www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 27 Sept, 2021 16:22

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1079 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 72  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 21 Juul, 2021 12:06 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33170
Kuidas sa saad sellist lollust väita? See oleks samaväärne, et auto juhtimiseks poleks vaja jäsemete koordineerimist.
Kui oskad sõita käsikäigukastiga, näitab see, et sa suudad hädavajalikul tasemel oma jäsemete tegevust koordineerida ja teha mitmeid liigutusi üheaegselt.
Piirolukorras on info koormus palju suurem kui tavasõidus (kus "automaatkast laseb keskenduda liiklusele") ja valeotsus toob hoobilt kaasa avarii. Isik, kes ei suuda tavaolukorras koordineerida kahe käe ja kahe jala tegevust, suure tõenäosusega ei tule toime ka kordades keerukama piirolukorraga. Siit ilmub päevavalgele küsimus, et kelle intellektuaalne ja motoorne võimekus pole piisavad selleks, peaks üldse võrdsena liikluses osalema või peaks nende juhtimisõigus olema piiratud mopeedautoga? Või peaks lausa ühistranspordiga sõitma.

Kuna meil on juhtimisõigus suure majandusliku "sabaga" kommertstegevus (sellest elatub lai ring automüüjatest maanteeameti töötajateni), siis mõistagi peetakse vajalikuks omistada seda kõigile, kes natukenegi annet ilmutavad.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 21 Juul, 2021 16:32 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 508
Akude kasutamise idee, jõuvankrite liigutamiseks on üle 100 aasta vana ja paremate akude kasutamine pole tegelikult tehnoloogiline areng. Samamoodi nagu kolbmootori kolb liigutab väntvõlli samasuguse põhimõttega nagu 200 aastat tagasi.

Oluline läbimurre saavutatakse siis kui võetakse kasutusele midagi kardinaalselt uut ja ennustan, et enne sisepõlemismootorite kadumist meie tänavatelt, jõuavad kaduda haruldasi metalle kasutavate akudega autod. (Nagu tulid suure käraga 3D telekad aga vaatajaid/ostjaid nendele pole.) Ehk tekkib tehnoloogiline võimekus, aga tegeliku arengu määrab pankade tegevus.

Näiteks Indias, kus rahvas ei jõua kalleid akusid osta on väljatöötatud korduvkasutataval Alumiiniumil töötav kütuseelement.
https://www.thebetterindia.com/212501/b ... u_dATv7dZI
Googli tõlge:
"Peamine erinevus ütleme liitiumioonaku ja AFC vahel on see, et esimene on salvestusseade, mis vajab regulaarset laadimist, teine ​​aga puhas elektritootmise seade. Seega on meie lennufirmad rohkem kooskõlas tavaliste autotarbijate käitumisega, kes tankivad sõidukeid minutite jooksul, selle asemel, et neid tundide kaupa laadida. Lisaks pakuvad AFC-d vahemikku üle 1000 Km, erinevalt nende liitiumioonioonidest, mille maksimaalne vahemik on 250 Km. Meie eesmärk on laiendada seda vahemikku 2000 Km kaugemale, ”ütleb Log 9 materjalide asutaja Akshay Singhal".


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 21 Juul, 2021 18:09 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33170
Lõppkokkuvõttes ei määra asja eriti see, mida 800 miljonit valget inimest teha üritavad, kui ülejäänud 7 miljardit selles ei osale. Globaalsed konkurendid nagu Hiina hõõruvad vaid käsi kokku, kuidas EL enda oksa ise saeb.

Eks valge ilm peab teed näitama, aga kas on kindel, et nt Hiina neid EL enesekaristamisi ei hakka lihtsalt konkurentsieelise saamisel ära kasutama? Rääkimata poliitilistest võimalustest, mida pakuvad muldmetallid, elektroonikajunnid jne.

Araabia ja vene nafta/gaasitoru vihma käest satutakse Hiina räästa alla.

Vaadates, mida nt VKG mehed praegu räägivad, siis selles rohepöördes näib meil olevat 90% poliitilist õhinapõhisust (st diletantlust) ja 10% mingeid praktilisi teadmisi. Ja peaministripartei on meil tuntud iga Brüsseli vile peale ägeda tegutsemisega.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 21 Juul, 2021 18:16 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33170
Tsiteeri:
Akude kasutamise idee, jõuvankrite liigutamiseks on üle 100 aasta vana ja paremate akude kasutamine pole tegelikult tehnoloogiline areng. Samamoodi nagu kolbmootori kolb liigutab väntvõlli samasuguse põhimõttega nagu 200 aastat tagasi.


Kolbmootorit on üritatud asendada ka pöördkolbmootori ja gaasiturbiiniga. Suuremat edu see pole kaasa toonud ja täna töötab kolbmootor umbes samamoodi, mis Carl Benzi autol, mida ta nimetas tütre auks Mercedeseks.

Seepärast oleksin ettevaatlik selle prügimäele saatmisega, kindlasti on kolbmootori töölepanek puugaasil, biometaanil, taimeõlil või piiritusel märksa valutum innovatsioon kui akutootmise möödahiilimine muldmetallide, liituumi ja vase ees seisvast defitsiidist. Osa sellest on juba leiutatud ja kui kasutatav biomass mädaneb metsas ära, siis seal tekib samamoodi kõvasti CO2. Igal juhul ees seisvad väljakutsed nagu leida lahendus alkoholi korrodeerivatele omadustele kolbmootoris tundub lahendatavam kui liitiumivaba aku.

Ehk siis jõumasinate parki peab diversifitseerima, kasutades koos nii akuautosid kui bioküttel kolbmootoreid, mitte kuulutama lõplikku tõde 2035. a sisepõlemismootorite müügi keelustamisest, mida Brüssel just kõvasti kuulutas. Miskipärast arvan, et Moskvas ja Pekingis muiati kahjurõõmsalt.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 8:37 
Foorumil
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 6477
Tsiteeri:
Globaalsed konkurendid nagu Hiina hõõruvad vaid käsi kokku, kuidas EL enda oksa ise saeb.

Tegelikult Hiina investeerib ka ohtralt n-ö rohesektorisse. Nad saavad fossiilkütuste probleemidest samamoodi aru, kuid üritavad neid lahendada aktiivsemalt ja ratsionaalsemalt. Nad ei jända nii palju igasuguste kvootide ja keeldudega, vaid lihtsalt võtavad uusi tehnoloogiaid kiiremini kasutusele ning loovad eeldused nende arendamiseks ja tootmiseks. Näiteks on hiinlastel suurim elektribusside park - neile kuulub ligikaudu 99% maailma elektribussidest. Samuti on hiinlastel rohkem elektriautosid kui kusagil mujal - 40% rohkem kui Euroopas ning 2,5 korda rohkem kui USAs. Muust infrastruktuurist nagu rongid jne ei maksa rääkidagi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 11:53 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33170
https://www.statista.com/statistics/205 ... by-region/

kandvaks jõuks CO2 emissioonis on endiselt Kagu-Aasia, sh Hiina ja India. Euroopa panus jääb alla isegi Põhja-Ameerikale.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 14:10 
Foorumil
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 6477
Tsiteeri:
kandvaks jõuks CO2 emissioonis on endiselt Kagu-Aasia, sh Hiina ja India. Euroopa panus jääb alla isegi Põhja-Ameerikale.

Per capita on lugu teine. Selle näitaja järgi on Eesti esikahekümne ringis ning Hiina alles esimese 50 seas. India on aga üldse esisajast väljaspool.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 15:02 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33170
Kliima on ka vähe erinev :D

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 15:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2234
Kapten Trumm kirjutas:
Kliima on ka vähe erinev :D


Soomes on kah üle kahe korra väiksem, kui Eestis. Seal on kah vist soojem?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 19:41 
Eemal
Liige

Liitunud: 29 Juul, 2016 19:57
Postitusi: 53
AMvA kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
Kliima on ka vähe erinev :D


Soomes on kah üle kahe korra väiksem, kui Eestis. Seal on kah vist soojem?

Võibolla põletavad oma prügi ka Iru jaamas?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 20:29 
Eemal
Liige

Liitunud: 24 Okt, 2014 21:33
Postitusi: 955
Asukoht: Pärnu
nimetu kirjutas:
Tegelikult Hiina investeerib ka ohtralt n-ö rohesektorisse. Nad saavad fossiilkütuste probleemidest samamoodi aru, kuid üritavad neid lahendada aktiivsemalt ja ratsionaalsemalt.

Neile taob suurlinnade sudu jalaga p..sse, aga vaevalt kommud ilma kvootide ja muu jamata hakkama saavad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 23:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 508
Kapten Trumm kirjutas:
"Mina ostsin naisele 2a tagasi 1,2 bensiinimootoriga miniauto, 6 aastat vana, 63 kW, kehtiva garantiiga, 3800 euro eest. Maanteel võtab tootja andmetel 3,8 liitrit sajale. Mis alternatiivi elektriautode hulgast sa pakuks sellele? Romu ei ole, 2a jooksul on ainus remont olnud üks numbritule pirn (mis oli ostes juba läbi). Peale hoolduse muidugi, 1 kord aastas ca 100 eurot.

Olukorras, kus turg on ääreni täis neid teise ringi liisinguautosid, millega saab erilise remondita veel 5 aastat sõita ja mis maksavad alla 10 tuhande, ei näe ka perspektiivi 30 000 eurosel elektriautol, mis sõidab ühe laadimisega 300 km. Lihtsalt selle "teise auto" ostja läbisõit on nii väike, et see kokkuhoid energialt ei teki eladeski."
------------
Ise ostsin omale just juurde 3 aasta vanuse 25 000 läbisõiduga ilma juhiabideta auto (poole odavamalt kui kasutatud elektriauto), sest 3 aasta pärast ei pruugi enam selliseid järelturult vabalt leida, sest on karmistunud nõuded müüdavate autode varustusele.
Vaadates hetkel kuni 4 aastaste müüdavate sõiduautode koguarvuks 2669, https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... &otsi=otsi
Ja võrreldes vähesõitnud lihtsamate (väiksemate hoolduskuludega) bensumootorite ja käsikastidega autode arvuga 40, https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... &otsi=otsi , mis võiksid 2 aasta pärast maksta alla 10 000eur, siis näeme, et valik polegi kuigi suur, ehk umbes 1,7% pakutavast valikust.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kliimamuutustest
PostitusPostitatud: 27 Juul, 2021 14:23 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 508
Kapten Trumm kirjutas:
... taksod sõidavad sellega ja neid autosid on kümneid kui mitte sadu, oleks kuulda.

Ukrainas, Valgevenes, Poolas jne. sõidavad tuhanded autod (ka taksod), bensiiniautodele lisana paigaldatud gaasiseadmetega ja nende foorumites käivad pikad arutelud gaaside teemal.

Kui tegu pole spetsiaalselt gaasi kasutamiseks tehtud mootoriga, siis reguleeritakse klappe iga 10 000km tagant. Muidu väheneb klapipilu klapipea tööpinna kulumise tagajärjel ja klapp põleb koos klapipesaga ära.

Viimaste aastate mootoritega (alates 2012), millel tootja pole ette näinud klappide reguleerimist (ja millel puuduvad ka hüdrotõukurid) on klappidega toimetamine nii keeruline ja kallis, et majanduslikult ei tasu gaasiseadet ka neil, sellise uue disainiga mootoriga bensiiniautole panna.

Ka "väga hea õli" ei päästa klappide põlemisest, sest klapipea kulub siis rutem kui nukkvõlliajam ja ikkagi väheneb klapipilu alla lubatu.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kliimamuutustest
PostitusPostitatud: 27 Juul, 2021 14:37 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33170
Taoline fenomen esines ka vene autodel, kui müügilt kadusid pliibensiinid (ja üldse vanematel autodel). Ja üldse suht suure sadestuse poolest tuntud vene bensiinid nagu A-76, AI-92. Näib, et täna on see gaasiauto liiga nishitoode, et tööstus midagi välja mõtleks, aga klappide kulumise vastu pliivaba bensiini kasutamisel on ammuilma tehnilised vahendid leiutatud.

Uuemad autod, mis olid juba tehtud pliivabale, kasutavad kõvemast materjalist klappe/klapipesi ja pehmemaid klapivedrusid, vanadele soovitatakse kas ümberehitust (plokikaane remont) ja/või pliiasendaja kasutamist bensiinis.

Ühesõnaga, seal on korra juba oldud ja vahendid tekkisid suhteliselt kiiresti. Meetodid gaasi mõjude vastu on ilmselt analoogsed - paremad materjalid ja koos gaasiga millegi mootorisse andmine, mis sadestub tööpindadele ja kaitseb neid liigse kulumise eest. Pliibensiini kasutamisel sadestus sedasi plii ja materjalid võisid olla suhteliselt pehmed.

Esimese hooga ütleks, et tuleks kasutada roostevabu klappe ja pesi, mida kasutavad võidusõiduautod. Masstootja neid kasutada ei raatsi, et mootori ehitamiselt 20 eurot säästa, seepärast on klapid terasest ja pesad malmist.

Tsiteeri:
Viimaste aastate mootoritega (alates 2012), millel tootja pole ette näinud klappide reguleerimist (ja millel puuduvad ka hüdrotõukurid) on klappidega toimetamine nii keeruline ja kallis, et majanduslikult ei tasu gaasiseadet ka neil, sellise uue disainiga mootoriga bensiiniautole panna.


Praegu pakuvad tehased (Opel, Skoda) juba tehasest gaasile ettenähtud autosid. Kas neil antud klappide kulumise probleem on kuidagi lahendatud, ei tea - ametlikult sellest ei räägita. Võimalik, et tehakse sellsit sigadust, et mootorit polegi täiendatud ja arvestatakse, et auto ostetakse nagunii 100 000 km jaoks ja edasine on savi, klient remontigu või ostku uus auto.

Bioetanooli korrodeeriv mõju peegelpindadele ja biodiisli komme sadestuda on suurusjärk suuremad probleemid tööstusele kui see gaasiauto klapivärk.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kliimamuutustest
PostitusPostitatud: 27 Juul, 2021 21:31 
Eemal
Liige

Liitunud: 24 Okt, 2014 21:33
Postitusi: 955
Asukoht: Pärnu
OLAVI kirjutas:
Kui tegu pole spetsiaalselt gaasi kasutamiseks tehtud mootoriga, siis reguleeritakse klappe iga 10 000km tagant. Muidu väheneb klapipilu klapipea tööpinna kulumise tagajärjel ja klapp põleb koos klapipesaga ära.
.

Selle vastu pannakse peale küttesüsteemi lisaõlitus.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1079 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 72  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt