Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40226
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Kuna läks külmaks, on teema kuum.
Siiski, kes sõidab linnas ja lühikesi otsi, võiks vaadata vabalthingavat väikest bensiinimootorit. Seal tuleb igasugu lisasoojenduseta sooja õhku juba auto lumest rookimise ajal ja 2 km sõiduga on tuba soe.
Maanteel on see küll jama (mitte eriti öko ja lärm läheb suureks, kui 90 pea juba 3000 pööret on), aga linnas praktiline.
Oli kunagi Saksamaalt toodud 1,9 TDI Passat, läbisõit 90 000 km ja see läks seest soojaks ainult maanteel. Saksa Auto pakkus küll selle diisliga lisasoojendi paigaldust, kuid selle hind oli....krõbe.
Siiski, kes sõidab linnas ja lühikesi otsi, võiks vaadata vabalthingavat väikest bensiinimootorit. Seal tuleb igasugu lisasoojenduseta sooja õhku juba auto lumest rookimise ajal ja 2 km sõiduga on tuba soe.
Maanteel on see küll jama (mitte eriti öko ja lärm läheb suureks, kui 90 pea juba 3000 pööret on), aga linnas praktiline.
Oli kunagi Saksamaalt toodud 1,9 TDI Passat, läbisõit 90 000 km ja see läks seest soojaks ainult maanteel. Saksa Auto pakkus küll selle diisliga lisasoojendi paigaldust, kuid selle hind oli....krõbe.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Kapten Trumm kirjutas:Kuna läks külmaks, on teema kuum.
... Oli kunagi Saksamaalt toodud 1,9 TDI Passat, läbisõit 90 000 km ja see läks seest soojaks ainult maanteel. Saksa Auto pakkus küll selle diisliga lisasoojendi paigaldust, kuid selle hind oli....krõbe.
Põhja versiooni autodele paigaldati näiteks sellised elektrilised salongieelsoojendus "küünlad" salongisoojenduse radiaatorisse minevale voolikule, millede keere ja mõõdud olid analoogsed silindris olevate eelsoojendusküünaldega.
Vastavalt jahutusvedeliku temperatuurile sõltus lülitatavate küünalde arv.
Selliseid küünlaid sai ka tellida varuosana aga korpust ei saa tellida, tuleb otsida lammutusest.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Re: Autoteema
Tänapäevastel elektriautodel (VW ntx.) on soojuspump peal, mis pm. hakkab loetud sekundite jooksul kabiini sooja andma - huvitav miks tavaautodel seda ei kasutata (või kui kasutatakse siis vabandan - pole nii kursis..).
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autoteema
Tänapäeval on peaaegu kõigil uutel autodel soojuspump peal - kliimaseadme oluline osa. Kahjuks töötab see enamasti ainult salongi jahutamise režiimil. Niikaua kuni kliendid vanakooli kräppi ostavad, ei liiguta autotootjad veerandsendistki.
Re: Autoteema
Peeter kirjutas:Ja siis need "makaroonid" Alfa-Romeo kellaplokis lõpetavad miinustemperatuurid ära -12-ga edasi numbreid ei näita, pead lihtsalt ise aru saama, et "on väga külm".
Ma lihtsalt jätan selle siia, tänasest hommikust...
Igasugusesse juttu Belgia või Läti mudelite jaoks tehtavast erinevast kellaplokitarkvarast suhtuks ka äärmise umbusuga...
Re: Autoteema
Kellaplokitarkvara on juurdepoogitud aretus. Mina rääkisin konkreetsest Alfa-Romeo isendist, mis toodud Belgiast, ja mille kasutamisel siin ilmnesid konkreetsed mured, mida polnud rahaliselt otstarbekas siin arstida. Ja kuna siin targutati sellest, et tehased löövad justkui kõiki piirkondi ühe piitsaga, siis kirjeldasin ka Belgia turu iseärasusi tõendamaks, et siiski toimub turuerinevuste arvestamine. Aga mingid jutud erilistest "special"kellaplokitarkvaradest on siin juba kellegi teise lingvistiline liialdus ja tema isiklik arvamus. Mina kirjeldasin konkreetset juhust ühe Alfa-Romeoga, ja samamoodi kirjeldasin ka BMW ühte isendit.
Re: Autoteema
Pigem köidab tähelepanu vasakpoone näidikukell, mis -17 kraadi juures näitab elumärke ning hoiatustuledevaba näidikublokk. hämmastav..
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40226
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Oleks võinud eile demoda Itaalia autot, millel armatuuri termomeeter näitas -19 kraadi
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
manjabes kirjutas:Peeter kirjutas:Ja siis need "makaroonid" Alfa-Romeo kellaplokis lõpetavad miinustemperatuurid ära -12-ga edasi numbreid ei näita, pead lihtsalt ise aru saama, et "on väga külm".
Igasugusesse juttu Belgia või Läti mudelite jaoks tehtavast erinevast kellaplokitarkvarast suhtuks ka äärmise umbusuga...
Su auto on rikkis, pead kiiresti servisesse minema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40226
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Hetkel tunnistan, et kliima on piisavalt ekstreemne, et käib üle turbodiisliga, mootori diisliga lisasoojendi ja DEFA seisusoojendiga autost.
Sõites mootor siiski õiget töötemperatuuri ei saavuta, selleks tuleb sõita kõrgendatud pööretega (3000). Sõitmisel tavapööretega ja tavalises tempos hakkab jahutusvedeliku temperatuur langema (ka nt foori taga oodates).
DEFA elektriline soojendi, mille komplekti kuulub umbes 1 kW soojendusspiraal jahutussüsteemis, ei soojenda mootorit töötemperatuurile ka suvel ja veelvähem talvel, see lihtsalt kiirendab soojendamist sõites, mootori jahutussüsteemi kaudu eralduv soojus on antud autol 20 kW suurusjärgus ja mõistagi mingi kilovatine spiraal sama teha ei suuda. Pigem on kasu salongis olevast elektrilisest puhurist, mul on kaheastmeline, 1100/2200 W, teises astmes püsivad klaasid puhtad, istmed soojad ja salongis on ehk 10-12 kraadi sooja. Sama süsteemi taga on ka aku laadija, mis laeb akut siis, kui juhe seinas.
Sõites mootor siiski õiget töötemperatuuri ei saavuta, selleks tuleb sõita kõrgendatud pööretega (3000). Sõitmisel tavapööretega ja tavalises tempos hakkab jahutusvedeliku temperatuur langema (ka nt foori taga oodates).
DEFA elektriline soojendi, mille komplekti kuulub umbes 1 kW soojendusspiraal jahutussüsteemis, ei soojenda mootorit töötemperatuurile ka suvel ja veelvähem talvel, see lihtsalt kiirendab soojendamist sõites, mootori jahutussüsteemi kaudu eralduv soojus on antud autol 20 kW suurusjärgus ja mõistagi mingi kilovatine spiraal sama teha ei suuda. Pigem on kasu salongis olevast elektrilisest puhurist, mul on kaheastmeline, 1100/2200 W, teises astmes püsivad klaasid puhtad, istmed soojad ja salongis on ehk 10-12 kraadi sooja. Sama süsteemi taga on ka aku laadija, mis laeb akut siis, kui juhe seinas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Hetkel tunnistan, et kliima on piisavalt ekstreemne, et käib üle turbodiisliga, mootori diisliga lisasoojendi ja DEFA seisusoojendiga autost.
Kasutan töösõitudeks konnasööjate kaubikut, mis ilma mingite eel-, sõidu- ja seisusoojenditeta käivitub iga ilmaga, läheb veerand tunniga soojaks, hoiab sooja nii et sõida kasvõi särgiväel ning kütusekulu on ka täiesti mõistlik. Ning räägime ekstreemsest kliimast siis kui temp. kukub ikka alla -30 kraadi. Praegu laplased veel suplevad ja päevitavad.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autoteema
Walter2 kirjutas:Hetkel tunnistan, et kliima on piisavalt ekstreemne, et käib üle turbodiisliga, mootori diisliga lisasoojendi ja DEFA seisusoojendiga autost.
Kasutan töösõitudeks konnasööjate kaubikut, mis ilma mingite eel-, sõidu- ja seisusoojenditeta käivitub iga ilmaga, läheb veerand tunniga soojaks, hoiab sooja nii et sõida kasvõi särgiväel ning kütusekulu on ka täiesti mõistlik. Ning räägime ekstreemsest kliimast siis kui temp. kukub ikka alla -30 kraadi. Praegu laplased veel suplevad ja päevitavad.
Neid konnakaid on mitmeid - julged ka margi ja mudeli nimetada?
-
- Liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
- Kontakt:
Re: Autoteema
Prantslaste diislitel võib olla lisasoojendus peal. Toimib nagu webasto, rahvakeeli äkki "kero". Seade toimib autonoomselt ja paljudel kasutajatel pole aimugi, et tegelikult see kaadervärk kapoti all aitab sellel diislil sooja hoida.
Re: Autoteema
Kapten Trumm kirjutas:Hetkel tunnistan, et kliima on piisavalt ekstreemne, et käib üle turbodiisliga, mootori diisliga lisasoojendi ja DEFA seisusoojendiga autost.
Sõites mootor siiski õiget töötemperatuuri ei saavuta, selleks tuleb sõita kõrgendatud pööretega (3000). Sõitmisel tavapööretega ja tavalises tempos hakkab jahutusvedeliku temperatuur langema (ka nt foori taga oodates).
Kusjuures see on huvitav, et kuidas Volvo on oma jahutussüsteemi niimoodi ehitanud, et sisuliselt kõikumised puuduvad. Mootor saavutab töötemperatuuri pea sama kiirsti kui null kraadi juures ja kui temperatuur on saavutatud, siis enam üldse ei kõigu. Diisliga lisasoojendus puudub.
Mu hobiga seotud kaubikul Citroen Jumper kõigub talvel jahtusvedeliku temperatuur pidevalt miinimumi ja keskmise (no selle temperatuuriga ei saa keskmist kätte ka koos Webastoga kui aus olla) pidevalt sõltuvalt sõidukiirusest ja mootori pööretest. Hea on, et olen paigaldanud salongi ka Webasto õhksoojendi, see lööb küll salongi kiiresti soojaks.
Re: Autoteema
Mu hobiga seotud kaubikul Citroen Jumper kõigub talvel jahtusvedeliku temperatuur pidevalt miinimumi ja keskmise (no selle temperatuuriga ei saa keskmist kätte ka koos Webastoga kui aus olla) pidevalt sõltuvalt sõidukiirusest ja mootori pööretest
Diiselberlingo, 5 aastat ja 110 000 läbisõitu- mitte mingit kõikumist ka -20 kraadi juures. Töösoojaks saab minuti-kaheha koha peal japaari kilomeetriga sõidul. Ja edasi on hooletu.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Georges ja 26 külalist