vanahalb kirjutas:Eestis tuli poolautomaatkeevitus massidesse kuskil 80-ndate lõpus kui kooperatiivid tekkisid. Toolse Moodul oli selle aparaadi nimi mida Eestis tehti ja igaüks sai endale osta.
Purtse Modul oli siiski selle asjanduse nimi. Arvamusi selle apastraadi kohta olen kuulnud mitmesuguseid, parim neist ehk stiilis "parema puudumisel ajab asja ära". Mul kunagises töökohas vedeles ka üks garaažinurgas, korra oli mul vaja enda autot natuke keevitada ja ma küsisin töökoja meestelt, et kas nad ehk oleks nii lahked ja lubaks mul natuke sellega säristada. Aga selgus, et ei pidavat too asi kohe mitte töötama, olevat juba uuest peastki üks igavene s...nikerdis olnud, millega korralikult tööd teha ei saanudki. Lõpuks läinud veel see kõri ka katki, kus traat sees jookseb ja nii ta lõplikult seisma jäigi. Aga N. Liidus toodeti neid CO2 keevitusi tegelikult varemgi. Millalgi nii umbes paarkümmend aastat tagasi nägin ühes garaažis üht ürgvana aparaati, vist oli selline:
Otsisin veel selle pealt birkagi üles ja sellelt valmistamisaasta, aga enam ei mäleta, oli see nüüd seitsmekümnendad või koguni kuuekümnendad aastad. Mäletan ainult, et mõtlesin: no mille kuradi pärast nad veel kaheksakümnendatel autosid gaasiga keevitasid, kui sellised masinad olid juba ammu olemas? Eks nad noil aegadel kaunis haruldased olid ja iga suvalise tehase töökotta neid ei jagunud. Aga aparaadi omanik väitis, et iseenesest muidu töötab küll, ainult mingi relee pidavat vahepeal jukerdama.
Kapten Trumm kirjutas: Teine asi, mille üle imestasin, kui proovisin esmakordselt argooniga (agamix) keevitada - enne seda teadmamehed ikka seletasid, et see on fafaa ja "õige mees laseb ikka süsihappegaasiga".
Tegelt süsihappegaasiga tatistab ikka sea moodi, võrreldes argooniga
Mul endal täpselt samad kogemused. Puhta CO2-ga sai küll niisama punktida, aga sellist ilusat ühtlast joont lasta mitte just eriti. AGAmix oli hoopis teine tera. Samas, ega ma pole päris elukutseline keevitaja kah. Ja üks asi veel - seda tüüpi keevitusega saab üldiselt tegeleda ainult korralikus garaažis, kus tuul ei tõmba. Õues ainult täiesti tuulevaikse ilmaga. Kui natukegi tuult on, puhub kaitsegaasi minema ja tulemuseks on parimal juhul üks käkerdis. Mul endal on olemas 230V Pionier (Telwini toodang).