunevad autod ja mootorrattad põhikategooriatesse:

AM (mopeed), A (mootorrattad), B, C, D (autod), BE, CE, DE (autorongid)
ja nende alamkategooriatesse A1, B1, C1, D1, C1E ja D1E.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Okei, no paneme siis täpsemalt, et CE kategooria (ma ei tea, kas keegi kuskil omavahel rääkides üldse kasutab sellist nimetust?)
vanahalb
Liige
Postitusi: 2644
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

Kui ma veel noor olin sai liiklusolude ettehindamist testida Loksa autobaasis. Kolgaküla karjäärist, no põhimõtteliselt Loksalt veeti savi Kopli keraamikatehasesse. Palka maksti tonnkilomeetrite eest ja sellepärast löödi järelhaagisega Maz-le nii palju savi peale kui vähegi mahtus. Jõuetu mootori ja kärssamakippuva siduriga auto sellise koormaga koha pealt ära minna ei jaksanudki ja ekskavaator lükkas karjääris talle kopaga hoo sisse. Enamaltjaolt oli küll sirge peatee ja praeguse Susi hotelli juurest kuni Koplini välja natuke allamäge. Liiklust ja foore oli ka tollal vähem aga ūlemäära lihtne niimoodi sõita polnud. Kes auto tee peal välja suretas sel soovitati mõni lihtsam töö valida :)
Lemet
Liige
Postitusi: 19944
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Lemet »

AMvA kirjutas:Okei, no paneme siis täpsemalt, et CE kategooria (ma ei tea, kas keegi kuskil omavahel rääkides üldse kasutab sellist nimetust?)


Kui siin laua lõuaga pikkust mõõta tahta, siis võiks ka oma väited korrektselt sõnastada. BE näiteks pole mingi saavutus kekkamiseks, mul tegi vanem plika selle suure haagissuvila vedamiseks mõni aeg tagasi vasaku käega vabast ajast ära.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Lemet kirjutas:
AMvA kirjutas:Okei, no paneme siis täpsemalt, et CE kategooria (ma ei tea, kas keegi kuskil omavahel rääkides üldse kasutab sellist nimetust?)


Kui siin laua lõuaga pikkust mõõta tahta, siis võiks ka oma väited korrektselt sõnastada. BE näiteks pole mingi saavutus kekkamiseks, mul tegi vanem plika selle suure haagissuvila vedamiseks mõni aeg tagasi vasaku käega vabast ajast ära.


Sellepärast ilmselt mitte ükski BE kati omanik ei räägi, et "mul on E-kat" :D. Pole igatahes ise kuulnud, kuigi tutvusringkonnas paljudel see on.
Lemet
Liige
Postitusi: 19944
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Lemet »

Loomulikult, pole kuulnud, pole olemas...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 65 külalist