Kapten Trumm kirjutas:VANOS-e probleem pärineb tihti lollist omanikust, nimelt on seal vajalik 50 tuhande km takka ennetavalt ära vahetada süsteemi tihendid (ja muidugi kasutada kvaliteetset õli ning õigel ajal vahetada, kuna süsteem töötab õli survel ja kardab mustust). Kui neid asju mitte teha, siis on probleemid 100% kindlusega juhtuvad.
Kas see 50 000 km tihendite vahetus oli tehase poolt ette nähtud? Ei olnud. Ja tavakasutaja viib oma auto esindusse hooldusesse ja loodab, et auto töötab piisavalt kaua ilma probleemideta, mitte ei pea hakkama ise mingit mehaanikut mängima.
Nimekirja võib lisada saalede ning ketijuhikute vahetamise vajaduse. Esimene sellepärast, et saalede kliirens tehti liialt väike, mis tekitas õlitusprobleeme, ning teine sellepärast, et BMW ei oska toota plastikut, mis ei laguneks.
Kapten Trumm kirjutas:See pole ainult VANOSe, vaid ka muude varasemate mootoritega nii - pole õli suhtes kapriissemat mootorit kui BMW. Isegi igikestvad 60ndate rida-6 mootorid - jäta õlivahetus vahele ja võid kindel olla, et nukkvõlli õlitustoru on kõntsa täis, nukkvõll jääb õlinälga ning hävib. Kui ühel hetkel avastad, et klapid tiksuvad liigselt, siis miinimum on plokikaan maha, uus nukkvõll, uued nookurid, kaane tasapinnalihv ja klappide lihvimine.
Uuuh, ära räägi asjadest, mida sa ei ole ise kogenud. Tegelikult e36 ja e46 mootorite "nõrk koht" on jahutus ehk siis lekkiv radikas vms vähene jahutus = jahutusvedelik silndris = kõver plokikaas (viimased kaks tegurit võivad olla järjekorras vahetuses ka). Õlivahetus ei olnud määrav. Samas järeldan ma seda ainult umbes viie kolmeka "hooramise" pealt pluss mootorivahetused ja uued hooramised..
Rida6 mootorite plokikaane kerge kõverdumine vähimagi ülekuumenemise järel pole mingi E46 monopoolne probleem, vaid eksisteerib enamvähem kõigil pikkadel (rida6) mootoritel, Opelist mersuni. BMW-l on soovitatav vahetada jahutusvedelikku (koos süsteemi läbipesuga) max kord 2a takka, pakun et enamik neid "jahutusprobleemidega" autodel pole seda lihtsalt tehtud.
Ennevanasti, kui rohelised heitgaase ei mõõtnud, oli see kuumenemise probleem lahendatud sedasi, et mootorite töötemperatuur on 82 kraadi (termostaat avaneb 80 peal) ja jahutussüsteem töötab tagurpidi, st kuum jahutusvedelik pääseb ise radikasse, termostaadi avamisega lastakse jahtunud vedelik mootoriplokki tagasi. Sedasi külmalt töötav mootor aga pole öko.
Meil on peres ka üks 1996a E36 olnud, seal küll jahutusvedelik ei lekkinud ega üle ei kuumenenud. Küll aga tuleb meeles pidada, et kui tegu on autoga, millel on paisupaak radika küljes, siis tuleb süsteemi täita kallaku peal, nina püsti. Vastasel juhul jääb õhk sisse, ei teki ringvoolu ning võib keema minna, lüüa katki radika/lõdvikud jne.
Ja mingil osal E36-l M50 mootoritel oli kasutusel see plastmassist tiivikuga veepump, millel see võlli küljest lahti tuli, siis juhtus küll asju. Samas, vahetades selle vanakooli süsteemiga, malmtiivikuga pumba vastu, oli probleem ka unustatud.
Viimati muutis Kapten Trumm, 13 Okt, 2021 9:39, muudetud 2 korda kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
nimetu kirjutas:Nimekirja võib lisada saalede ning ketijuhikute vahetamise vajaduse. Esimene sellepärast, et saalede kliirens tehti liialt väike, mis tekitas õlitusprobleeme, ning teine sellepärast, et BMW ei oska toota plastikut, mis ei laguneks.
Need plastist keti juhtteed lagunevad tulise õli käes enamvähem kõigil autodel, mille mootorisse on seni asja olnud. Osa margid on sellest vabad vaid tänu sellele, et mootor on hammasrihmaga. Väikse lõtkuga saaledes istuv väntvõll aga eeldab vedelat õli, näiteks algsel neljaklapisel M50-l soovitatakse 10W-40, siis M52 ja M54 tahavad juba 5W-30. Kui vähe kulunud mootorisse kallata Maxima poest soodushinnaga ostetud 15W-40, siis väike ime, et saaled lähevad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA kirjutas: Kas see 50 000 km tihendite vahetus oli tehase poolt ette nähtud? Ei olnud. Ja tavakasutaja viib oma auto esindusse hooldusesse ja loodab, et auto töötab piisavalt kaua ilma probleemideta, mitte ei pea hakkama ise mingit mehaanikut mängima.
Eestis pakkus esindus seda tööd preventatiivsena, kui probleemid tekkisid. Kuid tegema hakkasid seda need, kellel see mahtus veel garantiiaega st oli lootust tasuta saada. Ülejäänud lasid "kuidagi niisama" edasi, et mitte maksta.
Siinkohal muidugi peab arvesse võtma seda, et BMW on paljude mootoriteemade pioneer olnud ja tema bläkkide tulemusena on teised suutnud neid vältida. Imitaatori elu on alati lihtsam kui innovaatori oma.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Venemaal otsustati korruptsiooni vähendamiseks riigis lõpetada eraautode kohustuslik ülevaatus, sest kõik ülevaatuse tegijad on korrumpeerunud: https://www.err.ee/1608397142/venemaal- ... atuse-noue Huvitav, et kuidas edaspidi saavad tehnoülevaatuseta erasõidukid ületada EU piiri, kus ülevaatus on kohustuslik (heitgaasisüsteem, pidurid)? Või ongi see "vabastus" tehtud oma kodanike, oma autoga välismaale mineku takistamiseks või lisa maksustamiseks?
Ülevaatuse kohustuse kaotamine ei tähenda, et ülevaatuspunktid maa pealt ära kaotatakse. Vabatahtlikult saab ülevaatust edasi teha, kellel vaja. Ilmselt kuuluvad vajaduste hulka terve rida juhuseid kus ülevaatus on nõutud. Kas muutub üle piiri saamise takistuseks osadel liikuritel näit. heitgaaside mittevastavus EU nõuetele ei oska öelda.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Täpselt samadel põhjustel (st korruptsioon) pole kohustuslikku kindlustus ka Ukrainas ja/või oli see ka Kasashtanis. Lihtsalt roolis olev isik vastutab auto tehnoseisukorra eest ise. Ja põristavad meilgi siin neid kasahhi ja ukr numbritega st sealses registris olevad masinad. Tartus on näiteks (statsionaarselt vist kohe suisa) ka üks Gruusia registris olev sõiduk. Huvitav kuidas käib selle auto ülevaatuse ja kindlustuse tegemine ja selle kontrollimine? Ise sõitsin Vene-aja lõpus paar aastakest Armeenia numbritega 09-ga, ostsin auto siinselt armeenlaselt. Pärast tegi mulle (osaliselt) välja nädalase lennureisi Armeeniasse auto arvelt maha võtmiseks koos kohaliku külalislahke kodumajutuse ja vaatamisväärtuste külastamisega. (sinna hulka kuulus ka kohtumine tema tuttavate armeenia sõjameestega ja Mägi-Karabahhi eelpiirkonna külastamine ja loomulikult ka muud "tavalisemad" kohad. See oli kõik veel sutsuke enne selle suure ja laia kodumaa lõppu.
Esiteks ei kao tehnokontroll täitsa ära, vaid see tuleb teha arvele võtmisel, omaniku vahetumisel või olulise muudatuse tegemisel sõidukis - vt artiklis viidatud Vene artiklist: "ТО будет необходим только при постановке на учет, смене владельца, изменении конструкции или замене основных агрегатов.".
Ära kaob nö pidev tehnokontroll neile, kes oma masinat ise kasutavad. Põhjuseks võibolla vaesemaks muutunud elu mingites piirkondades: kõikjal pole jõukohane viisakat autot pidada ja selle tehnokontrolli maksta, ent liikuda on vaja. Keelates logude aga siiski sõitvate masinate kasutamisega tööl käimise võib osa rahvast "närviliseks" minna (taustsüsteemi paneme veel regiooniti rahulolematuse võimudega, üldise majanduslanguse, koroonakriis ja suur suremus).
Lääneriikidesse nende ülevaatust mitte omavate auto(logu)dega enam ei saa siis.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
AMvA kirjutas: Ei ole küll kuulnud mitte ühegi riigi mingisugustest ülevaatuse nõuetest riigi ajutise külastamise ajaks?
Võimalik, et räägime üksteisest mööda aga enda peres on kaks näidet Lätist: elukaaslast ei lastud autoga riiki sisse, kuna puudus ülevaatus mitte väga vanal autol(sõitis Pärnusse, käis ülevaatusel ja tagasi Riia poole). Minul endal õnnestus Läti-Vene nurgas veeta kordonis kaks tundi, kuna teh passis puudus ülevaata kirje(füüsiliselt olin läbinud, dokumentide vormistamise apsakas). Peale seda kui MNT saabus kinnitus, et ülevaatus olemas siiski, lubati minna. Tegu umbes kolme ja viie aasta taguste juhtumitega.
Koostöös Churchilliga:
Inimene komistab aegajalt tõe otsa aga ajab ennast jälle püsti ning rühib edasi lolluse lipu all.
Siin võib olla veel üks detail: väga hästi on teada, mis peab näiteks Eestist tuleval autol dokumentatsioonis olema. Kui miski asi on kohustuslik, siis peab see olema, nt ülevaatus. Kui Eesti kehtestas toona esimese ja ainsana veokijuhtidele ameti- ja/või täiendkoolituse nõude, siis Poola piirivalvur nõudis eestlastelt kohe ametikoolituse läbimise kohta tõendit. Kui mehed küsisid, et miks meilt nüüd nõuate? Aga leedukad, lätlased, miks neilt ei nõua? Sellele vastas poolakas: nende riik seda nende käest ei nõua, aga teie oma nõuab. Ma tean, et sul peab see olemas olema, nii-et näita aga siia! Euronõuete sh heitgaaside jmt valguses pole küll kunagi kuulnud, et keegi tuleks ja ütleks, et Vene registris aga ilma CE-ta autoga ei lastud teda üle.....