www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 22 Jaan, 2022 14:12

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1833 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 123  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 26 Nov, 2021 13:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 783
Turist 47 kirjutas:
OLAVI kirjutas:
.... sest "aju ei usu", et kuidas äkki saab nii külmaks minna.

Täitsa usutav. Enda auto pealt pakun, et kui valge penoplasti tükk, keset suve, panna auto põhja alla, siis ta krt. arvab, et on talv ja ei käivitu :scratch:

Kui VAG grupi masinad võrdlevad termoandurite näite käivitamise hetkel, siis penoplasti värvus neid ei mõjuta.

Siinkohal on vajalik arusaada erinevate tootjate käitumise algoritmidest.
Kui VAG masinad kontrollivad andureid starteri andmise ajal ja kasvõi väikse ebakõla tekkimisel mootor üldse ei käivitu (pihusteid ei avata), siis näiteks Toyota avab pihustid alati ja mootor seiskub ebakõla ilmnemisel.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 26 Nov, 2021 14:04 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 783
VW 1,9tdi ovaalne väntvõlli hammasrihma ratas.
Läbimõõdu erinevus ca 3mm, kasutusel PD pihustite poolt tekitatava perioodiliselt muutuva koormuse vähendamiseks hammasrihmale.
https://www.google.com/search?q=0381052 ... EE768EE768


Manused:
LOPERGUNE_VW.1,9tdi_PD_n.jpg
LOPERGUNE_VW.1,9tdi_PD_n.jpg [ 45.6 KB | Vaadatud 822 korda ]
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 26 Nov, 2021 19:11 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Veebr, 2009 13:28
Postitusi: 735
Walter2 kirjutas:
AMvA kirjutas:
Milline on 1980-date hammasrihma lahendus ja mille osas see erineb 2020-date hammasrihma lahendusest?

Eelkõige on tänapäeva rihmad teisest materjalist (lisatud on tugevust tõstvaid komponente - plaste, kevlarit, süsinikkiudu), mis garanteerivad minimaalsema venimise ekspluatatsiooniaja jooksul (mis oli probleemne pikkade rihmade korral ning nõudis igas hoolduses rihma kontrolli ning vajadusel pingutamist), väiksem kulumine ning pikemad vahetusvälbad. Fordi teatud mootoriperekonnal jookseb h.rihm üldse õli sees ning selle garanteeritud vahetusvälbaks on 240000 km/10aastat.

Tundub, et siis on ka ettenähtud klapivahede kontroll ning see on paras pähkel- ei mingeid hüdro tõukureid ega isegi mitte "tablette" vaid tõukureid endid tuleb vahetada. Tõenäoliselt saab hinnapomm tubli olema niiet läänes müüdakse enne seda hooldust auto maha või lastakse võiduka lõpuni.
https://youtu.be/mj0JdTkqV4I?t=594

_________________
“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.”


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 26 Nov, 2021 20:40 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Juun, 2014 20:52
Postitusi: 3242
Kunagi ostsin Hollandis uuena diisel Avensise (2005). Sellel mudelil on kolme eri tüüpi lisasoojendust - ahi; mingi moodustis, mille täpset tööpõhimõtet ei mäleta ning minu masinal oli hoopis õhksoojuspump! Muuseas, Eestis sai pikal otsal ka -25 täitsa hakkama, sest umbes veerand tunniga oli salong soe. Tartus linnas muidugi kehvem, sest naljalt 15 minutit jutti ei sõida.
Seega ei ole mõtet kiruda üldiselt Kesk-Euroopa süsteeme, kui ei täpsusta, millega tegu.

Lihtsalt mõtteks.

_________________
Paljude raamatute lugemine teeb inimese paljulugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 27 Nov, 2021 2:50 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 783
Tegelane5 kirjutas:
... Tundub, et siis on ka ettenähtud klapivahede kontroll ning see on paras pähkel- ei mingeid hüdro tõukureid ega isegi mitte "tablette" vaid tõukureid endid tuleb vahetada. Tõenäoliselt saab hinnapomm tubli olema niiet läänes müüdakse enne seda hooldust auto maha või lastakse võiduka lõpuni.
https://youtu.be/mj0JdTkqV4I?t=594

Kohalikes esindustes, kus küsisin analoogse mootori hoolduse intervalli, öeldi klappide kontrollimise vajaduse kohta: "Sõida nii kaua kui mootor töötab ja siis saab meie käest uue mootori osta, sest tootja ei näe ette klappide kontrolli selle mootori eluajal".
Kontrollisin ise ja reguleerisin klapid 160000 peal.
Selgus, et "liiga head" õli kasutades kuluvad ennem klapitaldrikud kui et nukisüsteem ja klapivahed vähenevad alla miinimumi ning on oht, et klapid ei sulgu enam ja põlevad ära.

SinuTorus on näha õpetusi, et kuidas müügiks saab selliseid mittereguleeritavaid klappe "reguleerida" isegi relakaga või traatkeevitusega, aga see pole mõistlik.
(Slaavi inforuumis maksis "kodukootud klapiregull" umbes 1000taala, foorumite andmetel.)

Sellisete, planeeritud elueaga mootorite, õlivalikul ei tasu lähtuda ainult viskoosusest vaid mõistlik on jälgida tootja juhist ja erinõudeid kõigile vedelikele.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 29 Nov, 2021 11:27 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 34341
mart2 kirjutas:
Kunagi ostsin Hollandis uuena diisel Avensise (2005). Sellel mudelil on kolme eri tüüpi lisasoojendust - ahi; mingi moodustis, mille täpset tööpõhimõtet ei mäleta ning minu masinal oli hoopis õhksoojuspump! Muuseas, Eestis sai pikal otsal ka -25 täitsa hakkama, sest umbes veerand tunniga oli salong soe. Tartus linnas muidugi kehvem, sest naljalt 15 minutit jutti ei sõida.
Seega ei ole mõtet kiruda üldiselt Kesk-Euroopa süsteeme, kui ei täpsusta, millega tegu.
Lihtsalt mõtteks.


Igasugu anomaaliad on.
Lihtsalt reeglina Kesk-Euroopas neid lisasoojendusi pole, kui klient pole lisaraha eest tellinud.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 29 Nov, 2021 17:40 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Juun, 2014 20:52
Postitusi: 3242
Auto oli kokkupandud Inglismaal ja antud soojendus standardina sellel konkreetsel seerial.

_________________
Paljude raamatute lugemine teeb inimese paljulugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 30 Nov, 2021 10:51 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 34341
Kuna läks külmaks, on teema kuum. :D
Siiski, kes sõidab linnas ja lühikesi otsi, võiks vaadata vabalthingavat väikest bensiinimootorit. Seal tuleb igasugu lisasoojenduseta sooja õhku juba auto lumest rookimise ajal ja 2 km sõiduga on tuba soe.

Maanteel on see küll jama (mitte eriti öko ja lärm läheb suureks, kui 90 pea juba 3000 pööret on), aga linnas praktiline.

Oli kunagi Saksamaalt toodud 1,9 TDI Passat, läbisõit 90 000 km ja see läks seest soojaks ainult maanteel. Saksa Auto pakkus küll selle diisliga lisasoojendi paigaldust, kuid selle hind oli....krõbe.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 30 Nov, 2021 12:57 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 783
Kapten Trumm kirjutas:
Kuna läks külmaks, on teema kuum. :D
... Oli kunagi Saksamaalt toodud 1,9 TDI Passat, läbisõit 90 000 km ja see läks seest soojaks ainult maanteel. Saksa Auto pakkus küll selle diisliga lisasoojendi paigaldust, kuid selle hind oli....krõbe.

Põhja versiooni autodele paigaldati näiteks sellised elektrilised salongieelsoojendus "küünlad" salongisoojenduse radiaatorisse minevale voolikule, millede keere ja mõõdud olid analoogsed silindris olevate eelsoojendusküünaldega.
Vastavalt jahutusvedeliku temperatuurile sõltus lülitatavate küünalde arv.
Selliseid küünlaid sai ka tellida varuosana aga korpust ei saa tellida, tuleb otsida lammutusest.


Manused:
SALONGISOOJENDUSE_KÜÜNLAD.jpg
SALONGISOOJENDUSE_KÜÜNLAD.jpg [ 4.25 MB | Vaadatud 738 korda ]
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 30 Nov, 2021 14:20 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2735
Asukoht: Reval
Tänapäevastel elektriautodel (VW ntx.) on soojuspump peal, mis pm. hakkab loetud sekundite jooksul kabiini sooja andma - huvitav miks tavaautodel seda ei kasutata (või kui kasutatakse siis vabandan - pole nii kursis..).

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 30 Nov, 2021 15:55 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 29 Mai, 2011 11:30
Postitusi: 20
Tänapäeval on peaaegu kõigil uutel autodel soojuspump peal - kliimaseadme oluline osa. Kahjuks töötab see enamasti ainult salongi jahutamise režiimil. Niikaua kuni kliendid vanakooli kräppi ostavad, ei liiguta autotootjad veerandsendistki.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 06 Dets, 2021 23:01 
Eemal
Liige

Liitunud: 17 Jaan, 2006 22:05
Postitusi: 258
Peeter kirjutas:
Ja siis need "makaroonid" Alfa-Romeo kellaplokis lõpetavad miinustemperatuurid ära -12-ga :D edasi numbreid ei näita, pead lihtsalt ise aru saama, et "on väga külm".


Ma lihtsalt jätan selle siia, tänasest hommikust...

Manus:
DSC_2298_.JPG
DSC_2298_.JPG [ 885.23 KB | Vaadatud 395 korda ]

Igasugusesse juttu Belgia või Läti mudelite jaoks tehtavast erinevast kellaplokitarkvarast suhtuks ka äärmise umbusuga...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 06 Dets, 2021 23:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Veebr, 2006 21:12
Postitusi: 1049
Asukoht: Tartu
Kellaplokitarkvara on juurdepoogitud aretus. Mina rääkisin konkreetsest Alfa-Romeo isendist, mis toodud Belgiast, ja mille kasutamisel siin ilmnesid konkreetsed mured, mida polnud rahaliselt otstarbekas siin arstida. Ja kuna siin targutati sellest, et tehased löövad justkui kõiki piirkondi ühe piitsaga, siis kirjeldasin ka Belgia turu iseärasusi tõendamaks, et siiski toimub turuerinevuste arvestamine. Aga mingid jutud erilistest "special"kellaplokitarkvaradest on siin juba kellegi teise lingvistiline liialdus ja tema isiklik arvamus. Mina kirjeldasin konkreetset juhust ühe Alfa-Romeoga, ja samamoodi kirjeldasin ka BMW ühte isendit.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 07 Dets, 2021 10:07 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2735
Asukoht: Reval
Pigem köidab tähelepanu vasakpoone näidikukell, mis -17 kraadi juures näitab elumärke ning hoiatustuledevaba näidikublokk. :shock: hämmastav..

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 07 Dets, 2021 10:24 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 34341
Oleks võinud eile demoda Itaalia autot, millel armatuuri termomeeter näitas -19 kraadi :oops:

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1833 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 123  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 18 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt