Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas:Väga paljudele kaasaegsete autodega (olenemata mootori võimsusest) ei tohi isegi kerghaagist vedada kuna keskonnanõuete sertifitseeritud tingimused ja "targad" juhiabid seda ei võimalda ning seega ei tohi nendele paigaldada ka haakeseadet (konksu) kui sellist võimalust pole tootja poolt ettenähtud.


Nimeta mõni?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40203
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kuumaga kõverdunud plokikaane silindrite poolse tööpinna sirgeks lihvimisega rikutakse nukkvõlli laagerduse joonsus ja selliselt remonditud mootor hakkab nukkvõlli murdma. (Küll mitte kohe, aga mingi aja pärast, kui võlli materjal järgiannab.)


Ma olen elus neid kaani ikka suurusjärgis 10 tk lasknud lihvida (nii tasapinnalihvina kui ka surveastme tõstmise eesmärgil), vähemalt vanakooli mootoritel mingeid probleeme sellega ei kaasne. BMW M30 tüüpi mootoril on see nukkvõll ikka päris pikk ka (rida 6 mootor).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40203
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas:Nimeta mõni?


Küsimus võib olla automaatkäigukasti jahutuses (kas on või ei ole), mistõttu muidu 2 näiliselt identset autot võivad olla nii, et üks võib ja teine mitte.
Chrysler Stratusel oli sedasi, et enamik siia tellitud autodest tuli vaikimisi "without towing package" ja sinna haagist panna ei võigi, tehnilises passis on lubatud haagise kaalude kohal nullid. Samaas Saksamaalt või USA-st üksikkorras toodud autodel see jälle oli.

ARK-i büroodes oli rohkem kui üks kisamine sel teemal, et mida te lollid ametnikud teete, et mul sõbral sama auto ja see võib küll haagist vedada. Ja konks juba pandud. Hakati esinduse kaudu uurima ja mis selgus: towing package sisaldas ka automaatkasti õliradikat, kuigi konks tuli veel eraldi tellida - osa tellis igaks juhuks (nt kes mägedes või linnas sõidavad - see aitab käigukasti elueale kaasa). Eestis tellivad kõik autot "mida odavam" põhimõttel ja polnud vist ühtegi autot, millel see package oleks olnud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40203
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Walter2 kirjutas:Viimase Autolehe teemad kõik.


Saasta on toodetud läbi aegade, lihtsalt vanasti ei julgenud keegi eksperimenteerida mingite 30 000 km õlivahetusvälpade ja "longlife" õlidega. Pluss muidugi igikestev detailide optimeerimine (odavama suunas). Uue aja mootorite laiali endamise üks põhjus ongi need liiga pikaks aetud välbad - esimese asjana kannatab seal nukkvõlli ketiajam, mille probleemid esimevad praegu iga teise mootoriga. Kuna see ajam sisaldab tihti nõellaagreid, siis seal on mingid "longlife" asjad absoluutne NO GO.

Vahetage mootoriõli ja filter 10, maksimum 15 tuhande tagant või vähemalt kord aastas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:Väga paljudele kaasaegsete autodega (olenemata mootori võimsusest) ei tohi isegi kerghaagist vedada kuna keskonnanõuete sertifitseeritud tingimused ja "targad" juhiabid seda ei võimalda ning seega ei tohi nendele paigaldada ka haakeseadet (konksu) kui sellist võimalust pole tootja poolt ettenähtud.


Nimeta mõni?

Vaata siit autode numbreid: https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... d=20196932
Ja siin saab kontrollida andmeid: https://eteenindus.mnt.ee/public/soiduk ... ntroll.jsf
Või kuula saadet.

Näiteks see on nullidega: https://www.auto24.ee/soidukid/3520157
Ja kui vaadata sellele autole ettenähtud rehvimõõtu : 205/55 R16 86P, siis tasub ka uurida, ei kuskohast saab vajalikus mõõdus ja nõutava koormusindeksiga rehve.
Kui rehv pole õige, ei pruugi ülevaatust läbida.

Kui need I-Mevid meile jõudsid, siis esimese talve seisid need parklas, sest ei suudetud maailmast leida meie oludes nõutavaid nendele autodele sobivaid talverehve.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas:
AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:Väga paljudele kaasaegsete autodega (olenemata mootori võimsusest) ei tohi isegi kerghaagist vedada kuna keskonnanõuete sertifitseeritud tingimused ja "targad" juhiabid seda ei võimalda ning seega ei tohi nendele paigaldada ka haakeseadet (konksu) kui sellist võimalust pole tootja poolt ettenähtud.


Nimeta mõni?

Vaata siit autode numbreid: https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... d=20196932

Paned jälle kelbast?
Kirjutad (minu rõhutused):
Väga paljudele kaasaegsete autodega (olenemata mootori võimsusest) ei tohi isegi kerghaagist vedada kuna keskonnanõuete sertifitseeritud tingimused ja "targad" juhiabid seda ei võimalda ning seega ei tohi nendele paigaldada ka haakeseadet (konksu) kui sellist võimalust pole tootja poolt ettenähtud.

ja siis postitad listi mingitest nutustest elektriautodest, mis õieti normaalseks autoks ei klassifitseerugi? Need on siis paljud?
Ilmselt nende elektriautode haagise veo piirang tuleneb muudest põhjustest, kui see, et nad on "kaasaegsed autod" ja omavad "moodsaid juhiabisid". Moodsad juhiabid on neil ilmselt ikka samad, kui ICE autodel.
Räägiks ikka päris autodest.

PS. Mis puudutab rehve, siis küll need rehvifirmad neid ka tootma hakkavad, kui autosid piisavalt
PPS. Näiteks üks suht normaalsem auto sinu "listist" https://www.auto24.ee/soidukid/3551572, haagis täiesti lubatud
Viimati muutis AMvA, 02 Aug, 2021 16:02, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40203
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See on paraku tõsi, et neil ökomobiilidel on enamasti kasutusel eksootika valdkonda kuuluvad rehvid, mida rehvipoest ei saa ja mis tellides maksavad poole rohkem kui mingi rahvalik rehvimõõt.

Sellise traditsiooniga tegi algust kunagi A-klass Mercedes oma kuulsa põdratestiga, misjärel auto sõiduomaduste vägistamiseks rahuldavaks varustati ta väga vähelevinud rehvimõõduga, mida esimestel aastatel sai hingehinna eest ainult esindusest tellida. Ka talverehve muide.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:
Sellise traditsiooniga tegi algust kunagi A-klass Mercedes oma kuulsa põdratestiga, misjärel auto sõiduomaduste vägistamiseks rahuldavaks varustati ta väga vähelevinud rehvimõõduga, mida esimestel aastatel sai hingehinna eest ainult esindusest tellida. Ka talverehve muide.


Rehvidest pole küll kuulnud, kuid selle põdratest tagajärjel varustati kõik A klassi autod standardvarustuses ESP-ga, mis hiljem muutus pea kõikide autode standardvarutuseks
vanahalb
Liige
Postitusi: 2640
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

Haagisekeeluga autosid ikka on kui otsima hakata ja otsima peaks alates poolsportautodest. Ja teisest äärmusest erilistest säästuvariantidest.
Audi TT - minuteada on see aegade algusest ette nähtud ilma haagisega sõiduks kuigi samamoodi aegade algusest on kere platvormi osas sama kui VW Golf.
Porsche 911 - samuti üsna omapärane vaatepilt oleks näha teda haagist vedamas
Jne.

Vanematele vast saab mingi konksu taha aretada, uuemad ilmselt hakkavad veakoode näitama kui haagisele tuled ka külge panna.
Kirs
Liige
Postitusi: 934
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kirs »

Mu pere teine käru, 2011 aasta 59kw Nissan Micra ka käruvaba. Tehnilises passis haagist puudutavates lahtrites nullid.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5210
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Manurhin »

OLAVI kirjutas:
Kui need I-Mevid meile jõudsid, siis esimese talve seisid need parklas, sest ei suudetud maailmast leida meie oludes nõutavaid nendele autodele sobivaid talverehve.

Kas seadus mitte selline pole, et talverehve ei nõuta autodelt, millele neid saada ei ole? Keegi ei keela soetada endale kasvõi 100 aastat vana Ford T, see ARK-is arvele võtta, ülevaatus ja kindlustus ära teha ja kasvõi aastaringselt igapäevaliikurina kasutada. No ma tahaks näha, kust sellise jaoks talverehvid välja võetakse.
Aga need I-Mjäud olid üldse ühed parajad kurioosumid ehk täpsemalt hoiatav näide sellest, miks elektriauto vähemasti meie kliimasse ei sobi. Suure meediakäraga nad tulid ja juba kuskil aasta hiljem selgus, et kui talvel ka salongikütet kasutada (istme- ja tagaklaasisoojendusest rääkimata), siis piisab akut ainult mõnekümne km läbisõiduks. Mingil hetkel nad vaikselt oma kuulsusetu lõpu leidsid. Pakuti minu mäletamist mööda müügikski, aga kas mõni ka kaubaks läks või tegi lõpuks kõige parema pakkumise Kuusakoski, ei teagi. Liikluses neid igatahes näha pole.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas retti »

[/quote]
Ja kui vaadata sellele autole ettenähtud rehvimõõtu : 205/55 R16 86P, siis tasub ka uurida, ei kuskohast saab vajalikus mõõdus ja nõutava koormusindeksiga rehve.
[/quote]

Mis imet selles rehvimõõdus peaks olema ?
Koormusindeks vastab kandevõimele 530 kg...
OLAVI
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

retti kirjutas:

Ja kui vaadata sellele autole ettenähtud rehvimõõtu : 205/55 R16 86P, siis tasub ka uurida, ei kuskohast saab vajalikus mõõdus ja nõutava koormusindeksiga rehve.
[/quote]

Mis imet selles rehvimõõdus peaks olema ?
Koormusindeks vastab kandevõimele 530 kg...[/quote]
Kui paljud rehvitootjad toodavad sellise mõõduga 86 koormusindeksiga rehve?
Vanema aastakäigu mudelitele peaks indeksiga 85 panema.
Kusjuures elektriauto oma suhteliselt suure väändemomendiga pidavat isegi 30% rohkem tavarehve kulutama ja nendel kasutatakse erinevat kummisegu.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
taara
Liige
Postitusi: 837
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas taara »

Ja ikkagi, mis imet selles 86P on? See tähendab seda, et VÄHEMALT sellele peab vastama, mitte et see peab olema.

Kood 506. Rehvi kasutamine
1. Rehvi mõõtmed (E-reeglid nr 30, nr 54 ja nr 75) peavad vastama velje mõõtmetele ning
ratas peab saama rattakoopas vabalt pöörelda. Rehvi kiiruskategooria (vaata tabel 4) peab
olema vähemalt võrdne sõiduki valmistaja poolt ettenähtud näitajaga või vähemalt
kiiruskategooriaga Q, kui sõiduki valmistaja on ette näinud sõiduki rehvidele suuremad
kiiruskategooria väärtused. Koormusindeks (vaata tabel 5) peab rehvide üksikasetuse korral
olema vähemalt võrdne 0,5 kordse suurima lubatud teljekoormusega või rehvide
topeltasetuse korral vähemalt võrdne 0,25 kordse suurima lubatud teljekoormusega.

Erandina võib O1 ja O2 kategooria sõidukile, mille valmistajakiirus ei ületa 100 km/h,
paigaldatud rehvi koormusindeks olla rehvide üksikasetuse korral võrdne 0,45 kordse
suurima lubatud teljekoormusega või rehvide topeltasetuse korral võrdne 0,24 kordse
suurima lubatud teljekoormusega
OLAVI
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Manurhin kirjutas:... Aga need I-Mjäud olid üldse ühed parajad kurioosumid ehk täpsemalt hoiatav näide sellest, miks elektriauto vähemasti meie kliimasse ei sobi. Suure meediakäraga nad tulid ja juba kuskil aasta hiljem selgus, et kui talvel ka salongikütet kasutada (istme- ja tagaklaasisoojendusest rääkimata), siis piisab akut ainult mõnekümne km läbisõiduks. Mingil hetkel nad vaikselt oma kuulsusetu lõpu leidsid. Pakuti minu mäletamist mööda müügikski, aga kas mõni ka kaubaks läks või tegi lõpuks kõige parema pakkumise Kuusakoski, ei teagi. Liikluses neid igatahes näha pole.

Senikaua kui see sats ootas talverehve, seisid autod mitu kuud talvel laoplatsil, akud vajusid tühjaks ja külmusid ära.
(Elektriauto akusid peab vähemalt kord kuus laadima.)
Eks neid sulatati ja turgutati üles, aga eks see akudele oma jäljed jättis.
Enamus neist autodest olid erinevatel oksionitel 3000eur alghinnaga müügis.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: _dumbuser_ ja 38 külalist