www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 26 Okt, 2021 2:45

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 84  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 25 Sept, 2021 19:55 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2407
Sa pole üldse vist tuntuimate põhjamaade talverehvitesti läbiviimise tingimusi näinud??? :shock:

Heaolumaad, my ass.

Mis puudutab neid EU silte, siis ma ikka loodan, et sa tead, et neid reaalselt mitte keegi ei testi ja andmed sinna sildile kirjutab tootja. Ja kui sa usud, mis mingi Hiina rehvitootja sinna kirjutab, siis palju õnne.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 25 Sept, 2021 22:10 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33451
Testivõitjate ja hiina käkkide vahel on ka terve rida keskpäraseid ja mõistliku hinnaga, suurtootjate odavbrändide rehve nagu Kleber, Matador, Barum, mis üldiselt teevad suure tootja vananenud mudeleid. Lisaks ka Korea tootjad nt Hankook, mis on tunduvalt paremad kui hiina/taiwani omad.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 25 Sept, 2021 23:42 
Eemal
Liige

Liitunud: 01 Aug, 2006 18:19
Postitusi: 402
Asukoht: Tartu
Barum (Continental) ja Sava (Goodyear) teevad küll väga häid rehve. Olen pikalt kasutanud, nii suve kui talverehve.

Aga üldiselt parem uus Hiina käkk kui viimasel piiril nö premium rehv.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 26 Sept, 2021 9:03 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33451
Hiina käkkide puhul on läbi aja testidl ära märgitud nende ettearvamatut käitumist, lähed kurvi, kõik on nagu ok ja siis äkki sõidab taguots alt vms.

Kulunud firmarehvidega seda ei teki, libiseb kogu aeg, ainus koht kus need hiinakad ehk ohutud on, on paduvihm (vesiliug).

Kui raha napib, tuleks osta korralikud peetud firmarehvid või uued suurte tootjate odavbrädid.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 26 Sept, 2021 9:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2407
Kapten Trumm kirjutas:
Testivõitjate ja hiina käkkide vahel on ka terve rida keskpäraseid ja mõistliku hinnaga, suurtootjate odavbrändide rehve nagu Kleber, Matador, Barum, mis üldiselt teevad suure tootja vananenud mudeleid. Lisaks ka Korea tootjad nt Hankook, mis on tunduvalt paremad kui hiina/taiwani omad.


Hankook on juba aastaid esimese otsa rehvide seas. Aga ega hind kah palju alla ei jää. Vaatsin just tuntud rehvimüüja lehel on populaarses mõõduklassis 205/55R16 Conti ja Hankooki hinnavahe max 10 eur


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 26 Sept, 2021 9:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1965
Aastaringsete rehvide peale võib samuti mõelda ja parem üks tipptegija aastaringne rehvijooks kui kaks komplekti hiinakaid või kasutatud premiumi.
Ma ostsin natuke ūle aasta tagasi ühe auto millel olid südasuvel peaaegu uued Nokian lamellrehvid all. Avaldasin natuke imestust ja omanik andis soovituse et "ära põe". Ja tõesti-tõesti. Kui see on üldteada et lamellidega talvel sõita saab siis polnud neil ka suvel häda midagi. Vähemalt Skandinaavia ja Baltikumi maanteekiirustel. Saksa kiirteed ei proovinud. Kõige rohkem kartsin et kuluvad enne talve tulekut Lenini peadeks kuid ei sugugi.

Iseenesest ongi viimastel aastatel turule tekkinud uus klass nimetusega universaalrehvid. Tavaliselt on nimetuses lisand " all season" vms. Tuntumatel tegijatel ka täitsa eraldi margid nagu Michelin CrossClimate, Goodyear 4Seasons, Nokian
Weatherproof vms.

Ühele kaubikule nüüd ostsin sellised. Ükskõik kas suve - või talverehvidest on nad natuke kallimad kuid vaja on vaid ühte komplekti ning garaazinurk jääb ka rehvihunniku võrra tühjemaks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 26 Sept, 2021 10:42 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2407
vanahalb kirjutas:
Iseenesest ongi viimastel aastatel turule tekkinud uus klass nimetusega universaalrehvid. Tavaliselt on nimetuses lisand " all season" vms. Tuntumatel tegijatel ka täitsa eraldi margid nagu Michelin CrossClimate, Goodyear 4Seasons, Nokian
Weatherproof vms.


Selliste pidamine talvel on täiesti olematu (OK, mitte nii hull kui suverehvil, aga korraliku talverehviga võrreldes ikka täiesti olematu)

Ja sellest lamellidega suvel sõitmisest - paras jama, sest esiteks pole nendega suvel sõitmine mingi rõõm, rehv on vedel ja juhtimine ebatäpne, ning lisaks veel ka kallis, sest suvega kulub see rehv nii ära, et järgmiseks talveks pead uued ostma. Seega lõpkokkuvõttes enese piinamineja raha raiskamine.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 26 Sept, 2021 12:19 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 584
AMvA kirjutas:
vanahalb kirjutas:
Iseenesest ongi viimastel aastatel turule tekkinud uus klass nimetusega universaalrehvid. Tavaliselt on nimetuses lisand " all season" vms. Tuntumatel tegijatel ka täitsa eraldi margid nagu Michelin CrossClimate, Goodyear 4Seasons, Nokian
Weatherproof vms.


Selliste pidamine talvel on täiesti olematu (OK, mitte nii hull kui suverehvil, aga korraliku talverehviga võrreldes ikka täiesti olematu)

Ja sellest lamellidega suvel sõitmisest - paras jama, sest esiteks pole nendega suvel sõitmine mingi rõõm, rehv on vedel ja juhtimine ebatäpne, ning lisaks veel ka kallis, sest suvega kulub see rehv nii ära, et järgmiseks talveks pead uued ostma. Seega lõpkokkuvõttes enese piinamineja raha raiskamine.

Sellisele väitele paluks numbrilist tõendust kasutusviisi iseloomustusega, sest muidu see taandub "üldistavaks pläraks" kui ei arvestata kasutusaja läbisõitu ja sõidustiili. Tuleks ikka arvestada reaalse kasutusvajadusega.

Kuigi ma olen elus mõne rehvi suutnud mõnetuhande kilomeetriga siledaks sõita, siis hetkel on mu mitmel autol all universaalid ja nendel mustrit jagub veel ka saabuvaks talveks.
Tõsi, et keskmised aastaläbisõidud nendel autodel on 3000km - 6000km aastas.
Kui majas on juba 4 aastaringi liikumisvalmis olevat autot, siis neile lisaks 16 rehvi ostmine ja nende rehvide hoiustamine ning vahetamine on majanduslikult ja ajaliselt kulukas.

Rehvivahetusfirmadele on universaalrehvide müümine majanduslikult kahjumlik, sest kui muidu saaks ühe masina kohta müüa 8 rehvi ja 6 rehvivahetuskorda, siis ühele autole nelja universaalrehvi ostjat ei pruugi 3 aastat töökojas näha. (Rehvivahetuse hinda võib ka ootamatult tõsta mõne rehvianduri purunemine rehvivahetuse käigus.)

Kuna universaalrehvide müümine on meie rehvifirmadele kahjumlik, siis on ka nende reklaamimine kahjumlik ja seepärast puudub enamusel meie rehvimüüjatel tootevalikus "universaalrehv" ja pahatihti on pakutud "lamellrehvi" nimetuse all "ilma naelteta naelrehvi" ning sellega halvendatakse kasutuskogemust.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 26 Sept, 2021 12:23 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Aug, 2008 10:25
Postitusi: 2944
Minu autol hoolduses pandi kirja, et rehvimustrit alles 1,7mm ja rohkem ei tohiks sõita. Ehk siis kevadel seisab rehvihange ees. Mingeid soovitusi? Eelistan vaikseid rehve, rehvimüra on põhimõtteliselt ainus müra, mis salongi trügib.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 26 Sept, 2021 12:26 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33451
Õnneks lõpetati Eestis mõni aasta tagasi ära M+S tähisega suverehvide lubamine talvel. Ja kesk-Eurooa lamellide oma. Ka meie majas oli üks lollpea, kes sellistega talvel uisutas, lootes oma Honda CRV neliveo peale.

"Aastaringsete rehvide" kontseptsioon on jama, et mitte öelda ohtlik.
Korralikud lamellid, mida "suvel siledaks sõidetakse" on kuuma asfaldi jaoks liiga pehmest segust ja piiroludes seeläbi ohtlikud.
Mittepidavad lamellrehvid aga on talvel jää ja lumega libedavõitu.

Mul olid ühel autol ostes all sellise "säästliku ostja" pandud Matadori kesk-euroopa lamellid, millega siis sõideti aastaringi. Mõtlesin ka, et talve hakul ei kiirusta rehve vahetama (mul olid juba naastudega teised rattad hangitud). Esimene talveilm oli selline, kus öösi sadas märga lund, mis hommikul jäätus. Ütleme nii, et suure vaevaga sain autoga töökojani, seejuures nenel linnas olevate (Pärnu mnt Hiiu ja Pääsküla vahel) pisikestel ringteedel kippus auto vägisi piiretesse minema. Neliveoline auto ka. Pidurdada polnud üldse suuremat mõtet, sest auto läks sinna kuhu tee parasjagu kaldu oli.

Ei maksa nalja teha, auto remont ja haiglaravi on kallimad.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 26 Sept, 2021 12:28 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33451
Some kirjutas:
Minu autol hoolduses pandi kirja, et rehvimustrit alles 1,7mm ja rohkem ei tohiks sõita. Ehk siis kevadel seisab rehvihange ees. Mingeid soovitusi? Eelistan vaikseid rehve, rehvimüra on põhimõtteliselt ainus müra, mis salongi trügib.


Siis sa kallitest rehvidest ei pääse. Odavad kipuvad rohkem mürisema ka.
Väldi V-kujulise mustriga rehve ja uuri neid detsibelli näite, mis tootjad annavad.
Kõige müravabamad on üldiselt rehvid, mille muster koosneb pikisoontest.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 26 Sept, 2021 12:31 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33451
Tsiteeri:
Selliste pidamine talvel on täiesti olematu (OK, mitte nii hull kui suverehvil, aga korraliku talverehviga võrreldes ikka täiesti olematu)

Ja sellest lamellidega suvel sõitmisest - paras jama, sest esiteks pole nendega suvel sõitmine mingi rõõm, rehv on vedel ja juhtimine ebatäpne, ning lisaks veel ka kallis, sest suvega kulub see rehv nii ära, et järgmiseks talveks pead uued ostma. Seega lõpkokkuvõttes enese piinamineja raha raiskamine.


Talvemustriga sõitmine lisab auto kütusekulule ca 1 liitri 100 km peale. Veeretakistus on lihtsalt suurem.
Kui läbisõitu vähegi on, siis pakun, et rehvide ostust kokku hoidud raha lendab kiiresti summutist välja.
Võiks täitsa excelis arvutada.

Kui see rehvikulu nii suur tundub, võiks katsetada sellega, et muretseda teine jooks velgi (plekkveljed kasutatuna on suht võiku hinnaga) ja vahetada rattad ise. Esiteks ei sõltu sa järjekordadest, mis rehvivahetusse hetkega tekivad, kui talv saabub. Ja iga hooaeg rattaid tasakaalustada pole tegelikult vajadust, kui normaalselt sõita. Seal on muidugi teatud eeldusi aga ise ma oma elukorralduse juures pean lihtsamaks ja mugavamaks vahetada rattad ise, selmet närveldada kuskil järjekorras.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Viimati muutis Kapten Trumm, 26 Sept, 2021 12:33, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 26 Sept, 2021 12:32 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2407
Korraliku, talvetingimustesse mõeldud lamell talverehvi (mis omab seda lumehelbekese tähistust) kumisegu on oluliselt pehmem, kui suverehvide oma. Arvestades, et kummisegu omadused sõltuvad ka kasutustemperatuurist, siis see omadus võimendub eriti suvel, kui õhutemperatuurid on üle 20-ne ja tee temperatuur veel kõrgem. On üldteada fakt, et pehmem kummisegu kulub oluliselt kiiremini, kui kõvem segu. Ning kui sa hindad oma lamellrehvi seisukorda, siis ma ei soovita vaadata mitte neid laiemaid sooni, mis on mõeldud löga ja vee ära juhtimiseks, vaid lamellide sügavust. Lamellid ei ole nimelt lõigatud nii sügavaks, kui on need laiad sooned. Ning jääl ja lumes pakuvad pidamist vaid need lamellid, ning mida elastsemad (loe: sügavamad) nad on siis seda parem pidamine. Suvega lulutad sa korraliku lamellrehvi lamelli sügavusest vabalt pool ära, kuigi rehv paistab pealtnäha täiesti OK.

Mis puudutab neid universaalrehve siis me neid ei kommenteeri, minu silmis on need selline rämps, et keegi peaks mulle peale maksma, kui ma need oma autodele alla peaks panema. Mis on tehtud kõige jaoks ei kõlba tegelikult millegi jaoks.
Allpool soovitus Pirellilt
https://www.pirelli.com/global/en-ww/road/winter-vs-all-season-tyres-what-how-and-when-to-choose-them


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 26 Sept, 2021 12:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2407
Some kirjutas:
Minu autol hoolduses pandi kirja, et rehvimustrit alles 1,7mm ja rohkem ei tohiks sõita. Ehk siis kevadel seisab rehvihange ees. Mingeid soovitusi? Eelistan vaikseid rehve, rehvimüra on põhimõtteliselt ainus müra, mis salongi trügib.

Hankook pidi hea olema. Oma autole panin Nokiad, aga müra oleks võinud olla vähem. Samas märjal väga hea pidamine.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 26 Sept, 2021 12:36 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33451
Tsiteeri:
Mis puudutab neid universaalrehve siis me neid ei kommenteeri, minu silmis on need selline rämps, et keegi peaks mulle peale maksma, kui ma need oma autodele alla peaks panema. Mis on tehtud kõige jaoks ei kõlba tegelikult millegi jaoks.


Need "universaalrehvid" on mõeldud kasutamiseks nt Prantsusmaa kliimas, kus võibolla talvel üks saps lörtsi korra tuleb.
Lisaks on kahtlane, kas neil ikka on see põhjamaa tähistus, mida vaja (lumehelbe pilt).

Kesk-Euroopa oludesse teevad rehvitootjad eraldi lamelle (lumepuudusel on paljud riigid naastud keelanud) suverehvi laadsest segust, lihtsalt karvasema mustriga. Nende omadustes on peamine pidamise säilimine kiirteekiirustel ja märja asfaldiga, talveomadused on sekundaarsed.

Sellist saasta võib leida saksast toodud autode all, samuti sealt siia tassitud kasutatud rehvide hulgas.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 84  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt