www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 24 Okt, 2021 16:04

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 84  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 15:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Mai, 2009 20:12
Postitusi: 1322
Siia ka Euroopa Komisjoni tulevikumuusikat, millel reaalsusega midagi pistmist pole.

https://www.err.ee/1608334874/aastal-20 ... ahe-liitri

Majanduse ja elu väljasuretamiseks see plaan muidugi kärab küll. Mis on täiesti EK arvutusest puudu, on särtsu hinna korralik tõus, mis inmese jaoks loomulikult autokuluna kirja läheb, kuigi formaaljuriidiliselt elektriauto hinna sees pole.


Viimati muutis kana tagumik, 13 Sept, 2021 15:27, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 15:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2406
Dr.Sci kirjutas:
Kutsuks natuke kurja välja ja teeks ettepaneku et EL piirides müüdavate uute autode piirkiirus peab olema elektrooniliselt kontrollitav ja vastama GNSS järgi tuvastatud riigi lubatud maksimumile, vastavalt riigile kus auto parasjagu asub. (kui sat signaal pole saadaval, jääls piirkiiruseks 100 km/h)
Kui autole mitte ette näha 250+ km/h võimekust, oleks kindlasti võimalik nii tootmisprotsessi kui auto enda käsitlemist rohelisemaks muuta.

Mine räägi seda sakslastele, hea kui sinise silmaga pääsed :lol:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 15:30 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2406
OLAVI kirjutas:


Audi 100 oli veel selline masin, mida sai samas keresuuruses osta nii 1,8L -4L mootoriga ja erinev oli nii tühimass ja lisavarustus. Ehk klassi ei määranud kere suurus.

Tänapäeval ei kvalifitseeru ükski masin Saksas premium klassi, millega ei saa omanik kiirteel häbenemata sõita ja seega Saksas pole olemas kuni 77kW mootoriga premium klassi autosid, sellised on "töölisklassi autod".

Kuna riigiti on erinev max lubatav kiirus ja erineb mõiste "premium klass", siis teistes riikides saab ka väiksema mootoriga auto seda mõistet kasutada.

(Mind isiklikult selline eksitav "petureklaami sõna" nagu premium klass häirib, sest miks peaks ostma noor ema lapsevankri vedamiseks suure pereauto.
Sammuti nagu leiab taaskasutust "GT" tähelühend.)


See on nüüd mingi väga segane jutt kilovattidest, mootori suurusest ja ei tea millest veel.
Premium klassi sõiduki esimene põhiomadus on üldine kvaliteet.

Mul oli enne Volvot subaru Outback 2015 aasta mudel, ning näiteks mürataseme erinevus võrreldes praeguse Volvoga on silmatorkav. Autod ise pea ühesuurused, seega suurus ei ole see mis märab, kas auto on premium või mitte. Ja Subaru on üks paremaid Jaapani autosid.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 15:59 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33444
Premium klassi piiriks pidi olema see, kas talvel on esinduse proovisõiduauto all lamellid või naastud. :D
Kõik odavad autod on lamellidega, sest naastudega oleks nende sisemüra pehmelt öelda jube.
Olen käinud ka proovimas Volvo XC70, Subaru Outback. Volvo oli naastudega, Subaru lamellidega.
Isegi eelmise põlve XC70 naastudega on vaiksem seest kui Outback lamellidega.

Kuna mõlema autoga sõites olid tänavad libedad ja lumi maas, siis XC70 automaat ja Outback variaatori mingist vahest (linnalegendina Subaru tohutust paremusest) aru ei suutnud saada.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 16:15 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33444
AMvA kirjutas:
Dr.Sci kirjutas:
Kutsuks natuke kurja välja ja teeks ettepaneku et EL piirides müüdavate uute autode piirkiirus peab olema elektrooniliselt kontrollitav ja vastama GNSS järgi tuvastatud riigi lubatud maksimumile, vastavalt riigile kus auto parasjagu asub. (kui sat signaal pole saadaval, jääls piirkiiruseks 100 km/h)
Kui autole mitte ette näha 250+ km/h võimekust, oleks kindlasti võimalik nii tootmisprotsessi kui auto enda käsitlemist rohelisemaks muuta.

Mine räägi seda sakslastele, hea kui sinise silmaga pääsed :lol:


Muskelautode kuldaja autod USA-s ei arendanud ka eriti üle 200 kmh, ometi mingist ökonoomsusest väga jutt ei olnud (kütusekulu 40l/100 km).
Kui 7 liitrise mootoriga auto peaülekanne (1.00 käigukasti viimase käigu juures) on 4,29 või 3,73, siis läks bensiin põhiliselt kiirenduseks ja rehvisuitsuks.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 16:23 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18470
Tsiteeri:
Mine räägi seda sakslastele, hea kui sinise silmaga pääsed 


No ei ole see asi nüüd ikka päris nii- valdav osa sakslasi (sest lugupeetav ise andis ju siin teada, et veidi üle 50% tähendavat valdavat osa) on kiiruspiirangute poolt...

Tsiteeri:
Tempolimit auf Autobahnen nach wie vor umstritten

 

Die Einführung eines Tempolimits von 130 Stundenkilometern auf Autobahnen in Deutschland ist nach wie vor umstritten: Gut die Hälfte der Bundesbürger (53 Prozent) spricht sich dafür, knapp die Hälfte (45 Prozent) dagegen aus. Damit ist die Stimmung im Vergleich zu Januar 2019 im Wesentlichen unverändert.

 

Während jüngere Bürger bis 34 Jahre eher gegen die Einführung einer Geschwindigkeitsbegrenzung sind, steigt die Akzeptanz eines Tempolimits mit zunehmendem Alter an. In den Reihen von Union und FDP sind die Meinungen geteilt. Die Anhängerschaften von SPD, Linken und insbesondere Grünen sind mehrheitlich für die Einführung eines Tempolimits. Wenig von einem Tempolimit halten die Anhänger der AfD.


_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 16:40 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2372
kana tagumik kirjutas:
Siia ka Euroopa Komisjoni tulevikumuusikat, millel reaalsusega midagi pistmist pole.

https://www.err.ee/1608334874/aastal-20 ... ahe-liitri

Majanduse ja elu väljasuretamiseks see plaan muidugi kärab küll.


Küsimustega plaani mõistlikuse osas saab küll vist vaid nõustuda. Samas tunduvad mõned artiklis välja toodud probleemikohad selgelt ülepaisutatud, või ei ole intervjueeritavad tõesti juba ka tootmises olevate või peatselt juurutatavate (s.t. juba välja arendatud) tehnoloogiatega.

Toon näiteid:
Tsiteeri:
Niisugune hulk elektriautosid nõuab maailmas liitiumi, koobalti, vase ja veel muude komponentmetallide tootmise kümnekordistamist.



Ehk siis suurt osa neist akudest annab kindlasti toota ka ilma koobaltita ja liitiumita (tõenäoliselt toodetaksegi). Ei ole midagi ületamatut ka vase- ja nikli sisalduse vähendamises kui selle hind liiga ülesse kerkib.


Tsiteeri:
Rosin tunnistas, et elektriautode hinda on võimalik langetada, näiteks uute salvestustehnoloogiatega. "Aga palju odavamaks nad ikkagi ei muutu, pigem hakatakse maksustama sisepõlemismootoritega sõidukite ostu ja kasutamist. Seega jooksvate kulude mõttes muutub seeläbi elektriauto kasutamine võrreldes bensiinimootoriga autodega odavamaks," kinnitas Rosin.
Tsiteeri:
Elektriautode odavnemine on olnud väga aeglane. "Kuus aastat tagasi loodeti, et kui 2021 hakkab kehtima esimene nii-öelda elektriautot turule suruv Euroopa norm, siis sellel hetkel on hinnad peaaegu võrdsustunud samade tehniliste näitajate juures. Tegelikkus on aga 2021 teistsugune," tõi Sillat näite
Kunagiste 6+ aasta taguste plaanide juures eeldati, et siis kõvasti "ökosärki rebinud" Saksa tootjad astuvad ka reaalseid samme elektriautode tootmiseks. BMW isegi projitseeris mingil I8 üritusel kuhugi majaseinale, et "tulevik on elektriline".

Tegelikult lohistati enamik aega sellest lihtsalt jalgu. Asjad võeti tõsisemalt kätte alles millalgi 2019 - 2020, kui Tesla teatas et ehitab 7 miljardilise tehase otse Berliini küljealla., Branderurgi.

Minumeelest on kummaline väita et autod ei saa absoluutselt odavamaks minna, kui tehaseid ja koosteliine alles sätitakse ülesse ja esimesed natukenegi relevantsed tootmimahud hakkavad alles nüüdseks tulema. VAG grupp näiteks kahekordistas tootmise 2. kvartalis) ja ütles et see kasv jätkub veel õige mitme kvartali jooksul. See tähendab järgmise aasta alguseks juba seal poole miljoni auto kandis kvartalis. Võrdluseks 2020. a toodeti kokku vaid 200 000 elektrikat ja 2019. a vaid 74 000.

Tsiteeri:
Võib-olla siiski tuleb läbimurre tehnoloogias, avaldas Sillat lootust. Sellisel juhul on elektriautod odavad ja see küsimus on täiesti päevakorrast läinud.
See tundub siiski praegu pigem tõenäoline. Lisaks eelmainitud juba tootmises (olevatele või juurutavatele) patareidele on ka tahkepatareid on arenduse lõpusirgel:

Tahkepatareid võimaldaks igasugu edasisi arenguid: mahutada autosse sama kaalu juures ka näiteks 2x rohkem akut, nad ei oleks tuleohtlikud, neid saaks laadida kordades kiiremini ohutult jms ...


Kokkuvõte
2019. a oleks ma kogu selle skeptitsismiga palju rohkem nõus olnud. Praeguseks on minumeelest juba kaunis selge, et lähiaastatel hakkab pihta metsik võidujooks akude osas. See on asi mida on siin viimased 10-20 aastat lubatud. Vahe on aga selles, et praeguseks on arendustöö viimaks suuresti ära tehtud ja asi pigem tootmise käimapanemises. Ei ole see asi nii lootusetu, tehnilisi lahendusi ja avenüüsid nende kitsaskohtade ületamiseks tegelikult on.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 16:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33444
OLAVI kirjutas:

Audi 100 oli veel selline masin, mida sai samas keresuuruses osta nii 1,8L -4L mootoriga ja erinev oli nii tühimass ja lisavarustus. Ehk klassi ei määranud kere suurus.

Tänapäeval ei kvalifitseeru ükski masin Saksas premium klassi, millega ei saa omanik kiirteel häbenemata sõita ja seega Saksas pole olemas kuni 77kW mootoriga premium klassi autosid, sellised on "töölisklassi autod".

Kuna riigiti on erinev max lubatav kiirus ja erineb mõiste "premium klass", siis teistes riikides saab ka väiksema mootoriga auto seda mõistet kasutada.

(Mind isiklikult selline eksitav "petureklaami sõna" nagu premium klass häirib, sest miks peaks ostma noor ema lapsevankri vedamiseks suure pereauto.
Sammuti nagu leiab taaskasutust "GT" tähelühend.)


Saksamaal oli nende mikromotoriseeritud premium autode turul 3 olulist nishi, millega pidi tootja arvestama.
1. taksojuhid, ostsid valdavalt ülinõrkasid diiselmootoreid, seejuures vakstust sisu ja käsikastiga
2. pensionärid, kellel polnud võimsust vaja
3. mägipiirkonade elanikud - mägedest alla tulles polnud võimsus oluline, talvel üles minnes oli aga suur mootor kurjast (ostsid imekombinatsioone nagu 1,6 mootoriga Audi 100 Quattro)

Muidugi on ka premium autod kallid, nt BMW puhul, kus ostja peaks just võimsust eelistama, annavad "hinnad alates" väikemootoriga entry level mudelid nii pool läbimüügist ja võimsad mudelid vaid tühise murdosa.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 17:50 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 575
Kuna enamus on rõõmsalt nõus, et (reklaam)sõnade tähendus ajas muutub, siis vaataks avalikest allikatest järgi, et mida tähendab tänapäeval "premium auto" tavalise autoreisija seisukohast.

Autopass http://www.autopass.ee/et/pages/category/#premium klassifitseerib niimoodi:
Premium-kategooria
Need on luks-klassi autod. Sellesse kategooriasse satuvad autod, mis kogusid maksimaalse punktisumma järgmistes parameetrites: mahutavus, müratase ja kliimaseade, juhitavus, dünaamika, ilmastikukindlus, silmapaistvus. (Nagu näha, puudub siinsetes valikukriteeriumites sõna "ökonoomsus".)

Bolt eemaldas Premium kategooriast kõik universaalkerega autod, hoolimata margist ja vanusest.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/b ... -vanusest/
Nõuded sõidukitele:
https://support.taxify.eu/hc/et/article ... 5idukitele
Nimekiri autodest, mis on sõitjate arvates eelmisest aastast väärt nimetust "premium": https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Kui kasutada Google otsinguid, on näha et viimastel aastatel on sellist määratlust suht vähe otsingutulemustes kasutatud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 17:59 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33444
Antud Volvo-Subaru näitel formuleeriks selle sedasi - Volvo XC70 on premium klass, Subaru Outback aga mitte (sõltumata, milline vakstust sisu või mootor sellel on). Volvo sõidab täpselt sama kvaliteetselt kui Audi või Mercedes, Subaru on kõigile pingutustele vaatamata siiski suur odavauto (sõidab nagu Toyota Corolla). Kui neid järjest proovida, siis võib vahe olla päris tohutu - nagu AmvA juba täheldas, võin kinnitada täie südametunnistusega, et vastab tõele. Müratase on lihtsalt üks erinevus.

Seejuures hinnavahe on seal päris õhuke, toona oli 6-10 tuhat eurot.

Nagu ütles üks minust targem, siis igivana vaidlus Subar vs Volvo resümeerub sedasi: Subaru - töökindel, kuid mitte nii mugav kui Volvo, Volvo-mugav, aga mitte nii töökindel kui Subaru.

Töökindlus muidu pole premium auto puhul teab mis näitaja, suure massi ja keerukusega auto peabki lagunema rohkem kui lihtne ja kerge. Küll aga akustiline ja haptiline kvaliteet - kuidas auto sõites tundub, kuidas materjalid näpuvahel tunduvad jne. Millise heliga sulguvad uksed jne. Mis lõhn on salongis.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 20:12 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2406
OLAVI kirjutas:
Kuna enamus on rõõmsalt nõus, et (reklaam)sõnade tähendus ajas muutub, siis vaataks avalikest allikatest järgi, et mida tähendab tänapäeval "premium auto" tavalise autoreisija seisukohast.

Autopass http://www.autopass.ee/et/pages/category/#premium klassifitseerib niimoodi:
Premium-kategooria
Need on luks-klassi autod. Sellesse kategooriasse satuvad autod, mis kogusid maksimaalse punktisumma järgmistes parameetrites: mahutavus, müratase ja kliimaseade, juhitavus, dünaamika, ilmastikukindlus, silmapaistvus. (Nagu näha, puudub siinsetes valikukriteeriumites sõna "ökonoomsus".)

Bolt eemaldas Premium kategooriast kõik universaalkerega autod, hoolimata margist ja vanusest.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/b ... -vanusest/
Nõuded sõidukitele:
https://support.taxify.eu/hc/et/article ... 5idukitele
Nimekiri autodest, mis on sõitjate arvates eelmisest aastast väärt nimetust "premium": https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Kui kasutada Google otsinguid, on näha et viimastel aastatel on sellist määratlust suht vähe otsingutulemustes kasutatud.


Katsu nüüd oma koolitarkuse juurest veidi ka reaalsele elule läheneda.
Mingi Autopass või taksofirmad ei määra küll absoluutselt, mis asi on premium sõiduk või mitte. Eriti lool on see Autopassi sõnastus:
Tsiteeri:
mahutavus, müratase ja kliimaseade, juhitavus, dünaamika, ilmastikukindlus, silmapaistvus


Näiteks VW Arteon, BMW 4-seeria Gran Coupe või MB CLS ei ole mitte mingist otsast mahukad autod, aga täiesti vaieldamatult on need premium klassi autod.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 20:59 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Jaan, 2011 21:47
Postitusi: 480
kütusekulust.
mul on kaks täiesti identset vag grupi 1.9 diislit. 66kw.
pea veerand sajandit vanad. toodetud samal päeval, seerianumbrite põhjal
eeldaks, et mõni masin oli nende vahel veel konveieril.
läbisõitu tubli 1,2 miljonit.
kõigil autodel pean päevikut, ehk igas masinas on märkmik ja pliiats ja
kõik kulutused panen kohe kirja.
autode enda kompuutrite näite pole üldse mõtet vaadata.
rehnut põhineb läbisõidul ja tangitud liitritel.
ja aegade algusest saati on üks masin teisest tubli liitri sajale rohkem võtnud.
mõlemad masinad käivad kui kellavärk ja minekus vahet ei tunneta.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 21:43 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2237
No nagu naljanumber, 85% üle viieaastaste diislite puhul on DPF välja progetud. Volvo XC90 (esimene põlvkond) puhul jääb koostekvaliteet 90-ate jaapanlastele alla. Selle hinna juures metsik hulk odavkõva plastikut. Tegelen igapäevaselt autoremondiga ja "sakslased ning rootslased" on igapäevane teema. Japsidele ei saa keskenduda, siis jääd nälga :lol:.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 21:50 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2237
AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:
Kuna enamus on rõõmsalt nõus, et (reklaam)sõnade tähendus ajas muutub, siis vaataks avalikest allikatest järgi, et mida tähendab tänapäeval "premium auto" tavalise autoreisija seisukohast.

Autopass http://www.autopass.ee/et/pages/category/#premium klassifitseerib niimoodi:
Premium-kategooria
Need on luks-klassi autod. Sellesse kategooriasse satuvad autod, mis kogusid maksimaalse punktisumma järgmistes parameetrites: mahutavus, müratase ja kliimaseade, juhitavus, dünaamika, ilmastikukindlus, silmapaistvus. (Nagu näha, puudub siinsetes valikukriteeriumites sõna "ökonoomsus".)

Bolt eemaldas Premium kategooriast kõik universaalkerega autod, hoolimata margist ja vanusest.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/b ... -vanusest/
Nõuded sõidukitele:
https://support.taxify.eu/hc/et/article ... 5idukitele
Nimekiri autodest, mis on sõitjate arvates eelmisest aastast väärt nimetust "premium": https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Kui kasutada Google otsinguid, on näha et viimastel aastatel on sellist määratlust suht vähe otsingutulemustes kasutatud.


Katsu nüüd oma koolitarkuse juurest veidi ka reaalsele elule läheneda.
Mingi Autopass või taksofirmad ei määra küll absoluutselt, mis asi on premium sõiduk või mitte. Eriti lool on see Autopassi sõnastus:
Tsiteeri:
mahutavus, müratase ja kliimaseade, juhitavus, dünaamika, ilmastikukindlus, silmapaistvus


Näiteks VW Arteon, BMW 4-seeria Gran Coupe või MB CLS ei ole mitte mingist otsast mahukad autod, aga täiesti vaieldamatult on need premium klassi autod.

Premium igast otsast, peab ikka s.taks paks rahakott olema, et nendega sõita!

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 22:35 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2406
Jackpuuk, kui sul ei ole raha nende ostuks, siis on see sinu mure, otsi tasuvam töö.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 84  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt