www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 27 Jaan, 2022 21:31

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1833 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 123  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 24 Nov, 2021 16:29 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Veebr, 2006 21:12
Postitusi: 1057
Asukoht: Tartu
AMvA kirjutas:
Mis puudutab neid nn. Itaalia autosid, siis sulle teadmiseks, et Põhja-Itaalia mägedepiirkonnas on ilmaolud talvel põhjamaisemad, kui Lõuna-Soomes, seega see jutt on pehmelt öeldes BS
Ja siis need "makaroonid" Alfa-Romeo kellaplokis lõpetavad miinustemperatuurid ära -12-ga :D edasi numbreid ei näita, pead lihtsalt ise aru saama, et "on väga külm". See oli jälle Belgia-versioon. Roolilati võimu simmerid lendasid meie külmaga lihtsalt laiali.... Võibolla tõesti pannakse põhjamaade versioonidele ikka tõesti meie kliimasse sobivad jupid?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 24 Nov, 2021 16:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 34418
AMvA kirjutas:
KT, need nupud olid Active Chassis (Four-C) varustuspaketiga ning olid mõeldud vedrustuse ja käigukasti seadete muutmiseks. ABS ja muude juhiabidega ei miskit pistmist.


Ma lihtsalt väidan, et mul õnnestus Advanced asendis selle autoga erilise vaevata külg ees sõita. Ei võrrelnud ega süvenenud, mis vahet neil nuppudel on. Sellest järeldasin, et stabiilsuskontrolli "keerati maha" (ABS-i mahavõtmisest ei rääkinud).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 24 Nov, 2021 16:50 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 34418
Kesk-Euroopa ja põhjamaa diiselautodel on niipalju vahet, et põhjamaa omad sisaldavad tavaliselt diisli põletamisel põhinevat mootori lisasoojendust (mis töötab koos mootoriga ja tagab selle kiirema soojenemise). Ja kütusefilter võib olla elektrisoojendusega (et sinna tekkiv vesi ei jäätuks).

Saksamaalt toodud uuemat sorti diiselauto võib külmemal talvel siin olla õudus ruudus, mootor ei pruugigi päris soojaks minna. Mul on üks selline TDI VW olnud, kodust Mustamäelt tööle Sikupilli juurde sõites miinuskraadidega talvel näitas jahutusvedelik napilt üle 30 kraadi. Lisasoojendusega auto läheb sellise otsaga ilma mingi probleemita töösoojaks ja salong läheb isegi soojaks.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 24 Nov, 2021 17:34 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Veebr, 2006 21:12
Postitusi: 1057
Asukoht: Tartu
Me räägime erinevatest asjadest: üks asi on mootori lisasoojendusahi, et auto mootor saavutaks vajaliku töötemperatuuri (kuna uuemad diislid ei erita töö ajal nii palju sooja), teine asi on külmemasse kliimavöötmesse sõiduki komplekteerimine. Ega ainult lisaahi tee veel autot põhja kliimasse sobivaks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 24 Nov, 2021 18:08 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 34418
Diisli puhul ongi see lisasoojendi põhiline erinevus Kesk-Euroopa ja põhjamaa turule mõeldu vahel.
Ilma selleta miinus 10 kraadiga ei saagi mootorit soojaks (ja salongi soojaks). Järgmisena hakkavad juhtuma asjad, mis juhtuvad ikka poolkülma autoga sõitmisel. Kõige ohtlikumad on õlitussüsteemi probleemid, näiteks õlisse koguneva kondentsvee (mis normaalsel töötemperatuuril lihtsalt aurab ära) külmumine.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 24 Nov, 2021 19:12 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2605
Peeter kirjutas:
AMvA kirjutas:
Mis puudutab neid nn. Itaalia autosid, siis sulle teadmiseks, et Põhja-Itaalia mägedepiirkonnas on ilmaolud talvel põhjamaisemad, kui Lõuna-Soomes, seega see jutt on pehmelt öeldes BS
Ja siis need "makaroonid" Alfa-Romeo kellaplokis lõpetavad miinustemperatuurid ära -12-ga :D edasi numbreid ei näita, pead lihtsalt ise aru saama, et "on väga külm". See oli jälle Belgia-versioon. Roolilati võimu simmerid lendasid meie külmaga lihtsalt laiali.... Võibolla tõesti pannakse põhjamaade versioonidele ikka tõesti meie kliimasse sobivad jupid?

Äkki oli lihtsalt rimakas (vaevalt et sa nüüd selle Alfa Belgia esindusest uuena ostsid)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 24 Nov, 2021 19:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 34418
See, et Itaalia autol taolised asjad juhtuvad, ei pruugi olla mingist "versioonist", vaid sellest, et Itaalia autod ongi sellised. :rip:
Meil oli majas kunagi üks Fiat Punto kaubik, millel oli juba aastavanuselt selline viga, et ühel hetkel muutus elektrisüsteem pildituks, nt pimedas maanteel kustusid kõik tuled ära, sh armatuur. Mootor töötas edasi. Ja esindus sellest jagu ei saanud. Lõime käega, Itaalia saast, sõidame ainult valgel ajal :lol: :lol:

Vaevalt seal mingit erilist roolilatti tehakse põhjamaadele, tootjale on kõige odavam maksimaalselt unifitseerida, st spetsiaalset tehakse ainut niipalju kui hädapärast vajalik. Tootjale, kes tootab miljon autot aastas, on ka 1 euro kokkuhoidu igalt autolt miljon eurot aastas.

Saksa ja Rootsi autod paistavad talvega jne paremini toime tulevat, küllap tuleneb see suuremast läbimõeldusest ja kõrgemast kvaliteedist. Näiteks samal Puntol asub bensiinipaagi täitetoru alumine ots (mida hoiab paagi küljes kruviklamber) täpselt selles kohas, kuhu tagaratas liiva ja sodi koopasse loobib. Võib teha panused, mitme aasta järel on see klamber nii mädanenud, et sõidu ajal mõnest raputusest katki läheb (ja sealt vahelt bensiin lödinal jooksma hakkab). Saksa autodel vähemalt on taolised kohad kuskil plastiku taga või kohas, mis liiva/soola ei saa.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 25 Nov, 2021 0:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Veebr, 2006 21:12
Postitusi: 1057
Asukoht: Tartu
AMvA kirjutas:
Peeter kirjutas:
AMvA kirjutas:
Mis puudutab neid nn. Itaalia autosid, siis sulle teadmiseks, et Põhja-Itaalia mägedepiirkonnas on ilmaolud talvel põhjamaisemad, kui Lõuna-Soomes, seega see jutt on pehmelt öeldes BS
Ja siis need "makaroonid" Alfa-Romeo kellaplokis lõpetavad miinustemperatuurid ära -12-ga :D edasi numbreid ei näita, pead lihtsalt ise aru saama, et "on väga külm". See oli jälle Belgia-versioon. Roolilati võimu simmerid lendasid meie külmaga lihtsalt laiali.... Võibolla tõesti pannakse põhjamaade versioonidele ikka tõesti meie kliimasse sobivad jupid?

Äkki oli lihtsalt rimakas (vaevalt et sa nüüd selle Alfa Belgia esindusest uuena ostsid)
Ma päris hästi selliseid meelevaldseid mõttelende ei mõista: et siis kui auto on rohkem sõitnud (kui palju?) siis võib termomeetri mõõtepiirkond hakata tarkvaraliselt vähenema? Mis plära see nüüd siin veel on? P.S. Alfa oli poolteist aastat vana, paarkümmend tuhat läbisõitu. Tõime tellimise peale ühele naisterahvale. Et pidi väga šikk värk olema. Kõigepealt selgus, et alla -12 termomeeter ei töötagi. Esimese talvekuuga siin Eestis roolilatt läks. Pluss veel itaaliapäraseid üllatusi ja lõppeks ka varuosaservis selline itaaliapärane..... Pärast aastake hiljem ütles, et no suvel on päris bueno, aga et talveks- no tänan ei enam. Ja iseenesest kvalifitseerus auto veel vähekasutatud peaaegu uueks sõidukiks..... Inimene, kes räägib, et Itaalia autod on külmakindlamad kui ... ah, mis.. see on lihtsalt üks üdini loll jutt :wall: Kõik need Itaalia mäed ja lumed ei tähenda hoopiski mitte seda, et Itaalia insener selliseid tingimusi autot konstrueerides arvestab...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 25 Nov, 2021 1:35 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Veebr, 2021 15:42
Postitusi: 137
Milleks on vaja meie kliimasse üleüldse osta mingit Alfa Romeo taolist autot kas siis tõesti mõnda normaalsemat ei leia?
Lahjema mootoriga diisel Sharan on ka üks selline auto, mis lühema otsaga absoluutselt seest soojaks ei taha minna, eriti kui see diiselküttelt töötav lisasoendus seal ei tööta ja enamikel vanematel autodel nad ei tööta. Talvel sõita tahad siis enne tuleb elektrilise soojapuhuriga esiklaas üles soojendada, et midagigi näha oleks või siis pea küljeaknast välja pista.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 25 Nov, 2021 1:41 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Veebr, 2006 21:12
Postitusi: 1057
Asukoht: Tartu
dixci kirjutas:
Milleks on vaja meie kliimasse üleüldse osta mingit Alfa Romeo taolist autot kas siis tõesti mõnda normaalsemat ei leia?
Lahjema mootoriga diisel Sharan on ka üks selline auto, mis lühema otsaga absoluutselt seest soojaks ei taha minna, eriti kui see diiselküttelt töötav lisasoendus seal ei tööta ja enamikel vanematel autodel nad ei tööta. Talvel sõita tahad siis enne tuleb elektrilise soojapuhuriga esiklaas üles soojendada, et midagigi näha oleks või siis pea küljeaknast välja pista.
Kui minu käest küsid, siis aus vastus on: mina ka ei tea.... Kirjutasin, et tõime tellimise peale ja omal riiskol poleks iial hakanud sellist asja siia lohistama. Hea on, kui on võimalik õppida teiste jamade pealt, ilma et ise peaks sellise asja sisse astuma (istuma).


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 25 Nov, 2021 10:15 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 34418
Alfa Romeo/Fiat toodangus on ka paar autot, mis mul peopesad higiseks ajavad, Fiat Coupe Turbo ja Alfa GTV.
Olen neid nillimas käinud küll, aga kaine mõistus (loe ekspluatatsioon) on saanud alati võitu ja selle asemel olen eelistanud BMW ja Mercedese toodangut.
Soliidne metall, korralik koostetöö ja hästi läbimõeldud ehitus pluss saksa tootjate ammune tugevus - pikk ja kestev varuosade logistika on lõpuks lauale jäänud. Võin öelda, et 30 aastat vana saksa premium auto on endiselt hästi tagatud kõigega ja kui raibet mitte osta, siis on selle pidamine üllatavalt murevaba.
Pluss muidugi esimootori ja tagaveoga auto konstruktsioon on kõige vastupidavam ja lihtsam remontida.

Seepärast miski kaine mõtlemine keelab mul eksperimente teha :write:
Igapäevaautoks aga pole ma Alfa Romeod mitte kaalunudki. Ei ole kuigi praktiline/arukas valik.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 25 Nov, 2021 10:20 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2605
Peeter kirjutas:
Ma päris hästi selliseid meelevaldseid mõttelende ei mõista: et siis kui auto on rohkem sõitnud (kui palju?) siis võib termomeetri mõõtepiirkond hakata tarkvaraliselt vähenema?


Mis see see välistemperatuuri andur on miskit erilist või? Tavaline termotakisti, mis võib ajapikku ära surra või satub niiskus anduri sisse ja hakkab veidraid asju näitama. Ma olen seda jublikut ka nii peenel margil, kui MERCEDES BENZ vahetama pidanud.

PS. Itaalia insenere ei ole mõtet alahinnata. Kui panna mõnede tuntud saksa markide inseneride prohmakad ritta, siis see loetelu saab vast ehk pikem, kui itaallaste omad (kui rääkida nii viimasest paarikümnest aastast).


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 25 Nov, 2021 10:26 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 34418
Itaalia autodes on neid prohmakaid konkurentsitult rohkem ja sagedamini. Lisaks on sealsele elektroonikale omane pidevad kalad, mida ei suudeta leida.
Lisaks on saksa autodel selline igapäevane eelis nagu salongi kvaliteet.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 25 Nov, 2021 10:30 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2605
Kapten Trumm kirjutas:
Itaalia autodes on neid prohmakaid konkurentsitult rohkem ja sagedamini. Lisaks on sealsele elektroonikale omane pidevad kalad, mida ei suudeta leida.
Lisaks on saksa autodel selline igapäevane eelis nagu salongi kvaliteet.


Mul on paaril tuttaval Alfa 159, mõlemad on väga rahul. Remondtöökojas käimist ei ole sugugi rohkem, kui näiteks mõne BMW-ga, pigem vähem (mis viimasel ajal lausa armastavad seda teha)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 25 Nov, 2021 10:39 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 34418
Meil oli hiljuti selline lugu - Fiat Multijet diiselmootoril jooksid heast peast klapid pähe. Läbisõit tibake üle 100 tuhande km. Lasin remontijal välja selgitada, mis põhjusel ja mis selgus: nukkvõlliketi ajamis kasutatakse mingeid ülipeeneid nõellaagreid (vist müra vähendamiseks). Tehase nõutud õlivahetusvälbaga 15 000 km (mida oli täidetud) mustub õli piisavalt ja ühel hetkel jooksevad need ülipeened laagrid kinni. Küsimus pole KAS, vaid MILLAL?

Vot selliseid "lahendus" teevad Itaalia insenerid. Tõe huvides tuleb lisada, et saades aru oma vigadest ja antud mootori probleemidest, järgmise mootoritüübi, Multijet2 puhul loobuti üldse ketist (mida tööle ei saadud), vaid võetu uuesti kasutusele mingi 1980ndate hammasrihma lahendus, mis on varasemalt olnud sama probleemne. Teenindus ise soovitab, et "kuigi" hammasrihma vahetuse intervall on suurem, siis "igaks juhuks" vahetada hiljemalt 50 000 pealt. 80ndad meenuvad, kui kõik tootjad eksperimenteerisid. 2gen Volvo V70 bensiinimootoritel on sama intervall muide 160 000 km.

Muide, sama vigased diislid on ka Alfa diiselversioonidel.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1833 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 123  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt