Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
teeline35
Liige
Postitusi: 1562
Liitunud: 11 Apr, 2010 9:21
Asukoht: LÄÄNEMAA
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas teeline35 »

Lemet kirjutas:
maksipoiss kirjutas:Ka vana Cayenne-i puhul on linnalegend , et pirni vahetuseks peab terve esiotsa laiali lõhkuma ,kui tegelikkuses tuleb tulel kaasas oleva tööriistaga üks difti lahti keerata ja tuli eest ära võtta .


Renault Moduse kohta pole see teps mitte linnalegend, esitule pirnii vahetuseks tulebki esiots pulkadeks aretada.
Meenub linnalegend mingist margiesindusest kus hoitud tööl mingit erilist nisanäppu. Kes mingi muu tööga hakkama ei saanud kui ainult autodel esitule pirni vahetamisega. Manuaalid nägid nimelt ette tõsist esiotsa lammutust selleks tööks, aga nimetatud töömehe käsi väändus läbi eesolevate seadmete läbi tuleni ja sai pirni vahetatud olulise ajavõiduga.
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Crispy »

teeline35 kirjutas:
Lemet kirjutas:
maksipoiss kirjutas:Ka vana Cayenne-i puhul on linnalegend , et pirni vahetuseks peab terve esiotsa laiali lõhkuma ,kui tegelikkuses tuleb tulel kaasas oleva tööriistaga üks difti lahti keerata ja tuli eest ära võtta .


Renault Moduse kohta pole see teps mitte linnalegend, esitule pirnii vahetuseks tulebki esiots pulkadeks aretada.
Meenub linnalegend mingist margiesindusest kus hoitud tööl mingit erilist nisanäppu. Kes mingi muu tööga hakkama ei saanud kui ainult autodel esitule pirni vahetamisega. Manuaalid nägid nimelt ette tõsist esiotsa lammutust selleks tööks, aga nimetatud töömehe käsi väändus läbi eesolevate seadmete läbi tuleni ja sai pirni vahetatud olulise ajavõiduga.

Aga kliendile esitati ikka arve töö "standardpikkuse" eest, eks? :mrgreen:

Suvel aitasin ka ühel Audil õli juurde valada. Teen kapoti lahti ja otsin õlivarrast. Polegi. Küsin, et kuidas kurat ma siis tean palju ma valama pean? "ääää, auto ütles, et 1 liiter tuleb valada". Eks valasin siis 1 liiter.
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

vanahalb kirjutas:Komplitseerituks muutub asi siis kui õlivarrast polegi ja õlitaset vaadatakse menüüst kuhu andur selle kuvab. Selline mõneeurone kokkuhoid ka paljudel uuena kallistel autodel ja omanik ei tea eluilmas kas tal üldse ongi õli karteris.

Sellistel autodel kuvatakse madala õlitaseme korral juhile vastav hoiatus koos lisamist vajava õli kogusega
slider
Liige
Postitusi: 474
Liitunud: 02 Jaan, 2016 22:51
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas slider »

Renault Moduse kohta pole see teps mitte linnalegend, esitule pirnii vahetuseks tulebki esiots pulkadeks aretada.

ilmselgelt minu oskamatus aga 2004 Vectraga sarnane lugu, 3 torxi(probleemsel nurgal logarist) ja kahe 10 poldiga stange tiba lõdvaks, siis oli ka esituli pooleldi lahti, sain oma üüratu nr8 kinnast kandva kämblaga pirnid vahetatud.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2644
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

AMvA kirjutas:
vanahalb kirjutas:Komplitseerituks muutub asi siis kui õlivarrast polegi ja õlitaset vaadatakse menüüst kuhu andur selle kuvab. Selline mõneeurone kokkuhoid ka paljudel uuena kallistel autodel ja omanik ei tea eluilmas kas tal üldse ongi õli karteris.

Sellistel autodel kuvatakse madala õlitaseme korral juhile vastav hoiatus koos lisamist vajava õli kogusega


Jah, mul on ka üks selline auto ja kogu teooria on ilus niikaua kuni see andur õigesti näitab. Aga miks ta peaks seda tegema? Ega see kosmosetehnika kvaliteet pole ja isegi seal viskab mõni detail vahel lusika nurka.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 3353
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Madis Reivik »

Inimesel on ca 5 liitrit verd, 2011 E classi esitule pirnide vahetamiseks tuleb ohverdada sellest ca 10milliliitrit ja natuke plaastrit. Saab vahetatud küll, siiski on kogu aeg tunne et paar sõrme ja randmeliigest on puudu.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2644
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

Madis Reivik kirjutas:Inimesel on ca 5 liitrit verd, 2011 E classi esitule pirnide vahetamiseks tuleb ohverdada sellest ca 10milliliitrit ja natuke plaastrit. Saab vahetatud küll, siiski on kogu aeg tunne et paar sõrme ja randmeliigest on puudu.



Inimene, miks sa ometi ei kuula mida neeger räägib? Tüüp ei hakka pirnide vahetamiseks isegi klotserit sõrmest ega kompassisuurust kella randmelt maha võtma :)
https://www.youtube.com/watch?v=AlyIoMjc2dA
Ma olen aru saanud et parempoolse tulega pole erilist probleemi aga vasakpoolse jaoks tuleks ratas ja logar alt vôtta. Hiljem, insenerimõtte arenedes, disainiti minuteada logarisse üks lahtikeeratav luuk. Ratas tuleb nagunii alt võtta ja selleks rattavõtit kaasas tassida.
Täiesti võimalik muidugi et ka ülevaltpoolt lähenedes saab vere hinnaga seda pirni vahetada.
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

vanahalb kirjutas:
AMvA kirjutas:
vanahalb kirjutas:Komplitseerituks muutub asi siis kui õlivarrast polegi ja õlitaset vaadatakse menüüst kuhu andur selle kuvab. Selline mõneeurone kokkuhoid ka paljudel uuena kallistel autodel ja omanik ei tea eluilmas kas tal üldse ongi õli karteris.

Sellistel autodel kuvatakse madala õlitaseme korral juhile vastav hoiatus koos lisamist vajava õli kogusega


Jah, mul on ka üks selline auto ja kogu teooria on ilus niikaua kuni see andur õigesti näitab. Aga miks ta peaks seda tegema? Ega see kosmosetehnika kvaliteet pole ja isegi seal viskab mõni detail vahel lusika nurka.


Aga kui tihti sa tavalise õlivardaga uuemapoolsel (vähem kui 5 aastat vana) autol õlivarrast välja võtad, aga vasta palun ausalt. Mingit juttu, et iga nädal/kuu kontrollid ei tahaks väga uskuda.

PS. Kui asi lusika nurka viskab, ka siis kuvatakse vastav teade. Tööpõhimõte on tegelikult väga lihtne ja selle töö kontroll kah.
Kirs
Liige
Postitusi: 935
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kirs »

slider kirjutas:
Renault Moduse kohta pole see teps mitte linnalegend, esitule pirnii vahetuseks tulebki esiots pulkadeks aretada.

ilmselgelt minu oskamatus aga 2004 Vectraga sarnane lugu, 3 torxi(probleemsel nurgal logarist) ja kahe 10 poldiga stange tiba lõdvaks, siis oli ka esituli pooleldi lahti, sain oma üüratu nr8 kinnast kandva kämblaga pirnid vahetatud.



Jah, tegemist on oskamatusega :) Minu käsi number-kaks suurem ja saan ilusti vahetatud. Juhi pool eemaldad klaasipesu paagi vedeliku nn sissevalamise toru ja kogu lugu. Kõrvalistuja pool olen ise õhupuhasti maha võtnud. Üks pistik ja õhutoru klamber vaid lõdvaks lasta ja käes too ongi. Väga lihtne ja kiire.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2644
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

AMvA kirjutas:
Aga kui tihti sa tavalise õlivardaga uuemapoolsel (vähem kui 5 aastat vana) autol õlivarrast välja võtad, aga vasta palun ausalt. Mingit juttu, et iga nädal/kuu kontrollid ei tahaks väga uskuda.

PS. Kui asi lusika nurka viskab, ka siis kuvatakse vastav teade. Tööpõhimõte on tegelikult väga lihtne ja selle töö kontroll kah.


Mul nii uut sõiduautot ei olegi :oops: : Sprinteri bussil kul sõiduperiood on siis vast ikka korra kahe nädala jooksul või enne pikemat (vähemaslt 500 km ) sõitu. Üks tuttav kes armastab neid liisingusse võtta kontrollis minumeelest igal hommikul. Tal oli toona selle kurikuulsa VAG-mootoriga Skoda Superb mis juba uuest peast liitri tuhandele õli võttis. Eks see oleneb autost, oma muldvanal Volvol ta jälle ei kontrollivatki kunagi.

Lusika nurka viskamine ei ole mitte üldsegi lõplik kustumine (sellega on lihtne) vaid need andurid hakkavad valesti näitama. Alles suvel oli aasta vana masin mis näitas õli temperatuuriks 20 kraadi sel ajal kui õuest oli 32 kraadi sooja. Kusjuures neid andurite vigu on lademes - teadsin et seesama tootja teeb komponente ka lennundusele ja küsisin esinduselt et MILLISTELE lennukitele neid asju pannakse. Airbusile pandavat koos täiendava urinaga et ega see Boeing parem pole.
Üleüldiselt jah on nad siis dubleeritud ja iseenesest ei võtaks ka autotootjal tükki küljest üks toru jas varras mingile uuena 80 000 EUR maksvale autole lisaks külge panna.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1699
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas:Kui karteris on õlitaseme andur, siis on ka armatuuris vastav märgutuli. Minu tööautol näiteks on.
Garantii katkestamisest/garantiiremondist keeldumiseks peab paraku olema ka põhjuslik seos, näiteks ei ole võimalik katkestada garantiid, kui ütles üles veepump, aga omanik oli sõitnud madalavõitu õlitasemega.

Ei ole vaja asja liiga keeruliseks teha.

OMANIK võib OMA autoga teha mida tahab.
Aga kui palju autojuhte on kuni 5 aastaste (garantiiliste) autode OMANIKUD?

Tavaliselt on enamus nii noorte autode omanikest omale autod erineval moel liisinud ning juriidilises mõttes ja maakeelses väljenduses lihtsad rentnikud, kes oma raha eest peavad remontima üüritud autot mis ei kuulu neile ja peavad vastutama selle korrasoleku eest.
Kui garantii alla ei lähe, siis nutad ja maksad, et üldse sellest masinast lahti saada.
Kusjuures juriidilist isikut ei aita probleemides ka Tarbijakaitse.

https://www.minuraha.ee/et/kasutus-voi-kapitalirent

https://autosky.ee/blog/kas-osta-auto-v ... i-liising/

https://luminor.ee/s3fs-public/document ... imused.pdf
3.2. Liisinguvõtjal ei ole õigust Liisingueset Liisinguandja eelneva kirjaliku nõusolekuta parendada. Nõusolekut ei ole vaja pisiparenduste tegemiseks, eeldusel, et pisiparendused on
Liisinguesemest seda kahjustamata eraldatavad. Liisinguandja nõudel on Liisinguvõtja
Liisingulepingu lõppemisel kohustatud parendused viivitamatult omal kulul Liisinguesemelt kõrvaldama. Liisinguvõtja on õigustatud parendused Liisinguandja nõusolekuta eemaldama
üksnes juhul, kui see on võimalik Liisingueset kahjustamata. Liisinguandja ei hüvita Liisinguvõtjale Liisingueseme parendamiseks tehtud kulutusi.
3.3. Liisinguvõtjal ei ole õigust Liisingueset Liisinguandja eelneva kirjaliku nõusolekuta muuta, ümber kujundada ega ühendada teiste asjadega selliselt, et Liisingueset ei saa asjast ilma Liisingueset kahjustamata eraldada või et Liisinguese muutuks teise asja päraldiseks.
3.4. Liisingueseme valdamisel, kasutamisel, hooldamisel, remontimisel ning muudel juhtudel on Liisinguvõtja kohustatud kõrvalekaldumatult järgima Müüja, Liisingueseme tootja, Liisinguandja ja/või eelnimetatud isikute poolt selleks ettenähtud isiku antud juhendeid ja eeskirju. Liisinguvõtja on kohustatud järgima tavapäraseid heaperemeheliku kasutamise nõudeid. Liisinguandjal on igal ajal õigus nõuda Liisinguvõtjalt Liisingueseme hooldamisnõuete täitmise tõendamist. Liisinguandjal on õigus nõuda Liisinguvõtjalt hüvitist summa ulatuses, mille võrra Liisingueseme väärtus vähenes tehnilise hoolduse tegemata jätmise või mitteõigeaegse tegemise tõttu või Liisingueseme korrashoiu, säästliku ja heaperemeheliku kasutamise kohustuse rikkumise tõttu Liisinguvõtja poolt muul viisil. Nimetatud summad kuuluvad Liisinguvõtja poolt tasumisele 3 Pangapäeva jooksul pärast Liisinguandja poolt vastava nõude esitamist.
3.7. Kõik Liisingueseme omamise, valdamise, kasutamise, korrashoiu (s.h hooldamise ja remontimisega) ning muud Liisinguesemega seotud kulud kannab Liisinguvõtja. Liisinguvõtja kohustub muuhulgas tasuma Liisinguesemega seotud kohalikud ja riiklikud maksud ning Liisinguesemega seonduvad muud rahalised kohustused, s.h trahvid (sh leppetrahvid), kahju hüvitamise või muud rahalised nõuded. Kui Liisinguandja on Liisingueseme omanikuna kohustatud tegema Liisinguesemega seotud kulutusi, hüvitab Liisinguvõtja need 3 Pangapäeva jooksul pärast Liisinguandja poolt nõude esitamist.


Üks tuttav kes armastab neid liisingusse võtta kontrollis minumeelest igal hommikul. Tal oli toona selle kurikuulsa VAG-mootoriga Skoda Superb mis juba uuest peast liitri tuhandele õli võttis. Eks see oleneb autost, oma muldvanal Volvol ta jälle ei kontrollivatki kunagi.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Pole vaja keerutada ja asja ilmaasjata keerukaks ajada.
+/- 1 cm õli õlivardal ei kahjusta mootorit miskit moodi ja garantiist keeldumiseks peab ikka olema põhjuslik seos.
Kui esindus seda ei tunnista, siis on abiks tarbijakaitse/kohus. Taolistel puhkudel määratakse sõltumatu ekspert ja kui esindus keeldus vale aknapesuvedeliku pärast mootori garantiiremondist, siis on otsus vältimatult, et puudus põhjuslik seos.

Minu tööautol panin hiljuti umbes pool liitrit juurde. Tase oli langenud miinimumini vardal - kuid armatuuris olev õlitaseme tuli (mis muidu süüte sissekeeramisel hakkab korraks põlema ja siis kustub) põlema veel ei hakanud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas:
Aga kui tihti sa tavalise õlivardaga uuemapoolsel (vähem kui 5 aastat vana) autol õlivarrast välja võtad, aga vasta palun ausalt. Mingit juttu, et iga nädal/kuu kontrollid ei tahaks väga uskuda.

PS. Kui asi lusika nurka viskab, ka siis kuvatakse vastav teade. Tööpõhimõte on tegelikult väga lihtne ja selle töö kontroll kah.


Ma olen viimane 15a sõitnud töösõite uuena ostetud autodega, millega ma suurt üle 100 tuhande pole sõita jaksanud.
Õlitaset ei ole vaadanud mõnikord üldse õlivahetuse jooksul.
Eks alguses tuleb kindlaks teha, kas antud aparaat kulutab õli või mitte - kui ei, siis polegi vaadanud.
Nädal tagasi üle pika aja vaatasin, pidin 0,5 liitrit lisama. Edaspidi tuleb nüüd hoolsam olla.

Kui ma tudengina sõitsin mossega, siis vaatasin iga päev. Kuna massi sisselülitamiseks tuli nagunii kapott avada, siis tõmbasin varda ka välja. Ja mul on olnud üks 3a vana /90 000 sõitnud Passat TDI, millel tuli õlivahetuse vahepeal umbes kanistritäis juurde kallata - kuigi mootor ei tossanud ega lekkinud. 4 liitrit 10 000 km peale on tegelikult vähe, palju vähem kui need VW nikastanud TSI mootorid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas frantzus »

Kapten Trumm kirjutas:Pole vaja keerutada ja asja ilmaasjata keerukaks ajada.
+/- 1 cm õli õlivardal ei kahjusta mootorit miskit moodi ja garantiist keeldumiseks peab ikka olema põhjuslik seos.
Kui esindus seda ei tunnista, siis on abiks tarbijakaitse/kohus. Taolistel puhkudel määratakse sõltumatu ekspert ja kui esindus keeldus vale aknapesuvedeliku pärast mootori garantiiremondist, siis on otsus vältimatult, et puudus põhjuslik seos.

Minu tööautol panin hiljuti umbes pool liitrit juurde. Tase oli langenud miinimumini vardal - kuid armatuuris olev õlitaseme tuli (mis muidu süüte sissekeeramisel hakkab korraks põlema ja siis kustub) põlema veel ei hakanud.


keerutan! 30.a vanal audi bensukal täitsa ingliskeelne hoiatuskiri kapoti all et liigne mootoriõli tase kahjustab katalüsaatorit, ja sama hoiatus ka saksakeelses käsiraamatus, saksa keeles muidugi. ja see oli veel karpa mootor! ja mis puutub diislite nn "lõhkuma" minemisse siis õlitase on ikka suht viimane põhjus. ka turbomootorid läksid vahest lõhkuma.umbes õhufilter, kinnijäänud pumbalatt, turbiinilaager jne. JAAMZ mootorid olid ka lihtsalt lambist "lõhkuma" läinud isa jutu järgi. ise olen kombaini mootori "lõhkumise" üle elanud, tänu isa õpetusele lõin haamriga küttetoru pumba pealt puruks ja vait ta jäi. teine pump peale ja töö jätkus.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas retti »

frantzus kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:Pole vaja keerutada ja asja ilmaasjata keerukaks ajada.
+/- 1 cm õli õlivardal ei kahjusta mootorit miskit moodi ja garantiist keeldumiseks peab ikka olema põhjuslik seos.
Kui esindus seda ei tunnista, siis on abiks tarbijakaitse/kohus. Taolistel puhkudel määratakse sõltumatu ekspert ja kui esindus keeldus vale aknapesuvedeliku pärast mootori garantiiremondist, siis on otsus vältimatult, et puudus põhjuslik seos.

Minu tööautol panin hiljuti umbes pool liitrit juurde. Tase oli langenud miinimumini vardal - kuid armatuuris olev õlitaseme tuli (mis muidu süüte sissekeeramisel hakkab korraks põlema ja siis kustub) põlema veel ei hakanud.


keerutan! 30.a vanal audi bensukal täitsa ingliskeelne hoiatuskiri kapoti all et liigne mootoriõli tase kahjustab katalüsaatorit, ja sama hoiatus ka saksakeelses käsiraamatus, saksa keeles muidugi. ja see oli veel karpa mootor! ja mis puutub diislite nn "lõhkuma" minemisse siis õlitase on ikka suht viimane põhjus. ka turbomootorid läksid vahest lõhkuma.umbes õhufilter, kinnijäänud pumbalatt, turbiinilaager jne. JAAMZ mootorid olid ka lihtsalt lambist "lõhkuma" läinud isa jutu järgi. ise olen kombaini mootori "lõhkumise" üle elanud, tänu isa õpetusele lõin haamriga küttetoru pumba pealt puruks ja vait ta jäi. teine pump peale ja töö jätkus.

Kahetaktilised diislid olid veelgi hullemad.Kui kütust enam ei saanud lõhkusid niikaua kui karteris õli jätkus.
Uhke ZIS buss võeti seepärast kasutusest maha.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 40 külalist