www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 24 Okt, 2021 10:26

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 84  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Aug, 2021 12:54 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2558
Asukoht: Reval
OLAVI kirjutas:
Näiteks selle tootel on kirjutatud, et pole soovitatud tänavaliikluseks: https://www.mobil.com/en/lubricants/for ... cing-0w-50

Nojah - leidsite ka vedeliku mida välja tuua... :)
Tänavaliikluseks mittesobivuse sisu on samal lehel toodud järgmine:
''Mobil 1 Racing™ oils are not recommended for everyday general street use where vehicles use catalytic exhaust converters.''
elik võib põntsu panna katile kui see on autol peal kuna sisaldab topeltkoguseid Zn ja P -ühendeid, mida vajavad võistlusmootorid. Samuti ei sobi see õli 2-taktilistele ega lennukimootoritele - seega tavaauto kasutajatele täiesti mittevajalik ollus.
Ning tervitusi hr. Naamsile - tema loengute faktirikkuse korvas vaid nende esitamise verbaalne meistriklass, mis jääb kustumatult meelde kõigile asjahuvilistele, kes just parasjagu tema labori põrandat ei pooninud või koduhoovis puid ei lõhkunud... :mrgreen:

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Aug, 2021 16:43 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33444
Laadisin netist alla 80ndate BMW omaniku käsiraamatu ja seal on kirjas umbes sedasi.

"Kuigi API SE kategooria õlid on BMW poolt lubatud, soovitame tungivalt kasutada API SF.
Viskoossuse osas tavamootoritele ette ei kirjutata rohkem kui graafik õhutemperatuurivahemikega ja sinna sobivate viskoossustega.

Seejuures 20W-50 õli, mida kasutan, on lubatud vahemikes -10 kuni +50. Kuna sõidan ainult suvel, siis sobib kenasti.

Enam kasutatav 10W-40 sobib selle graafiku järgi pigem põhjamaale, -10 kuni +20 ehk siis kuumade ilmadega liiga vedel.

Märksa karmim on asi, kui oled M5 õnnelik omanik, kohustuslik on API SF ning 15W-40 või 15W-50.

õIse olen tähele pannud (kuna autol on täiendavad õli manomeeter ja temperatuur, et 40 viskoossusega õliga kipub õlisurve olema kuuma ilmaga nadivõitu ja mootor plagiseb ka tavaliselt rohkem.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Aug, 2021 20:07 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Veebr, 2016 15:53
Postitusi: 406
Ja siis mõtleme muigega millist odavat kräppi valatakse nendele "tuuningbemmidele" sisse. Peaasi, et odavalt sõidetud saaks ja BMW istumise all oleks :D


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 18 Aug, 2021 10:03 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33444
"Tuuningbemmi" nõudmised üldiselt täidab 90% Maximast ostetud õlisid ära (kui vähegi firmat seal taga on).
Enamiku ajast kärab suvaline 10W-40 mineraalõli kah, kuna enamasti on see vähemalt SM tasemel.
Lihtsalt +30 kraadiga linnaliikluses kipub see vedelaks jääma.

Mina nt tegin selle vea, et mootorit ehitades hoonisin silindrid kergelt üle selle abrasiiv-käsihooniga. Et uued kolvirõngad paremini sisse töötaks. Tulemuseks oli aga õlikulu, kuigi kompressioon oli väga hea. Kui hakkasin 10W-40 asemel kasutama 20W-50, siis õlikulu peaaegu, et kadus. 10W-50 aga on juba ainult sünteetiline ja see pole mootori sissetöötamiseks hea (liiga hästi määriv õli takistab sissetöötamist).

Ka panin tähele, et 10W-40ga on suvel õlisurve kuumalt selline lahjapoolne. Lihtsalt see BMW käsiraamat kinnitas kogemust, et 10W-40 sobiks kuskile Põhja-Soome oludesse suvel, mitte Tallinna ummikutesse +30 kraadiga.

Tuuningbemmide probleem on enamasti selles, et õlivahetustega lastakse üle. BMW mootor aga on väga pirts igasugu häälestamiste, hooldamiste jne suhtes. Üks suhteliselt hooldusmahukas toode, ütleks.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 18 Aug, 2021 13:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 10 Juun, 2004 16:02
Postitusi: 981
Asukoht: Tartu või Sinimäe
Tsiteeri:
Ja siis mõtleme muigega millist odavat kräppi valatakse nendele "tuuningbemmidele" sisse. Peaasi, et odavalt sõidetud saaks ja BMW istumise all oleks

Sellise lolli juttu peale võib tulla ainult mõni Dacia omanik , vaata natu näiteks BMW foorumis või mujal vastavates foorumites ja näed kui korlike õlisid reeglina "tuuningbemmidele" sisse valatakse .


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 18 Aug, 2021 18:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 575
ugandiklubi kirjutas:
Tsiteeri:
Ja siis mõtleme muigega millist odavat kräppi valatakse nendele "tuuningbemmidele" sisse. Peaasi, et odavalt sõidetud saaks ja BMW istumise all oleks

Sellise lolli juttu peale võib tulla ainult mõni Dacia omanik , vaata natu näiteks BMW foorumis või mujal vastavates foorumites ja näed kui korlike õlisid reeglina "tuuningbemmidele" sisse valatakse .

Dacia on ikka jõukama inimese masin, sest vaadates Auto24 andmeid, siis tervelt 15 päris kobedat BMWd ja 74 Audit on odavamad kui kõige odavam Dacia 2007a (1499-).
Kui võrrelda odavuselt järgmise Daciaga (2300-) on sellest odavamaid BMW´sid 64 ja Audisid 130.
Ja kui vaadata teemakohastes FB gruppides, siis seal liigub kuni 1000eur masinaid veel rohkem.
Dacia omanik on enne ostu oma raha üle lugenud ja teab, miks ja mida ostab.

(Silmnähtavalt edevate autodega on rohkem juhtunud sellist asja, et tuleb mees nööri otsas remonti (jääb vedajale võlgu), ise kiidab et üleeile tankisin 5 liitrit ja omal on 80L paak täitsa tühi. Saadad ta 20L kanistriga tanklasse, tuleb tagasi 7 liitriga, sest raha polnud rohkem.)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 18 Aug, 2021 19:07 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33444
Ojah, olles ise ühte-teist omanud, kujutan elavat ette, mida need "odavad BMW-d" endast kujutavad.
Enamik neist vajab auto ostuhinnaga võrreldavaid või sellest suuremaid summasid, et auto rahuldavasse korda vähemalt saada.

Toon sellise näite, viimane taoline auto, mille soetasin, maksis 5000 eurot. Selleks, et auto oleks usaldusväärne ja kõik asjad pardal töötaksid korralikult ning ülevaatusel ei peaks küüni närima, kulus omandamisele järgneva 6 kuu jooksul üle 4000 euro - seal hulgas oli ainus spetsiaalne ja kallis jupp mootori juhtmepunt, mis vähepeetud kujul maksis ca 1000 eurot (esinduses maksab see 2500). Edasi olid juba odavad asjad, konditsioneeri kompressor, radikas, kogu solgutamine enne kui tööle sai ca 800 eurot, tjuuning asemele origininaalveljed 400 eurot, uued vedrud koos kogu mudruga 200 eurot jne jne jne jne. Seejuures ostmise hetkel oli auto ülevaatuse läbinud.

Peale konditsioneeri täitmiste ja sildade reguleerimise kõik muud tööd tegin garaazis ise. Kui olek selle töömahu lasknud teha, siis keskmise töötunni hinna 40 eurot juures oleks kulunud veel 4000 eurot (arvan, et olen kokku kulutanud sadakond töötundi). Ja teha oleks veel oi kui palju. Roostes ukseäärte ja tiivaservadega piirdusin kohtvärvimise ja üle poleerimisega, autot värvimisse viia käiks mul üle jõu.

Saite uue Dacia hinna juba kokku?

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 30 Aug, 2021 12:40 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Aug, 2008 10:25
Postitusi: 2938
Manuaalkäigukastide tootmine lõpetatakse:
https://arileht.delfi.ee/artikkel/94442 ... e-tootmise
Oli mõte järgmisel aastal autot vahetama hakata aga see paneb pead sügama. Peres on nii automaat kui manuaal ja millegipärast naudin manuaali rohkem. Too VW manuaalkast vahetab käike väga mõnusalt, kahe sõrmega. Kas tõesti jätan praeguse auto allles kuniks 30a pärast loomulikku surma sureb?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 30 Aug, 2021 12:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33444
Volkswagen pole kõik või isegi mitte enamus.
Muidugi tänased "narrowband" tüüpi turbomootorid vajavad nii palju käike, et selle lahendamine manuaalkäigukastiga muutub väga kalliks.
Kui mootori ökonoomne pööretevahemik on 500 pööret, siis on see kangiga sudimine tänapäeva üldiselt kehva sõiduoskusega juhile väga ebamugav kah.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 04 Sept, 2021 12:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 575
Some kirjutas:
Manuaalkäigukastide tootmine lõpetatakse:
https://arileht.delfi.ee/artikkel/94442 ... e-tootmise
Oli mõte järgmisel aastal autot vahetama hakata aga see paneb pead sügama. Peres on nii automaat kui manuaal ja millegipärast naudin manuaali rohkem. Too VW manuaalkast vahetab käike väga mõnusalt, kahe sõrmega. Kas tõesti jätan praeguse auto allles kuniks 30a pärast loomulikku surma sureb?

Kuna tänapäevaste seadmete eluiga ei määra mitte niivõrd loomulik kulumine vaid tarkvara või selle uuenduste toetuse lõpetamine, siis tootjatele ja keskonnakaitsjatele on kasulik müüa (iseõppivaid, tarku) arvutiga juhitavaid automaatkaste, millede eluea lõppu on vajadusel lihtne korraldada.
Paljud autoomanikud ei tea, et tootja juhendi järgi kuulub tavapärase hoolduse filtri- ja õlivahetuse juurde ka masina tarkvarauuendus, millega muudetakse muuhulgas ka käigukasti seadeid.

(Jalgratta foorumis arutatakse, et kuidas sportlastel vanusega "jõudu juurde" tuleb. Et kui 90´datel kestsid pedaalilaagrid (keskjooks) vähemalt 5 aastat, siis tänapäevaseid laagreid tuleb iga hooaeg vahetada.)

Kui vanemaid masinaid, mis olid konstrueeritud pikemaaegseks ekspluatatsiooniks ei õnnestu tarkvaraliselt "lõpetada", siis nende tarbeks müüakse vastavalt "modifitseeritud" varuosi, mis aitavad kliimaplaanide eesmärke täide viia.

Lisatud piltidel on uus hammasrihm, mis on pikem kui vana ja ka rihma seademärgid on nihkes.
Kusjuures sellise rihmaga mootor isegi töötab normikohaselt oma piirväärtustel, aga mõne aasta pärast ei pruugi see auto enam ülevaatust läbida.


Manused:
1630699501628.jpg
1630699501628.jpg [ 367.3 KB | Vaadatud 548 korda ]
1630699450089.jpg
1630699450089.jpg [ 400.02 KB | Vaadatud 548 korda ]
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 04 Sept, 2021 13:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Veebr, 2016 15:53
Postitusi: 406
Kas tegu on peale vanuse muus osas täiesti identsete rihmadega näitajate poolest?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 04 Sept, 2021 13:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2406
See kas automaatkast saab igal hooldusel mingi tarkvarauuenduse või mitte, ei oma kasti töö suhtes mingit erilist tähendust. Ma vean kihla, et mu Windows arvuti töötaks täpselt sama hästi nagu ostes, kui ma vahepeal ei oleks ka ühtegi Windows'i uuendust alla laadinud.

Pildil toodud hammasrihmade võrdlus omaks vaid siis tähtsust, kui mõlemil juhul oleks tegemist OEM rihmaga. Pildilt ei ole seda võimalik tuvastada. Neid B-osa tootjaid on maailmas tekkinud kümneid ja kvaliteet on väga kõikuv.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 04 Sept, 2021 17:01 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18469
Tsiteeri:
Neid B-osa tootjaid on maailmas tekkinud kümneid ja kvaliteet on väga kõikuv.



Nähtud pilt, kus soliidsele autotootjale kuuluva suure halli ühest otsast sõidab sisse veoauto, mille koormaks on B- grupi varuosana esilaternad ja teisest otsast välja auto samade laternatega, aga juba A-grupi varuosadena.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 04 Sept, 2021 17:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Veebr, 2010 23:57
Postitusi: 464
Lemet kirjutas:
Tsiteeri:
Neid B-osa tootjaid on maailmas tekkinud kümneid ja kvaliteet on väga kõikuv.



Nähtud pilt, kus soliidsele autotootjale kuuluva suure halli ühest otsast sõidab sisse veoauto, mille koormaks on B- grupi varuosana esilaternad ja teisest otsast välja auto samade laternatega, aga juba A-grupi varuosadena.


Ja mida see nähtud pilt küll meile ütleb? Seda, et autotootjad ise ei tooda eriti üksikosasid, küll aga panevad oma firmamärgi pärast kvaliteedikontrolli alles peale. Kui ei oleks olnud kvaliteetne kaup, siis nad ka A-osadeks ei oleks tunnistatud ja oleksid B osana kuskil odavmüügis.

Tellisin üht spetsiifilist detaili hobiautole kolmelt eri tootjalt ja kõigil olid kvaliteedi probleemid. Neljas originaalosa aga oli kvaliteetne. Hinnavahe oli 5-10 korda olenevalt tootjast. Välimus täpselt üks aga kolm millimeetrit mõõdu erinevust.

_________________
Kriku kirjutas:
Nagu mingitele amööbidele kirjutataks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 04 Sept, 2021 17:33 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18469
See pilt ütleb seda, et kiljatused stiilis " B-grupi varuosad on eranditult saast" on näpust imetud. Kogu vahe võib olla ka ainult hinnas.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 84  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt