Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
ugandiklubi
Liige
Postitusi: 1114
Liitunud: 10 Juun, 2004 15:02
Asukoht: Tartu või Sinimäe
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas ugandiklubi »

Ja siis mõtleme muigega millist odavat kräppi valatakse nendele "tuuningbemmidele" sisse. Peaasi, et odavalt sõidetud saaks ja BMW istumise all oleks

Sellise lolli juttu peale võib tulla ainult mõni Dacia omanik , vaata natu näiteks BMW foorumis või mujal vastavates foorumites ja näed kui korlike õlisid reeglina "tuuningbemmidele" sisse valatakse .
OLAVI
Liige
Postitusi: 1696
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

ugandiklubi kirjutas:
Ja siis mõtleme muigega millist odavat kräppi valatakse nendele "tuuningbemmidele" sisse. Peaasi, et odavalt sõidetud saaks ja BMW istumise all oleks

Sellise lolli juttu peale võib tulla ainult mõni Dacia omanik , vaata natu näiteks BMW foorumis või mujal vastavates foorumites ja näed kui korlike õlisid reeglina "tuuningbemmidele" sisse valatakse .

Dacia on ikka jõukama inimese masin, sest vaadates Auto24 andmeid, siis tervelt 15 päris kobedat BMWd ja 74 Audit on odavamad kui kõige odavam Dacia 2007a (1499-).
Kui võrrelda odavuselt järgmise Daciaga (2300-) on sellest odavamaid BMW´sid 64 ja Audisid 130.
Ja kui vaadata teemakohastes FB gruppides, siis seal liigub kuni 1000eur masinaid veel rohkem.
Dacia omanik on enne ostu oma raha üle lugenud ja teab, miks ja mida ostab.

(Silmnähtavalt edevate autodega on rohkem juhtunud sellist asja, et tuleb mees nööri otsas remonti (jääb vedajale võlgu), ise kiidab et üleeile tankisin 5 liitrit ja omal on 80L paak täitsa tühi. Saadad ta 20L kanistriga tanklasse, tuleb tagasi 7 liitriga, sest raha polnud rohkem.)
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ojah, olles ise ühte-teist omanud, kujutan elavat ette, mida need "odavad BMW-d" endast kujutavad.
Enamik neist vajab auto ostuhinnaga võrreldavaid või sellest suuremaid summasid, et auto rahuldavasse korda vähemalt saada.

Toon sellise näite, viimane taoline auto, mille soetasin, maksis 5000 eurot. Selleks, et auto oleks usaldusväärne ja kõik asjad pardal töötaksid korralikult ning ülevaatusel ei peaks küüni närima, kulus omandamisele järgneva 6 kuu jooksul üle 4000 euro - seal hulgas oli ainus spetsiaalne ja kallis jupp mootori juhtmepunt, mis vähepeetud kujul maksis ca 1000 eurot (esinduses maksab see 2500). Edasi olid juba odavad asjad, konditsioneeri kompressor, radikas, kogu solgutamine enne kui tööle sai ca 800 eurot, tjuuning asemele origininaalveljed 400 eurot, uued vedrud koos kogu mudruga 200 eurot jne jne jne jne. Seejuures ostmise hetkel oli auto ülevaatuse läbinud.

Peale konditsioneeri täitmiste ja sildade reguleerimise kõik muud tööd tegin garaazis ise. Kui olek selle töömahu lasknud teha, siis keskmise töötunni hinna 40 eurot juures oleks kulunud veel 4000 eurot (arvan, et olen kokku kulutanud sadakond töötundi). Ja teha oleks veel oi kui palju. Roostes ukseäärte ja tiivaservadega piirdusin kohtvärvimise ja üle poleerimisega, autot värvimisse viia käiks mul üle jõu.

Saite uue Dacia hinna juba kokku?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4089
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Some »

Manuaalkäigukastide tootmine lõpetatakse:
https://arileht.delfi.ee/artikkel/94442 ... e-tootmise
Oli mõte järgmisel aastal autot vahetama hakata aga see paneb pead sügama. Peres on nii automaat kui manuaal ja millegipärast naudin manuaali rohkem. Too VW manuaalkast vahetab käike väga mõnusalt, kahe sõrmega. Kas tõesti jätan praeguse auto allles kuniks 30a pärast loomulikku surma sureb?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Volkswagen pole kõik või isegi mitte enamus.
Muidugi tänased "narrowband" tüüpi turbomootorid vajavad nii palju käike, et selle lahendamine manuaalkäigukastiga muutub väga kalliks.
Kui mootori ökonoomne pööretevahemik on 500 pööret, siis on see kangiga sudimine tänapäeva üldiselt kehva sõiduoskusega juhile väga ebamugav kah.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1696
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Some kirjutas:Manuaalkäigukastide tootmine lõpetatakse:
https://arileht.delfi.ee/artikkel/94442 ... e-tootmise
Oli mõte järgmisel aastal autot vahetama hakata aga see paneb pead sügama. Peres on nii automaat kui manuaal ja millegipärast naudin manuaali rohkem. Too VW manuaalkast vahetab käike väga mõnusalt, kahe sõrmega. Kas tõesti jätan praeguse auto allles kuniks 30a pärast loomulikku surma sureb?

Kuna tänapäevaste seadmete eluiga ei määra mitte niivõrd loomulik kulumine vaid tarkvara või selle uuenduste toetuse lõpetamine, siis tootjatele ja keskonnakaitsjatele on kasulik müüa (iseõppivaid, tarku) arvutiga juhitavaid automaatkaste, millede eluea lõppu on vajadusel lihtne korraldada.
Paljud autoomanikud ei tea, et tootja juhendi järgi kuulub tavapärase hoolduse filtri- ja õlivahetuse juurde ka masina tarkvarauuendus, millega muudetakse muuhulgas ka käigukasti seadeid.

(Jalgratta foorumis arutatakse, et kuidas sportlastel vanusega "jõudu juurde" tuleb. Et kui 90´datel kestsid pedaalilaagrid (keskjooks) vähemalt 5 aastat, siis tänapäevaseid laagreid tuleb iga hooaeg vahetada.)

Kui vanemaid masinaid, mis olid konstrueeritud pikemaaegseks ekspluatatsiooniks ei õnnestu tarkvaraliselt "lõpetada", siis nende tarbeks müüakse vastavalt "modifitseeritud" varuosi, mis aitavad kliimaplaanide eesmärke täide viia.

Lisatud piltidel on uus hammasrihm, mis on pikem kui vana ja ka rihma seademärgid on nihkes.
Kusjuures sellise rihmaga mootor isegi töötab normikohaselt oma piirväärtustel, aga mõne aasta pärast ei pruugi see auto enam ülevaatust läbida.
Manused
1630699501628.jpg
1630699450089.jpg
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Crispy »

Kas tegu on peale vanuse muus osas täiesti identsete rihmadega näitajate poolest?
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

See kas automaatkast saab igal hooldusel mingi tarkvarauuenduse või mitte, ei oma kasti töö suhtes mingit erilist tähendust. Ma vean kihla, et mu Windows arvuti töötaks täpselt sama hästi nagu ostes, kui ma vahepeal ei oleks ka ühtegi Windows'i uuendust alla laadinud.

Pildil toodud hammasrihmade võrdlus omaks vaid siis tähtsust, kui mõlemil juhul oleks tegemist OEM rihmaga. Pildilt ei ole seda võimalik tuvastada. Neid B-osa tootjaid on maailmas tekkinud kümneid ja kvaliteet on väga kõikuv.
Lemet
Liige
Postitusi: 19944
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Lemet »

Neid B-osa tootjaid on maailmas tekkinud kümneid ja kvaliteet on väga kõikuv.



Nähtud pilt, kus soliidsele autotootjale kuuluva suure halli ühest otsast sõidab sisse veoauto, mille koormaks on B- grupi varuosana esilaternad ja teisest otsast välja auto samade laternatega, aga juba A-grupi varuosadena.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1027
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Lemet kirjutas:
Neid B-osa tootjaid on maailmas tekkinud kümneid ja kvaliteet on väga kõikuv.



Nähtud pilt, kus soliidsele autotootjale kuuluva suure halli ühest otsast sõidab sisse veoauto, mille koormaks on B- grupi varuosana esilaternad ja teisest otsast välja auto samade laternatega, aga juba A-grupi varuosadena.


Ja mida see nähtud pilt küll meile ütleb? Seda, et autotootjad ise ei tooda eriti üksikosasid, küll aga panevad oma firmamärgi pärast kvaliteedikontrolli alles peale. Kui ei oleks olnud kvaliteetne kaup, siis nad ka A-osadeks ei oleks tunnistatud ja oleksid B osana kuskil odavmüügis.

Tellisin üht spetsiifilist detaili hobiautole kolmelt eri tootjalt ja kõigil olid kvaliteedi probleemid. Neljas originaalosa aga oli kvaliteetne. Hinnavahe oli 5-10 korda olenevalt tootjast. Välimus täpselt üks aga kolm millimeetrit mõõdu erinevust.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Lemet
Liige
Postitusi: 19944
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Lemet »

See pilt ütleb seda, et kiljatused stiilis " B-grupi varuosad on eranditult saast" on näpust imetud. Kogu vahe võib olla ka ainult hinnas.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1027
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Lemet kirjutas:See pilt ütleb seda, et kiljatused stiilis " B-grupi varuosad on eranditult saast" on näpust imetud. Kogu vahe võib olla ka ainult hinnas.


Hinnas ja kvaliteedikontrollis.

Kust kohast sa küll selle kiljatuse võtsid, et B varuosad on eranditult saast, peavad sinu enda näpud teadma. Minul sellist kiljatust leida ei õnnestunud.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Lemet kirjutas:
Neid B-osa tootjaid on maailmas tekkinud kümneid ja kvaliteet on väga kõikuv.



Nähtud pilt, kus soliidsele autotootjale kuuluva suure halli ühest otsast sõidab sisse veoauto, mille koormaks on B- grupi varuosana esilaternad ja teisest otsast välja auto samade laternatega, aga juba A-grupi varuosadena.

Ja millest sa järeldasid, et need on B osad?
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Lemet kirjutas:See pilt ütleb seda, et kiljatused stiilis " B-grupi varuosad on eranditult saast" on näpust imetud. Kogu vahe võib olla ka ainult hinnas.

Kes on öelnud et B osad on eranditult saast?
Lemet
Liige
Postitusi: 19944
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Lemet »

Ja millest sa järeldasid, et need on B osad?




Saatedokumentidest, ruumis toimuvast ja kohaliku ülemuse kinnitusest.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 30 külalist