Kapten Trumm kirjutas:Jah, koormuse ja kiiruse indeksid on kasutamiseks kontekstis "vähemalt". Sellest vähem ei või (lõhkemise oht), kuid rohkem mingi 2-3 astet on OK.
Ülevaatusel pole ma kordagi kogenud, et keegi oleks huvitunud.
(Minul isiklikult on ükspuha, et millised pastlad keegi oma saani alla paneb aga seaduseandjatel on omad plaanid, mida võibolla on kasulik endale teadvustada.)
See on hetkel kehtivate seaduste järgi aga kuna EU kliimapoliitika on jätkuvalt "rohelisel" kursil, siis on uutes ettevalmistamisel olevates tehnilistes normides ka karmimad nõuded plaanis.
Kui hetkel on keelatud sisselasketrakti, mootori toitesüsteemi ja väljalaske ümberehitus, siis uue järgi on kõik auto osad, mis mõjutavad saasteid kõrgema tähelepanu all.
Plaanis on paradigma muutus.
Nagu igaühel laual oleva arvuti kast (raud) on inimese enda oma, aga selles arvutis olev tarkvara ei ole arvutiomaniku oma, vaid on tarkvarafirma omand ja arvutikasutaja kasutab seda kasutuslepinguga.
Nii ka liisinguga ostetud auto oleks panga omand ja esinduse hooldada ning kasutajale jääks (ainult) õigus õigeaegselt raha maksta.
Alates 2018 aastast müüdud autodel, kui Euro6 saastestandardile lisati täpsustavaid tähti, on tüübikinnituse osa ka rattad, haakekonks, katusereelingud ja muud keskkonna saastet mõjutavad osad.
Ehk kui auto on saanud tüübikinnituse plekkvelgedega ja teatud rehvimõõduga, siis valuvelge ja erineva markeeringuga rehve sellel autol kasutada ei või, või tuleb muuta auto tüübikinnituse koodi.
Vale rehvimõõt ja koormusindeks pidavat häirima sõiduabide tööd ja suurendama keskkonnasaastet.
(Isegi kliimaseadet loetakse tänapäeval ohutust ja keskonnasaastet mõjutava tegurina.)
Ka on kavas ülevaatuse tahmatest asendada OBD põhise testiga (nagu mitmetes teistes riikides) ja auto ise peab andmeside kaudu tõendama, et tema tarkvara ja heitgaasipuhastussüsteem vastab tüübikinnituses märgitule. (See muidugi tooks kaasa massilise EGR-klappideta ja katalüsaatoriteta autode liiklusest kõrvaldamise, kui need peavad tüübikinnituse järgi sellel autol olema.)
Ehk hetkel vanemate masinatega on veel mänguruumi aga nendele autodele, mis 2 aasta pärast (5 aastasena) teisele ringile tulevad, paistab erinev olukord.
Nagu ehitussektoris, kus oli ammu ette teada energianõuete karmistumine (ja sellest rääkijaid naeruvääristati) aga avalikult sellest enne ei räägitud kui tellijate nutkisa üles tõusis.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.