Some kirjutas:Manuaalkäigukastide tootmine lõpetatakse:
https://arileht.delfi.ee/artikkel/94442 ... e-tootmiseOli mõte järgmisel aastal autot vahetama hakata aga see paneb pead sügama. Peres on nii automaat kui manuaal ja millegipärast naudin manuaali rohkem. Too VW manuaalkast vahetab käike väga mõnusalt, kahe sõrmega. Kas tõesti jätan praeguse auto allles kuniks 30a pärast loomulikku surma sureb?
Kuna tänapäevaste seadmete eluiga ei määra mitte niivõrd loomulik kulumine vaid tarkvara või selle uuenduste toetuse lõpetamine, siis tootjatele ja keskonnakaitsjatele on kasulik müüa (iseõppivaid, tarku) arvutiga juhitavaid automaatkaste, millede eluea lõppu on vajadusel lihtne korraldada.
Paljud autoomanikud ei tea, et tootja juhendi järgi kuulub tavapärase hoolduse filtri- ja õlivahetuse juurde ka masina tarkvarauuendus, millega muudetakse muuhulgas ka käigukasti seadeid.
(Jalgratta foorumis arutatakse, et kuidas sportlastel vanusega "jõudu juurde" tuleb. Et kui 90´datel kestsid pedaalilaagrid (keskjooks) vähemalt 5 aastat, siis tänapäevaseid laagreid tuleb iga hooaeg vahetada.)
Kui vanemaid masinaid, mis olid konstrueeritud pikemaaegseks ekspluatatsiooniks ei õnnestu tarkvaraliselt "lõpetada", siis nende tarbeks müüakse vastavalt "modifitseeritud" varuosi, mis aitavad kliimaplaanide eesmärke täide viia.
Lisatud piltidel on uus hammasrihm, mis on pikem kui vana ja ka rihma seademärgid on nihkes.
Kusjuures sellise rihmaga mootor isegi töötab normikohaselt oma piirväärtustel, aga mõne aasta pärast ei pruugi see auto enam ülevaatust läbida.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.