Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Walter2
Liige
Postitusi: 4015
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

Ja süüte sisse"keeramisel" peab istuma JUHIKOHAL, sest kui läbi akna süüdet sissekeerates airbäg avaneb, siis murrab padi keeraja kaela mis võib põhjustada keeraja halvatuse või surma.

Ega süüte sissekeeramisel pea siis poole kerega aknast sees olema :D piisab vaid käest. Või murrab see tapjapadi ka käe ära?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mongol kirjutas:Cool, praegusel peldikul on isegi olemas seal need juhtmed, järeldaks, et siis on olemas. Ei mäleta enam, aga ühel-kahel pillil oli see karp sealt puudu, nii et ilmselt polnud uut võtta pärast matsu. Hea teada, et siuke äge funktsioon juba 21 aastat tagasi kolmekatele lisatud oli.


Seal pole midagi keerulist, et kontrollida airbagi ka otseallikast - akujuhtmed maha ja lase 10 min seista, siis kruti rooliratta keskosa ära ja see kokkuvolditud valge kangas paistab sealt, kui airbag olemas.

Lihtsalt airbag lahti ühendatud (nt rooli eemaldamiseks) pole hea mõte süüdet sisse keerata, AB tuli jääb põlema ja üldiselt saab seda kustutada ainult esinduses (on tehtud selleks, et kodus ei näpitaks).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4015
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

Lihtsalt airbag lahti ühendatud (nt rooli eemaldamiseks) pole hea mõte süüdet sisse keerata, AB tuli jääb põlema ja üldiselt saab seda kustutada ainult esinduses (on tehtud selleks, et kodus ei näpitaks).

Ma ei tea mis masinatel see võiks nii olla (mingi uuemad paar aastat vanad ehk?) aga lihtsurelike autodel saab ilusti kodustes tingimustes vastava kaabli ja tarkvaraga korras süsteemi puhul airbagide veakoodid ära kustutada.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Auto konkreetselt oli Opel Omega B - kus see tuli kohe mitte ei kustunud. Ehk sellest ole ka aega ja võibolla täna ollakse osavamad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1696
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Walter2 kirjutas:
Ja süüte sisse"keeramisel" peab istuma JUHIKOHAL, sest kui läbi akna süüdet sissekeerates airbäg avaneb, siis murrab padi keeraja kaela mis võib põhjustada keeraja halvatuse või surma.

Ega süüte sissekeeramisel pea siis poole kerega aknast sees olema :D piisab vaid käest. Või murrab see tapjapadi ka käe ära?

"Netiteaduri" tunneb ära ohutustehnika mittetundmisest ja siinkohal ei hakkaks lahkama "suunatud plahvatuse mõju organismile".

Süüte "sissekeeramine läbi akna" on nii ränk ohutustehnika rikkumine, et Autotehniku Kutsekvalifikatsiooni eksamilt peab koheselt kõrvaldatama selliselt toiminud isik.

Netis on palju videoid näha, et mida lõhkeaine padjas teeb.
(Ise olen ka ühe mikrolaineahju palliks lasknud.)
https://www.youtube.com/watch?v=-fbqT6g ... aulicPress

Takata video aegumistähtaja ületanud (10a, sõltub mudelist) padja toimimise kohta, kui avanemine hilineb 0,07sek.
https://www.youtube.com/watch?v=QS6ywFG ... irbagAware

USAst, ohtlikud padjad: https://www.youtube.com/watch?v=2xP8frZ ... veningNews

Tootjate juhendite järgi peaks, sõitjate tervise tagamise pärast, kõik auto turvapadjad teatud aastate tagant väljavahetama või kõrvaldama mittevastava turvavarustusega autod liiklusest.
Meil pole selle nõude kontrollimiseni veel jõutud, aga kaugel seegi aeg on.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5211
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Manurhin »

OLAVI kirjutas:Netis on palju videoid näha, et mida lõhkeaine padjas teeb.

Neid videoid olen näinud. Tekib küsimus: kuidas on romulates ja vanarauaplatsidel selle lõhkeaine käitlemine korraldatud? Kuskil nii kümnes autos sisalduvast kraamist saaks juba päris korraliku pommi ehitada. Detonaatorid ka kohe sealtsamast võtta, ei peagi terrorist kodus mingit keemialaborit püsti panema ega kemikaalide hankimisega vaeva nägema.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

On lahendatud lihtsalt ja geniaalselt -auto läheb veskisse koos turvapatjadega ja need pauguvadki seal sees - veski on sellega arvestatud.,
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
muruniiduk
Liige
Postitusi: 405
Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas muruniiduk »

Siin alates 3. minut on näha, kuidas tootjad seda teevad.

https://www.youtube.com/watch?v=n8AVhj3kZ24
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5211
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Manurhin »

Kapten Trumm kirjutas:On lahendatud lihtsalt ja geniaalselt -auto läheb veskisse koos turvapatjadega ja need pauguvadki seal sees - veski on sellega arvestatud.,

Ei nad vist seal enam paugu - aku ju enne veskisse saatmist eemaldatakse, kui seda üldse vanarauda veetaval autol enam peal on. Tsiviliseeritud maades ühendatakse diagnostikapistikusse vastav seade ja kõik padjad jmt. aktiveeritakse enne metallihunti saatmist (Eesti vanarauaplatsidelt millegipärast ei kosta pidevalt kõmakaid). Aga kes vastutab, et mõni hämarate kavatsustega töötaja neid patju enne veskisse saatmist välja ei urgitse? Ja mis toimub igasugustes tont teab kus endises sõjaväeosas või sigalas asuvates autolammutustes? Seal on küllalt aega, et igasugune pürotehnika rahulikult autodest välja nokkida.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Walter2
Liige
Postitusi: 4015
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

Süüte "sissekeeramine läbi akna" on nii ränk ohutustehnika rikkumine, et Autotehniku Kutsekvalifikatsiooni eksamilt peab koheselt kõrvaldatama selliselt toiminud isik.

:mrgreen: tänud jumalale - ma juba kartsin et midagi tõsisemat...
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
onemanband
Liige
Postitusi: 215
Liitunud: 10 Juul, 2008 20:30
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas onemanband »

Walter2 kirjutas:
Lihtsalt airbag lahti ühendatud (nt rooli eemaldamiseks) pole hea mõte süüdet sisse keerata, AB tuli jääb põlema ja üldiselt saab seda kustutada ainult esinduses (on tehtud selleks, et kodus ei näpitaks).

Ma ei tea mis masinatel see võiks nii olla (mingi uuemad paar aastat vanad ehk?) aga lihtsurelike autodel saab ilusti kodustes tingimustes vastava kaabli ja tarkvaraga korras süsteemi puhul airbagide veakoodid ära kustutada.


See, et arvuti tuleb külge panna tähendabki mõne jaoks seda, et tuleb "esindusse minna". Point on selles, et airbagi veakoodid (sellega koos ka tuli) ei kustu ilma diagnostikaseadmega juures käimiseta mitte ühelgi autol. Sarnaselt on programmeeritud ka ABS jms piduri veakoodid, mis iseenesest kustuvad süüte välja lülitamisel või mingi x arvu käivitamistega. Mootori tuli võib kustuda niisama sõidu ajal, eeldades et viga ise korda läheb.
Peeter
Liige
Postitusi: 2591
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Peeter »

Täiendan onemanbandi: Tootjad on erinevad ja vigade tasandid on kah erinevad tootjate lõikes. Tõesti väga paljud tahavad diagnostiga ligiminemist, aga küllalt on ka neid olnud, millel pole SRS-i tule ära kustumiseks midagi vaja teha (seda ka minu enda üllatuseks). On autosid, mis kustutavad ise märgutule, kui viga on eemaldatud (ise eemaldunud... hmmm), on autosid, mis kirjutavad SRS-mooduli lukku, kui mingi arvu käivitamiste järel on ikka viga kõrvaldamata. Näiteks Saab 9-5 kõrvaldab ise SRS-märgutule, kui viga on likvideeritud. Viga jäi salvestatuna moodulisse, aga spidoplokis airbagi-tuli kustub. (Oli probleem turvavöö padruniga ja tuli sõita ilma seni kuni uue kätte sain. Peale uue paigaldamist mõne aja pärast aga enne arvuti alla jõudmist tuli ise kustus, jäi ainult arvutis nähtav kunagi olnud registreeritud viga. Samas olen Volvole uut ja töötavad SRS-plokki otsinud, sest remondi ajal tehtud käivitusi lugedes luges auto (s60 2002) nende arvu küllaldaseks ja kirjutas ploki lukku.
(Koos Saabiga tegelesin tookord 2003-4 ka samuti GM-i gruppi kuuluva Frontera-B-ga: ka tema SRS-moodul taastab ennas ise, kui näiteks bagide takistus liigsuureks ja seejärel nõuetele vastavaks osutub. Sel isendil mul luges arvuti takistust niimoodi "pinnapealseks", et aegajalt lajatas tuld põlema ja siis kustutas- oli juba teemaks, et vahetan kogu selle jamava istmebagi ahela juhtmestiku välja. (Frontera istub muideks Omegaga sama "arvutiraami" peal).
Samuti kustutas omal kellaplokis airbagi-tuld Jaaguar S-type 02-05 (oli vist). Jutt käib siis juba sellest ajast, kui selliseid testreid polnud veel üldsegi saada ja iga arvuti-pisiasjakesegi pärast tuli mõnel margil esindusse vantsida, ja samas mõned margid said ise endaga hakkama. Tänapäeval airbagi kustutamiseks vajalike seadmete olemasolu on juba väga lai ja rikkalik ja kui (elektroonika mõistes) just käed persest välja ei kasva, siis saavad sellega väga paljud ise hakkama.
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas:Näiteks selline vigur akuklemmi küljes on "aku voolu mõõte andur" millega mõõdetakse akust võetud voolu ja akusse laetud voolu ning antakse info ajusse, et juhtida generaatori tööd ning start/stopp süsteemi.

And?
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Walter2 kirjutas:
Süüte "sissekeeramine läbi akna" on nii ränk ohutustehnika rikkumine, et Autotehniku Kutsekvalifikatsiooni eksamilt peab koheselt kõrvaldatama selliselt toiminud isik.

:mrgreen: tänud jumalale - ma juba kartsin et midagi tõsisemat...

Mul kukkus ka kivi südamelt, need on need automehaanikud, kes tegelikult midagi teha ei oska ja keda remonditöökojad eriti tööle ei taha võtta :mrgreen:
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Dr.Sci »

Peeter kirjutas:Täiendan onemanbandi: Tootjad on erinevad ja vigade tasandid on kah erinevad tootjate lõikes. Tõesti väga paljud tahavad diagnostiga ligiminemist, aga küllalt on ka neid olnud, millel pole SRS-i tule ära kustumiseks midagi vaja teha (seda ka minu enda üllatuseks). On autosid, mis kustutavad ise märgutule, kui viga on eemaldatud (ise eemaldunud... hmmm), on autosid, mis kirjutavad SRS-mooduli lukku, kui mingi arvu käivitamiste järel on ikka viga kõrvaldamata. Näiteks Saab 9-5 kõrvaldab ise SRS-märgutule, kui viga on likvideeritud. Viga jäi salvestatuna moodulisse, aga spidoplokis airbagi-tuli kustub. (Oli probleem turvavöö padruniga ja tuli sõita ilma seni kuni uue kätte sain. Peale uue paigaldamist mõne aja pärast aga enne arvuti alla jõudmist tuli ise kustus, jäi ainult arvutis nähtav kunagi olnud registreeritud viga. Samas olen Volvole uut ja töötavad SRS-plokki otsinud, sest remondi ajal tehtud käivitusi lugedes luges auto (s60 2002) nende arvu küllaldaseks ja kirjutas ploki lukku.
(Koos Saabiga tegelesin tookord 2003-4 ka samuti GM-i gruppi kuuluva Frontera-B-ga: ka tema SRS-moodul taastab ennas ise, kui näiteks bagide takistus liigsuureks ja seejärel nõuetele vastavaks osutub. Sel isendil mul luges arvuti takistust niimoodi "pinnapealseks", et aegajalt lajatas tuld põlema ja siis kustutas- oli juba teemaks, et vahetan kogu selle jamava istmebagi ahela juhtmestiku välja. (Frontera istub muideks Omegaga sama "arvutiraami" peal).
Samuti kustutas omal kellaplokis airbagi-tuld Jaaguar S-type 02-05 (oli vist). Jutt käib siis juba sellest ajast, kui selliseid testreid polnud veel üldsegi saada ja iga arvuti-pisiasjakesegi pärast tuli mõnel margil esindusse vantsida, ja samas mõned margid said ise endaga hakkama. Tänapäeval airbagi kustutamiseks vajalike seadmete olemasolu on juba väga lai ja rikkalik ja kui (elektroonika mõistes) just käed persest välja ei kasva, siis saavad sellega väga paljud ise hakkama.
Hmmm... loomulikult saab vajaduselt tänapäeval igasuguse asja ka kodus nokitsemiseks soetada... juhul kui on tahtmist ja raha ja aega...
Igatsugu nokitsemistega seoses 1 vana ja kulunud lugu:
Naistele:
1) Kui eelmisest õlivahetusest on möödunud 10 000 kilomeetrit, sõida
teenindusse
2) Joo tass kohvi
3) 30 minuti pärast maksa arve ja lahku hooldatud autoga
Kulud:
Õlivahetuse sooduspakkumine: 395 krooni
Tass kohvi teeninduses: 5 krooni Kokku: 400 krooni

Meestele:
Oota õlivahetusega reede õhtuni. Käi varuosapoes ja osta 700 krooni eest
kanister sünteetilist õli, õlifilter, lehter, kätepuhastusvahendit ja
lõhnakuusk. Sõida koju, söö kõht täis, pane vanad tunked selga ja lahku,
six-pack näpu otsas, garaazhi suunas. Avasta, et kasutatud õli jaoks mõeldud vana kanister on pilgeni täis.
Aja kokkuhoiu mõttes ära hakka seda tanklasse vedama, vaid mata tagahoovi maha. Ava esimene õlu ja loputa kaevetööde väsimus ning tolm alla. Tõsta auto esiosa tungrauaga üles. Enne kuluta pool tundi tõkiskingade otsimiseks. Leia tõkiskingad poja pedaaliauto alt. Ava järgmine õlu. Pane mootori alla õlivann. Otsi õlikorgile sobivat võtit. Loobu ja kasuta korgi avamiseks tellitavat võtit. Eemalda
õlikork. Pilla kork õlivanni mootorist valguva kuuma õli sisse. Kõrveta näpud. Roni auto alt välja, pühi õlipritsmed näolt ja oota paar minutit. Kuni õli nõrgub, võta õlut. Otsi õlifiltri võtit. Loobu otsimisest, löö vanast õlifiltrist suuremat sorti kruvikeeraja läbi ning keera filter maha. Õlu. Saabub naabrimees. Joote ära kogu õlivahetuseks mõeldud õlle.
Õlivahetus võib lõppeda ka laupäeval. Järgmisel ennelõunal tiri õlipann mootori alt välja ja tühjenda sinnasamasse, kuhu vana õlinõugi matsid. Õlu. Ei, see sai eile
otsa. Täida uus õlifilter värske õliga ja ürita paigaldada. Mingil põhjusel ei sobi filter oma kohale. Ilmselt oled saanud kauplusest vale filtri. Otsusta vana filter tagasi panna ja sõita varuosapoodi õige järele. Damn, meenuta kruvikeerajaaukudega vana filtrit.
Jalgsimatk varuosapoodi õige filtri järele. Sinu poolt hoolikalt värske
sünteetilise õliga täidetud uut filtrit ei taha müüja millegipärast tagasi võtta. Lähed natuke endast välja ka. Tagasiteel käid Selverist läbi ja rahustad end paari six-packi hankimisega. Uus filter sobib oma
kohale! Ära üle pinguta, kolmveerand pööret
pingutuseks on küllaldane.Viimaks ometi - värske õli mootorisse! Kuuled solinat.??
Katkesta õli kallamine, torma tagaaeda õlikorki otsima. Leiad selle prügiaugust vana õli seest.Võta aeg maha ja joo paar õlut. Avasta, et üle poolteise liitri uut õli on mootorist alt välja voolanud.
Võta lohutuseks veel üks õlu. Roni auto alla õlikorki paigaldama. Tellitav võti libiseb õliselt korgilt ja sõrmenukid kohtuvad ootamatult valusalt metalliga. Eelmise punktiga koos lööd ära ka pea.
Vannu südamest. Ürita võti täpsemalt korgile sobitada. Kitsastes tingimustes raskelt käiva patentvõtme sobitamisele kulutad viis minutit. Keera õlikork
peale. Tule auto alt välja. Puhasta käsi ja ürita peatada verevool sõrmenukkidest.
Enne ja pärast seda võta õlut. Kalla sisse allesjäänud uus õli. Avasta,et seda on ikkagi vähevõitu.Käivita mootor ja veendu, et õlirõhu tuli siiski kustub. Võta õlut.
Korja kokku tungrauad-tööriistad.
Mine proovisõidule, ühtlasi otsusta käia bensiinijaamas ja osta paar liitrit õli lisaks. Tagasiteel, õlistes riietes, õllesena ja ilma ühegi dokumendita pälvid
liikluspolitsei tähelepanu. Avastad, et ka telefoni ei ole kaasas. Auto arestitakse, tänu juhuslikult tagataskust leitud passile pääsed ise vahistamisest. Esmaspäeva alustad auto äratoomisega tasulisest parklast. Maksad takso,
teisaldamise ja hoiuteenuse eest kokku 850 krooni. Kolmapäeval käid liikluskomisjonis. Kerges joobes ja
ilma dokumentideta sõidu eest ostad 5500 krooni eest politsei aktsiaid.
Kulud:
Õli, filter, kätepuhastusvahend: 700 kr
Teine õlifilter 75 kr
Kaks lisaliitrit sünteetilist õli tanklast: 270 kr
Auto teisaldamine ja tasuline parkla:850 kr
Trahvid: 5500 kr Õlu: 18 × 9,50 = 171 kr
Kokku: 7566
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: rax ja 36 külalist