Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas:
Dr.Sci kirjutas:Kutsuks natuke kurja välja ja teeks ettepaneku et EL piirides müüdavate uute autode piirkiirus peab olema elektrooniliselt kontrollitav ja vastama GNSS järgi tuvastatud riigi lubatud maksimumile, vastavalt riigile kus auto parasjagu asub. (kui sat signaal pole saadaval, jääls piirkiiruseks 100 km/h)
Kui autole mitte ette näha 250+ km/h võimekust, oleks kindlasti võimalik nii tootmisprotsessi kui auto enda käsitlemist rohelisemaks muuta.

Mine räägi seda sakslastele, hea kui sinise silmaga pääsed :lol:


Muskelautode kuldaja autod USA-s ei arendanud ka eriti üle 200 kmh, ometi mingist ökonoomsusest väga jutt ei olnud (kütusekulu 40l/100 km).
Kui 7 liitrise mootoriga auto peaülekanne (1.00 käigukasti viimase käigu juures) on 4,29 või 3,73, siis läks bensiin põhiliselt kiirenduseks ja rehvisuitsuks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Lemet »

Mine räägi seda sakslastele, hea kui sinise silmaga pääsed 


No ei ole see asi nüüd ikka päris nii- valdav osa sakslasi (sest lugupeetav ise andis ju siin teada, et veidi üle 50% tähendavat valdavat osa) on kiiruspiirangute poolt...

Tempolimit auf Autobahnen nach wie vor umstritten

 

Die Einführung eines Tempolimits von 130 Stundenkilometern auf Autobahnen in Deutschland ist nach wie vor umstritten: Gut die Hälfte der Bundesbürger (53 Prozent) spricht sich dafür, knapp die Hälfte (45 Prozent) dagegen aus. Damit ist die Stimmung im Vergleich zu Januar 2019 im Wesentlichen unverändert.

 

Während jüngere Bürger bis 34 Jahre eher gegen die Einführung einer Geschwindigkeitsbegrenzung sind, steigt die Akzeptanz eines Tempolimits mit zunehmendem Alter an. In den Reihen von Union und FDP sind die Meinungen geteilt. Die Anhängerschaften von SPD, Linken und insbesondere Grünen sind mehrheitlich für die Einführung eines Tempolimits. Wenig von einem Tempolimit halten die Anhänger der AfD.

Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4871
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Gideonic »

kana tagumik kirjutas:Siia ka Euroopa Komisjoni tulevikumuusikat, millel reaalsusega midagi pistmist pole.

https://www.err.ee/1608334874/aastal-20 ... ahe-liitri

Majanduse ja elu väljasuretamiseks see plaan muidugi kärab küll.


Küsimustega plaani mõistlikuse osas saab küll vist vaid nõustuda. Samas tunduvad mõned artiklis välja toodud probleemikohad selgelt ülepaisutatud, või ei ole intervjueeritavad tõesti juba ka tootmises olevate või peatselt juurutatavate (s.t. juba välja arendatud) tehnoloogiatega.

Toon näiteid:
Niisugune hulk elektriautosid nõuab maailmas liitiumi, koobalti, vase ja veel muude komponentmetallide tootmise kümnekordistamist.



Ehk siis suurt osa neist akudest annab kindlasti toota ka ilma koobaltita ja liitiumita (tõenäoliselt toodetaksegi). Ei ole midagi ületamatut ka vase- ja nikli sisalduse vähendamises kui selle hind liiga ülesse kerkib.


Rosin tunnistas, et elektriautode hinda on võimalik langetada, näiteks uute salvestustehnoloogiatega. "Aga palju odavamaks nad ikkagi ei muutu, pigem hakatakse maksustama sisepõlemismootoritega sõidukite ostu ja kasutamist. Seega jooksvate kulude mõttes muutub seeläbi elektriauto kasutamine võrreldes bensiinimootoriga autodega odavamaks," kinnitas Rosin.
Elektriautode odavnemine on olnud väga aeglane. "Kuus aastat tagasi loodeti, et kui 2021 hakkab kehtima esimene nii-öelda elektriautot turule suruv Euroopa norm, siis sellel hetkel on hinnad peaaegu võrdsustunud samade tehniliste näitajate juures. Tegelikkus on aga 2021 teistsugune," tõi Sillat näite
Kunagiste 6+ aasta taguste plaanide juures eeldati, et siis kõvasti "ökosärki rebinud" Saksa tootjad astuvad ka reaalseid samme elektriautode tootmiseks. BMW isegi projitseeris mingil I8 üritusel kuhugi majaseinale, et "tulevik on elektriline".

Tegelikult lohistati enamik aega sellest lihtsalt jalgu. Asjad võeti tõsisemalt kätte alles millalgi 2019 - 2020, kui Tesla teatas et ehitab 7 miljardilise tehase otse Berliini küljealla., Branderurgi.

Minumeelest on kummaline väita et autod ei saa absoluutselt odavamaks minna, kui tehaseid ja koosteliine alles sätitakse ülesse ja esimesed natukenegi relevantsed tootmimahud hakkavad alles nüüdseks tulema. VAG grupp näiteks kahekordistas tootmise 2. kvartalis) ja ütles et see kasv jätkub veel õige mitme kvartali jooksul. See tähendab järgmise aasta alguseks juba seal poole miljoni auto kandis kvartalis. Võrdluseks 2020. a toodeti kokku vaid 200 000 elektrikat ja 2019. a vaid 74 000.

Võib-olla siiski tuleb läbimurre tehnoloogias, avaldas Sillat lootust. Sellisel juhul on elektriautod odavad ja see küsimus on täiesti päevakorrast läinud.
See tundub siiski praegu pigem tõenäoline. Lisaks eelmainitud juba tootmises (olevatele või juurutavatele) patareidele on ka tahkepatareid on arenduse lõpusirgel:

Tahkepatareid võimaldaks igasugu edasisi arenguid: mahutada autosse sama kaalu juures ka näiteks 2x rohkem akut, nad ei oleks tuleohtlikud, neid saaks laadida kordades kiiremini ohutult jms ...


Kokkuvõte
2019. a oleks ma kogu selle skeptitsismiga palju rohkem nõus olnud. Praeguseks on minumeelest juba kaunis selge, et lähiaastatel hakkab pihta metsik võidujooks akude osas. See on asi mida on siin viimased 10-20 aastat lubatud. Vahe on aga selles, et praeguseks on arendustöö viimaks suuresti ära tehtud ja asi pigem tootmise käimapanemises. Ei ole see asi nii lootusetu, tehnilisi lahendusi ja avenüüsid nende kitsaskohtade ületamiseks tegelikult on.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

OLAVI kirjutas:
Audi 100 oli veel selline masin, mida sai samas keresuuruses osta nii 1,8L -4L mootoriga ja erinev oli nii tühimass ja lisavarustus. Ehk klassi ei määranud kere suurus.

Tänapäeval ei kvalifitseeru ükski masin Saksas premium klassi, millega ei saa omanik kiirteel häbenemata sõita ja seega Saksas pole olemas kuni 77kW mootoriga premium klassi autosid, sellised on "töölisklassi autod".

Kuna riigiti on erinev max lubatav kiirus ja erineb mõiste "premium klass", siis teistes riikides saab ka väiksema mootoriga auto seda mõistet kasutada.

(Mind isiklikult selline eksitav "petureklaami sõna" nagu premium klass häirib, sest miks peaks ostma noor ema lapsevankri vedamiseks suure pereauto.
Sammuti nagu leiab taaskasutust "GT" tähelühend.)


Saksamaal oli nende mikromotoriseeritud premium autode turul 3 olulist nishi, millega pidi tootja arvestama.
1. taksojuhid, ostsid valdavalt ülinõrkasid diiselmootoreid, seejuures vakstust sisu ja käsikastiga
2. pensionärid, kellel polnud võimsust vaja
3. mägipiirkonade elanikud - mägedest alla tulles polnud võimsus oluline, talvel üles minnes oli aga suur mootor kurjast (ostsid imekombinatsioone nagu 1,6 mootoriga Audi 100 Quattro)

Muidugi on ka premium autod kallid, nt BMW puhul, kus ostja peaks just võimsust eelistama, annavad "hinnad alates" väikemootoriga entry level mudelid nii pool läbimüügist ja võimsad mudelid vaid tühise murdosa.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Kuna enamus on rõõmsalt nõus, et (reklaam)sõnade tähendus ajas muutub, siis vaataks avalikest allikatest järgi, et mida tähendab tänapäeval "premium auto" tavalise autoreisija seisukohast.

Autopass http://www.autopass.ee/et/pages/category/#premium klassifitseerib niimoodi:
Premium-kategooria
Need on luks-klassi autod. Sellesse kategooriasse satuvad autod, mis kogusid maksimaalse punktisumma järgmistes parameetrites: mahutavus, müratase ja kliimaseade, juhitavus, dünaamika, ilmastikukindlus, silmapaistvus. (Nagu näha, puudub siinsetes valikukriteeriumites sõna "ökonoomsus".)

Bolt eemaldas Premium kategooriast kõik universaalkerega autod, hoolimata margist ja vanusest.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/b ... -vanusest/
Nõuded sõidukitele:
https://support.taxify.eu/hc/et/article ... 5idukitele
Nimekiri autodest, mis on sõitjate arvates eelmisest aastast väärt nimetust "premium": https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Kui kasutada Google otsinguid, on näha et viimastel aastatel on sellist määratlust suht vähe otsingutulemustes kasutatud.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Antud Volvo-Subaru näitel formuleeriks selle sedasi - Volvo XC70 on premium klass, Subaru Outback aga mitte (sõltumata, milline vakstust sisu või mootor sellel on). Volvo sõidab täpselt sama kvaliteetselt kui Audi või Mercedes, Subaru on kõigile pingutustele vaatamata siiski suur odavauto (sõidab nagu Toyota Corolla). Kui neid järjest proovida, siis võib vahe olla päris tohutu - nagu AmvA juba täheldas, võin kinnitada täie südametunnistusega, et vastab tõele. Müratase on lihtsalt üks erinevus.

Seejuures hinnavahe on seal päris õhuke, toona oli 6-10 tuhat eurot.

Nagu ütles üks minust targem, siis igivana vaidlus Subar vs Volvo resümeerub sedasi: Subaru - töökindel, kuid mitte nii mugav kui Volvo, Volvo-mugav, aga mitte nii töökindel kui Subaru.

Töökindlus muidu pole premium auto puhul teab mis näitaja, suure massi ja keerukusega auto peabki lagunema rohkem kui lihtne ja kerge. Küll aga akustiline ja haptiline kvaliteet - kuidas auto sõites tundub, kuidas materjalid näpuvahel tunduvad jne. Millise heliga sulguvad uksed jne. Mis lõhn on salongis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas:Kuna enamus on rõõmsalt nõus, et (reklaam)sõnade tähendus ajas muutub, siis vaataks avalikest allikatest järgi, et mida tähendab tänapäeval "premium auto" tavalise autoreisija seisukohast.

Autopass http://www.autopass.ee/et/pages/category/#premium klassifitseerib niimoodi:
Premium-kategooria
Need on luks-klassi autod. Sellesse kategooriasse satuvad autod, mis kogusid maksimaalse punktisumma järgmistes parameetrites: mahutavus, müratase ja kliimaseade, juhitavus, dünaamika, ilmastikukindlus, silmapaistvus. (Nagu näha, puudub siinsetes valikukriteeriumites sõna "ökonoomsus".)

Bolt eemaldas Premium kategooriast kõik universaalkerega autod, hoolimata margist ja vanusest.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/b ... -vanusest/
Nõuded sõidukitele:
https://support.taxify.eu/hc/et/article ... 5idukitele
Nimekiri autodest, mis on sõitjate arvates eelmisest aastast väärt nimetust "premium": https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Kui kasutada Google otsinguid, on näha et viimastel aastatel on sellist määratlust suht vähe otsingutulemustes kasutatud.


Katsu nüüd oma koolitarkuse juurest veidi ka reaalsele elule läheneda.
Mingi Autopass või taksofirmad ei määra küll absoluutselt, mis asi on premium sõiduk või mitte. Eriti lool on see Autopassi sõnastus:
mahutavus, müratase ja kliimaseade, juhitavus, dünaamika, ilmastikukindlus, silmapaistvus


Näiteks VW Arteon, BMW 4-seeria Gran Coupe või MB CLS ei ole mitte mingist otsast mahukad autod, aga täiesti vaieldamatult on need premium klassi autod.
diesel
Liige
Postitusi: 641
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas diesel »

kütusekulust.
mul on kaks täiesti identset vag grupi 1.9 diislit. 66kw.
pea veerand sajandit vanad. toodetud samal päeval, seerianumbrite põhjal
eeldaks, et mõni masin oli nende vahel veel konveieril.
läbisõitu tubli 1,2 miljonit.
kõigil autodel pean päevikut, ehk igas masinas on märkmik ja pliiats ja
kõik kulutused panen kohe kirja.
autode enda kompuutrite näite pole üldse mõtet vaadata.
rehnut põhineb läbisõidul ja tangitud liitritel.
ja aegade algusest saati on üks masin teisest tubli liitri sajale rohkem võtnud.
mõlemad masinad käivad kui kellavärk ja minekus vahet ei tunneta.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas jackpuuk »

No nagu naljanumber, 85% üle viieaastaste diislite puhul on DPF välja progetud. Volvo XC90 (esimene põlvkond) puhul jääb koostekvaliteet 90-ate jaapanlastele alla. Selle hinna juures metsik hulk odavkõva plastikut. Tegelen igapäevaselt autoremondiga ja "sakslased ning rootslased" on igapäevane teema. Japsidele ei saa keskenduda, siis jääd nälga :lol:.
sitt päev, kellele kurdad
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas jackpuuk »

AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:Kuna enamus on rõõmsalt nõus, et (reklaam)sõnade tähendus ajas muutub, siis vaataks avalikest allikatest järgi, et mida tähendab tänapäeval "premium auto" tavalise autoreisija seisukohast.

Autopass http://www.autopass.ee/et/pages/category/#premium klassifitseerib niimoodi:
Premium-kategooria
Need on luks-klassi autod. Sellesse kategooriasse satuvad autod, mis kogusid maksimaalse punktisumma järgmistes parameetrites: mahutavus, müratase ja kliimaseade, juhitavus, dünaamika, ilmastikukindlus, silmapaistvus. (Nagu näha, puudub siinsetes valikukriteeriumites sõna "ökonoomsus".)

Bolt eemaldas Premium kategooriast kõik universaalkerega autod, hoolimata margist ja vanusest.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/b ... -vanusest/
Nõuded sõidukitele:
https://support.taxify.eu/hc/et/article ... 5idukitele
Nimekiri autodest, mis on sõitjate arvates eelmisest aastast väärt nimetust "premium": https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Kui kasutada Google otsinguid, on näha et viimastel aastatel on sellist määratlust suht vähe otsingutulemustes kasutatud.


Katsu nüüd oma koolitarkuse juurest veidi ka reaalsele elule läheneda.
Mingi Autopass või taksofirmad ei määra küll absoluutselt, mis asi on premium sõiduk või mitte. Eriti lool on see Autopassi sõnastus:
mahutavus, müratase ja kliimaseade, juhitavus, dünaamika, ilmastikukindlus, silmapaistvus


Näiteks VW Arteon, BMW 4-seeria Gran Coupe või MB CLS ei ole mitte mingist otsast mahukad autod, aga täiesti vaieldamatult on need premium klassi autod.

Premium igast otsast, peab ikka s.taks paks rahakott olema, et nendega sõita!
sitt päev, kellele kurdad
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Jackpuuk, kui sul ei ole raha nende ostuks, siis on see sinu mure, otsi tasuvam töö.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:Kuna enamus on rõõmsalt nõus, et (reklaam)sõnade tähendus ajas muutub, siis vaataks avalikest allikatest järgi, et mida tähendab tänapäeval "premium auto" tavalise autoreisija seisukohast.

Autopass http://www.autopass.ee/et/pages/category/#premium klassifitseerib niimoodi:
Premium-kategooria
Need on luks-klassi autod. Sellesse kategooriasse satuvad autod, mis kogusid maksimaalse punktisumma järgmistes parameetrites: mahutavus, müratase ja kliimaseade, juhitavus, dünaamika, ilmastikukindlus, silmapaistvus. (Nagu näha, puudub siinsetes valikukriteeriumites sõna "ökonoomsus".)

Bolt eemaldas Premium kategooriast kõik universaalkerega autod, hoolimata margist ja vanusest.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/b ... -vanusest/
Nõuded sõidukitele:
https://support.taxify.eu/hc/et/article ... 5idukitele
Nimekiri autodest, mis on sõitjate arvates eelmisest aastast väärt nimetust "premium": https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Kui kasutada Google otsinguid, on näha et viimastel aastatel on sellist määratlust suht vähe otsingutulemustes kasutatud.


Katsu nüüd oma koolitarkuse juurest veidi ka reaalsele elule läheneda.
Mingi Autopass või taksofirmad ei määra küll absoluutselt, mis asi on premium sõiduk või mitte. Eriti lool on see Autopassi sõnastus:
mahutavus, müratase ja kliimaseade, juhitavus, dünaamika, ilmastikukindlus, silmapaistvus


Näiteks VW Arteon, BMW 4-seeria Gran Coupe või MB CLS ei ole mitte mingist otsast mahukad autod, aga täiesti vaieldamatult on need premium klassi autod.

Ma ei saa aru, et mis põhjus on sul minuga õiendada kui jagan avalikult meedias olevat infot.
Kui leiad, et sinu määratlus "laugpära" ja "kupee" klassimääratluse kohta on õige, siis anna ajakirjanikud ja taksofirma kohtusse ning nõua õigluse jaluleseadmist.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
kuldar81
Liige
Postitusi: 200
Liitunud: 19 Mär, 2021 22:50
Asukoht: Poola
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas kuldar81 »

Preemiumi määrab koostekvaliteet, kasutatud materjalid ja eelkõige märk mis autol ees. Kahtlemata on Mercedes preemium klass (keegi selles lihtsalt ei vaidle) ja seetõttu võivad nad endale rohkem odavat plasti lubada, samas kui Audi A1s tundub plasti kvaliteet tunduvalt parem kui nt. C klassi Mercedeses.
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas:Ma ei saa aru, et mis põhjus on sul minuga õiendada kui jagan avalikult meedias olevat infot.
Kui leiad, et sinu määratlus "laugpära" ja "kupee" klassimääratluse kohta on õige, siis anna ajakirjanikud ja taksofirma kohtusse ning nõua õigluse jaluleseadmist.


Milline neist minu poolt loetletud auodest on laugpära või kupee?

Teeme siis ükkord selgeks need autoklassid sulle, ses sul on täiesti segi mõistete premium auto ja autoklass
A-segment: Mini (Minicompact)
B-segment: Väikeauto (Supermini)
C-segment: Väike keskauto (Small family)
D-segment: Keskauto (Large family)
E-segment: Suur keskauto (Executive)
F-segment: Luksusauto (Luxury)

Premium auto võib ola vabalt iga nendest autode suurusklassidest. Premiumi iseloomustavd paremad konstruktsioonilahendused, parem ehituskvaliteet ja lisavarustuse loetelu.
Erinevad keremudelid võtame hiljem ette

Sa ei sa ikka üldse asjale pihta.
Viimati muutis AMvA, 14 Sept, 2021 8:47, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Madis22
Liige
Postitusi: 1476
Liitunud: 09 Mär, 2005 14:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Madis22 »

kana tagumik kirjutas:Siia ka Euroopa Komisjoni tulevikumuusikat, millel reaalsusega midagi pistmist pole.

https://www.err.ee/1608334874/aastal-20 ... ahe-liitri

Majanduse ja elu väljasuretamiseks see plaan muidugi kärab küll. Mis on täiesti EK arvutusest puudu, on särtsu hinna korralik tõus, mis inmese jaoks loomulikult autokuluna kirja läheb, kuigi formaaljuriidiliselt elektriauto hinna sees pole.

Ma saan aru, et tähelepanu tahetakse pöörata pistikhübriididele. Et bensiini kasutatakse ainult maanteel, on selle keskmine kulu poole väiksem, kui hübriididel. Et aku pealt sõidetakse ainult linnas lühikesi otsi, võib seegi olla 3-4 korda väiksem kui puhastel elektriautodel. Väiksemad akud ei nõua ka sedavõrd võimekat laadimisvõrku. Laadimiskohti on küll vaja palju, aga võimsused võivad jääda madalamad.
The laws of physics is more what you'd call 'guidelines' than actual rules.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 30 külalist