Tegelane5 kirjutas:... Tundub, et siis on ka ettenähtud klapivahede kontroll ning see on paras pähkel- ei mingeid hüdro tõukureid ega isegi mitte "tablette" vaid tõukureid endid tuleb vahetada. Tõenäoliselt saab hinnapomm tubli olema niiet läänes müüdakse enne seda hooldust auto maha või lastakse võiduka lõpuni.
https://youtu.be/mj0JdTkqV4I?t=594
Kohalikes esindustes, kus küsisin analoogse mootori hoolduse intervalli, öeldi klappide kontrollimise vajaduse kohta: "Sõida nii kaua kui mootor töötab ja siis saab meie käest uue mootori osta, sest tootja ei näe ette klappide kontrolli selle mootori eluajal".
Kontrollisin ise ja reguleerisin klapid 160000 peal.
Selgus, et "liiga head" õli kasutades kuluvad ennem klapitaldrikud kui et nukisüsteem ja klapivahed vähenevad alla miinimumi ning on oht, et klapid ei sulgu enam ja põlevad ära.
SinuTorus on näha õpetusi, et kuidas
müügiks saab selliseid mittereguleeritavaid klappe "reguleerida" isegi relakaga või traatkeevitusega, aga see pole mõistlik.
(Slaavi inforuumis maksis "kodukootud klapiregull" umbes 1000taala, foorumite andmetel.)
Sellisete, planeeritud elueaga mootorite, õlivalikul ei tasu lähtuda ainult viskoosusest vaid mõistlik on jälgida tootja juhist ja erinõudeid kõigile vedelikele.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.