Asi selles ongi , et ei olnud kama2 tarbijatel.Kapten Trumm kirjutas:Mida mina kliendina arvaksin? Hetkel on VW maine minu silmis selline, et nad täidavad lubadusi. Võibolla tulevikus muudan seda arvamust.
Kui minu uus VW auto täidab valmistaja lubadused kütusekulu osas ja ma läbiks ülevaatused sellel teemal puhtalt, siis mul on üsnagi kama2, mida nad seal manipuleerisid või mitte. Igasugu ülikoolid ja muud pädevad organid võiks uurida hoopis elulisemaid probleeme - miks autod ei täida tootja lubadusi kütusekulu osas. Sest enam kulutatud kütus tähendab ju täiendavat saastet, sh CO2 emissiooni.
Ma võin ka vastata, miks ei täida. Sest kütusekulu mõõtmiseks kasutatakse täna metoodikaid, millel on tavalise sõiduga ühist niipalju, et autod sõidavad. See on tekkinud autotootjate survel, et näidada oma toodet parema ja rohelisemana.
Enamikul autoostjatel on see VW manipulatsioon kama2, kui poleks tekkinud võimalust juriidiliselt autot tagasi anda, sõidetaks nendega tänaseni.
Küsimus oli seal lämmastikoksiidide tasemes. Siin me ei räägi Greta Thünbergist ega polaarkarudest vaid just
sellest sitast mida me sisse hingame ning tekitab linnades fotokeemilist sudu. Väga konkreetne astma põhjust lastel
kes elavad linnades.
Mõju inimesele
Reageerides veres oleva hemoglobiiniga väheneb vere hapnikukandevõime ja tekivad hingamisprobleemid (hüpoksia). Eriti ohtlik on see imikutele ja väikestele lastele, kes võivad selle kätte surra. Nitraadimürgitust kutsutakse "sinise beebi sündroomiks", kuna tekkinud hapnikupuuduse tõttu muutub nahavärv sinakaks.[13]
Põhjustab kilpnäärme talitluse häireid.
Tekitab A-vitamiini defitsiiti.
Võib tekitada vähki.[14]
Suurtes kogustes lämmastikoksiidi sissehingamine võib tekitada ka allergiaid, kurguturset ja krampe.
Mõju loodusele
Nitraatide suurenenud sisaldus joogivees, pinnavee kvaliteedi langus.
Vetikate õitsemine – nitraat põhjustab eutrofeerumist, mis tekitab hapnikupuudust, mille tõttu kalad surevad.
Kasvuhoonegaas – lämmastikuga seonduvad kliimamuutused.
Lämmastiku küllastumine metsa pinnases. Happevihmade tagajärjeks on mulla hapestumine.
.vanahalb kirjutas:Minuarust pole see müstika ega pettus vaid diiselautod ongi niimoodi programmeeritud. Sama leiti mu mäletamist mööda ka Toyotal jne.
Autodel polnud viga midagi, lihtsalt USA mõõtemetoodika oli vale.
Seal pole mingit vahet et kas auto seisab ristmikul foori taga või ülevaatuspunkti pingis. Kohal seistes tulebki heitgaasi näidud madalamaks saada et möödaminevad lapsevankriga emad jala pealt ei kukuks. Kui VAG üldse midagi käkerdas siis seda et läks ilmaasjata närvi ja paigaldas tarkvara mis tuvastab mõõtmist.
Usa sellise kubatuuriga diiselmootoreid ise nagunii teha ei oska ja diiselsõiduautod pole seal ka eriti populaarsed
Ei ole nii. Oli väga suur vahe , foori taga tossutas nii nagu ei tohiks. Mis mõttes käkerdas ilmaasjata ?
Alates 2005 oli peal juba petutarkvara mis sai aru kui autolt teostatakse mõõdistust , kui sitt ventikasse lendas
tegi seda petutarkvara lihtsalt VEEL targemaks , et suudaks katset MITU korda korrata.
Ja USA mõõtemetoodika on täpselt samasugune , EURO 5. Meil lihtsalt omasid ei sanktsioneerita.
Ilmselt ingliskeelseid allikaid ei suvatsenud lugeda, siin on eestikeelne.Ja Passat oli tõepoolest nutikas. Pärast auto regulatsioone täht-tähelt järgides ettevalmistamist käivitas labor standardse Euro 5 heitgaasitesti – täpselt sellise testi pidanuks auto enne müüki minekut läbima. Mitte eriti üllatuslikult sai Passat läbi, eraldades 167 mg/km mürgiseid lämmastikoksiide. Euro 5 norm on 180 mg/km.
Volkswageni nutikas tarkvara teab, et seda testitakse, sest protseduur on alati sama. Alustatakse külma mootoriga 20-30 kraadises laboris, seejärel sõidetakse 9,6 km rullikutel, rooli keeramata ja käiku alati samal ajal vahetades, ja seda kõike kiirusel, mis kõigub kõigest paari kilomeetri võrra ettenähtud väärtusest. Kogu protseduur kestab alati 20 minutit ja 20 sekundit.
Et panna arvutit uskuma, et auto on laborist pääsenud, kiirendati paar korda tugevalt, ka üle maanteekiiruse. Kohe pärast seda käivitati uuesti Euro 5 test, kuid seda ühe erinevusega – alustati sooja mootoriga. Sama auto, mis just oli viisakalt testi läbinud, kukkus sel korral kolinal läbi, eraldades 435 mg/km lämmastikoksiide (tuletame meelde, et norm on jätkuvalt 180 mg/km). Seega arvates, et on teel, mitte laboris, saastab auto kaks ja pool korda rohkem.
Volkswagen tunnistas, et auto tegi sohki:”Selle tarkvaraga oli autol võimalik ära tunda, et asub laboris, ning lülitada mootor saastama vastavalt testitingimustele.
https://www.accelerista.com/uudis/toote ... asteteste/
https://www.err.ee/546330/volkswagen-ta ... seadistada