Kapten Trumm kirjutas:Turboga mikromootoritel on palju käike mitte heaks kiirenduseks, vaid seepärast et nende mootorite ökonoomne pööretevahemik on üsna kitsas ja selles püsimiseks on vaja rohkem käike. Antud juhul ei anna Renaultile edumaad mitte 7 käiku, vaid tunduvalt suurem pöördemoment, mis turbomootorile tüüpiliselt on aetud küllalt laugeks (vähemalt 140 hp versioonil kehtib see 1800-4000 pööret).
Minu tööautol näiteks on ökonoomne vahemik 1500-2000 pööret ja selles püsimiseks on see komplekteeritud 6-käigulise käsikäigukastiga.
Väikemootorite ökonoomne pööretevahemik ei ole kitsas ning ei erine oluliselt suuremastest mootoritest.
Palju käike annab ökonoomsuse ka suurele mootorile, sellepärast rekkadel ongi väga palju käike.
Väikestel mootoritel annab palju käike veel sellise eelise, et selle mootori jõudu saab paremini ära kasutada, auto käitub reipamalt, kuna sobivaid ülekande arve on rohkem võtta.
Kui sa tahad lahja mootori saada reipaks on selleks kaks varianti, kas 5-s käik jätta 3000-4000 pöörde peale ja seeläbi on ka esimesed käigud kerged, et linnavahel kenasti hakkama saada ja ka hoog 100-ni kenasti üles saada, või paigaldad autole 6-8 käigulise käigukasti, mis teeb käiguvahed sujuvamaks ja võimaldab auto mootorit paremini ära kasutada, nii jõuks, kiirenduseks, kui ka kütusekuluks.
Lihtsalt lahjade mootoritega väikeautod on tihti nii odavad, et neile ei panda peale rohkem, kui 5 käiguline manuaal või taoline automaat.
Kuigi tänapäeval on asjaolud hakanud muutuma ja sellised autod on hakanud saama ka 6 käiku ja mõni veidi kallim väikeauto ka 7-8 käiku automaat.
Sulle infoks, et käikude arv hakkas eesotsas tõusma just kesklassi autodel ja peagi ka võimsatel kallitel autodel.